Pagina 1 van 1
UPC s****
Geplaatst: 22 jun 2007, 16:33
door Marie-Anne
Onder het mom van "Als klant kunt U genieten van de beste kabelkwaliteit via UPC" maak ik sinds 26 oktober 2006 gebruik van een UPC Chello Classic
PROMO (12 maanden) internet abonnement
Aangezien de UPC internetverbinding er regelmatig uit ligt, de mailserver onbereikbaar is, de internetsnelheid te wensen overlaat enz. enz. heb ik ruim
VIER maanden voor het beëindigen opgezegd.
Wat blijkt, volgens de kleine UPC lettertjes kan er geen enkel contract beëindigd worden in een lopende contractperiode
!
Volgens UPC zou mijn contract pas eindigen op 31 december 2007 i.p.v. 26 oktober 2007.
Verder zou ik vanaf 26 oktober 2007 t/m 31 december 2007 het volle maandbedrag van € 45,86 verschuldigd zijn i.p.v. het promo tarief (€ 29,95)
M.a.w. onredelijke opzeg voorwaarden als gevolg van misleidende (Promotie Chello Classic) reclame.
Hoe dan ook, ik voel mij door UPC misleid en bedrogen.
Bezint eer ge aan UPC begint.
Re: UPC s****
Geplaatst: 22 jun 2007, 16:37
door ubremoved_539
Marie-Anne schreef:Wat blijkt, volgens de kleine UPC lettertjes kan er geen enkel contract beëindigd worden in een lopende contractperiode!
Dit is bij iedere provider hoor, en dus niet enkel bij UPC... allen zullen ze je de resterende maanden volledig laten betalen.
Marie-Anne schreef:Hoe dan ook, ik voel mij door UPC misleid en bedrogen.
Het is natuurlijk ondertussen overgenomen door Telenet

Geplaatst: 22 jun 2007, 16:40
door selder
Was dat niet overlaatst bij wet verboden, om klanten een jaar lang te binden?
Geplaatst: 22 jun 2007, 16:42
door Marie-Anne
Dit is bij iedere provider hoor, en dus niet enkel bij UPC... allen zullen ze je de resterende maanden volledig laten betalen.
Ge zegt
VIER maanden op voorhand uw contract op omdat de internet verbinding er regelmatig uit ligt, de mailserver onbereikbaar is, de snelheid tergend traag is en daar sta je dan als consument
Witte boorden criminelen zijn het, niets meer en niets minder.
Geplaatst: 22 jun 2007, 16:53
door kUmbro
selder schreef:Was dat niet overlaatst bij wet verboden, om klanten een jaar lang te binden?
Automatisch/Stilzwijgend verlengen met een jaar mag niet meer. Het zou erg zijn moest je nergens nog een contract zou kunnen tekenen van 1 jaar.
Geplaatst: 22 jun 2007, 16:57
door ubremoved_983
Die One Year Obligation is er bij elke provider hoor ...
Anyway hier niets dan lof over Chello Extreme ...
Re: UPC s****
Geplaatst: 22 jun 2007, 18:12
door deej
r2504 schreef:Het is natuurlijk ondertussen overgenomen door Telenet

O ja
dat zal de reden zijn dat de klant de kleine letters niet leest...
Je vraagt je af wie dan echt in de fout gaat, de klant die beslist zonder nadenken of informeren of het bedrijf dat gewoon zijn voorwaarden toepast?
Geplaatst: 22 jun 2007, 18:46
door Blue-Sky
Misschien eens lezen op de portal >>
r2504 schreef:hellsnake schreef:Nu kunnen ze het nog wat meer leegzuigen

Is vermoedelijk ook wat er gaat gebeuren, eerst gaat Liberty Global TN massaal leegzuigen, daarna stevig reorganiseren en dan dumpen. De klanten zijn van Liberty Global nog nooit echt beter geworden...
Zou dit ook kunnen gelden voor UPC, zijn die ook niet afhankelijk van Liberty Global...

Geplaatst: 22 jun 2007, 18:52
door Lord Utopia
Blue-Sky schreef:Misschien eens lezen op de portal >>
r2504 schreef:hellsnake schreef:Nu kunnen ze het nog wat meer leegzuigen

Is vermoedelijk ook wat er gaat gebeuren, eerst gaat Liberty Global TN massaal leegzuigen, daarna stevig reorganiseren en dan dumpen. De klanten zijn van Liberty Global nog nooit echt beter geworden...
Zou dit ook kunnen gelden voor UPC, zijn die ook niet afhankelijk van Liberty Global...

Jawel, want UPC wordt Telenet, en Telenet = Liberty Global.
Geplaatst: 22 jun 2007, 18:54
door Marie-Anne
Je vraagt je af wie dan echt in de fout gaat, de klant die beslist zonder nadenken of informeren of het bedrijf dat gewoon zijn voorwaarden toepast?
Er bestaat ook nog zoiets als een redelijkheidsbeginsel.
Sommige voorwaarden en(of) bedingen zijn onwettig/onredelijk dat deze
als nietig worden beschouwd.
Adverteren met Chello Classic promo pakketten aan € 29,95 (12 maanden) en dan achteraf de voorwaarden in handen krijgen.
Ik vind het niet redelijk dat bij een tijdige opzeg (ruim vier maanden op voorhand) UPC Belgium NV haar (ontvreden) internet (promo) klanten dwingt om alsnog 2 maanden extra (12 + 2 maanden) aan het volle tarief uit te zitten.
Misleiding en(of)of consumenten bedrog noem ik dit.
Geplaatst: 22 jun 2007, 19:03
door deej
Nochtans moet je verklaren akkoord te zijn met de algemene voorwaarden voor je kan intekenen...
Maar goed ik kan wel in je discussie komen over 45€ vs 29€, misschien kan je er met een commercieel verantwoordelijke eens over bellen. Anders is het gewoon voordeliger klant te blijven en de 4 maanden uit te zitten.
Geplaatst: 23 jun 2007, 13:52
door Kriep
r2504 schreef:De klanten zijn van Liberty Global nog nooit echt beter geworden...
en dat is gebaseerd op....?
Geplaatst: 25 jun 2007, 16:01
door ubremoved_539
Kriep schreef:r2504 schreef:De klanten zijn van Liberty Global nog nooit echt beter geworden...
en dat is gebaseerd op....?
Een aantal artikels van zowel Amerikaanse als Europese bron... als je zoekt ga je ze hier nog wel ergens vinden. Liberty Global heeft echt een reputatie van z'n overnames uit te zuigen...
Geplaatst: 25 jun 2007, 16:21
door deej
Geplaatst: 25 jun 2007, 19:06
door Lord Utopia
sorry, maar hoe langer ik dat lees, hoe ongeruster ik word over de kabel in België.
Geplaatst: 26 jun 2007, 10:04
door Ofloo
kUmbro schreef:selder schreef:Was dat niet overlaatst bij wet verboden, om klanten een jaar lang te binden?
Automatisch/Stilzwijgend verlengen met een jaar mag niet meer. Het zou erg zijn moest je nergens nog een contract zou kunnen tekenen van 1 jaar.
Erg, spijtig zeker