Gisteren wilde ik een sim kaart van scarlet mobile laten activeren maar dit was niet mogelijk voor het moment.
Nu de kaart was intussen al vervallen (te lang laten liggen voor activatie) maar ik kon ook geen nieuwe aanvragen.
Dit was voor het moment niet mogelijk en ik moest later opnieuw proberen.
Toen ik vroeg over welke tijdspanne ze had (ik dacht uren of dagen) antwoorde ze zelfs maanden.
Ik vraag mij af wat er gaande is?
Gaan ze stoppen met mobile of is er iets op til?
Scarlet activeert geen sim kaart
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Heb dit nagevraagd bij STUG of hier iets van gezegd is op de laatste vergadering.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 20 keer
Heb ook gaan kijken en inderdaad van het gsm abonnement is nergens geen spraak meer.
Ik heb hier een scarlet one met gsm abonnement. Hebben de nieuwe gebruikers die Unlimited hebben ook nog een gsm abonnement??
Ik heb hier een scarlet one met gsm abonnement. Hebben de nieuwe gebruikers die Unlimited hebben ook nog een gsm abonnement??
-
- Elite Poster
er is iets op til bij Scarlet, zeg dat ik het gezegd heb....
Ik heb ook nog twee gsm abonnementen van scarlet one.stefke schreef:Ik heb hier een scarlet one met gsm abonnement.
Misschien heeft het iets te maken met die laatste overname die ze gedaan hebben.
Heeft dat bedrijfje (Signpost ) niet ook een eigen gsm netwerk?
Of werkte ze niet samen met Mobistar?
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13209

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Natuurlijk kost zoiets geld
Heb nooit beweerd dat dit gratis is.
De prijs is echter niet overdreven groot aangezien ze eigenlijk gewoon doorverkopen. Ze kopen iets aan en verkopen het duurder. Je moet het natuurlijk wel duurder verkopen dan je het aankoopt. (Als die héél kleine virtuele operatoren hun broek er niet aan scheuren, dan Scarlet ook niet zeker?)

De prijs is echter niet overdreven groot aangezien ze eigenlijk gewoon doorverkopen. Ze kopen iets aan en verkopen het duurder. Je moet het natuurlijk wel duurder verkopen dan je het aankoopt. (Als die héél kleine virtuele operatoren hun broek er niet aan scheuren, dan Scarlet ook niet zeker?)
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Je snapt mijn punt niet. het is geweten dat Scarlet al langer cash flow problemen had tgv een hoog oplopend aantal wanbetalers. Dit is voor een groot deel opgelost, maar de oorzaak was voornamelijk te vinden bij hun Mobile optie, aangezien zij aan hun leveranciers de kosten van hun klanten dienen te betalen, alvorens ze de kosten bij hun eigen klanten kunnen recupereren...
Gevolg: periode dat ze dit bedrag 'voorschieten' gaat hun cash flow naar beneden. Nu weet ik niet of je bekend bent met hoe banken werken, maar normaal gezien kun je maar tot 0 gaan... Eenmaal je dus aan 0 zit heb je (dure) kredieten nodig. Als je vervolgens de sommen niet betaald ziet door je klanten, dan ga je vlot naar een negatieve cashflow. Afnemen van DSL is iets gans anders als afnemen van draadloos bellen, namelijk dat er naast interconnectiekosten nog een hoop andere variabele kosten zijn eigen aan de duurtijd van een gesprek. Een niet-betaalde factuur voor een DSL-abbo kost je dus 50€, een niet-betaalde GSM factuur van 100€ kost je dus twee keer zoveel. Bij een DSL is het begrensd op 50€, maar het spreekt voor zich dat het eerder de facturen van ettelijke 1000-en euro's zijn die onbetaald blijven. Gevolg: Scarlet betaald 1000€ aan zijn leverancier (base), en moet dan dat bedrag zien te recuperen. Als je zo plots in één maand 50 klanten hebt.... Dan zit je per direct aan 50.000€. Zie je hoe vlot dat kan oplopen? DAT is wat ik bedoelde.
Terzijde, kleinere virtuele operatoren werken zelden met abonnementen... En bieden geen andere diensten aan waardoor ze minder in trek zijn bij het 'grote publiek'.
