Pagina 1 van 1
Overschakelen van Scarlet naar ??
Geplaatst: 17 jan 2008, 12:06
door piet
ik ben een half jaar bij scarlet 20 ... sinds het prille begin heb te wisselvallige connectie (soms goed, maar te vaak te slecht tot onaanvaardbaar slecht). helpdesk heeft me niet veel oplossingen aangeboden...
bovendien levert scarlet niet hetgeen ze verkopen (ik meet geen goede parameters en speedtests, hoewel ik op 1.4 km van centrale zit, volgens den technieker)
maja, dan is de vraag : welke isp dan wel?
1) telenet : solide, duur, slechte helpdesk
2) edpnet : betere kwaliteit en snelheid dan scarlet, maar gaat uiteindelijk
ook over het scarlet-netwerk
3) dommel : solide, eigen bekabeling, maar bedriegers (?)
4) ...
enige bedenkingen, aanvullingen, tips, advies, suggesties ........ ?
Geplaatst: 17 jan 2008, 12:11
door meon
eh? Die bij dommel snap ik niet.
Niet stabiel (allé ja, ik vergelijk met Belgacom daarvoor), geen eigen bekabeling, en geen bedriegers, wel support die me zenuwen geeft.
Enfin, je kan eens cloink's tooltje gebruiken om te zien welke je opties zijn:
http://beta.xs.be .
Geplaatst: 17 jan 2008, 12:45
door piet
meon schreef:eh? Die bij dommel snap ik niet.
Niet stabiel (allé ja, ik vergelijk met Belgacom daarvoor), geen eigen bekabeling, en geen bedriegers, wel support die me zenuwen geeft.
Enfin, je kan eens cloink's tooltje gebruiken om te zien welke je opties zijn:
http://beta.xs.be .
njah, kweet er zelf ook nie alles van

...
iemand da'k ken gebruikt dommel en vindt dat stabiel (wel adsl 1 ...)
op de site spreekt dommel van "eigen bekabeling"
en "bedriegers" heb ik opgevangen in een gesprek over isp's : blijkt da realroot knoeit met de users ... (?

)
Geplaatst: 17 jan 2008, 12:51
door Uzzi
piet schreef:en "bedriegers" heb ik opgevangen in een gesprek over isp's : blijkt da realroot knoeit met de users ... (?

)
Errrm, Realroot heeft voor zover ik weet niets te maken met Dommel. Realroot is verbonden met de vroegere ISP Realdsl. Realdsl en Dommel hebben absoluut niets met elkaar te maken.
Geplaatst: 17 jan 2008, 13:38
door meon
Schedom VOF, nu Schedom NV is wel een beetje ouder dan RealROOT bvba ... Dommel is een product van Schedom NV en derhalve niks met RealROOT te maken.
Geplaatst: 17 jan 2008, 14:11
door piet
njah, negeer dan die opmerking (dan kan mij eigelijk nie veel schelen wie achter wie zit) ...
----> "suggesties, adviezen, opinies ivm overschakelen naar andere isp"
Geplaatst: 17 jan 2008, 15:13
door Goztow
Je moet nog minimum 6 maanden wachten voor je kan overschakelen. Kvraag me af of de contracten bij scarlet zelfs geen 15 maanden zijn...
Geplaatst: 17 jan 2008, 15:19
door Lord Utopia
15 maanden als je Internet en telefonie tesamen neemt. One is dus 15 maanden minimale duur.
Geplaatst: 17 jan 2008, 17:26
door piet
Aangekocht op 04/07/2007 met contractdatum tot 03/07/2008 ...
en dan nu graag :
----> "suggesties, adviezen, opinies ivm overschakelen naar andere isp"
Geplaatst: 17 jan 2008, 23:24
door Draco888
Ik zou eerst is een lijntest aanvragen om te kijken of het probleem aan de lijn ligt of bij de provider.
Maar idd, EDPnet heeft een goed aanbod maar lijkt last te hebben van de verzadiging op het scarlet netwerk op bepaalde plaatsen.
Dommel kan ik in ieder geval warm aanraden, nog geen last met gehad (buiten drie keer probs die van buitenaf kwamen (BGC) maar steeds snel opgelost).
Geplaatst: 18 jan 2008, 09:10
door Goztow
Dommel of DXadsl. Maar de UB heeft veel meer ervaring met Dommel.
Geplaatst: 18 jan 2008, 16:01
door piet
Draco888 schreef:Ik zou eerst is een lijntest aanvragen om te kijken of het probleem aan de lijn ligt of bij de provider.
Maar idd, EDPnet heeft een goed aanbod maar lijkt last te hebben van de verzadiging op het scarlet netwerk op bepaalde plaatsen.
Dommel kan ik in ieder geval warm aanraden, nog geen last met gehad (buiten drie keer probs die van buitenaf kwamen (BGC) maar steeds snel opgelost).
thx voor advies ...
'k zou idd die lijn moete laten testen, want de parameters in mijn router zijn niet in orde (zeker nie voor mijn afstand)
wa betreft isp, vind ik 't wel nuttig om te wete dat je zelf geen probleemervaringen hebt opgedaan (ik hoop dat we elkaar goed verstaan en dat je ook spreekt over een adsl 2+ verbinding ?)
nog een half jaar (contract) om te beslissen waarnaartoe verhuizen

