Pagina 1 van 1
					
				Dan toch nog niet compleet geactiveerd ?
				Geplaatst: 01 dec 2007, 14:19
				door a3ke
				Hoi allemaal 
Sinds 28/11/07 is men ADSL lijn hier actiefgezet door dommel na wat weekjes wachttijd 
Nu sinds 29/11/07 zag ik het xDSL lampje dat mooi brande ipv pinkte 
Vandaag nu even tijd om telenet helemaal buiten te smijten me op dommel te zwieren MAAR , problems 
 
Modem staat perfect ingesteld (99 % zeker van) maar geraak niet "online" 
08/01/2003  00:05:40 Delay 3 second - do_connect
08/01/2003  00:05:40 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure
Dit weet de log van men SNA6500 me te zeggen 
voor de rest is alles ingesteld zoals het zou moeten 
INTERNET
ADSL	Physical Up
ADSL / ISP
VPI/VCI 	8/35
Encapsulation	LLC
Protocol 	PPPoE
IP Address 	Down
en alle rest kwa login dsl******@schedom etc ook 
what gives ? 
 
EDIT : 
CRM page ------> 
status :  	the adsl signal is installed and operational
type : 	broadband
ip-address : 	currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 dec 2007, 14:50
				door gerardje55
				Probeer je account eens in de modem te zetten met schedom in hoofletters.
Dus dsl*****@SCHEDOM
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 dec 2007, 17:10
				door a3ke
				gerardje55 schreef:Probeer je account eens in de modem te zetten met schedom in hoofletters.
Dus dsl*****@SCHEDOM
DSL******@schedom
dsl******@schedom
DSL*****@SCHEDOM
dsl******@SCHEDOM
tried them all al spijtig genoeg 
passwoord is case sensitive dus dat kan het ook al niet zijn denk ik 
iemand nog iets og ooit voorgehad ?
EDIT : linestats
# Status:
 
	
Configured
	
Current
Line Status
	
---
	
SHOWTIME
Link Type
	
---
	
# Data Rate:
Stream Type
	
Actual Data Rate
Up Stream
	
512 (Kbps.)
Down Stream
	
4640 (Kbps.)
      [Go Top]
# Operation Data / Defect Indication:
Operation Data
	
Upstream
	
Downstream
Noise Margin
	
23 dB
	
20 dB
Attenuation
	
30 dB
	
27 dB
Indicator Name
	
Near End Indicator
	
Far End Indicator
Fast Path FEC Correction
	
0
	
0
Interleaved Path FEC Correction
	
0
	
0
Fast Path CRC Error
	
1
	
0
Interleaved Path CRC Error
	
0
	
0
Loss of Signal Defect
	
0
	
---
Fast Path HEC Error
	
0
	
0
Interleaved Path HEC Error
	
0
	
0
    * [Go Top]
# Statistics:
Received Cells
	
85
Transmitted Cells
	
106
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 dec 2007, 17:26
				door verdickt
				Hallo,
Ik had in het begin hetzelfde voor, enkele malen naar dommel gebeld en deze vertelden me steeds dat het actief was en zou moeten werken.
Ik deed steeds een copy and paste, het was me echter niet opgevallen dat bij het selecteren steeds nog een blanco deel werd meegenomen ( slechts 1 toetsaanslag ).
Of dit bij u nu hetzelfde is ???
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 dec 2007, 18:00
				door a3ke
				typ alles manueel over vanop een hardcopy ...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 dec 2007, 18:18
				door xenne
				verander eens protocol naar PPPoA
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 dec 2007, 13:00
				door ljd
				nooit copy and paste doen, meestal kopieer je ook een spatie ofzo mee.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 dec 2007, 17:35
				door a3ke
				Dus PPPoA nog minder dan PPPoE
En nogmaals , ik typ alles manueel over van hardcopy van men gegevens 
Zal dus bellen worden maandag  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 dec 2007, 18:10
				door ljd
				typ je soms per ongeluk een 0 als een O of een O als 0 ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 dec 2007, 18:13
				door a3ke
				niet in de login en/of de pass staat een te vergissen nummer/getal (0/O , 1/l , VV/W)
en heb alles meermaals ingetypt en dubbelchecked en de hoofdlettercombinaties ook van eerder , niks 
ook zelfs ondertussen login : dsl*****@schedom.be en com en net geprobeerd , niks 
Pffffff  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 10:16
				door a3ke
				aaargh , dan toch een foutje  
 
ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk  
 
het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties 
l en I gemist (kleine letter l en grote letter i) 
now i'm on the dommel network 
 
Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??) 
Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN 
Atteniation  30 dB UP en 27 dB DOWN 
Zit op 1.7 Km van de centrale 
Speedtest
our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec
  	 
an efficiency of ~83%
up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 11:17
				door xenne
				a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk  
  
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel. 
enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig  

 tot dommels 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 11:38
				door yama
				xenne schreef:a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk  
  
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel. 
enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig  

 tot dommels 

 
Enige wat mij bij de telenethelpdesk is bij gebleven is modem stekker er uit 15 min wachten en dan trg inloggen .
Zelfs nu nog met digibox ff uitloggen paar minuten wachten en trg inloggen   

 .
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 13:23
				door a3ke
				xenne schreef:a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk  
  
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel. 
enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig  

 tot dommels 

 
telenet gratis nummer is maar bij een beperkt aantal problemen , laat staan de belangrijke = betaalnummer of gewoon zonaal nummer 
laat staan dat je "bussinessklant" bent (Telenet solutions) , dan willen ze je zelfs op de gratis of gewone nummer niet helpen , dan moet je naar de zonale nummer van telenet Solutions bellen  
 
Afin , gewoon de kwaliteit is al een pak beter en de wachttijd heel redelijk te noemen
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 13:43
				door xenne
				a3ke schreef:telenet gratis nummer is maar bij een beperkt aantal problemen , laat staan de belangrijke = betaalnummer of gewoon zonaal nummer 
laat staan dat je "bussinessklant" bent (Telenet solutions) , dan willen ze je zelfs op de gratis of gewone nummer niet helpen , dan moet je naar de zonale nummer van telenet Solutions bellen  
  
9 jaar bij telenet geweest en altijd het gratis nummer gebeld. akkoord om tot bij de helpdesk te geraken moest ik wel mijn modem uittrekken 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 13:43
				door verdickt
				a3ke schreef:aaargh , dan toch een foutje  
 
ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk  
 
het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties 
l en I gemist (kleine letter l en grote letter i) 
now i'm on the dommel network 
 
Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??) 
Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN 
Atteniation  30 dB UP en 27 dB DOWN 
Zit op 1.7 Km van de centrale 
Speedtest
our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec
  	 
an efficiency of ~83%
up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
 
Ongeveer hetzelfde als mij dus
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 18:03
				door ctgilles
				Ik zit op
Downstream Rate:  	4640 kbps
Upstream Rate: 	512 kbps
Downstream Margin: 	26 db
Upstream Margin: 	19 db
Downstream Line Attenuation: 	3 db
Upstream Line Attenuation: 	1.5 db
Downstream Transmit Power: 	11 db
Upstream Transmit Power: 	11 db
Ziet er dus goed uit hè 
(wat betekent het allemaal weer? 

 )
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 dec 2007, 18:29
				door xenne
				ctgilles schreef:Ik zit op
Downstream Rate:  	4640 kbps
Upstream Rate: 	512 kbps
Downstream Noise Margin: 	26 db
Upstream Noise Margin: 	19 db
Downstream Line Attenuation: 	3 db
Upstream Line Attenuation: 	1.5 db
Downstream Transmit Power: 	11 db
Upstream Transmit Power: 	11 db
Ziet er dus goed uit hè 
(wat betekent het allemaal weer? 

 )
 
zeer goed ja. in 't kort komt het er op neer dat noise margin zo hoog mogelijk moet zijn en min 6dB (anders verliest ge uw verbinding), Uw line attenuation is het verlies, dus dat moet logischerwijs zo laag mogelijk zijn 
