Pagina 1 van 1
Voicemail op vaste lijn
Geplaatst: 08 aug 2007, 10:19
door DarthDavy
Gisterenavond komen wij rond 23u terug thuis van de film, gaat de vaste lijn plotseling. Vreemd dat er nog zo laat iemand belt (zeker op onze vaste lijn), pak ik ongerust de telefoon op.
Krijg ik wel een bandrecordertje van Belgacom te horen dat er iemand mij gebeld heeft en een bericht heeft achtergelaten.
Voicemaildienst op mijn vaste lijn dus. Ik wil dat niet. Hoe zet ik dat af? Moet ik daarvoor naar de klantendienst bellen?
Geplaatst: 08 aug 2007, 10:57
door meon
Belgacom Selfcare
Aangezien de PhoneMail eigenlijk een doorschakeling is na X tijd, kan je die (normaalgezien) uitschakelen via *61# te bellen.
Mogelijk werkt dat wel enkel als je de comfortdiensten hebt

Geplaatst: 08 aug 2007, 11:23
door DarthDavy
Thx voor de link. Sebiet vanavond uitzetten als ik thuis kom.
Hoe dat geactiveerd geraakt is, beats me.
Geplaatst: 08 aug 2007, 11:25
door meon
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... me=hbs_vmd
Voordelen
Uw vaste lijn beschikt automatisch over de functie "PhoneMailâ„¢ Basic".
Activeren en desactiveren
U kan deze dienst op elk ogenblik activeren of desactiveren door het gratis nummer 1920 te vormen.
Geplaatst: 08 aug 2007, 11:26
door Pico
Je kan dit inderdaad via een telefoontje naar de klantendienst,
maar simpeler is via de Belgacomsite uw e-services te activeren.
Je hebt hiervoor je Belgacomklantennummer nodig en de
e-serviceactivatiecode, die ook vermeld staat op je factuur.
(klik gewoon bij "mijn e-services" op 'inschrijven')
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... /eservices
Eens je e-services geactiveerd zijn (kan enkele uren duren) kan je
dan zelf inloggen en allerhande diensten en/of opties (des)activeren,
je kan ook (via billviewer) je nog niet gefactureerde telefoonverbruik raadplegen en de gebelde nummers, ...
Geplaatst: 09 aug 2007, 11:18
door Insom
DarthDavy schreef:Thx voor de link. Sebiet vanavond uitzetten als ik thuis kom.
Hoe dat geactiveerd geraakt is, beats me.
Klantendiensten, shops of wie dan ook, per dag moeten er x aantal klanten overtuigd worden om x aantal phonemails, x aantal tariefplannen en x aantal lijnen of adsl's te nemen.
Die phonemails worden vaak zonder medeweten van de klant eropgezet. Doen ze geen kwaad mee toch? (ironisch bedoeld natuurlijk)
(beluisteren kost u € volgens een nationaal gesprek)
Geplaatst: 09 aug 2007, 11:25
door Patje
Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ...

Geplaatst: 09 aug 2007, 11:35
door hollebollegijs
Patje schreef:Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ...

de phonemail basic staat standaard op elke lijn. dus als je een nieuwe lijn bestelt, wordt dit automatisch geacitveerd. dit staat ook duiidelijk vermeld op de bevestigingsbrief.
Geplaatst: 09 aug 2007, 12:16
door Insom
hollebollegijs schreef:Patje schreef:Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ...

