Pagina 1 van 1

Draadloos netwerk Dommel werkt maar een paar meter

Geplaatst: 25 sep 2007, 22:15
door dietervanb
Heb destijds een digitelbox aangeschaft.
Draadloze verbinding was toen nog apart met een belkin54g.
Alles werkte perfect tot een paar dagen geleden.
Alleen als de laptop op max 5 meter van die Belkin staat is er een verbinding.
Als hij wat verder staat krijg ik ofwel "geen verbinding" ofwel "netwerkadres verkrijgen".
In mijn laptop zit een wireless PCMCIA kaart WGPC03 54mbps.
Kan niet aan de kaart liggen want anders zou die helemaal niet meer werken.
De desktop die onlangs vernieuwd werd is nu Vista Premium, maar dat maakt volgens mij ook geen verschil daar ik verbinding maak met de Belkin.
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen ?
Alvast bedankt.

Geplaatst: 25 sep 2007, 22:57
door kaween
moeilijk te zeggen.

Er zit net iets teveel wijn in de man deze avond (ahem ;) ), maar _wat_ is er dan _precies_ verandert in de tussentijd ? Enkel die vaste machine naar/van Vista ? Loopt die vaste machine wireless of niet ?

Kijk eens of je in de buurt geen "nieuwe" netwerken vinden kan (buurman die zich een Pre-N gekocht heeft of zo, kan _hopen_ problemen geven), verlaag de snelheid van je WiFi eens naar 11b, kan ook een zeer sterke invloed hebben (range/kwaliteit is veel beter in 11b).

Geplaatst: 26 sep 2007, 07:08
door dietervanb
Hoi Kaween (hopelijk geen houten kop vanmorgen :-D )

Desktop is vast verbonden.
Controle gedaan : laptop kan geen nieuwe netwerken vinden.
Zou het een probleem met de PCMCIA kaart kunnen zijn ?
Maar dan lijkt het me wel raar dat ik op korte afstand wel verbinding kan maken.
Snelhaid is zelfs dan automatisch beperkt tot 11b (signaalsterkte : laag)

Geplaatst: 26 sep 2007, 08:49
door xenne
probeer eens een ander kanaal?

Geplaatst: 26 sep 2007, 09:30
door dietervanb
xenne schreef:probeer eens een ander kanaal?
Sorry, hier ben ik effe niet mee. Hoe doe je dat ?

Geplaatst: 26 sep 2007, 10:20
door xenne
dietervanb schreef:
xenne schreef:probeer eens een ander kanaal?
Sorry, hier ben ik effe niet mee. Hoe doe je dat ?
inloggen op AP van uw modem (192.168.2.1?), en daar ergens kan je kanaal veranderen ... weet niet waar precies, geen ervaring met Belkin. verander ook de SSID eens. blijf ook uit de buurt van microgolfovens en dergelijke

Geplaatst: 26 sep 2007, 10:33
door kaween
neh, geen houten kop. Toch niet meer als anders. :D
Thanks for the concern, anyhow.

Xenne's tips zijn ok. Als deze nog niks opbrengen : logische conclusie is je notebook annex wireless kaart op een andere plaats te testen, zo sluit je tenminste de probleemoorzaak uit (of alternatief je kennissen even aanspreken en vragen of zij eens langs springen met een notebook van hun, kijken of die hetzelfde probleem geeft).

Geplaatst: 26 sep 2007, 12:25
door ketter
Dietervanb ik heb ook ooit is plots problemen gehad dat er na een paar meter geen of slechte draadloze verbinding was.Ik heb toen ergens gelezen dat je bij je instellingen van je router je Wireless Mode op 802.11g only moet zetten en beter niet op 802.11g & 802.11b.En ik heb ook Wireless Channel niet meer op auto staan. En sinds dat ik dit veranderd heb is er nooit nog een probleem geweest.Ik heb een Belkin Pre_N router en je kan dit vinden in het menu bij Wireless > Channel and SSID

Geplaatst: 27 sep 2007, 08:06
door dietervanb
Heb gisterenavond een poging gedaan om het te herstellen.
Aangelogged op de Belkin en kanaal verandert, maar als ik "save changes" doe, blijft hij hangen. Kan er zelfs niet meer op.
Moet dan een fabrieksreset doen alvorens hij terug werkt.
Ga subiet (na 9u) eens naar Dommel bellen voor meer info. Het is tenslotte hun toestel.

