Pagina 1 van 1
dell bestelling
Geplaatst: 08 sep 2007, 09:19
door CiBi
Ik kreeg vandaag (1dag na bestelling) een mailtje van
dit is een stukje eruit:
Code: Selecteer alles
Before we can process the payment by credit card of the order you placed with us, we therefore request some extra information from you.
We would like to receive a copy of your passport or drivers license and a copy of the front side and the back side of your credit card.
is dit echt van Dell want ik vertrouw het niet. Wat denken jullie?
Geplaatst: 08 sep 2007, 09:37
door TanknaT
Vraag aan Dell per e-mail bevestiging dat dit wel ok is. Altijd op veilig spelen in dergelijke zaken.
Geplaatst: 08 sep 2007, 09:45
door lithion
Als dit echt van Dell komt vind ik dat je beter niet aan Dell koopt. Die gegevens die je zou moeten doorsturen zijn echt wel privégegevens. Vooral de kopie van je creditcard is er veel te veel aan.
Geplaatst: 08 sep 2007, 09:49
door alfadude
Dit is inderdaad veel te verregaand.
Zeker Dell contacteren of dit wel de normale gang van zaken is.
Ik zou wel de telefoon nemen.
Geplaatst: 08 sep 2007, 10:04
door TanknaT
Een kopie van je kredietkaart doorsturen is heel normaal. Ik heb dit vroeger nog gedaan bij het betalen van een rekening in de VS. Ik heb toen gewoon een kopie van mijn kredietkaart gefaxt naar de bestemmeling.
Geplaatst: 08 sep 2007, 10:04
door CiBi
dat dacht ik dus ook maar heb je het email adress gezien? dit komt van een werknemer van dell
mijn mailtje is in ieder geval al verstuurt.
Geplaatst: 08 sep 2007, 10:12
door hellsnake
Als je een kopie van je kredietkaart doorstuurt weten ze gewoon al je gegevens en kunnen ze op je kosten dingen kopen.
Het lijkt me dus heel raar dat dell zoiets zou willen.
Misschien is het een werknemer die wat extra geld wil verdienen

Geplaatst: 08 sep 2007, 10:12
door TanknaT
Een kopie van je kredietkaart doorsturen is heel normaal. Ik heb dit vroeger nog gedaan bij het betalen van een rekening in de VS. Ik heb toen gewoon een kopie van mijn kredietkaart gefaxt naar de bestemmeling.
Geplaatst: 08 sep 2007, 10:26
door meon
Ja, maar ge doet hier zaken met Dell België, en mailtjes zouden gewoon in het Nederlands moeten zijn.
Neem eens telefonisch contact op met Dell in Brussel?
http://support.euro.dell.com/support/to ... l=nl&s=gen
Geplaatst: 08 sep 2007, 10:47
door on4bam
IK heb enkele maanden terug een bestelling gedaan bij Dell (.be) en heb behalve de normale opvolgingsmails geen extra vragen gekregen.
Heb je soms bij een buitenlandse Dell site besteld? (geprobeerd in de US te bestellen?).
BTW, de hele transactie van bestelling tot levering duurde een week.
Geplaatst: 08 sep 2007, 11:59
door CiBi
dit was de eerste mail die ik kreeg (in het nederlands):
Code: Selecteer alles
Dank u voor uw order.
Uw Internet-ontvangstbewijsnummer is ... Nadat de betaling van uw order is verwerkt, ontvangt u een orderbevestiging met uw klantnummer en uw ordernummer.
Geplaatst: 08 sep 2007, 12:50
door Ken
Toon eens de e-mail headers van die e-mail aub.
Geplaatst: 08 sep 2007, 13:02
door selder
Ken schreef:Toon eens de e-mail headers van die e-mail aub.
De enige goede vraag in heel deze topic

Geplaatst: 08 sep 2007, 13:11
door CiBi
mail 1:
mail2:

Geplaatst: 08 sep 2007, 13:25
door selder
sinds wanneer zijn headers gelijk aan screenshots?
Allez, kom, we zullen op deze saaie zaterdag maar is vriendelijk zijn .... in uw Gmail klik op het pijltje rechts van "reply" en neem daar "show original".
