E-Leven; info voor nieuwe gebruikers (Leuven)
Geplaatst: 05 nov 2007, 00:02
Hallo,
Ik ben al enkele weken info aan het vergaren rond E-Leven ADSL2+ in Leuven. Momenteel ben ik nog steeds Chello Classic en UPC TV klant.
Tot nog toe ben ik niet verder geraakt dan de info die te vinden is op dit (en andere) forum en hun site.
Buiten de prijzen, limieten en theoretische snelheden ed. weet ik dus niet echt iets meer.
Mijn vragen mbt. tot E-Leven en de overstap van UPC ernaar zijn eigenlijk (soms een beetje n00b:)):
- Waar ligt hun ADSL2+ centrale voor Leuven centrum? Ik heb gehoord dat dit hun eigen infrastructuur zou zijn en dus niet de bestaande die ze gebruiken voor 3M en 6M.
- Zijn er andere modems te gebruiken dan die die ze aanbieden (=Comtrend CT-5017t)?
- Is deze modem compatibel met MacOS en Linux systemen? (geen idee of het een USB ding is of niet ed.) Zijn er modems die echte aanraders zijn en die compatibel zijn met de provider en verschillende OS'en en zeer betrouwbaar zijn?
- Hier ligt een telefoonaansluiting, maar die is van de vorige eigenaar (niet meer actief veronderstel ik). Hoe zit het hiermee? Moet ik opnieuw via Belgacom ed.?
- Op hun website kan je testen of je in de ADSL2+ zone zit of niet. Die test is positief, maar als je dan klikt op bestellen, is die negatief, en kan je enkel 3M of 6M kiezen. Waarom? Is 2+ nog niet actief in Leuven centrum?
- Hoe lang kan ik best wachten om de overstap te maken, met inbegrip van de opzegtermijnen met UPC-Chello. Telenet heeft laten weten dat ze vanaf 10/12 de internetaanrekening voor haar rekening neemt. Voor 31/12 moet aan UPC gemeld worden als je je contract opzegt. Zit ik dan nog met een maand (december) aan Telenet te betalen?
- Hoe lang moet ik wachten vanaf het moment ik een contract getekend heb? (Hopelijk niet de hel die UPC was enkele jaren geleden, daar heb ik 2 maanden op gewacht)
- Zijn er andere opties? Ik heb al enkele keren Dommel horen vallen, maar weet iemand wanneer die mannen daadwerkelijk ADSL2+ kunnen aanbieden in Leuven centrum?
Hun support op [email protected] en [email protected] is echt verschrikkelijk. Enkele malen een fatsoenlijk antwoord gekregen, maar soms is het gewoon een babelfish vertaling denk ik. Op technische vragen antwoorden ze gewoon niet. Op andere vragen zijn ze zeer snel, het contract kan ook niet snel genoeg in bijlage steken.
Als dit de service is die dingen als TestAankoop ed. zo hoog aanprijzen vraag ik mij toch af waar we mee bezig zijn.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Dit is echt een kluwen aan het worden, waar het zeer moeilijk wordt een goed gefundeerde keuze te maken. Als gewone gebruiker die niet echt met de materie bezig is, wordt je op 1-2-3 in het zak gezet en besef je het nog niet ook.
m0djo
Ik ben al enkele weken info aan het vergaren rond E-Leven ADSL2+ in Leuven. Momenteel ben ik nog steeds Chello Classic en UPC TV klant.
Tot nog toe ben ik niet verder geraakt dan de info die te vinden is op dit (en andere) forum en hun site.
Buiten de prijzen, limieten en theoretische snelheden ed. weet ik dus niet echt iets meer.
Mijn vragen mbt. tot E-Leven en de overstap van UPC ernaar zijn eigenlijk (soms een beetje n00b:)):
- Waar ligt hun ADSL2+ centrale voor Leuven centrum? Ik heb gehoord dat dit hun eigen infrastructuur zou zijn en dus niet de bestaande die ze gebruiken voor 3M en 6M.
- Zijn er andere modems te gebruiken dan die die ze aanbieden (=Comtrend CT-5017t)?
- Is deze modem compatibel met MacOS en Linux systemen? (geen idee of het een USB ding is of niet ed.) Zijn er modems die echte aanraders zijn en die compatibel zijn met de provider en verschillende OS'en en zeer betrouwbaar zijn?
- Hier ligt een telefoonaansluiting, maar die is van de vorige eigenaar (niet meer actief veronderstel ik). Hoe zit het hiermee? Moet ik opnieuw via Belgacom ed.?
- Op hun website kan je testen of je in de ADSL2+ zone zit of niet. Die test is positief, maar als je dan klikt op bestellen, is die negatief, en kan je enkel 3M of 6M kiezen. Waarom? Is 2+ nog niet actief in Leuven centrum?
- Hoe lang kan ik best wachten om de overstap te maken, met inbegrip van de opzegtermijnen met UPC-Chello. Telenet heeft laten weten dat ze vanaf 10/12 de internetaanrekening voor haar rekening neemt. Voor 31/12 moet aan UPC gemeld worden als je je contract opzegt. Zit ik dan nog met een maand (december) aan Telenet te betalen?
- Hoe lang moet ik wachten vanaf het moment ik een contract getekend heb? (Hopelijk niet de hel die UPC was enkele jaren geleden, daar heb ik 2 maanden op gewacht)
- Zijn er andere opties? Ik heb al enkele keren Dommel horen vallen, maar weet iemand wanneer die mannen daadwerkelijk ADSL2+ kunnen aanbieden in Leuven centrum?
Hun support op [email protected] en [email protected] is echt verschrikkelijk. Enkele malen een fatsoenlijk antwoord gekregen, maar soms is het gewoon een babelfish vertaling denk ik. Op technische vragen antwoorden ze gewoon niet. Op andere vragen zijn ze zeer snel, het contract kan ook niet snel genoeg in bijlage steken.
Als dit de service is die dingen als TestAankoop ed. zo hoog aanprijzen vraag ik mij toch af waar we mee bezig zijn.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Dit is echt een kluwen aan het worden, waar het zeer moeilijk wordt een goed gefundeerde keuze te maken. Als gewone gebruiker die niet echt met de materie bezig is, wordt je op 1-2-3 in het zak gezet en besef je het nog niet ook.
m0djo