Pagina 1 van 1
					
				Hoe je contract beeindigen ????
				Geplaatst: 26 jun 2007, 18:45
				door SoNaRs
				Zit met klein probleempje .
In april dit jaar , ben ik overstap van discoveryline naar gewoon ADSL zonder telefoon .
Voordien had ik al 5J adsl van bgc  .
Nu wilde ik terug een discovey line en naar dommel gaan.
Hun antwoord was dus ---->
Sorry meneer , da contract van april word als totaal nieuw bekeken , u zult adsl moeten nemen tot april 2008
Kan dit zomaar  ???
Heb zelfs als reden gegeven kan het niet meer betalen maar daar kreeg ik als antwoord op we kunnen u een financieel afbetalingsplan opstellen !!!!!!
mensen plz hoe geraak ik van ze af ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 jun 2007, 22:51
				door gobber
				uw probleempje  en misschien nog veel internetters  zijn 
de"promo's" met terug een jaar vast garantie(nieuw contract) van belgacom
waar de mensen met hun 2 voeten intrappen
ik spreek uit ondervinding. dacht ook dat ik weg kon binnen 7 dagen na al
8 jaar adsl te hebben 
 meer daarover op 
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12996
denk dat er niets anders opzit dan abo uit te doen, had mijn probleem
via ombudsdienst aangekaart, maar er is ook geen oplossing uit de bus gekomen van deze "rotpraktijken"
in mijn geval :  adsl bij bgc opgezegd  en mijn resterende maanden(4) ga ik dan wel zo betalen want NO-WAY dat ik bgc nog 5euro extra voor een pack gun. dan val ik nog liever dood.
 dit gezegd zijnde  kan ik alleman aanraden van die promo's af te blijven
 want als je zelf tot de constatatie komt dat er goedkopere en of betere alternatieven zijn(in uw geval dommel) denk ik  dan ben je eraan voor de moeite(een jaar)
adsl zonder disclijn 
in sept studentenkorting op adsl
......
 
zijn maar enkele voorbeelden van deze"promo's"
een verwittigd man is er 2 waard
 
			
					
				
				Geplaatst: 26 jun 2007, 23:59
				door S|N
				Idd, er is geen enkele mogelijkheid dat Belgacom je nieuwe "contract" verlenging, nieuwe dienst of hoe je t ook mag noemen zomaar zal opzeggen.  
Kvrees dat je geen andere mogelijkheid hebt om je volledige contract uit te doen ofwel verbrekingsvergoedingen te betalen, maar die zijn sinds vorig jaar september ook tot 100% van het verschuldigde bedrag opgetrokken.
Tja...
Maar Sonarz, zelfs al kan je niet betalen, dan moet je schuldbemiddeling inroepen.
Kbegrijp eerlijk gezegd niet dat je ooit breedband zou nemen als je t toch niet kunt betalen???
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 00:15
				door Coop
				Dat van dat niet betalen zei em maar om er tussen uit te komen, maar zo makkelijk geven die belgacom mannen het niet op.
En als je ze nu eens wijsmaakt dat je bij je vriendin gaat wonen en ze daar al gebruik maken van Belgacom ADSL ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 08:49
				door hollebollegijs
				het betreft hier geen promo, hij heeft zijn adsl met lijn omgezet naar adsl zonder vaste lijn en dat is een ander produkt en dus een nieuw contract.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 11:25
				door DarthDavy
				Tsjah, bij mijn ouders juist hetzelfde probleem. In september vorig jaar telefoon: mevrouw, als u opnieuw intekent voor 1 jaar ADSL Go, dan krijgt u 1 maand gratis. Dus tot september 2007 zeker ADSL Go. Ik heb gemerkt dat ze altijd proberen om u altijd aan die jaarcontracten vast te houden. Op die manier is het veel lastiger (of duurder om weg te lopen).
Er zit voor jou niets anders op dan te wachten tot april 2008.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 12:13
				door Lord Utopia
				DarthDavy schreef:Tsjah, bij mijn ouders juist hetzelfde probleem. In september vorig jaar telefoon: mevrouw, als u opnieuw intekent voor 1 jaar ADSL Go, dan krijgt u 1 maand gratis. Dus tot september 2007 zeker ADSL Go. Ik heb gemerkt dat ze altijd proberen om u altijd aan die jaarcontracten vast te houden. Op die manier is het veel lastiger (of duurder om weg te lopen).
Er zit voor jou niets anders op dan te wachten tot april 2008.
Dat is om hun klantenbestand groter te laten lijken, zo komen ze beter in het daglicht. Kunnen ze het gebruiken in hun reclames enzo. 
Over de telefoon mag er toch geen contract gesloten worden? Moet altijd ondertekend worden?
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 12:32
				door gobber
				hollebollegijs schreef:het betreft hier geen promo, hij heeft zijn adsl met lijn omgezet naar adsl zonder vaste lijn en dat is een ander produkt en dus een nieuw contract.