Gevolg: periode dat ze dit bedrag 'voorschieten' gaat hun cash flow naar beneden. Nu weet ik niet of je bekend bent met hoe banken werken, maar normaal gezien kun je maar tot 0 gaan... Eenmaal je dus aan 0 zit heb je (dure) kredieten nodig. Als je vervolgens de sommen niet betaald ziet door je klanten, dan ga je vlot naar een negatieve cashflow. Afnemen van DSL is iets gans anders als afnemen van draadloos bellen, namelijk dat er naast interconnectiekosten nog een hoop andere variabele kosten zijn eigen aan de duurtijd van een gesprek. Een niet-betaalde factuur voor een DSL-abbo kost je dus 50€, een niet-betaalde GSM factuur van 100€ kost je dus twee keer zoveel. Bij een DSL is het begrensd op 50€, maar het spreekt voor zich dat het eerder de facturen van ettelijke 1000-en euro's zijn die onbetaald blijven. Gevolg: Scarlet betaald 1000€ aan zijn leverancier (base), en moet dan dat bedrag zien te recuperen. Als je zo plots in één maand 50 klanten hebt.... Dan zit je per direct aan 50.000€. Zie je hoe vlot dat kan oplopen? DAT is wat ik bedoelde.
Terzijde, kleinere virtuele operatoren werken zelden met abonnementen... En bieden geen andere diensten aan waardoor ze minder in trek zijn bij het 'grote publiek'.
-
- Elite Poster
Kan je net zo goed beginnen van hun zakelijk bellen. Stel dat er 50 bedrijven hun faktuur van 500 EUR niet willen betalen. Wat dat mobiel bellen betreft moeten ze maar doen zoals andere operatoren: Als je de dure faktuur van vorige maand niet wil betalen sluiten ze je af. Zelfs als je tijdens de eerste maand héél veel belt sturen ze een extra faktuur.
Waren die cash flow problemen ook niet ontstaan door de grote investeringen in het verder uitrollen van het eigen netwerk (implementatie ADSL2) bvb. Ook de verhuis van Antwerpen naar Vilvoorde? Een datacenter verhuis je toch niet voor enkele EUR. Die cash flow problemen zouden er niet zijn door op tijd een kapitaalsverhoging door te voeren.
Ahja: wanbetalers is héél relatief. Had de fakturatie goed gelopen hadden ze op papier veel minder wanbetalers. Veel van die wanbetalers hadden hun faktuur wel degelijk betaald.
En die overname van Sufadsl, tiscali?
Waren die cash flow problemen ook niet ontstaan door de grote investeringen in het verder uitrollen van het eigen netwerk (implementatie ADSL2) bvb. Ook de verhuis van Antwerpen naar Vilvoorde? Een datacenter verhuis je toch niet voor enkele EUR. Die cash flow problemen zouden er niet zijn door op tijd een kapitaalsverhoging door te voeren.
Ahja: wanbetalers is héél relatief. Had de fakturatie goed gelopen hadden ze op papier veel minder wanbetalers. Veel van die wanbetalers hadden hun faktuur wel degelijk betaald.
En die overname van Sufadsl, tiscali?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zakelijk bellen kost hen een pak minder. Ze dienen de gesprekskosten namelijk niet te betalen, enkel de interconnectietarieven indien er naar een nummer op een ander netwerk gebeld wordt. Ze hebben namelijk wel een eigen netwerk, maar geen eigen masten? Is dat nu zo moeilijk om begrijpen?Kan je net zo goed beginnen van hun zakelijk bellen. Stel dat er 50 bedrijven hun faktuur van 500 EUR niet willen betalen. Wat dat mobiel bellen betreft moeten ze maar doen zoals andere operatoren: Als je de dure faktuur van vorige maand niet wil betalen sluiten ze je af. Zelfs als je tijdens de eerste maand héél veel belt sturen ze een extra faktuur.
Neen. ADSL2+ zijn namelijk enkel andere kaarten. Netwerkaanpassingen zijn hiervoor niet noodzakelijk (in tegenstelling tot bij VDSL). Die cash flow problemen waren het gevolg van een stijgend aantal wanbetalers en uitstaande vorderingen.Waren die cash flow problemen ook niet ontstaan door de grote investeringen in het verder uitrollen van het eigen netwerk (implementatie ADSL2) bvb. Ook de verhuis van Antwerpen naar Vilvoorde? Een datacenter verhuis je toch niet voor enkele EUR. Die cash flow problemen zouden er niet zijn door op tijd een kapitaalsverhoging door te voeren.
Een overname van een klantenbestand genereert een directe cashflow. Weet jij wat economie en boekhouding is?En die overname van Sufadsl, tiscali?
-
- Elite Poster
Een overname met eigen middelen is nog altijd een negatieve cashflow. Het is maar na de overname dat je een positieve cashflow kan krijgen.Goendi schreef: Een overname van een klantenbestand genereert een directe cashflow. Weet jij wat economie en boekhouding is?
