Pagina 1 van 1
Beetje info over dommel ?
Geplaatst: 21 apr 2007, 10:36
door Tommyboy3
Hoi allemaal,
Ik heb een paar vragen over dommel.
1) Ik lees dat er bij dommel regelmatig storingen zijn. Is dit waar ?
2) Als ik nu niet tevreden ben over dommel, kan ik dan zonder problemen terug overstappen naar Belgacom ?
3) Wat kan er eventueel missgaan? Ik gebruik nu Belgacom Adsl Go.
4)Ik woon in Sint-Jozef Rijkevorsel. (03) Kan iemand mij zeggen hoever ik van de centrale lig ?
Grtz Tom

Geplaatst: 21 apr 2007, 11:52
door Robinvv
1) Ik zit er al langer dan 1 jaar en 3 maanden bij, en ik heb geen last van storingen. en ben absoluut een TEVREDEN klant!
2) Neen, aangezien je met een jaarcontract zit, kan je enkel daarna opzeggen één maand op voorhand.
3) Eigenlijk niets, aangezien Dommel het Belgacom netwerk gebruikt, Turboline zeer stabiel dus. Enkel het verkeer gaat via de Dommel routers/servers.
4) Adres en telefoonnummer + afstand vragen aan
[email protected]
Geplaatst: 21 apr 2007, 11:58
door Patje
Om te weten hoever u vd centrale zit bel je best naar belgacom op 0800 22312 .... en dit doet u best nu je nog bij belgacom zit.
Over dommel is hier vanalles te lezen van problemen, de keuze blijft aan jou natuurlijk ... ik zit bij belgacom al een 5-tal jaar en heb nog nooit meer dan een uurtje eruit gelegen in al die jaren.
Re: Beetje info over dommel ?
Geplaatst: 21 apr 2007, 11:59
door Robbe
Tommyboy3 schreef:4)Ik woon in Sint-Jozef Rijkevorsel. (03) Kan iemand mij zeggen hoever ik van de centrale lig ?
Grtz Tom

Aangezien Belgacom Skynet en Dommel op hetzelfde netwerk zitten en ook via dezelfde centrale ADSL afleveren zou de snelheid die je nu haalt of kan halen dezelfde zijn bij Dommel.
Geplaatst: 21 apr 2007, 13:55
door t-town
ik woon in Beerse Den Hout en ik heb een zeer constante goede snelheid ik zit op 2 km van de centrale dus ik denk dat jij ook op dezelfde centrale zal zitten
Geplaatst: 21 apr 2007, 14:08
door alfadude
Ik woon ook in Sint-Jozef.(die dreef waar ooit eiken hebben gestaan

)
Daar is de afstand tot de centrale 2200m.
Maar waar nu die centrale staat???
Geplaatst: 21 apr 2007, 15:18
door Tommyboy3
Oké bedankt allemaal
Maar nu mss antwoord op vraag 1 ?

Geplaatst: 21 apr 2007, 15:37
door klooooon
ik heb zelf nog maar een kleine 3 maanden dommel en bij mij is het zeer stabiel van uitval ik geen last
Geplaatst: 21 apr 2007, 16:08
door Draco888
Ik ben sinds januari bij Dommel, overgestapt van BGC ADSL Plus, en ik kan de "uitvallen" op 1 hand tellen, en twee waren dan nog de schuld van BGC.
Als ge echt een ADSL PLUS abo wilt hebben moet ge bij Dommel gaan.
Een aanrader!
4) wat kan er misgaan?
Wel, je zal veel minder moeten betalen, voor veeeeeeeeeel meer dat je krijgt
Ah ja, toch bepaalde modem/routers hebben problemen met de 36u disconnect en moet je ff zelf herstarten (ni echt veel moeite

).
Vooral Belkins lijken het voor te hebben (heb er een trouwens), maar het komt steeds minder voor, mischien zijn ze bij Belkin aan hun firmware aant werken

.
Geplaatst: 21 apr 2007, 16:53
door bf62
1) Ik lees dat er bij dommel VEEL storingen zijn. Is dit waar ?
Heb 8 maand dommel, nog geen enkele uitval gehad. Voor de rest enorm tevreden, ze weten zeer goed wat de klanten willen en ze hebben geen domme dikbetaalde managers die wereldvreemd zijn.
Geplaatst: 21 apr 2007, 19:36
door proz
Regelmatig disconnects hier, helpdesk reageert ook vrij traag op tickets.
Voor de rest is Dommel momenteel beste prijs/kwlaiteit provider in België
Geplaatst: 21 apr 2007, 19:45
door Tommyboy3
Draco888 schreef:Ik ben sinds januari bij Dommel, overgestapt van BGC ADSL Plus, en ik kan de "uitvallen" op 1 hand tellen, en twee waren dan nog de schuld van BGC.
Als ge echt een ADSL PLUS abo wilt hebben moet ge bij Dommel gaan.
Een aanrader!
4) wat kan er misgaan?
Wel, je zal veel minder moeten betalen, voor veeeeeeeeeel meer dat je krijgt
Ah ja, toch bepaalde modem/routers hebben problemen met de 36u disconnect en moet je ff zelf herstarten (ni echt veel moeite

).
Vooral Belkins lijken het voor te hebben (heb er een trouwens), maar het komt steeds minder voor, mischien zijn ze bij Belkin aan hun firmware aant werken

.
Inverband met die modem: Ik heb hier een Thomson Speedtouch modem. Kan hij dit makkelijk aan ?
Geplaatst: 21 apr 2007, 23:51
door on4bam
proz schreef:Regelmatig disconnects hier, helpdesk reageert ook vrij traag op tickets.
Voor de rest is Dommel momenteel beste prijs/kwlaiteit provider in België
Hier geen disconnects (1 jaar Dommel) op uitzondering van de 2 keer dat BC een plugje uittrok.
Helpdesk reageerde op 3 uur tijd op een mailprobleem. Ondertussen was het probleem ook opgelost.
Geplaatst: 22 apr 2007, 02:47
door Draco888
Tommyboy3 schreef:
Inverband met die modem: Ik heb hier een Thomson Speedtouch modem. Kan hij dit makkelijk aan ?
Ik denk het wel hoor, het probleem doet zich voornamelijk voor bij Modem/routers, en dan nog vooral van enkele merken (vooral Belkin, van Linksys modem/routers heb nog ni veel klachten gehoord).
@proz: ze hebben het de laatste maanden druk gehad met al die goede dingen die ze ons geven zoals Happy hours, een betere teller die atm overhead niet meerekent, boostpack en nu zijn ze met weer nieuwe zaken bezig om ons nog meer te geven.
Ze hebben trouwens ook al gezegd dat ze achterstand hebben met de tickets die per mail worden aangemaakt, en dat ge dus beter gewoon even telefoneert met hun als er een probleem is
Geplaatst: 22 apr 2007, 10:02
door klooooon
Draco888 schreef:Tommyboy3 schreef:
Inverband met die modem: Ik heb hier een Thomson Speedtouch modem. Kan hij dit makkelijk aan ?
Ik denk het wel hoor, het probleem doet zich voornamelijk voor bij Modem/routers, en dan nog vooral van enkele merken (vooral Belkin, van Linksys modem/routers heb nog ni veel klachten gehoord).
ik heb een Linksys modem/router die het zeer goed doet
Geplaatst: 22 apr 2007, 15:03
door Draco888
Wat ik zeg, mijn volgende WiFi router zal zeker een linksys worden, ze hebben goede extra functies (lijnwaarden), hun webpannel ziet er Ok uit, en ik hoor er het minste klachten over.
Over D-link en US Robotics hoor ik iets meer klachten.
Geplaatst: 22 apr 2007, 23:43
door S|N
Ik woon ook in Sint Jozef (we zijn blijkbaar goed vertegenwoordigd :S)
En ikzelf heb toch al een paar kleine storingen ondervonden (reconnects en fluctuerende snelheden). De centrale zou zich op grondgebied malle moeten bevinden.
Als Dommel je niet bevalt zal je niet direct naar je vorige ISP terug kunnen (1jaar contract eh)
Je modem is geen probleem.
Geplaatst: 24 apr 2007, 06:45
door Tommyboy3
S|N schreef:Ik woon ook in Sint Jozef (we zijn blijkbaar goed vertegenwoordigd :S)
En ikzelf heb toch al een paar kleine storingen ondervonden (reconnects en fluctuerende snelheden). De centrale zou zich op grondgebied malle moeten bevinden.
Als Dommel je niet bevalt zal je niet direct naar je vorige ISP terug kunnen (1jaar contract eh)
Je modem is geen probleem.
En hoelang lag je er dan ongeveer uit ?