Pagina 1 van 1

Tele2 VOiP Settings Gezocht

Geplaatst: 30 okt 2007, 19:34
door skindred
Mijn registrar en proxy server voor m'n VOiP settings werken niet meer in mijn Speedtouch 716.
Wie kan mij even zijn registrar en proxy server settings geven?
(ik heb de vorige instellingen alreeds gepingd en geen response meer)
het waren nog oude versatel adressen (registrar: versatel.be proxy: sip1.versatel.be)

En die zijn nu bijna een week inactief, en ik vind via google maar niet wat de huidige ip-adressen / hostnames zijn :(

Plz help!

Geplaatst: 30 okt 2007, 21:00
door kaween
Here you go

Registrar : versatel.be
Registrar port : 5060
Proxy : 62.58.224.212
Proxy port : 5060

Geplaatst: 30 okt 2007, 22:45
door skindred
die had ik dus reeds staan, maar mijn telefoon wil maar niet registreren,
als mensen naar mij bellen, dan horen ze dat het nummer niet aangesloten is...

Geplaatst: 30 okt 2007, 23:01
door kaween
Is je VOIP led aan of uit ? Ik heb dat soort situaties ook al een keer 3 gehad sinds ik Tele2 heb (internet ok, voip led uit), iedere keer loste een hard-reset van de modem dit probleem terug op. Dan nog nada, Tele2 bellen.

Geplaatst: 31 okt 2007, 13:03
door skindred
En toen werkte het weer,
thx kaween

wat een lastige router zeg
helft van de tijd port forward da ding ook nie
en mijn dyndnskes werken ook al niemer

toch wel vreemd, want als ge de CLI bekijkt dan zoude toch zweren da ge een mooi stuk hardware in handen hebt...

Geplaatst: 31 okt 2007, 20:48
door kaween
Nou, misschien moeilijk te geloven, maar die Thomson is zo slecht niet. Hard lockups komen bij routers in de consumer range heel regelmatig voor, en in mijn ervaring zijn de meeste Linksys's en SMC's hier een stuk slechter in. De mensen die ik ken met een Scarlet box resetten hun box -wekelijks- uit pure noodzaak. En de twee mensen die ik ken met een Fritzbox (Dommel) zeggen ook dat ze wel eens regelmatig dat ding moeten resetten, maar da's meer iets van "1 keer in de maand".

Zelfs de high-end Cisco's die ik op het werk gebruik durven heel regelmatig flessen. Tot mijn grote frustratie, trouwens.

Het enige wat de Thomson als downside heeft, is het enorme verschil tussen de instelmogelijkheden in de CLI of die in de web-based config. Ik ken geen enkele router wiens web-based config *dermate* limiterend is als de Thomson.

Niet zeggende dat de Thomson niet voor verbetering vatbaar zou zijn, maar neem gerust van mij aan : er is veel ergere hardware op de markt als de 706/716's/780's

Geplaatst: 02 nov 2007, 23:16
door splinterbyte
Een goeie pleister die ik heb "aangebracht":

Steek er een tijdschakelaar tussen die elke nacht van 4:00h tot 4:01h uit gaat. Variaties bestaan ook.

Zo voorkom je bovendien ook dat je onverwachts disconnect (24h forced disconnect).

Geplaatst: 04 nov 2007, 21:50
door splinterbyte
Ik heb vandaag de laatste firmware 716_Upgrade_R62H5_sip van http://www.speedtouch.nl/ geflashed en werkt goed tot nu toe.

Nu kan ik tenminste iets uploaden en goed bellen (zonder haperingen) tegelijk met dat bakje.

Je uploadspeed daalt elke keer juist genoeg voor voip door te laten als je iets zegt aan't zeggen bent.

Zo moet het zijn; dynamic QoS die werkt.
Voor de telefoon die regelmatig uitviel op tijden als ik aan't bellen was moet ik nog zien(horen) maar ik denk al iets in de goeie richting.

t'was maar om te laten weten...

Geplaatst: 05 nov 2007, 17:59
door kaween
SplinterByte schreef:Ik heb vandaag de laatste firmware 716_Upgrade_R62H5_sip van http://www.speedtouch.nl/ geflashed en werkt goed tot nu toe.

Nu kan ik tenminste iets uploaden en goed bellen (zonder haperingen) tegelijk met dat bakje.

Je uploadspeed daalt elke keer juist genoeg voor voip door te laten als je iets zegt aan't zeggen bent.

Zo moet het zijn; dynamic QoS die werkt.
Voor de telefoon die regelmatig uitviel op tijden als ik aan't bellen was moet ik nog zien(horen) maar ik denk al iets in de goeie richting.

t'was maar om te laten weten...
... niet van dit of dat, maar da's bij mij zelfs met 5.3.3.5 het geval (dynamic QoS). Maar goed te horen dat je tevreden bent.

Geplaatst: 06 nov 2007, 20:48
door splinterbyte
Ik had een latere firmware.

Geplaatst: 06 nov 2007, 21:03
door kaween
... da's vreemd, want het is die 5335BTAN die op de recovery stond van Tele2, en (dacht ik) bij iedereen is opgespeeld die op Broba zit. Tenzij je op Bruo zit (sync @5192/512 op PPPoE) zou deze firm er meestal wel inzitten.

Geplaatst: 08 nov 2007, 19:50
door splinterbyte
Had die zelf al geflashed tijd geleden,
hielp al een stuk aan de snelheid maar nog niet aan telefonie.

Ik zit nog op 4096/384 PPPoA btw

Geplaatst: 21 nov 2007, 09:26
door dbr
kaween schreef: Het enige wat de Thomson als downside heeft, is het enorme verschil tussen de instelmogelijkheden in de CLI of die in de web-based config. Ik ken geen enkele router wiens web-based config *dermate* limiterend is als de Thomson.

Niet zeggende dat de Thomson niet voor verbetering vatbaar zou zijn, maar neem gerust van mij aan : er is veel ergere hardware op de markt als de 706/716's/780's
Ik heb thomson/alcatel gehad vanaf de speedtouch home(die je naar pro kon ombouwen) tot de 510.
Fitzbox heb ik ook even gehad, connectieproblemen nooit echt dat ze overkoken ja, met bijna alle eigenlijk, behalve die speedtouch home die was stabiel.
Die smc/philips kastjes van Belgacom werken ook prima ik merk alleen daar ook dat die routerskastjes in het algemeen moeite hebben met het later registreren van *iets* als je hem hard reset meld hij zich sneller aan dan als hij in die 36 uur eens refresht voip aanmelding ditto.