Het grote deel van de ADSL kaarten die Scarlet gebruikt zijn van Belgacom (Broba2). 2 jaar geleden werd trots aangekondigd dat Scarlet meer gebruik ging maken van eigen kaarten om zo ADSL2+ te kunnen aanbieden. (en dan interconnecten met Belagacom?) Dit ging ook terug financierd worden met eigen middelen. Da's ook terug een negatieve cashflow.
Nu, klanten die niet betalen zorgen natuurlijk voor een minder positieve cashflow.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat is zever. Investeringen worden boekhoudkundig niet gedragen door de cashflow maar door voorzieningen, afschrijvingen, leningen en eigen vermogen. Dat heeft echt NIETS met cash flow te maken. Overnames kunnen zelfs gefinancierd worden met aandelen en/of obligaties. Cash flow is wat er effectief op uw bankrekening binnenkomt aan inkomsten en uitgaat aan vaste/variabele kosten. De financiering van materiele operaties staat volkomen los van de wederkerende kosten omdat ze een eenmalig karakter hebben. Boekhoudkundig worden ze daardoor over meerdere jaren gespreid. Voorzieningen staan overigens aan de kant op aparte rekeningen, en dit zijn rekeningen die absoluut niet gebruikt worden voor het dagelijks beheer van het bedrijf. Ik heb mijn info over hun cashflow probleem en de oorzaak er van via inside contacts. En jij? Ik krijg het echt op mijn heupen eh... Heb jij ooit in je leven boekhouden gevolgd?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zwak... En waar staat dat van die eigen lexen? Kun je even tonen waar ik dat vermeld heb?Blijkbaar heb je zodanig veel inside informatie dat je denkt dat Scarlet zijn eigen LEX'en heeft. (zie uw andere topic daje aan het bevuilen bent)
Terzijde, is dit 'on topic'? Als je de man wil spelen omdat je niets van boekhouden kent, dan mag je dat ook privé doen hoor. Ik zal U dan evengoed van antwoord dienen!
- svermassen
- Elite Poster
Antwoord van Scarlet:
Scarlet Mobile bestaat nog, maar is even niet verkocht aan nieuwe klanten wegens problemen met de provisioning; Geen issue voor bestaande klanten.
Scarlet Mobile bestaat nog, maar is even niet verkocht aan nieuwe klanten wegens problemen met de provisioning; Geen issue voor bestaande klanten.
- svermassen
- Elite Poster
YAWSoltek schreef:@svermassen,
Bedankt voor je inzet!!!

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 28 keer
Ook ik heb een Scarlet One mobile, maar ben het wachten naar een betere formule (lees: goedkoper) bij Scarlet stilletjes aan beu.
Als abonnement is de Scarlet Mobile formule een dure aangelegenheid:
0,2575€/min naar vaste en mobiele niet Scarletnummers.
Indien het probleem voor Scarlet (zoals sommigen beweren) inderdaad
te maken heeft met negatieve cashflow te wijten aan het voorschieten
van de belkosten voor hun klanten, waarom werken ze dan niet
met voorafbetaalde forfaits zoals bij sommige andere operators.
(bvb: 12€ voor 60min(=0,20€/min) & vanaf 61e min. 0,15€/min excl. conn.)
Het zou al een deel van hun probleem kunnen oplossen,
maar ook marketing gericht zou dit eventueel een positief resultaat
kunnen hebben: interessantere mobiele tarieven kan nieuwe mobiele klanten aantrekken die, eens ze klant zijn, ook geïnteresseerd kunnen geraken voor hun andere producten.
Maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat de klanten/technische dienst kan volgen.
Feit is: indien tegen eind augustus niets verandert bij Scarlet Mobile hebben ze alvast één mobiele klant minder!
Als abonnement is de Scarlet Mobile formule een dure aangelegenheid:
0,2575€/min naar vaste en mobiele niet Scarletnummers.
Indien het probleem voor Scarlet (zoals sommigen beweren) inderdaad
te maken heeft met negatieve cashflow te wijten aan het voorschieten
van de belkosten voor hun klanten, waarom werken ze dan niet
met voorafbetaalde forfaits zoals bij sommige andere operators.
(bvb: 12€ voor 60min(=0,20€/min) & vanaf 61e min. 0,15€/min excl. conn.)
Het zou al een deel van hun probleem kunnen oplossen,
maar ook marketing gericht zou dit eventueel een positief resultaat
kunnen hebben: interessantere mobiele tarieven kan nieuwe mobiele klanten aantrekken die, eens ze klant zijn, ook geïnteresseerd kunnen geraken voor hun andere producten.
Maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat de klanten/technische dienst kan volgen.
Feit is: indien tegen eind augustus niets verandert bij Scarlet Mobile hebben ze alvast één mobiele klant minder!