Full ADSL problemen.
Geplaatst: 02 apr 2007, 21:05
Mijn vriendin heeft thuis academic broadband (fulladsl). Sinds januari dit jaar kan ze echter meer niet dan wel inloggen. Eind januari is er een technicus langs geweest van fulladsl die zei dat het probleem zat bij de splitter die fout zat. De splitter zou boven de andere aansluitingen gezeten hebben.
Heel bizar dat zo een splitter ten eerste spontaan verspringt of dat het internet daarvoor 2 jaar wel werkte met de splitter verkeerd...
Anyway, ondertussen zijn we een paar maand verder en heeft ze weer een hele boel problemen om online te komen, volgens de helpdesk van fulladsl ligt het probleem echter niet bij hen (uiteraard ligt het nooit aan de provider)
Ik heb even de logs van de router bekeken, en dit zijn de meest voorkomende fouten
- connection name is not set
- system call error
- couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
- couldn't increase MTU to 1500
- couldn't increase MRU to 1500
Ik zelf ben geen netwerk expert. Wat ik hier al getest heb is het volgende: connecteren met een andere router, en dit direct aan de telefoonstekker waar het internet binnenkomt zodat ze het niet op de binnenbedrading kunnen afschuiven.
Kan er iemand uitleggen wat de bovenstaande foutmeldingen juist betekenen, en waar we het probleem eventueel nog kunnen zoeken, gesteld dat de mensen van fulladsl het bij het rechte eind hebben en het probleem echt hier ligt (of wat we hen allemaal kunnen meedelen als ze ons iets proberen wijsmaken)
thx.
btw: zonder ook maar iets uit te voeren werkt het internet op miraculeuze wijze terug voorlopig.
Heel bizar dat zo een splitter ten eerste spontaan verspringt of dat het internet daarvoor 2 jaar wel werkte met de splitter verkeerd...
Anyway, ondertussen zijn we een paar maand verder en heeft ze weer een hele boel problemen om online te komen, volgens de helpdesk van fulladsl ligt het probleem echter niet bij hen (uiteraard ligt het nooit aan de provider)
Ik heb even de logs van de router bekeken, en dit zijn de meest voorkomende fouten
- connection name is not set
- system call error
- couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
- couldn't increase MTU to 1500
- couldn't increase MRU to 1500
Ik zelf ben geen netwerk expert. Wat ik hier al getest heb is het volgende: connecteren met een andere router, en dit direct aan de telefoonstekker waar het internet binnenkomt zodat ze het niet op de binnenbedrading kunnen afschuiven.
Kan er iemand uitleggen wat de bovenstaande foutmeldingen juist betekenen, en waar we het probleem eventueel nog kunnen zoeken, gesteld dat de mensen van fulladsl het bij het rechte eind hebben en het probleem echt hier ligt (of wat we hen allemaal kunnen meedelen als ze ons iets proberen wijsmaken)
thx.
btw: zonder ook maar iets uit te voeren werkt het internet op miraculeuze wijze terug voorlopig.