---

Gebeld op donderdag. Probleem uitgelegd.
Helpdesk zei dat hij alleen maar iets wist van digitel box, niet veel van wifi. De specialist van wifi zat in het buitenland en kwam vrijdag terug.
Moest alles maar per mail uitleggen en ze ouden mij asap contacteren.
Wacht af ....

Geplaatst: 29 sep 2007, 12:34
door ketter
dietervanb is die Belkin eigendom van U of van Dommel ?
Want als er iets mis is met je belkinrouter daar heb je levenslang garantie op en je kan ook steeds gratis de helpdesk van Belkin bellen voor hulp.

Geplaatst: 30 sep 2007, 10:34
door ljd
waarschijnlijk heeft je laptop gewoon problemen met die belkin

Geplaatst: 30 sep 2007, 13:24
door dietervanb
Die Belkin is van Dommel (maakte destijds deel uit van van hun wireless pakket).
En mijn laptop heeft tot nu toe altijd gewerkt met die Belkin.
Het is pas sinds enkele weken dat dit probleem zich voordoet.

Het is al een wat oudere laptop met een aparte PCMCIA kaart.
Zou het aan die kaart kunnen liggen ?
Iedereen die ik ken heeft een laptop met ingebouwde wifi ontvanger, kan het dus moeilijk testen.

Geplaatst: 30 sep 2007, 13:34
door kaween
dietervanb schreef:Die Belkin is van Dommel (maakte destijds deel uit van van hun wireless pakket).
En mijn laptop heeft tot nu toe altijd gewerkt met die Belkin.
Het is pas sinds enkele weken dat dit probleem zich voordoet.

Het is al een wat oudere laptop met een aparte PCMCIA kaart.
Zou het aan die kaart kunnen liggen ?
Iedereen die ik ken heeft een laptop met ingebouwde wifi ontvanger, kan het dus moeilijk testen.
Tuurlijk kan je dat testen.

1) "iedereen" die bij jouw binnenkomt en GEEN problemen heeft met je Belkin, is een aanduiding dat het aan je PCMCIA kaart ligt. Lukt het met de interne ook niet, is het de Belkin. Eenvoudig toch ?

2) zelfs een interne wireless is uitschakelbaar. Dus als je echt dit wil testen inclusief jouw pcmcia, schakel je toch gewoon de internet adapter eens uit, installeer je de PCMCIA en klaar.

Maar zover moet het niet eens komen : als *om het even* welke oplossing de problemen die jij NU hebt niet zou vertonen, is het heel waarschijnlijk je PCMCIA kaart, en anders is je Belkin de schuldige.

Elementary, my dear Dr. Watson. :-D

Geplaatst: 06 okt 2007, 13:16
door dietervanb
Oplossing gevonden.
Van vriend een D-LINK DWLG122 mogen lenen, en dus uitgevonden dat het mijn PCMCIA kaart was.
Van Dommel echter : nikske, nada meer gehoord. Stelt me wel teleur zo'n helpdesk.

Rare uitleg gekregen : ik ken alleen de digitel box, degene die wifi kent zit in het buitenland .... stuur alles maar op naar support. jaja, alle moeite doen om het probleem gedetailleerd uit te leggen, en dan niks meer.

Geplaatst: 06 okt 2007, 21:27
door kaween
Blij dat je het gevonden hebt.

En tja, support, .... dit soort afschepers heb ik bij heel veel andere ISP's al meegemaakt, van BGC tot Tele2. Enige uitzondering is Scarlet, want daar geraakt je zelf niet eens binnen als het voor iets anders is als een nieuwe abo of een opzeg. :twisted: