Pagina 1 van 1

Schadevergoeding wegens contractbreuk

Geplaatst: 27 mei 2007, 15:46
door ceurrrix
--------------------------------------------------------------------------------

Yep en zoals verwacht een nieuwe verkeerde,slechte veel te hoge factuur.

Op 21/05/07 werd mijn Telenet afgesloten wegens laattijdige betaling.

Geen probleem daar ik mijn abonnement op 27/04 had opgezegd tegen 24/05,het einde van een facturatieperiode.(met de bedoeling het TN gemakkelijk te maken >> vergat wel dat ze daar contrair en onlogisch zijn)

Door het afsluiten kon ik mijn 70 extra blokken niet verwijderen,waardoor ze mij nog eens zouden kunnen aangerekend worden op een eventueel volgende factuur.
Yep is al gebeurt
Niettegenstaande opgezegd tegen 24/5 en afgesloten op 21/05,krijg ik een factuur voor de periode van 25/05/2007 tot 24/06/2007 ter waarde van +/- 330€ (achterstal niet inbegrepen want die is al onderweg richting TN )

Bij de vraag de juiste uitleg hierover kreeg ik als antwoord dat mijn abonnement liep tot 01/06/2007 want men rekent 30 dagen vanaf de ontvangstdatum
Van TS (De ontvangstdatum = 30/04/2007 als 30/04 dag 1 is = dag 30 op 29/05/2007)dat ze ginder niet goed kunnen rekenen wisten we ook al.

Men ging nu een afrekening maken
(bedoelen ze letterlijk en figuurlijk,want)
en beloofden me schadevergoeding te laten betalen wegens contractbreuk
( Volgens TN heb ik één Nieuw contract gemaakt rond 01/01/2007 of zoiets )

Met m'n nieuw contract bedoelen ze de rechtzetting van vorige fouten die ze gemaakt hebben,:

http://forums.zita.be/showthread.php?t=68143&page=12

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:19
door ceurrrix

Geplaatst: 20 maa 2008, 16:13
door ceurrrix
De afrekening is in zicht,:

Geachte,

Hiermede,zend ik U een verbeterde versie van mijn email van gisteren.

“Hiermede,vraag ik uw advies over wat ik zou willen doen.

Ik wil de door Telenet gevraagde som(openstaande saldo van 315,39 EUR )deponeren bij een notaris.

Deze som zal betaald worden aan TN als door de rechtbank, of door de ombudsman, beslist word dat ik ongelijk heb,wat betreft die 2 waarborgen.
Van het moment dat ik de som bij de notaris de gevraagde som heb gedeponeerd,beschouw ik mij als hebbende alles betaald.

En wil ik naar de rechtbank stappen met de eis om een schadevergoeding van 100€ per dag,dat ik vanaf die moment nog op de preventellijst sta.

Ik vermoed,dat Telenet moeilijk gaat doen als naar de facturen van “ De periode vanaf de installatie(+/- 6 maand voor 26/09/2001) tot eind 2002” word gevraagd, omdat er toen wel 2 facturen (1 telefoon,1 internet)werden verstuurd..

Ik denk dat ik als particulier deze ongebruikelijke manier kan toepassen en dat het ook alles zou bespoedigen

Graag Uw advies,met dank bij voorbaat”

Hoogachtend




Van: ceurrrix [mailto**********
Verzonden: woensdag 19 maart 2008 9:38
Aan: ********; '[email protected]';
Onderwerp: FW: Klachtnummer : 2007/********


E mail : [email protected]
Website : http://www.ombudsmantelecom.be

Brussel, 17/03/2008

Geachte heer,


Betreffende uwklacht tegen de operator Telenet ( klachtnummer 58428002 ) mochten wij van deze operator volgende
repliek ontvangen.

" Hiermee verwijzen wij u naar uw e mail d.d. 05/02/2008 in verband met de klacht van meneer ceurrrix

Naar aanleiding van uw vraag hebben we dit dossier nogmaals grondig nagekeken. De deposit voor een bedrag van 10
000 BEF werd slechts éénmaal gevraagd(en ook ontvangen) op 26/09/2001. Deze deposit werd dan op 11/10/2004
teruggestort (in EUR voor een bedrag van 247,89). Aangezien zowel internet als telefonie op één account(20071322)
stonden was het bedrag van 247,89 EUR voorzien als waarborg voor zowel telefonie als internet.




We blijven dus bij ons vorig standpunt en uitgevoerde verrichtingen die reeds omstandig en gedetailleerd werden
omschreven in een mail van Petra Bellens daterend van 15/11/2007.
We rekenen er dan ook op dat de klant het openstaande saldo van 315,39 EUR(vermeerderd met eventuele
invorderingskosten aangerekend door Preventel) zo snel mogelijk vereffend, teneinde de klant van de Preventel lijst te
laten verwijderen en dit dossier te kunnen afsluiten.
Gelieve ons te verontschuldigen voor het feit dat dit antwoord laattijdig is verzonden.

