Pagina 1 van 1
Discoverylijn
Geplaatst: 02 dec 2007, 13:42
door on4bam
Hi,
Ik ben van plan een dezer mijn classic lijn om te zetten naar discoverylijn. Via de website van B-com kan ik allerhande dingen wijzigen (I phone e.d) maar een downgrade naar discoverylijn zit er niet bij.
Kan dit alleen via de B-com winkel of telefonisch of heb ik over een link gekeken? Ik neem aan dat ze het niet gemakkelijk willen maken en dus de klant zoveel mogelijk moeite willen laten doen...

Geplaatst: 02 dec 2007, 13:45
door ikkejonge
gewoon bellen naar de klantendienst is een 0800 nummer
0800 22 800
Geplaatst: 02 dec 2007, 14:21
door xenne
pas wel op dat ze je geen extra discoverlylijn aansmeren, ken iemand bij wie ze dat gedaan hebben.
Geplaatst: 20 dec 2007, 12:27
door xenne
ik ben nu ook van plan mijn classic lijn om te zetten naar een discoverylijn.
ik vroeg me af welke procedure dit juist is en of er hier iemand ervaring mee heeft?
Geplaatst: 20 dec 2007, 12:39
door Limburg
xenne schreef:ik ben nu ook van plan mijn classic lijn om te zetten naar een discoverylijn.
ik vroeg me af welke procedure dit juist is en of er hier iemand ervaring mee heeft?
Stap op je fiets en rij richting dichtbijzijnde Belgacomshop.
Wel goed aankleden met deze temperatuur.
Leg het probleem voor aan eerst vrije bediende: ziedaar, probleem opgelost!
Hoewel onderstaande oplossing uit bovenstaande posting ook heel goed werkt:
ikkejonge schreef:gewoon bellen naar de klantendienst is een 0800 nummer
0800 22 800
Geplaatst: 20 dec 2007, 13:40
door deej
Ik heb de procedure van Limburg gevolgd 3 jaar terug en dat was in een wip geflikt.
Geplaatst: 20 dec 2007, 16:25
door on4bam
Even een update. Ik ben de BC winkel binnengestapt en het was inderdaad maar een paar minuutjes werk. Na de vriendelijke goedemorgen sloeg de toon van de medewerkster toch wat om toen ik zei dat ik de classic naar discovery wou omzetten.
"Je weet toch dat bellen met een discoverylijn duurder is dan met een classic"...
"Ja, ik weet dat, ik ga er dan ook niet mee bellen, ik heb VOIP"...
"OK, hier is uw papier...."....
Via de Bill viewer heeft het nog een week geduurd eer ik kon zien dat het in orde was.
Wel een bedenking, Ik heb enkel mijn tel.nr gezegd in de BC winkel en niets getekend... Wat als je iemand anders zijn nummer opgeeft ?

Geplaatst: 20 dec 2007, 19:19
door xenne
oké. bedankt voor de feedback. goed om weten dat het zo vlot gaat, mijn switch zal wel nog niet voor meteen zijn. moet mijn eerste ervaring met VOIP nog opdoen
Geplaatst: 20 dec 2007, 19:52
door kUmbro
on4bam schreef:Wel een bedenking, Ik heb enkel mijn tel.nr gezegd in de BC winkel en niets getekend... Wat als je iemand anders zijn nummer opgeeft ?

Dat vraag ik mij ook af. Vroeger ben ik daar alleen naartoe geweest om ADSL aan te vragen voor mijn grootvader. Heb niets moeten tekenen en binnen een week had hij de papieren al ontvangen

Ik was toen 16 ofzo

Geplaatst: 27 dec 2007, 15:46
door xenne
ok. net gebeld gehad (0800 22 800). ongeveer half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg, gevraagd voor omzetting classic naar discovery, was mogelijk - ze zeiden dat het me duurder zou uitkomen, maar ik heb natuurlijk niet gesproken van voip-bellen

vanaf morgen zou het moeten omgezet zijn, het vreemde vind ik wel dat ik geen enkel gegeven van mezelf heb moeten geven