Geplaatst: 08 sep 2007, 13:37
door CiBi
dit volledig? (ik dacht dat headers zoiets als banners waren)
- Delivered-To: [email protected]
Received: by 10.65.97.14 with SMTP id z14cs335201qbl;
Fri, 7 Sep 2007 02:48:15 -0700 (PDT)
Received: by 10.35.90.1 with SMTP id s1mr1811158pyl.1189158494164;
Fri, 07 Sep 2007 02:48:14 -0700 (PDT)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from ausc60pc101.us.dell.com (ausc60pc101.us.dell.com [143.166.85.206])
by mx.google.com with ESMTP id w67si860586pyg.2007.09.07.02.48.12;
Fri, 07 Sep 2007 02:48:14 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of [email protected] designates 143.166.85.206 as permitted sender) client-ip=143.166.85.206;
DomainKey-Status: good
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of [email protected] designates 143.166.85.206 as permitted sender) smtp.mail=[email protected]; domainkeys=pass header.From=[email protected]
DomainKey-Signature: s=smtpout; d=dell.com; c=nofws; q=dns; b=uu0kdNHYJR15dPfkNnN+eDKjYslJNoC6HuElk6Aw7V/t4z6Dzo173Gw3Ha8+3Rua7+xNm1ti8IvOw+lph+b0VKn+poqA8N0Is3qPJgQHkGphAAkWDbSbEQJHO2I5whT4;
X-IronPort-AV: E=Sophos;i="4.20,220,1186376400";
d="scan'208,217";a="360847028"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5
Content-class: urn:content-classes:message
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----_=_NextPart_001_01C7F134.265BD768"
Subject: Dell order # 220799329
Date: Fri, 7 Sep 2007 15:17:48 +0530
Message-ID: <C714B288A33EBE45965C51F3B8DA14C6D23D2F@blrx3m10.blr.amer.dell.com>
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
Thread-Topic: Dell order # 220799329
Thread-Index: AcfxNCY7NpPZel2NRl2fVX8q51tcTA==
From: <[email protected]>
To: <[email protected]>
Return-Path: [email protected]
X-OriginalArrivalTime: 07 Sep 2007 09:47:48.0884 (UTC) FILETIME=[26705D40:01C7F134]
This is a multi-part message in MIME format.
------_=_NextPart_001_01C7F134.265BD768
Content-Type: text/plain;
charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Dear Sir / Madam,
=20
Dell Belgium only accepts Belgium issued and billed credit cards.
Before we can process the payment by credit card of the order you placed
with us, we therefore request some extra information from you.
We would like to receive a copy of your passport or drivers license and
a copy of the front side and the back side of your credit card.
This information can addressed to the BNL Finance Credit Cards with
reference to the subject of this mail. You can also scan the information
and send it as an attachment in reply to this mail.
We ask you to provide us with the information requested within 2 working
days. If we don't receive the information within 2 working days we will
assume you do not wish to receive your order anymore and we will cancel
your order without any further confirmation.
Dell also offers you the opportunity to place an order under the
prepayment terms.=20
You will receive after placing the order within two working days a
confirmation with information how to complete the prepayment.
As soon as we received the confirmation from the bank we will continue
to process the order.
We hope the information provided above allows you to continue & you will
have no further inconvenience in the near future.
=20
Best Regards,
=20
Srinivas V=20
Process Expert
DELL Global Financial Services,
E-mail: [email protected]
44-(0)-870-353-6030 Extn:76990=20
http://www.dell.com <http://www.dell.com/> =20
This communication is intended solely for the individual/entity to whom
it is addressed. It may contain confidential or legally privileged
information. Any unauthorized disclosure or copying is prohibited and
may be unlawful. If you have received this communication in error,
please notify the sender immediately and delete it from your system.
