Pagina 1 van 1
Vergelijkende reclame; mag dat wel?
Geplaatst: 16 sep 2003, 14:52
door Guppy
Ik weet niet waar dit thuishoort, maar dan zal het wel verplaatst worden zeker
Ik wil gewoon ff zeggen dat ik ZIEK word van de nieuwe reclameslogan van Telenet... blabla "wist je dat je tot 60% goedkoper belt dan Belgacom klanten en tot 75% naar telenet" en nog zone zever bijeen. Wat ze niet zeggen is dat ze na een paar maanden de prijzen serieus de hoogte intrekken en dat iedereen dan terug naar Belgacom kan...
En trouwens mag dat wel naar Belgacom verwijzen, is dat geen
vergelijkende reclame, en is dat niet verboden? (of is de wet ondertussen veranderd?)
Enfin, ik wil weer geen telenet vs belgacom battle veroorzaken, maar het moest eruit, nà en da lucht op!

Geplaatst: 16 sep 2003, 15:58
door meon
Ik dacht dat reclame waarbij de prijzen van de concurrentie vermeld wordt sinds een jaar of 4-5 eigenlijk mag ja. Maar niet velen verlagen zich tot dat niveau om hun gelijk te halen ... (ja, ik vind die reclame van telenet ook barslecht).
Het is precies alsof ze gedacht hebben: "Wij hebben geen marketingbureau nodig, laten we het zelf doen"
Die reclame roept enkel ergernis in me op, niets meer.
Geplaatst: 16 sep 2003, 16:12
door noppes
Ik heb ook al veel mensen horen discussiëren over het feit dat men Belgacom al dan neen mag vernoemen in hun reclame...
Ik vraag het mij immers ook af ??
Maar dat zal wel zekers, die reclame loopt nu toch al een eindje hé...
Geplaatst: 16 sep 2003, 17:42
door Sub Zero
Ik dacht dat een aantal jaren geleden vergelijkende reclame werd toegelaten. Vroeger mocht dit niet. Ik weet niet hoe lang juist, maar het mag nu wel.
Cheers
Geplaatst: 16 sep 2003, 17:56
door Weetgraag
Kijk naar het verschil in de reclameboodschappen van Telenet / BGC
en je ziet zo waar men iets proffesioneel aanpakt.
Ik ben nu ook niet zo een belgacomfreak maar heb tot nu toe geen klachten maar die agresieve reclametechnieken kan ik missen als kiespijn.
Greetz
Weetgraag

Geplaatst: 16 sep 2003, 18:56
door guppy
Ik snap niet waarom ze vergelijkende reclame hebben toegelaten; als je al een ander product / concurrent moet kunnen afbreken om je eigen product aan te prijzen, zegt al genoeg over de kwaliteit zeker.
Zelfs de onozelste wasproducten verlagen zich niet tot dit niveau; die houden het zelfs nog steeds op product X.
tja, kinderachtige, onprofessionele mentaliteit; spreekt voor zich natuurlijk. Ze zouden zich beter bezig houden met hun product zelf i.p.v. die idiote reclame. Er is geeneen ander product waarvan je overal zoveel reclame ziet opduiken als bij Telenet.
Enfin, ieder zijn prioriteiten, gelukkig liggen die bij Belgacom anders.
Geplaatst: 16 sep 2003, 19:23
door ldegheest
Ik heb ooit zo eens een reclamespotje gezien van in Amerika:
Een chauffeur van coca-cola vrachtwagen gaat een bar binnen en daar drinkt hij een pepsi.
Geplaatst: 16 sep 2003, 21:14
door CueBoy
Als er in vergelijkende reclame héél duidelijk gezegd wordt, wat de verschillen zijn tussen de producten, dan zie ik er geen graten in.
Maar, het blijft reclame natuurlijk... en je kunt reclame tof of verfoeilijk vinden, maar alle soorten reclames hebben slechts één doel : verkopen.
Geplaatst: 16 sep 2003, 21:57
door The Oddity
Hehe, hier wou ik ook al eens mijn gedacht over zeggen, maja.. er zijn al een paar topics TN vs BGC in het forum ma kom

Ikke

van die reclame.
Het gaat niet alleen over of het mag zo'n reclame te voeren, het gaat ook over valse reclame. Ga dus ff mijn gedacht zeggen.
1/ Er zit 1 ding van waarheid in die reclame van TN. Belgacom is immens duur voor lokale gespreken. Dat is zo en mag gezegd worden. Wij betalen maybe 1.5 euro voor een uur naar japan of de vs te bellen. En misschien 300% meer voor ff lokaal te bellen. Die lokale tarieven daar is niet echt veel aan om eronder te gaan, want denk dat iedereen eronder gaat. Dus daar heeft TN wel een punt. Ze zouden beter naar een amerikaans model gaan waar lokale gesprekken binnen de zone gratis zijn.
2/ Er zit valse reklame in de reklame van TN. Namelijk het feit dat ze beweren dat bellen naar TN klanten goedkoper is van op hun netwerk dan van bij de concurrentie. Ja ze hebben gelijk! Bellen van BGC naar TN kost pakken van mensen tegenwoordig. MAAR hoe komt dit? Wel, TN heeft enkele maanden geleden de interconnectiekost verhoogd voor de andere telecombedrijven. Zelf zo erg verhoogd dat BGC dat zelf ni kon opvangen en beslist heeft dat door te rekenen naar de klanten.
Nu reclame maken met iets wat je zelf veroorzaakt bij de concurrentie?
Ja, van laag gesproken
Wat betreft die vergelijkende reklame, ik dacht dat toegelaten is sinds onze vorige paarse regering. Nuja, vind dat niet slecht dat dat gebeurd. Is beter dan rond de pot draaien met merk X eh