de phonemail basic staat standaard op elke lijn. dus als je een nieuwe lijn bestelt, wordt dit automatisch geacitveerd. dit staat ook duiidelijk vermeld op de bevestigingsbrief.
Inderdaad, de phonemail basic is volledig gratis te beluisteren ook.
Ik verwarde de phonemail basic met de gewone phonemail.
Geplaatst: 09 aug 2007, 12:28
door D3bian
Handig, ja
Correct, nee
Concreet voorbeeld:
"Ik ben klant bij Versatel met CPS (gesprekken gefactureerd door Versatel), echter, telkens die verdomde voicemail gebruikt word en ik bel ernaar kost mij dat bij Belgacom geld en niet bij Versatel, nochtans dat ik gekozen heb om bij Versatel gefactureerd te worden voor de gesprekken"
Volgens mij is dit gewoon een manier van Belgacom om toch een graantje te blijven meepikken van je gesprekken.
Ik heb al meerdere malen uitgeschakeld, en al meerdere malen komt deze doodleuk terug actief. Al verscheidene malen op klantendienst gemeld en uitgezet, en wederom komt deze actief.
De mensen die mij kennen hebben intussen van mij al de melding gekregen dat ik die voicemails niet beluister vermits dit geld kost, en als ze mij echt nodig hebben kunnen ze mij via m'n mobiel nummer bereiken.
Gratis optie laat_me_niet_lachen, gratis abonnement, maar elke raadpleging kost geld.
Tot zover mijn RANT moment
Geplaatst: 09 aug 2007, 13:42
door Patje
The_One schreef:Handig, ja
Correct, nee
Concreet voorbeeld:
"Ik ben klant bij Versatel met CPS (gesprekken gefactureerd door Versatel), echter, telkens die verdomde voicemail gebruikt word en ik bel ernaar kost mij dat bij Belgacom geld en niet bij Versatel, nochtans dat ik gekozen heb om bij Versatel gefactureerd te worden voor de gesprekken"
Volgens mij is dit gewoon een manier van Belgacom om toch een graantje te blijven meepikken van je gesprekken.
Ik heb al meerdere malen uitgeschakeld, en al meerdere malen komt deze doodleuk terug actief. Al verscheidene malen op klantendienst gemeld en uitgezet, en wederom komt deze actief.
De mensen die mij kennen hebben intussen van mij al de melding gekregen dat ik die voicemails niet beluister vermits dit geld kost, en als ze mij echt nodig hebben kunnen ze mij via m'n mobiel nummer bereiken.
Gratis optie laat_me_niet_lachen, gratis abonnement, maar elke raadpleging kost geld.
Tot zover mijn RANT moment
Dit is wel een topic in de sectie Belgacom, dus dat jij belt met versatel is niet onze schuld.
als klant van belgacom geniet je daar dus wel van.
Geplaatst: 09 aug 2007, 16:09
door D3bian
Patje schreef: Dit is wel een topic in de sectie Belgacom, dus dat jij belt met versatel is niet onze schuld.
als klant van belgacom geniet je daar dus wel van.
Haha, tja, khad ook is goesting om te "ranten"

Geplaatst: 10 aug 2007, 11:20
door DarthDavy
hollebollegijs schreef:Patje schreef:Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ...

de phonemail basic staat standaard op elke lijn. dus als je een nieuwe lijn bestelt, wordt dit automatisch geacitveerd. dit staat ook duiidelijk vermeld op de bevestigingsbrief.
Bevestigingsbrief?????????
Ik heb geen nieuwe lijn, maar de oude bestaande lijn van de vorige huurder gewoon weer laten activeren (dat was het snelste volgens de mensen in de belgacom winkel omdat er anders een technieker moest langskomen).
Tsjah, hoe dan ook. Als je 1920 belt, kan je rustig alles netjes zelf instellen zoals je het wil en dat was hetgeen ik wou, dus ik ben tevreden.
phonemail
Geplaatst: 11 aug 2007, 10:19
door peewee
Heb je hetzelfde nummer terug van de vorige bewoner?
Als dit niet zo is is dat een nieuwe lijn he. Wat ze bedoelen bij Belgacom is dat ze de technische situatie overnemen zodat het puur een programmatie in de centrale is. En ja de phonemail basic is een lastig iets dat standaard op elke lijn staat. Kan je weghalen via e-services of via 080022700.
De phonemail is een gratis antwoordapparaat zoals op je gsm, wel met dit onderscheid dat de communicatiekost wordt aangerekend naargelang je tariefplan.