=20
------_=_NextPart_001_01C7F134.265BD768
Content-Type: text/html;
charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Dus-ascii">
<META content=3D"MSHTML 6.00.2900.3157" name=3DGENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV><FONT size=3D2>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style" size=3D3>Dear Sir / Madam,</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style" size=3D3></FONT> </P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style" size=3D3>Dell Belgium only accepts =
Belgium issued=20
and billed credit cards.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style" size=3D3>Before we can process the =
payment by=20
credit card of the order you placed with us, we therefore request some =
extra=20
information from you.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style" size=3D3>We would like to receive a =
copy of your=20
passport or drivers license and a copy of the front side and the back =
side of=20
your credit card.</FONT></P>
<P></FONT><FONT face=3D"Goudy Old Style" size=3D3>This information can =
addressed to=20
the <STRONG><U>BNL Finance Credit Cards</U></STRONG><FONT =
color=3D#0000ff>=20
</FONT>with reference to the subject of this mail. You can also scan the =
information and send it as an attachment in reply to this =
mail.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style">We ask you to provide us with the =
information=20
requested within 2 working days. If we don't receive the information =
within 2=20
working days we will assume you do not wish to receive your order =
anymore and we=20
will cancel your order without any further confirmation.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style">Dell also offers you the opportunity =
to place an=20
order under the prepayment terms. </FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style">You will receive after placing the =
order within=20
two working days a confirmation with information how to complete the=20
prepayment.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style">As soon as we received the =
confirmation from the=20
bank we will continue to process the order.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style">We hope the information provided above =
allows=20
you to continue & you will have no further inconvenience in the near =
future.</FONT></P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style"></FONT> </P>
<P><FONT face=3D"Goudy Old Style">Best Regards,</FONT></P></DIV>
<DIV> </DIV><!-- Converted from text/rtf format -->
<P><B><I><FONT face=3D"Goudy Old Style" color=3D#c0c0c0>Srinivas=20
V</FONT></I></B><I></I><FONT face=3D"Times New Roman"> =
</FONT><BR><B><I><FONT=20
face=3D"Goudy Old Style">Process Expert<BR></FONT></I></B><B><I><FONT=20
face=3D"Goudy Old Style">DELL Global Financial=20
Services,</FONT></I></B><I></I><FONT=20
face=3D"Times New Roman"><BR></FONT><B></B><B><I></I></B><B><I><FONT=20
face=3D"Goudy Old Style">E-mail:=20
[email protected]</FONT></I></B><I></I><FONT=20
face=3D"Times New Roman"><BR></FONT><B></B><B><I></I></B><B><I><FONT=20
face=3D"Goudy Old Style">44-(0)-870-353-6030 =
Extn:76990</FONT></I></B><I></I><FONT=20
face=3D"Times New Roman"> </FONT><BR><FONT face=3DGaramond><A=20
href=3D"http://www.dell.com/">http://www.dell.c ... FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2> </FONT></P><BR>
<P><B><I><FONT face=3DCalibri size=3D2>This communication is intended =
solely for the=20
individual/entity to whom it is addressed. It may contain confidential =
or=20
legally privileged information. Any unauthorized disclosure or copying =
is=20
prohibited and may be unlawful. If you have received this communication =
in=20
error, please notify the sender immediately and delete it from your=20
system.</FONT></I></B><I></I></P>
<DIV> </DIV></BODY></HTML>
------_=_NextPart_001_01C7F134.265BD768--
[/code]
Geplaatst: 08 sep 2007, 13:58
door on4bam
De mail die je kreeg lijkt echt.:
Code: Selecteer alles
143.166.85.20 US United States TX Texas Round Rock 78682 30.6568 -97.6026 Dell Computer Corporation Dell Computer Corporation 635 512
Voor alle zekerheid kan je wel best een amil sturen naar Dell of maandag even via de site 'chat met medewerker' aanklikken.
Geplaatst: 09 sep 2007, 10:57
door wem
voor zover ik het begrijp heb je met een niet-belgische credit-card geprobeerd iets te bestellen bij Dell Belgium. Omdat dat niet echt zo vanzelfsprekend is, vragen ze jou gewoon om extra confirmatie dat de creditcard echt wel van jou is.
Geplaatst: 09 sep 2007, 11:10
door CiBi
het is een Fortis Amarican Express card Platinum niet echt uit het buitenland dacht ik
Geplaatst: 09 sep 2007, 11:19
door Astralon
Toch is wat hierboven door de verschillende mensen is gezegd correct
De reden is opgegeven:
Dell Belgium only accepts Belgium issued and billed credit cards
Email header is ok:
Received: from ausc60pc101.us.dell.com (ausc60pc101.us.dell.com [143.166.85.206])
by mx.google.com with ESMTP id w67si860586pyg.2007.09.07.02.48.12;
Fri, 07 Sep 2007 02:48:14 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of
[email protected] designates 143.166.85.206 as permitted sender) client-ip=143.166.85.206;
Ik zou gewoon doen wat ze vragen, desnoods eerst Dell Belgie contacteren maar uiteindelijk toch eens bij Fortis gaan luisteren want dit is niet normaal.
Ik koop verschillende dingen per week (ook bij Dell) met verschillende credit cards en nog nooit problemen gehad.