Pagina 1 van 1

PUB schrijft open brief tegen datalimieten

Geplaatst: 22 jan 2007, 19:17
door spacekiek
PUB schrijft open brief tegen datalimieten
Nieuwe internettoepassingen vereisen hogere uploadlimiet
Kenny Weytens
22 januari 2007

In een open brief aan Telenet pleit PUB voor een verdubbeling van de downloadvolumes en afschaffing van de uploadlimieten. De maatstaven die Telenet toepast zijn volgens de klantenvereniging niet meer van deze tijd.

In hun brief meldt de Pandora User Base dat Telenet de limieten voor zijn basisabonnement niet meer wijzigde gedurende de laatste vijf jaar. De internetprovider beloofde ook een stijging van de uploadlimiet bij de ingebruikname van een nieuwe Docsis-standaard. Volgens PUB is die standaard er al geruime tijd, maar blijft het wachten op de verhoging van de uploadlimiet.

De laatste keer dat Telenet zijn maandelijkse datalimiet verhoogde was niet vijf jaar geleden, maar eind 2005. Het betrof toen een stijging van 10 naar 12 GB. De stijging kwam er nadat een petitie tegen downloadlimieten 17.000 handtekeningen opleverde. De internetprovider werkt ook al jaren met een nachttarief (dataverkeer telt 's nachts maar voor de helft mee).

Volgens Telenet komen de meeste klanten ruimschoots toe met dat basisvolume. De klantenvereniging trekt die uitspraak in twijfel. Webcammen, Skype'en en het verzenden van digitale foto's nemen heel wat volume in beslag. Een te lage uploadlimiet wordt volgens PUB ook voor gewone gebruikers een struikelblok.

De vereniging pleit daarom voor een verdubbeling van de huidige basisvolumes, limietloze Turbo-abonnementen en het stopzetten van de uploadlimiet.

Bron: ZDNet artikel

Geplaatst: 22 jan 2007, 19:58
door hellsnake
Ik ben bang dat er niet veel zal veranderen.
Maarja, het enige wat we kunnen doen is bidden natuurlijk.

Of bomaanslagen plegen tegen Telenet medewerkers :twisted:

Geplaatst: 22 jan 2007, 19:59
door ubremoved_983
hellsnake schreef: Of bomaanslagen plegen tegen Telenet medewerkers :twisted:
Excuseer ?

Zou je daar niet Telenet management van maken ? De Telenet medewerkers waarmee de klant in contact komt heeft niets in de pap te brokken ...

Geplaatst: 22 jan 2007, 20:02
door hellsnake
ditCh schreef:
hellsnake schreef: Of bomaanslagen plegen tegen Telenet medewerkers :twisted:
Excuseer ?

Zou je daar niet Telenet management van maken ? De Telenet medewerkers waarmee de klant in contact komt heeft niets in de pap te brokken ...
Juist wel, zo doet de rest van de aanslag plegende community het toch ook :wink:
Hoe denk jij anders op de 78ste verdieping te komen met je bomauto :???:

Geplaatst: 22 jan 2007, 20:10
door Robbe
Door aan die Telenet medewerkers te vragen om een levende piramide te maken (met lift) :???:
Ditch heeft wel gelijk, het heeft geen zin om die medewerkers iets aan te doen (tenzij ge Osama heet en het u geen **** kan schelen).

Het is een bedrijf dat wordt bestuurd, en als er iets moet veranderen moet ge bij de bestuursleden zijn.
Wat ge ermee van plan zijt, dat zijn uw zaken.

Ik raad u aan, om ze ergens vast te houden en ze te dwingen hun producten proberen te verkopen aan de mensen die tegen de datalimiet zijn.

Geplaatst: 22 jan 2007, 20:58
door BungaMan
mja da gaat idd zo iets zijn van "och daar zijn ze weer, haal de statistieken nog is van onze 50+ klanten.".

[disclaimer] Ik heb niks tegen internetters van 50+

Geplaatst: 22 jan 2007, 21:57
door ubremoved_983
hellsnake schreef: Juist wel, zo doet de rest van de aanslag plegende community het toch ook :wink:
Hoe denk jij anders op de 78ste verdieping te komen met je bomauto :???:
*zucht*

Geplaatst: 23 jan 2007, 01:13
door KK
Volgens de commentaren op ZDnet weten ze bij PUB blijkbaar van niks over een open brief. Maar eerlijk gezegd verschiet ik daar niet van. Het had natuurlijk wel leuk geweest om te horen dat PUB eindelijk wakker zou worden, maar helaas... :roll:

Geplaatst: 23 jan 2007, 13:36
door BungaMan
?? Een push van ZDnet in de goede richting dan?

