Pagina 1 van 1

Gekende internetconnectieproblemen Dommel?

Geplaatst: 17 okt 2007, 19:46
door regeri
Sinds vanavond heb ik regelmatig last dat mijn internetconnectie wegvalt,of helemaal geen connectie krijg,ik kan op de dommel infopage geen werken ondervinden.
Misschien nog meer mensen hier last van? :???:
Omgeving Limburg,Riemst

Geplaatst: 17 okt 2007, 19:53
door Ken
En hoe kan je dan juist zien dat dit wegvalt?

Geplaatst: 17 okt 2007, 20:02
door xenne
waarschijnlijk een plaatselijk probleem? misschien een telefoonkabel beschaidgd geraakt bij werken of zoiets? misschien leer je iets uit de logs van de modem?

Geplaatst: 17 okt 2007, 20:10
door regeri
Waar kan ik deze gevenes dan vinden op de pagina van mijn router?Heb een Netopia cayman .
Precieze problemen:
Helemaal geen verbinding kunnen maken
korttijdig verbinding maken en dan helemaal geen verbinding meer tot stand kunnen brengen.

Alvast bedankt voor jullie snelle recties

Als ik in mn router kijk zie ik o.a.

00:18:15 PPP: IPCP negotiated, session 1, rem: 83.101.25.65
local: 83.101.25.71
00:00:18:13 PPP: CHAP remote accepted us, Channel 1
Remote name: BAS-HASSELT
00:00:18:13 PPP: NCP up, session 1, Channel 1
Final (fallback) negotiated auth: Local NONE, Remote CHAP
00:00:17:58 PPP: Channel 1 up, Dialout
Profile name: WAN2
00:00:17:58 PPPOE: Session state started
profile WAN2
00:00:17:58 PPPOE: PADS Received


Bedoel je dit misschien?

Geplaatst: 18 okt 2007, 12:25
door TL@
Dat probleem heb ik ook heel soms. Meestal op zondag voormiddag.

Geplaatst: 21 okt 2007, 23:13
door joriz
Same here, al een hele tijd dat de connectie 2-3x op een avond wegvalt en soms ook de sync.
Al enkele kabels vervangen maar geen resultaat.
Hiervoor nooit problemen gehad.

Geplaatst: 21 okt 2007, 23:33
door regeri
Na die avond heb ik geen problemen meer ondervonden,wel n half jaar geleden veel problemen met disconnects,is toen een belgacommannetje langsgeweest,alles doorgemeten,binnenshuis geen problemen ondervonden,probleem lag in de centrale.Dus mocht je veel disconnects hebben en je hebt thuis zelf alles nagecheckt,bel ff met Dommel zo kunnen zij je lijnen testen en ook eventueel de poorten in de centrale.

Geplaatst: 22 okt 2007, 12:51
door laurens7
gisteren hier ook gedurende enkele uren,kon zelfs geen verbinding meer maken heel vreemd, ook al heb ik maar 6Db down.

Geplaatst: 25 okt 2007, 15:22
door AeroFury
regeri schreef:Na die avond heb ik geen problemen meer ondervonden,wel n half jaar geleden veel problemen met disconnects,is toen een belgacommannetje langsgeweest,alles doorgemeten,binnenshuis geen problemen ondervonden,probleem lag in de centrale.Dus mocht je veel disconnects hebben en je hebt thuis zelf alles nagecheckt,bel ff met Dommel zo kunnen zij je lijnen testen en ook eventueel de poorten in de centrale.
Exact dezelfde situtatie voorgehad hier.