:lol::lol: natuurlijk dat ,tot deze constatatie komt iedereen  als je wil veranderen van provider  dat is juist het punt
bgc doet er alles aan om via deze weg 
alle bestaande bgc klanten met lopende contracten langer dan 1 jaar (vanaf dan opzegbaar op korte termijn) terug jaarlijks te ketenen 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 13:34
				door Mr.T
				DarthDavy schreef:Tsjah, bij mijn ouders juist hetzelfde probleem. In september vorig jaar telefoon: mevrouw, als u opnieuw intekent voor 1 jaar ADSL Go, dan krijgt u 1 maand gratis. Dus tot september 2007 zeker ADSL Go. Ik heb gemerkt dat ze altijd proberen om u altijd aan die jaarcontracten vast te houden. Op die manier is het veel lastiger (of duurder om weg te lopen).
Er zit voor jou niets anders op dan te wachten tot april 2008.
dit is weer zo typisch he. De mensen klagen niet dat ze een maand gratis krijgen, maar eens die maand voorbij is zijn ze wel de voorwaarden voor die maand gratis vergeten, namelijk een verlenging voor 1 jaar. Niemand verplicht je om in te gaan op die promo voor 1 maand gratis he. Doe je het toch, moet je achteraf hier niet komen zagen dat je niet kunt overschakelen naar een andere provider.
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 13:39
				door brooklyn
				het betreft hier geen promo, hij heeft zijn adsl met lijn omgezet naar adsl zonder vaste lijn en dat is een ander produkt en dus een nieuw contract.
Zo zie je maar dat het echte smeerlappen zijn, hoog tijd dat men daar iets gaat aan doen.
Ondertekenen of geen nieuw contract, zomaar telefonisch kan gewoon weg niet !!
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/index_nl.html
Dien gewoon klacht in dat ze je bij je p**tje gehad hebben.
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 15:18
				door DarthDavy
				Mr.T schreef:DarthDavy schreef:Tsjah, bij mijn ouders juist hetzelfde probleem. In september vorig jaar telefoon: mevrouw, als u opnieuw intekent voor 1 jaar ADSL Go, dan krijgt u 1 maand gratis. Dus tot september 2007 zeker ADSL Go. Ik heb gemerkt dat ze altijd proberen om u altijd aan die jaarcontracten vast te houden. Op die manier is het veel lastiger (of duurder om weg te lopen).
Er zit voor jou niets anders op dan te wachten tot april 2008.
dit is weer zo typisch he. De mensen klagen niet dat ze een maand gratis krijgen, maar eens die maand voorbij is zijn ze wel de voorwaarden voor die maand gratis vergeten, namelijk een verlenging voor 1 jaar. Niemand verplicht je om in te gaan op die promo voor 1 maand gratis he. Doe je het toch, moet je achteraf hier niet komen zagen dat je niet kunt overschakelen naar een andere provider.
 