Hierbij melden we u dat de gevraagde duplicaten van 2003, 2004 en 2005 werden verzonden aan de heer Ceurvelts. Deze
duplicaten worden tevens eerstdaags onder afzonderlijke omslag aan uw diensten toegestuurd.
Deze duplicaten zullen u per post worden overgemaakt.

Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven. "

Wij adviseren u om het openstaande saldo te betalen.

Graag hadden wij uw standpunt hieromtrent ontvangen vóór 31/03/08.


Met de meeste hoogachting,


Ombudsman



En nu word het simpel bezorg me aub de facturen vanaf de moment van mijn installatie van telefoon en internet;
zo rond maart april 2001
tot augustus 2002 dat is ongeveer het moment dat die factuurloze periode toevallig begon

Die 52000bfr waren voor de periode vanaf de installatie tot de datum dat ze betaald zijn op26/9/2001 en die kunnen aantonen of er
een telefoonfactuur was en een aparte internetfactuur.


,: . De deposit voor een bedrag van 10 000 BEF werd slechts éénmaal gevraagd(en ook ontvangen) op 26/09/2001. Deze deposit werd dan op 11/10/2004
teruggestort (in EUR voor een bedrag van 247,89). Aangezien zowel internet als telefonie op één account(20071322)
stonden was het bedrag van 247,89 EUR voorzien als waarborg voor zowel telefonie als internet.

En dat telenet eens een serieus antwoord geeft op de vraag,
Waarom is die deposit 3 jaar vastgehouden door Telenet als alles was betaald 6 maand na 26/09/2001We rekenen er dan ook op dat de klant het openstaande saldo van 315,39 EUR(vermeerderd met eventuele
invorderingskosten aangerekend door Preventel) zo snel mogelijk vereffend, teneinde de klant van de Preventel lijst te
laten verwijderen en dit dossier te kunnen afsluiten.
Gelieve ons te verontschuldigen voor het feit dat dit antwoord laattijdig is verzonden.
Ik heb veel zin om 170 euro bij een notaris te gaan deponeren voor Telenet voor als ze gelijk krijgen van de rechtbank in een proces hierover en naar de rechtbank stappen met de vraag om100€ schadevergoeding per dag dat ik ten onrechte op de preventellijst heb gestaan want ik word ze moe met hun…..

Hierbij melden we u dat de gevraagde duplicaten van 2003, 2004 en 2005 werden verzonden aan de heer Ceurvelts. Deze
duplicaten worden tevens eerstdaags onder afzonderlijke omslag aan uw diensten toegestuurd.
Deze duplicaten zullen u per post worden overgemaakt.


Ik heb geluk dat ik vandaag,een enveloppe heb gekregen van de ombudsman met de TN facturen.
Van Telenet heb ik niets gezien


Geachte,
Ik stuur U hiermede met m’n excuses een kladje op
Alles staat er op,maar nog niet op de juist plaats
Ik hoop dat ik tegen vrijdag iets zoals
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=8837
Kan laten zien

Ik wacht nu ongeduldig op een antwoord,maar heb deze middag toch al zelf gebeld naar TN met mijn voorstel.

Geplaatst: 20 maa 2008, 16:28
door selder
Ik begrijp uw drang om alles te delen met ons, maar ... het is te véél! Niemand gaat uw thread aandachtig lezen!

Geplaatst: 20 maa 2008, 16:35
door Maglor
Laat staan dat je alles nog naar normaal Nederlands moet vertalen.

Geplaatst: 20 maa 2008, 16:41
door Blue-Sky
Sluit ik me bij aan wat selder schreef...
En @ ceurrrix, maak niet opnieuw de fout je naam en voornaam online te zetten. (dat was al eens gebeurd)

Geplaatst: 20 maa 2008, 17:13
door ceurrrix
Blue-Sky schreef:Sluit ik me bij aan wat selder schreef...
En @ ceurrrix, maak niet opnieuw de fout je naam en voornaam online te zetten. (dat was al eens gebeurd)
Sorry ,heb ik niet expres gedaan en is al verbeterd

Geplaatst: 20 maa 2008, 17:22
door ceurrrix
selder schreef:Ik begrijp uw drang om alles te delen met ons, maar ... het is te véél! Niemand gaat uw thread aandachtig lezen!
Je hebt gelijk.
Ik heb het wat gemakkelijker te lezen gemaakt.

De rest kunnen ze als het hen intresseerd vinden op,:

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 1715#31715

thanks

Geplaatst: 20 maa 2008, 19:00
door Ken
Allemaal mieren*ukerij.

Geplaatst: 20 maa 2008, 23:37
door Tomsworld
Volgens mij gaat het eerder bij jou mis, en is deze thread geen familielid ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... c&start=60 ) maar jijzelf en wil Belgacom / Dommel je niet aansluiten zolang je op preventel staat.

Geplaatst: 21 maa 2008, 01:29
door gr4vity
Over het algemeen zijn er maar weinig ISP's die preventel gebruiken. Enkel mobistar, belgacom en telenet denk ik. Voor de rest denk ik niet dat preventel gebruikt word.