Geplaatst: 18 jan 2008, 16:10
door Draco888
Dommel begint pas met ADSL2+, en nog beperkt eerst (Leuven). Maar ze zullen dat zeker uitbreiden.
Ik weet niet waar ge woont, maar als het buiten Leuven is, en ge nu ADSL2+ hebt via Scalet is er maar één alternatief, en dat is EDPnet, die het netwerk van Scarlet gebruiken(liever, de infrastructuur in de centrales).
Of misschien E-Leven, die hebben ook el hier en daar ADSL2+, maar hun kennis van het Nederlands lijkt nogal...te kort te schieten lijkt het.
En er is ook nog Tele2, maar die bieden maar tot 12mbit als ik het juits heb. Wel unlimited voor klein meerprijsje.
BTW je had beter wel expliciet vermeld dat je ADSL2+ wil, want denk dat de meesten dat niet door hadden.
Je zou beter nog wat parameters geven : minimum snelheid (up en down), wat je denkt nodig te hebben kwa volume, hoe belangrijk is een helpdesk, prijs-range, vast IP nodig of niet, etc
isp
Geplaatst: 23 jan 2008, 12:53
door piet
kijk, dit is zowat hetgeen ik nodig heb :
adsl 2+ (aangezien ik de juiste router al heb)
lichte voorkeur voor dynamisch ip
helpdesk is imo overal hetzelfde, dus maakt nie uit
volume : op zich is 30 gig/maand voldoende
locatie en speed : aangezien ik (getest via scarlet!!) op 1.2 km van de centrale woon, verwacht ik van een 20 mbit verbinding toch minstes 12 à 15 mbit (of is dat te veeleisend ??)
en ivm dat laatste, vind ik dat scarlet mij daarin niet voorziet :
parameters uit de router :
downstream : snr 8.0 line att. 24.0 rate 9177kbps
upstream : snr 8.6 line att. 12.3 rate 1021 kpbs
speedtest (userbase broadbandbox):
Scarlet ADSL20 7824 856 39% 23-01-2008 12:48 piet antwerp 1.2km
N.B. van 17u tot 23u moet ik zo'n speedtest niet doen, want dan krijg ik dramatische cijfers .......
de verbinding is vrij instabiel : een aantal keer per dag moet ik router resetten omdat verbinding (bijna) onbestaand is ...
's avonds helpt de reset zelfs niet, dan heb ik permanent een verschrikkelijk lage verbinding (ma dat is niet ongewoon, gezien de andere topics op dit forum)
van de beloofde 20 mbit haal ik dus nog geen 8 mbit ... :s
Geplaatst: 23 jan 2008, 13:49
door Goztow
EDPnet gebruikt gewoon het Scarlet netwerk, dus ik zie hen eerlijk gezegd niet beter doen.
Welke zone woon je?
Geplaatst: 23 jan 2008, 15:57
door deej
Ik ben geen specialist maar zijn uw SNR & line att waarden niet redelijk slecht? Kan duiden op slechte Belgacom kabel of slechte binnenbekabeling.
Geplaatst: 23 jan 2008, 19:36
door ispwatch
Dia attenuation van 24 geeft aan dat er duidelijk iets mis is met de bekabeling, grofweg volgens die waarde zit je op 2,4 km van de centrale.
Geplaatst: 23 jan 2008, 19:43
door Joris84
ispwatch schreef:Dia attenuation van 24 geeft aan dat er duidelijk iets mis is met de bekabeling, grofweg volgens die waarde zit je op 2,4 km van de centrale.
Het geeft allesinds aan dat er iets mis is, of dat dat op de binnenbekabeling zit kan niemand zo ruiken.
Een test doen met de modem, rechtstreeks op de inleiding (binnenkomende kabel van belgacom), zonder dat er binnenkabel aangesloten is. En dan vergelijken met uw waarden die je anders hebt.
Geplaatst: 23 jan 2008, 23:34
door piet
voilà ik dacht al dat er iets nie klopte me die cijfers (ben zelf absoluut geen kenner nochtans)
zone antwerpen, stad ... op 1.2 km van centrale (technische dienst van scarlet heeft da ies nagekeken na mijn klacht een maand of twee geleden)
hoe moet ik nagaan of dat aan mij ligt, aan router ligt, aan binnenbekabeling ligt, ........... concreet ?
Geplaatst: 23 jan 2008, 23:50
door Mr.T
piet schreef:voilà ik dacht al dat er iets nie klopte me die cijfers (ben zelf absoluut geen kenner nochtans)
zone antwerpen, stad ... op 1.2 km van centrale (technische dienst van scarlet heeft da ies nagekeken na mijn klacht een maand of twee geleden)
hoe moet ik nagaan of dat aan mij ligt, aan router ligt, aan binnenbekabeling ligt, ........... concreet ?
Probeer een andere ADSL modem vast te krijgen en sluit deze aan rechtstreeks op je Belgacom contactdoos. Je volledige binnenbekabeling koppel je los, incl. alle telefoontoestellen.
Dan vergelijk je de lijnwaarden met de oude waarden en kijkt of er verbetering is of niet.