Coditel internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met coditel qua internet. Ik woon namelijk in het brusselse, geen telenet dus voor mij.
Hun aanbod is 20mbps down, 640kbps up, 25GB volume, dit voor 32,90€.
0.5€/extra gb maar normaal kom ik met 20gb zeker toe, tenzij eens een uitzondering.
EDPnet zou ook mogelijk zijn, zit op goede 2,5km van de centrale dus 6Mbps is mogelijk. Alleen moet ik daarvoor ook een belgacom lijn nemen (discovery a 6,x€) of raw copper (nog duurder). Idem voor Dommel.
Het is blijkbaar enkel skynet die adsl only aanbied, als ik het goed voorheb.
Dus komt coditel het goedkoopste uit.
Ik heb echter geen ervaring met coditel als isp. Daarom deze post.
Hoe is hun snelheid? stabiliteit? . . .
Alles is welkom!

Edit: zie nu net dat belgacom ook met packs zou beginnen dan zou skynet plots toch weer een mogelijkheid worden. Coditel tv kost me nu immers iets van een 13.8€ per maand. Samen met internet is dit 50.4€
Belgacom tv + adsl multi zou 50€ zijn en dan heb ik tenminste ook wat nederlandstalige zenders alle NGC, discovery, CNN (allemaal extra te betalen bij coditel en dan nog in het frans).
Het dilema wordt alsmaar groter :s
Xi
Pro Member
Pro Member

een oud kot genoot van me studeerd nu in brussel
daar heeft hij coditel genomen.

bon, hun aanbod is mooi en zo i zo een stuk goedkoper dan de trol die telenet als een internet abonnement aanbied.
probleem is wel dat er bij hem regelmatig wel wat scheelt en dat hij een accoordje heeft moeten maken met een buurman dat hij zijn draadloos mag gebruiken als zijn coditel verbinding het weer laat afweten.

meer kan ik u jammer niet vertellen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Zou geen probleem mogen zijn. Coditel is al jaren 'marktleider' in het Brusselse.

Je kan anders ook Chello (UPC) nemen: http://www.upcbelgium.be/upcbe_brnl/ind ... omChello=1
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

UPC is geen optie, is zoals telenet he, maar één kabeloperator.
Ja ik twijfel nu toch wel tussen 3 opties, alle voor 50€:
- alles bij coditel: tv + internet (nadeel tv = franstalig + mist nogal wat kanalen, coditel in geheel franstalig, internet lijkt ok)
- tv bij coditel + internet bij edpnet + discovery lijn (voordeel je hebt ook een vaste lijn waarop ze je kunnen bellen, idem nadeel als hierboven, internet lijkt ok)
- alles bij belgacom: tv + internet only (voordeel tv in nederlands + herbekijken nieuws en zo, maar internet is trager en volume is 15gb in pack + duurder om extra volume te kopen)

Iemand zin om mij in een bepaalde richting te duwen? :-D
Anthony
Plus Member
Plus Member

Rubinho schreef:UPC is geen optie, is zoals telenet he, maar één kabeloperator.
Ja ik twijfel nu toch wel tussen 3 opties, alle voor 50€:
- alles bij coditel: tv + internet (nadeel tv = franstalig + mist nogal wat kanalen, coditel in geheel franstalig, internet lijkt ok)
- tv bij coditel + internet bij edpnet + discovery lijn (voordeel je hebt ook een vaste lijn waarop ze je kunnen bellen, idem nadeel als hierboven, internet lijkt ok)
- alles bij belgacom: tv + internet only (voordeel tv in nederlands + herbekijken nieuws en zo, maar internet is trager en volume is 15gb in pack + duurder om extra volume te kopen)

Iemand zin om mij in een bepaalde richting te duwen? :-D
Ik ben zelf bijzonder tevreden van Belgacom TV. Het begin anderhalf jaar geleden was aarzelend, met een onvolledig zenderaanbod, weinig goeie films in VOD en veel technische storingen, maar tegenwoordig zit alles redelijk goed.

Naar mijn bescheiden mening heeft Belgacom nu het meest uitgebreide basispakket van België (met zelfs twee voetbalwedstrijden per week gratis, en recent nog de MTV-zenders toegevoegd). Technisch zit ondertussen ook alles goed, en het VOD-aanbod mag ook gezien worden imo.

Zelf ben'k dus heel tevreden, maar uit andere hoeken hoor je dan weer andere signalen. Misschien eens uitzien naar een goeie try and buy - promotie (weet niet of die er momenteel is) zodat je zelf eens kan kijken of het je bevalt. : )
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”