Edit: Een kleine Google verder kwam ik op het volgende:

Prevental VZW schreef:De leden

Volgende operatoren zijn lid van de VZW Preventel:
    • BASE
    • Belgacom Mobile (Proximus)
    • Mobistar
    • Telenet
Ceurrix,

Je kan je berichten ook gewoon bewerken door op de edit knop te klikken, dan hoef je niet 2 maal onder elkaar te posten en het topic ziet er des te mooier uit.

Algemene opmerking, laat dit topic niet weer op een eindeloze ruzie uitdraaien. Toon dat je zelf man genoeg (of vrouw) bent en toon respect en volwassenheid.

Geplaatst: 21 maa 2008, 08:27
door liger
selder schreef:Ik begrijp uw drang om alles te delen met ons, maar ... het is te véél! Niemand gaat uw thread aandachtig lezen!
ik vind het juist interessant...

Geplaatst: 21 maa 2008, 08:42
door brooklyn
Tja, miserie......... ga er gewoon weg mensen.

Geplaatst: 21 maa 2008, 10:12
door ceurrrix
Tomsworld schreef:Volgens mij gaat het eerder bij jou mis, en is deze thread geen familielid ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... c&start=60 ) maar jijzelf en wil Belgacom / Dommel je niet aansluiten zolang je op preventel staat.
TN heeft me verleden jaar op de preventellijst gezet,ondertussen heb ik een Dommel abonnemet genomen en 1 van m'n Edpnet abonnementjes opgezegd.
Aan een Base abo geraak ik niet aan.
Normaal mag TN me zelfs niet op de Preventellijst zetten als de ombudsman aan het bemiddelen is over een betwiste factuur.
'n fan ?? schreef:Ik had je privé berichtje gelezen op pub forum. Wat een shit zeg.

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=8837

Waaruit konden ze je beschuldigen van het downloaden van illegale spullen? Wie had er klacht ingediend?
Het lijkt me cru van dommel om zich te bemoeien met wat je juist allemaal doet op het internet. Zo gaan ze de zelfde kant uit als telenet, waar ze ook het liefst hebben dat je enkel surft en mailt.
Wat ga je nu doen?
Groetjes,
Een Fan ??
Afrekenen met TN !!! :student: :judge:

Geplaatst: 21 maa 2008, 11:39
door ceurrrix
Tomsworld schreef:Volgens mij gaat het eerder bij jou mis, en is deze thread geen familielid ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... c&start=60 ) maar jijzelf en wil Belgacom / Dommel je niet aansluiten zolang je op preventel staat.
Citaat:
Origineel gepost door ceurrrix
Yep
TN heeft me verleden jaar op de preventellijst gezet,ondertussen heb ik een Dommel abonnemet genomen en 1 van m'n Edpnet abonnementjes opgezegd.
Aan een Base abo geraak ik niet aan.
Normaal mag TN me zelfs niet op de Preventellijst zetten als de ombudsman aan het bemiddelen is over een betwiste factuur.Daarom,:

Citaat:
Origineel gepost door ceurrrix
Geachte,
Hiermede,zend ik U een verbeterde versie van mijn email van gisteren.
“Hiermede,vraag ik uw advies over wat ik zou willen doen.
Ik wil de door Telenet gevraagde som(openstaande saldo van 315,39 EUR )deponeren bij een notaris.
Deze som zal betaald worden aan TN als door de rechtbank, of door de ombudsman, beslist word dat ik ongelijk heb,wat betreft die 2 waarborgen.
Van het moment dat ik de som bij de notaris de gevraagde som heb gedeponeerd,beschouw ik mij als hebbende alles betaald.
En wil ik naar de rechtbank stappen met de eis om een schadevergoeding van 100€ per dag,dat ik vanaf die moment nog op de preventellijst sta.
Ik vermoed,dat Telenet moeilijk gaat doen als naar de facturen van “ De periode vanaf de installatie(+/- 6 maand voor 26/09/2001) tot eind 2002” word gevraagd, omdat er toen wel 2 facturen (1 telefoon,1 internet)werden verstuurd..
Ik denk dat ik als particulier deze ongebruikelijke manier kan toepassen en dat het ook alles zou bespoedigen
Graag Uw advies,met dank bij voorbaat”
Hoogachtend


Ik zal ook eens een oproep gaan doen naar klanten van TN ,met de vraag of iemand nog zijn telefoon en internet facturen nog heeft van tussen 1/3/2000 en 1/3/2003 om aan te tonen dat telefoon en internet op 2 afzonderlijke facturen gezet werden in die tijd.
want Telenet zegt dat ze hun facturen maar 5 jaar moet bijhouden en en de door mij gevraagde facturen niet meer heeft :mrgreen:
Gemakkelijk ,hé

Geplaatst: 21 maa 2008, 11:57
door Robbe
Zeg Ceurrrix zou gij niet beter een blog beginnen om uw epossen te vertellen?
Slotje, omdat het al lang niet meer vraag en antwoord gericht is.

edit : Voor de geïnteresseerden zie ... TiK en Zita