. Maar het moet deftig en gefundeerd gebeuren. Mja, die TN reklames worden dan wel op DE zenders uitgezonden eh

Agressieve reclame!
Geplaatst: 18 sep 2003, 19:57
door Blue-Sky
Is dit agressieve reclame

Het wordt schijnbaar met boxhandschoenen opgelost
Deze morgen kreeg ik een reclame folder van Telenet in de brievenbus, dan maar snel eens hun website bezocht >
http://www.telenet.be/producten/telefonie/
Zie daar ook op het tabblad: Internet.
Telenet schreef:En dat telefoneren met Telenet nog meer voordelen biedt?
Bespaar 20% op gesprekken naar Belgacom-klanten (1)
Bespaar 60% op gesprekken naar Belgacom-klanten in het weekend (2)
Bespaar 75% op gesprekken naar Telenet-klanten (3)
Bespaar tot 8% op gesprekken naar mobiele nummers (4)
De installatie is gratis (5)
Je huidige telefoonnummer kan je gewoon behouden.
PS Telenet regelt je overstap en alle formaliteiten
Bikkelhard hé

Rommel die Telenet
Geplaatst: 18 sep 2003, 21:03
door Gast
Inderdaad, om van te

die reclame.
Wat ze er ook niet bij vertellen is dat ze ergens een afzichtelijke bak moeten installeren die contant stroom verbruikt. Waar zit dan je winst ?
Andere zaak is ook dat je coaxkabel moet (laten) installeren in plaats van twisted-pair, dus heel wat vuiligheid...
Je kan de aansluiting niet zelf doen, dus moet je wellicht speciaal daarvoor een (halve) dag verlof nemen...
Moet er nog meer zijn ?
Bij ADSL of telefonie bij Belgacom daarentegen, is alles al standaard voorzien. Je stopt gewoon het toestel in de aansluitpunt en het werkt...
Geef mij dus maar die gewone telefoon en ADSL.
De getoonde snelheid op deze site is trouwens toch in feite theoretisch, aangezien je toch meestal ergens op een of andere backbone verzadiging hebt.
Nog als laatste opmerking : mijn vader heeft ooit eens gepoogd om internetaansluiting te nemen bij Telenet. Na de installatie hebben ze meer dan een half staan bellen met hun call-center. Uiteindelijk werkte het dan toch, tot dat die technieker wegging. Het heeft sedert nooit meer gewerkt dus heeft hij direct alles terug opgezegd. Hij heeft toen trouwens nog miserie gehad met facturen...
Geplaatst: 19 sep 2003, 11:00
door The Oddity
Guest, ik kan mij in véél van je post vinden, doch gebied mijn moderator schap de waarheid ook te zeggen
Coax is in veel huizen standaard op voorhand voorzien, het is immers je tv aansluiting... het enige wat idd nog moet komen is de modem en een rj11 kabel. Opstelling verschilt niet zoveel als die van BGC. Ook een rj11 kabel tussen modem en pc. Ook beiden een modem. Enige verschil is dat de modem bij adsl meestal bij de pc staat en bij TN bij de verdeelkast of coax-ingang in je huis. En tweede verschil: belgacom gaat over nen koperdraad, TN over een coax. Nu beiden hebben hun voor en nadelen... ma kom.
Dat je coax tussen modem en pc zou hebben is enkel indien je een OUDE netwerkaart zou hebben met coax interface ipv rj11.
Geplaatst: 19 sep 2003, 15:27
door guppy
gisteren had ik ook zo'n telenet-verkoper aan de deur (nog nooit geen van Belgacom tegengekomen) die mij kwam melden dat de telenet-kabel terug beschikbaar was in mijn deelgemeente (was die dan weg?) en met al zijn tarieven om er korte metten mee te maken zei ik dat ik content was (is nog waar ook) van Belgacom en ADSL-abbonnement dat ik niet zomaar kan opzeggen en daarvoor een Belgacom telefoonlijn nodig heb, kwam hij af met dat telenet zoveeeeeeeel sneller was en dan een grafiek 10.000 uitvergroot waaruit het een imens verschil leek, maar ik zei hem dat dat verschil nu toch bijna weggewerkt is en dat mijn adsl-lijntje best wel snel ging. Maar zo opdringerig als ze zijn komt hij binnen exact 7 maanden terug als mijn jaarabonnementje verloopt. nee is toch NEE zeker?!
Daar krijg ik het dus ook van, als ik telenet wil, zal ik niet aarzelen, maar die opdringerigheid....pfff
Geplaatst: 19 sep 2003, 17:07
door CueBoy
Ow no... over deze reclamepraktijken hebben we het al eens gehad... we gaan toch niet opnieuw beginnen hé... plz., pretty please

Geplaatst: 19 sep 2003, 21:39
door The Oddity
Guppy, over deze praktijken hebben we reeds een
topic. Hou het nu vooral bij de reclame waar we het over hebben. Nevenzaken kan je in andere topics kwijt.
Maarja, de hele reclame campagne van telenet is versmachtend, opdringerig. Ze overstelpen je.. blijven zagen tot wanneer je toegeeft.