Euhm... Volgens mij moet de consument tegen zichzelf beschermd worden. Je krijgt tegenwoordig overal negatieve publiciteit over de kreditkaarten die supermarkten en dergelijke zomaar aan hun klanten geeft om op krediet te kopen en zich daarmee zomaar in de schulden steken. Dit gaat hier ook een beetje op. Er wordt enkel over de voordelen gesproken en nooit over de voorwaarden. Luister maar eens naar de reclamespotjes: altijd de voordelen luid uitroepen en dan op het einde in hele kleine lettertjes 'lees alle voorwaarden op onze site'. Achteraf komen ze dan maar zeggen dat het normaal is dat er een jaarcontract getekend wordt, maar dat is wel nooit op voorhand gezegd geweest. Je moet dat als consument gewoon zelf maar onderzoeken.
Zo ben ik er nog altijd niet goed van dat Belgacom een heel goed systeem heeft om gratis naar het buitenland te bellen. Je mag voor 5 euro een land kiezen en dan kan je naar dat land gratis bellen net aan dezelfde voorwaarden die we hebben voor Happy Time. Toen ik dat van de Belgacom verkoper hoorde, vroeg ik hem: "what's the catch?" Die mens keek me scheef aan precies alsof ie het in Keulen hoorde donderen en ik vroeg dan maar wat de precieze voorwaarden waren om gratis aan het Happy Time tarief naar het buitenland te mogen bellen. Wel, blijkbaar niets buiten eenmalig vijf euro te betalen. Ik heb me suf gezocht naar de nadelen, tot zelfs hier er een post over gemaakt, maar dat is nu eens iets wat goed is.
Maar ik werd wel scheef bekeken omdat ik dat tot de bodem eerst wou uitzoeken voor ik het contract ervoor wou tekenen... Tsjah... Je komt tegenwoordig maar meer dan genoeg van die rare dingen tegen. Ik heb dan maar als excuus gebruikt dat ik ooit eens een Telenet contract in mijn bus heb gekregen en dat stande pede in de vuilbak heb gegooid en die mensen gebeld dat de deal niet doorging aan AL hun voorwaarden waar er op voorhand niets over gezegd is.
Leuk is anders...
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 16:05
				door Mr.T
				@DarthDavy
Nu spreek je jezelf wel tegen he
In september vorig jaar telefoon: mevrouw, als u opnieuw intekent voor 1 jaar ADSL Go, dan krijgt u 1 maand gratis.
Je wist dus als je akkoord ging met die maand gratis, dat je weer vasthing aan een contract van 1 jaar.
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 17:00
				door DarthDavy
				Ik gebruik mijn ervaringen enkel om te becommentariëren.
Het staat ieder bedrijf vrij om op die manier contracten te sluiten aangezien de wet het toelaat, maar ik hoef het daarom nog niet goed te vinden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 18:15
				door proxiboyke
				Het is toch poepsimpel en is bij iedeere operator hetzelfde !!!
je zal niets voor niets krijgen als je iets krijgt zijn er voorwaarden aan verbonden.
Om een vb te noemen telecomoperator base ist juist hezelfde daar heb je wel 24 maanden aan uw broek.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 18:22
				door Lord Utopia
				proxiboyke schreef:Het is toch poepsimpel en is bij iedeere operator hetzelfde !!!
je zal niets voor niets krijgen als je iets krijgt zijn er voorwaarden aan verbonden.
Om een vb te noemen telecomoperator base ist juist hezelfde daar heb je wel 24 maanden aan uw broek.
Ja, bij iedere operator is het hetzelfde, alleen, wij kiezen voor een operator die nog het normaalste doet.
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 21:12
				door gert.jansen
				Mr.T schreef:dit is weer zo typisch he. De mensen klagen niet dat ze een maand gratis krijgen, maar eens die maand voorbij is zijn ze wel de voorwaarden voor die maand gratis vergeten, namelijk een verlenging voor 1 jaar. Niemand verplicht je om in te gaan op die promo voor 1 maand gratis he. Doe je het toch, moet je achteraf hier niet komen zagen dat je niet kunt overschakelen naar een andere provider.
Als het op correcte wijze wordt voorgesteld is er geen reden tot klagen, maar je hebt WEL recht van klagen als enkel de maand gratis beklemtoond wordt en NIET wordt vermeld dat er een jaar abonnementsverlenging aan vast hangt. 
Idem voor mijn ouders waar ook zo'n voorstel werd gedaan aan mijn moeder. Die heeft gelukkig de boot afgehouden omdat mijn vader niet thuis was,  en toen ze terugbelden kregen ze mij aan de lijn 
 