bij aanmelding wel mijn telefoonnummer ingetoetst. enfin, ik hoop dat het in orde zal zijn. toch nog fkes bang afwachten
Geplaatst: 27 dec 2007, 22:46
door Edward Valckx
xenne schreef:ok. net gebeld gehad (0800 22 800). ongeveer half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg
Via hun online diensten kan je dit ook doen (discovery staat onder opties van uw telefoonlijn).
Geplaatst: 27 dec 2007, 23:04
door xenne
Edward Valckx schreef:xenne schreef:ok. net gebeld gehad (0800 22 800). ongeveer half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg
Via hun online diensten kan je dit ook doen (discovery staat onder opties van uw telefoonlijn).
als je daar op klikt krijg je
U bent klant bij Belgacom en u wil een bestaande lijn wijzigen? Om een bestaande lijn te wijzigen, dient u gebruik te maken van "mijn telefonie" in "mijn e-Services".
als je dat doet kan je de classic lijn enkel omzetten in
Twin
Belgacom I-Talk Classic
Belgacom I-Talk No Limit
Belgacom I-Talk Happy Time
't is dus niet mogelijk om op die manier een lijn om te zetten van Classic naar Disco
Geplaatst: 27 dec 2007, 23:13
door Edward Valckx
xenne schreef:'t is dus niet mogelijk om op die manier een lijn om te zetten van Classic naar Disco
In het verleden heb ik dat nochtans al gedaan voor 3 lijnen. Misschien is het recentelijk veranderd (kan het momenteel niet controleren aangezien ik nu op vakantie ben en het wachtwoord niet van buiten ken

Geplaatst: 28 dec 2007, 08:43
door xenne
Edward Valckx schreef:xenne schreef:'t is dus niet mogelijk om op die manier een lijn om te zetten van Classic naar Disco
In het verleden heb ik dat nochtans al gedaan voor 3 lijnen. Misschien is het recentelijk veranderd (kan het momenteel niet controleren aangezien ik nu op vakantie ben en het wachtwoord niet van buiten ken

geloof mij maar, het gaat niet meer

ondertussen is het voor mij wel aangepast

Huidig lijntype : Optie Discovery Line . missie geslaagd
ps: terug schakelen naar een Classic lijn zou wel online gaan
Geplaatst: 28 dec 2007, 13:39
door BungaMan
wel opletten voor de kosten met een discovery lijn. onlangs BC factuur in de bus en gemerkt dat het vrouwke voor 60 minuten had gebeld via discovery. komt daar buiten de gewone gesprekskosten nog een 'variabel abonnementsgedeelte' bij van 0.15 per minuut. Dat kwam op iets van een 14 euro voor dat uurke bellen.
Geplaatst: 28 dec 2007, 16:07
door xenne
BungaMan schreef:wel opletten voor de kosten met een discovery lijn. onlangs BC factuur in de bus en gemerkt dat het vrouwke voor 60 minuten had gebeld via discovery. komt daar buiten de gewone gesprekskosten nog een 'variabel abonnementsgedeelte' bij van 0.15 per minuut. Dat kwam op iets van een 14 euro voor dat uurke bellen.
't staat nu zo ingesteld dat er nooit meer met vaste lijn zou mogen gebeld worden - behalve 1* en gratis nummers - ik zal dit wel blijven opvolgen, want als je zo paar keer met vaste lijn belt is het voordeel van een discoverylijn snel weg natuurlijk
Geplaatst: 25 jun 2008, 06:04
door xenne
ik heb eind 2007 mijn classic line omgezet naar discovery. vraag mij nu af of ik op dat moment een nieuw contract ben aangegaan en of ik nog paar maanden vast hang aan de dure discoline

Geplaatst: 25 jun 2008, 07:58
door ispwatch
xenne schreef:ik heb eind 2007 mijn classic line omgezet naar discovery. vraag mij nu af of ik op dat moment een nieuw contract ben aangegaan en of ik nog paar maanden vast hang aan de dure discoline

In een andere discussie op userbase lees ik dit
Gent32m schreef:
Als men de prijs zomaar opslaat, heb je als consument dan het recht om binnen de maand je contract op te zeggen zonder een wederbeleggingsvergoeding van één zittend jaar te moeten betalen ?
Volgens artikel 5 van hun Algemene Voorwaarden mag je weg. Maar wat doe je zonder lijn? Juist, naar Telenet gaan. Jeuj!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=0