Geplaatst: 23 jan 2007, 13:39
door bambipower
ik vrees ervoor, want luc stroobant probeert in z'n repliek op ZDnet het probleem te verschuiven naar de helpdeskproblemen.

Ze doen er echt alles aan, om die limietenproblemen te kunnen negeren.

Geplaatst: 23 jan 2007, 15:45
door Toxeh
ditCh schreef:
hellsnake schreef: Of bomaanslagen plegen tegen Telenet medewerkers :twisted:
Excuseer ?

Zou je daar niet Telenet management van maken ? De Telenet medewerkers waarmee de klant in contact komt heeft niets in de pap te brokken ...
Schiet er dan nog management over bij telenet? Ze gooien ze allemaal op straat tegenwoordig.

Geplaatst: 23 jan 2007, 18:00
door Robbe
Ze zullen er wel minstes 2 nodig hebben om ze op straat te smijten.
De voorlaatste wordt dus waarschijnlijk gewoon buiten geshot :wink:

Geplaatst: 24 jan 2007, 12:59
door bf62
Blijven hopen jongens ondertussen geniet ik al van al het gene dat jullie niet hebben :)

Geplaatst: 24 jan 2007, 13:02
door hellsnake
bf62 schreef:Blijven hopen jongens ondertussen geniet ik al van al het gene dat jullie niet hebben :)
Wij hebben ook dingen hoor: frustraties, paniekaanvallen, slowband, depressies, ...
Nu ben je wel jaloers he, dat wij benadeelde, uitgeperste belgacom klanten zoveel hebben :-(

Geplaatst: 24 jan 2007, 13:04
door ubremoved_983
bf62 schreef:Blijven hopen jongens ondertussen geniet ik al van al het gene dat jullie niet hebben :)
En ik geniet dan van hetgene jij niet hebt

20 Mbit down
2 Mbit up

GEEN datalimiet

Cheers!

Geplaatst: 25 jan 2007, 06:29
door Ofloo
we zullen daar maar aan toevoegen voor zo lang het duurt, aangezien chello is overgenomen door telenet..

Geplaatst: 25 jan 2007, 09:24
door ubremoved_983
Ofloo schreef:we zullen daar maar aan toevoegen voor zo lang het duurt, aangezien chello is overgenomen door telenet..
Ge zijt gewoon jaloers !! Jaloers zeg ik u :twisted: :twisted: :twisted: ;)

Geplaatst: 25 jan 2007, 10:20
door Ofloo
jaloers nee, ik ben blij dat iemand tenminste deftig internet kan krijgen, .. zelf zou ik het ook natuurlijk wel willen, maar ik denk dat de kans niet erg groot zal zijn dat telenet, dit gaat blijven toelaten, op een gegeven moment zal er een eind aankomen hoewel, chello gewoon mag verder bestaan en de huidige abonnementen nog steeds onder chello vallen zolang dit is denk ik niet dat chello klanten moeten vrezen..

want zover ik weet heeft telenet alleen het netwerk overgenomen en niet chello zelf. Dus ook niet het klanten bestand.

Geplaatst: 25 jan 2007, 10:28
door deej
Ofloo schreef:want zover ik weet heeft telenet alleen het netwerk overgenomen en niet chello zelf. Dus ook niet het klanten bestand.
Ik denk dat je mis bent. Telenet heeft heel de NV UPC Belgium overgenomen.

Geplaatst: 25 jan 2007, 15:04
door Ofloo
als dat zo is kun je der zeker van zijn dat het niet lang meer duurt.

Geplaatst: 25 jan 2007, 15:07
door ubremoved_983
Ofloo schreef:als dat zo is kun je der zeker van zijn dat het niet lang meer duurt.
Dan vraag ik mij toch wel af waarom ik deze week nog folders voor promoties van Chello producten in mijn bus krijg ... ( met dezelfde voorwaarden als voorheen ). Ik ben er vrij gerust op dat ik nog wel een tijdje goed zit ... en zolang ik goed zit ben ik gelukkig ;)

Geplaatst: 25 jan 2007, 15:09
door sander19
en wat is er beter dan gelukkig zijn !

Geplaatst: 27 jan 2007, 09:58
door localhost
KK schreef:Volgens de commentaren op ZDnet weten ze bij PUB blijkbaar van niks over een open brief. Maar eerlijk gezegd verschiet ik daar niet van. Het had natuurlijk wel leuk geweest om te horen dat PUB eindelijk wakker zou worden, maar helaas... :roll:
Het is geen "Open Brief" als zodanig, het is gewoon één van de standpunten die goed zichtbaar is op de nieuwe site.
En 2 weken na lancering van de nieuwe site heeft ZDnet het bericht toevallig opgepikt.