Dat jaar extra abonnement heb ik zelf een paar keer achter moeten vragen voor dat werd toegegeven - en zelf brachten ze dat uiteraard niet tersprake.
Een verkoopspraktijk zoals een andere waarschijnlijk, en op een ander misschien net hetzelfde, but I hate it.
 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 22:20
				door gobber
				SoNaRs schreef:
In april dit jaar , ben ik overstap van discoveryline naar gewoon ADSL zonder telefoon .
Voordien had ik al 5J adsl van bgc  .
Nu wilde ik terug een discovey line en naar dommel gaan.
van de belgacomsite
adsl zonder vaste lijn:
 "Niet tevreden, geld terug" gedurende 2 maand + gratis internetopleiding. Voor elk nieuw jaarabonnement.
stel ik ben niet tevreden , wat gebeurd er met de telefoonlijn na 2maanden als ik een discoverylijn had????
 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 22:28
				door Lord Utopia
				Moet je ook de kleine lettertjes lezen. Zoals bij Telenet, staat er daar dat je 1 of 2 weken vooraf moet opzeggen en dat je de installatiekosten wel moet betalen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 23:21
				door kabouter007
				Uiteindelijk is het een praktijk die niet enkel door Belgacom wordt gebruikt... Alle bedrijven gebruiken het en ja als je u er laat aan vangen, dan zije gesjareld natuurlijk. Ik vind het ook geen toffe manier, maar ik heb natuurlijk het laatste woord als ze mij iets proberen aan te smeren: ik kan altijd nee zeggen, wat ik ook doe...
Het is niet echt een nieuw contract ook he, tis eigenlijk een soort verlenging waar mondelinge overeenkomst waarschijnlijk wel zal volstaan
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 23:38
				door gobber
				Lord Utopia schreef:Moet je ook de kleine lettertjes lezen. Zoals bij Telenet, staat er daar dat je 1 of 2 weken vooraf moet opzeggen en dat je de installatiekosten wel moet betalen.
enkel kleine lettertjes in het frans  

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2007, 23:53
				door Lord Utopia
				gobber schreef:Lord Utopia schreef:Moet je ook de kleine lettertjes lezen. Zoals bij Telenet, staat er daar dat je 1 of 2 weken vooraf moet opzeggen en dat je de installatiekosten wel moet betalen.
enkel kleine lettertjes in het frans  

 
wow... je kunt toch wel frans, of niet? Zoniet, wat voor een Belg ben jij nu weer 
 
En ik zie dat dit aanbod geldig is voor een Light-aansluiting.
 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 00:28
				door gobber
				het geen ik er kan uitmaken:
gratis annulatie abonnement,   abonnementskosten volledig terugbetaald
aktivatiekosten, eventuel installatiekosten, aangekocht materiaal(modem bv.) alsook volumepacks 
en de opties worden echter niet terugbetaald.
maw  hopen dat je dan geen optie selecteerd hebt   bv abonnementswijziging, promos enz...  , daar zal  wel 
een contract voor een jaar aan vast zitten. opzegkosten in zo'n geval zullen dan wel de pan uit springen
maar niet getreurd, niet tevreden dan betaal je toch even
12 maanden abonnementskosten.
is allezins een mooi lokkertje, no thanks
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 00:39
				door gobber
				Lord Utopia schreef:gobber schreef:Lord Utopia schreef:Moet je ook de kleine lettertjes lezen. Zoals bij Telenet, staat er daar dat je 1 of 2 weken vooraf moet opzeggen en dat je de installatiekosten wel moet betalen.
enkel kleine lettertjes in het frans  

 
wow... je kunt toch wel frans, of niet? Zoniet, wat voor een Belg ben jij nu weer 
 
En ik zie dat dit aanbod geldig is voor een Light-aansluiting.
 
 
 oogjes opentrekken, kleine lettertjes, frans ,onderaan
 adsl light, go plus ,   te kleine letterjes misschien  onderaan , frans  of dacht je dat het chinees is misschien    die grote l in het midden  slaat op leerling (internetopleidingen)   zal ook maar uitleggen anders denk ik dat je 
er lomp onderverstaat  

 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 00:56
				door gobber
				alleen hoop ik dat het bipt, de ombudsman, tik enz...  in de toekomst
meer te zeggen  krijgen,   zodat deze wantoestanden gedaan geraken
en dat mensen zoals  sonars, ouders darth davy , en ikzelf om er maar enkele te noemen  niet meer bij hun klo*en genomen kunnen  worden
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 01:56
				door Lord Utopia
				gobber schreef:
 
 oogjes opentrekken, kleine lettertjes, frans ,onderaan
 adsl light, go plus ,   te kleine letterjes misschien  onderaan , frans  of dacht je dat het chinees is misschien    die grote l in het midden  slaat op leerling (internetopleidingen)   zal ook maar uitleggen anders denk ik dat je 
er lomp onderverstaat  

 
ik las de kleine lettertjes niet omdat ik toch niet goed ben ik het frans  
 
 
Ik keek naar de grote affiche 

 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 08:13
				door hollebollegijs
				brooklyn schreef:het betreft hier geen promo, hij heeft zijn adsl met lijn omgezet naar adsl zonder vaste lijn en dat is een ander produkt en dus een nieuw contract.
Zo zie je maar dat het echte smeerlappen zijn, hoog tijd dat men daar iets gaat aan doen.
Ondertekenen of geen nieuw contract, zomaar telefonisch kan gewoon weg niet !!
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/index_nl.html
Dien gewoon klacht in dat ze je bij je p**tje gehad hebben.
 
telefonisch is perfect legaal. ja, nog altijd.
en je kan belgacom niet verwijten dat het zijn bestaande klanten wil behouden. elk bedrijf doet dat overigens.
 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 10:07
				door localhost
				Lord Utopia schreef:gobber schreef:Lord Utopia schreef:Moet je ook de kleine lettertjes lezen. Zoals bij Telenet, staat er daar dat je 1 of 2 weken vooraf moet opzeggen en dat je de installatiekosten wel moet betalen.
enkel kleine lettertjes in het frans  

 
wow... je kunt toch wel frans, of niet? Zoniet, wat voor een Belg ben jij nu weer 

 
Een échte Belg is op de hoogte van de taalwetgeving.
In de commerciële correspondentie met consumenten zijn bedrijven verplicht van de officiële taal te gebruiken van de gemeenschap waarin de klant woont.
Dwz: in Vlaanderen verplicht Nederlands.
 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 10:16
				door kabouter007
				localhost schreef:Lord Utopia schreef:gobber schreef:Lord Utopia schreef:Moet je ook de kleine lettertjes lezen. Zoals bij Telenet, staat er daar dat je 1 of 2 weken vooraf moet opzeggen en dat je de installatiekosten wel moet betalen.
enkel kleine lettertjes in het frans  

 
wow... je kunt toch wel frans, of niet? Zoniet, wat voor een Belg ben jij nu weer 

 
Een échte Belg is op de hoogte van de taalwetgeving.
In de commerciële correspondentie met consumenten zijn bedrijven verplicht van de officiële taal te gebruiken van de gemeenschap waarin de klant woont.
Dwz: in Vlaanderen verplicht Nederlands.
 
