full adsl: technisch probleem
Geplaatst: 07 sep 2007, 20:40
Een collega kon sinds maandag niet meer online. Vroeger had hij vaak disconnects met zijn modem, nu al een jaar geleden. Hij heeft fulladsl ( academic broadband) reeds meer dan 3 jaar.
Wanneer hij zijn modem bij mij in het contact steekt ( dommel) bleken zijn logingegevens gewist te zijn. Na die in orde gezet te zijn bleek hij perfect op mijn lijn te kunnen surfen, ingelogd als fulladsl. Hieruit leid ik af dat hij nog op turboline surft? In tegenstelling met de nieuwe abbo's van 6 mbit die op scarlet draaien?
Deze settings worden gesaved en hij gaat naar huis. Daar steekt hij de modem met dezelfde kabels in zijn contact: geen internet. Ook krijgt hij geen lijnwaarden opgegeven. Hieruit leidt ik af dat zijn lijntje dood is? Er maw. geen signaal op de lijn zit? Hij kan wel bellen.
De gebruikte instellingen zijn dezelfde als dommel en fulladsl meegeeft op hun site:
http://www.fulladsl.be/Technical/Algemeen.aspx
Hij gebruikt wel ppoa, maar dat werkte perfect op mijn lijn dus ik zie net in dat zijn instellingen van de modem verkeerd kunnen zijn.
Hij belde daarnet naar fulladsl: 'wij zien geen probleem. Controleert U uw binnenbekabeling'
Wat kan het zijn, of zou hij moeten doen? Ik heb hem gezegd om aan te dringen op een belgacominterventie, want dat lijkt me het probleem te zijn, tenzij zijn modem en een kabel en de stekker kapot gegaan zijn tijdens zijn autorit.... kortom: onwaarschijnlijk dat het niet aan de lijn ligt. (nb: alle splitters zijn er reeds van tussen gehaald: directe verbinding modem - stekker)
Wat zijn jullie voorstellen of gedachten?
Wanneer hij zijn modem bij mij in het contact steekt ( dommel) bleken zijn logingegevens gewist te zijn. Na die in orde gezet te zijn bleek hij perfect op mijn lijn te kunnen surfen, ingelogd als fulladsl. Hieruit leid ik af dat hij nog op turboline surft? In tegenstelling met de nieuwe abbo's van 6 mbit die op scarlet draaien?
Deze settings worden gesaved en hij gaat naar huis. Daar steekt hij de modem met dezelfde kabels in zijn contact: geen internet. Ook krijgt hij geen lijnwaarden opgegeven. Hieruit leidt ik af dat zijn lijntje dood is? Er maw. geen signaal op de lijn zit? Hij kan wel bellen.
De gebruikte instellingen zijn dezelfde als dommel en fulladsl meegeeft op hun site:
http://www.fulladsl.be/Technical/Algemeen.aspx
Hij gebruikt wel ppoa, maar dat werkte perfect op mijn lijn dus ik zie net in dat zijn instellingen van de modem verkeerd kunnen zijn.
Hij belde daarnet naar fulladsl: 'wij zien geen probleem. Controleert U uw binnenbekabeling'
Wat kan het zijn, of zou hij moeten doen? Ik heb hem gezegd om aan te dringen op een belgacominterventie, want dat lijkt me het probleem te zijn, tenzij zijn modem en een kabel en de stekker kapot gegaan zijn tijdens zijn autorit.... kortom: onwaarschijnlijk dat het niet aan de lijn ligt. (nb: alle splitters zijn er reeds van tussen gehaald: directe verbinding modem - stekker)
Wat zijn jullie voorstellen of gedachten?