dat dacht ik ook 

dus als je dat aanvecht, dan zou belgacom geen poot hebben om op te staan (tenzij er hier en daar in het wetboek wat rare regeltjes staan)
 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 12:19
				door gobber
				hollebollegijs schreef:
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/index_nl.html
Dien gewoon klacht in dat ze je bij je p**tje gehad hebben.
telefonisch is perfect legaal. ja, nog altijd.
en je kan belgacom niet verwijten dat het zijn bestaande klanten wil behouden. elk bedrijf doet dat overigens.
 
verduidelijkt  in kamercommissie bedrijfsleven de wet op aggressieve verkoopstechnieken.
  een telefonisch akkoord moet achteraf altijd bevestigd   worden door   een handtekening op papier. nadien heeft de koper nog 7  
  dagen de tijd om het contract op te zeggen. (en daar gelden de alg voorwaarden voor  die enkel (bewust?)  over adsl go/plus gaan 
en waar over oa student , time enz.. niets te vinden is om het dan zo
uit te spelen dat bgc  kan doen wat ze willen.
kabouter007 schreef:
dus als je dat aanvecht, dan zou belgacom geen poot hebben om op te staan (tenzij er hier en daar in het wetboek wat rare regeltjes staan)
heb in mijn geval zelf officiele weg gevolg, oa via bgc en ombudsman .
er word door bgc ook geen gevolg aan aangegeven.
je kan dan beginnen procederen,  maar ja..
ps,  had verleden jaar contract aangegaan bij andere isp, maar moest
     terug  opzeggen ten gevolge van gelijkaardige situatie.
     antw isp : geen probleem meneer  (zonder kosten)als het opgelost is 
     bel je gewoon even terug.
 
     kan me deze situatie bij bgc al indenken 
     gaat niet meneer u zal 100% van abokosten moeten ........... 
 zullen ook wel problms bij andere providers zijn maar dit zijn mijn 
 ervaringen. anderzijds wil ik niet liggen schampen op bgc (ben altijd tevreden geweest van hun adsl) maar als er alternatieven zijn en  komen
vind ik ook dat ze je niet via "agressieve reklame " en dubbelzinnige voorwaarden(de kleine lettertjes oa in't frans 

 ) "wettelijk?" kunnen
vasthouden
 
dat is't zowat, hartje gelucht, en content  dat ik userbase en adslstartpagina  enz... ontdekt had ,(hopelijk nog meer mensen) 
enzo het bestaan van andere isp's gevonden heb.
 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 13:40
				door DarthDavy
				gobber schreef:
dat is't zowat, hartje gelucht, en content  dat ik userbase en adslstartpagina  enz... ontdekt had ,(hopelijk nog meer mensen) 
enzo het bestaan van andere isp's gevonden heb.
Hehe, ik ook.
Btw, ik ben ook een echte Belg: ik kan Frans, maar doe alsof ik het niet kan.  

 
			
					
				
				Geplaatst: 30 jun 2007, 18:34
				door Caey
				hollebollegijs schreef:het betreft hier geen promo, hij heeft zijn adsl met lijn omgezet naar adsl zonder vaste lijn en dat is een ander produkt en dus een nieuw contract.
Mjah zo wordt alles een "nieuw product" natuurlijk. Een jaar terug toen telenet zijn snelheden verhoogde konden bestaande klanten in eerste instantie meegenieten maar ze moesten hun 50€ waarborg opgeven én de contractduur werd met een jaar verlengd. 
Kunt u dan eens een voorbeeld geven van een belgacom promotie voor bestaande klanten?
Nuja de ombudsdienst dacht er anders over (iedereen die niet bij Belgacom werkt denk ik, en dan nog...) Maarja hollebolle moet dan ook niet betalen voor zijn internet. (behalve in verminderd loon)