Pagina 1 van 1
Activatie lijn niet afgerond en toch online ....
Geplaatst: 16 jan 2007, 21:49
door proxy
Hallo,
Heeft iemand dit al meegemaakt ? Ik ben een nieuwe klant en bestel op 3/1 een netconnect plus abonnement. Belgacom voorziet de activatie van mijn adsl signaal op 12/1.
Op 13/1 staat mijn status nog altijd op 'The activation of the dommel.com adsl signal has been requested' (zie screenshot). Ook heb ik nog geen login/pwd gegevens ontvangen. Maar bij aansluiting van mn modem/router (linksys WAG200G) zie ik dat het DSL lichtje nu wel brandt . Via de klantensite van dommel log ik aan en vraag ik mijn accountgegevens op. Alles instellen op de router en ja hoor, alles werkt perfect. Komende van Telenet, met een mega orgastisch gevoel een kleine 9 GB gedownload gedurende zaterdag en zondag
Maar.... maandag kon ik blijkbaar niet meer aanloggen. 3 keer opnieuw user en passwoord ingesteld op de router maar tevergeefs... Dan maar direct de helpdesk gecontacteerd en die vertellen mij dat BGC nog niet alles afgerond heeft.... Bizar want in het weekend werktte het wel en nu niet meer... Enfin, ik ben er van overtuigd dat dit een BGC probleem maar ik vraag mij toch af of iemand al zoiets voor heeft gehad ?
Groetjes,
Hans
Geplaatst: 16 jan 2007, 21:54
door Robinvv
Ik heb hier 2 weken moeten wachten op de aansluiting, en als die om waren kreeg ik hier de login gegevens; en kon inloggen..
Maar had nog geen ADSL daarvoor (kwam van Telenet)
Maar blijkbaar is dan nog niet alles afgerond..
Nog even geduld dan
Geplaatst: 16 jan 2007, 22:18
door proxy
Robinvv schreef:Ik heb hier 2 weken moeten wachten op de aansluiting, en als die om waren kreeg ik hier de login gegevens; en kon inloggen..
Maar had nog geen ADSL daarvoor (kwam van Telenet)
Maar blijkbaar is dan nog niet alles afgerond..
Nog even geduld dan
Wel, ik had ook nog geen ADSL daarvoor. Maar wat wel merkwaardig is, is dat Dommel het effectief wel doorhad dat ik al aan het downloaden was terwijl mijn "lijn-status" nog niet geactiveerd was. Dus, ze zijn slimmer dan ik dacht wat alleen maar hun professionaliteit en - eerlijk gezegd - mijn respect in hen ten goede komt
Geduld heb ik zeker, ik heb nog altijd Telenet, maar hopelijk niet voor lang meer

Geplaatst: 16 jan 2007, 23:54
door Draco888
Maar een voorstel he, maar al is geprobeerd om uw modem herop te starten ? (ofwel door stekker uit en weer in te steken, schakelaar uit/aan, of eventueel in uw routerpage) ?
Mijn Belkin Router/modem geeft altijd wel een signaal weer en verbinding, maar toch krijgen mijn PC's geen internet meer na de 36u disconnect, tot ik hem heropstart, weet niet of dit aan modem light (fabrieksfout) of zijn firmware . . mischien ga ik toch is contact opnemen met Belkin . .
Geplaatst: 17 jan 2007, 08:53
door theduvelking
Draco888 schreef:
Mijn Belkin Router/modem geeft altijd wel een signaal weer en verbinding, maar toch krijgen mijn PC's geen internet meer na de 36u disconnect, tot ik hem heropstart, weet niet of dit aan modem light (fabrieksfout) of zijn firmware . . mischien ga ik toch is contact opnemen met Belkin . .
Had hetzelfde probleem. Heb het opgelost dmv en tijdschakelaar tussen te plaatsen. Elke nacht om 05.00 valt mijn modem uit voor 1 min. (minimum tijd die ik met mijn tijdschakelaar kon instellen) en sindsdien nooit meer last gehad.
Geplaatst: 17 jan 2007, 18:32
door zippie666
Na kweet nie hoeveel maand ben ik erachter gekomen dat ge een v'tje moet zetten bij "dial on demand" bij de instellingen ('k denk waar ge uw dommelaccountgegevens ook moest ingeven) en sindsdien enkel nog maar manueel moeten herstarten als'k verander naar mediumband of terug naar broadband
't is zo'n simpele oplossing, edoch heb'k er ook lang over gedaan
(wel da timeout ding uitzetten eronder)
Re: Activatie lijn niet afgerond en toch online ....
Geplaatst: 17 jan 2007, 21:20
door proxy
proxy schreef:
Maar.... maandag kon ik blijkbaar niet meer aanloggen. 3 keer opnieuw user en passwoord ingesteld op de router maar tevergeefs... Dan maar direct de helpdesk gecontacteerd en die vertellen mij dat BGC nog niet alles afgerond heeft.... Bizar want in het weekend werktte het wel en nu niet meer... Enfin, ik ben er van overtuigd dat dit een BGC probleem maar ik vraag mij toch af of iemand al zoiets voor heeft gehad ?
Vervolg: vandaag brief gekregen van Belgacom om te vragen of ik maandag 22/1 thuis ben omdat ze in mijn huis moeten zijn !? Iemand enig idee wat ze hier binnen gaan doen ?
Re: Activatie lijn niet afgerond en toch online ....
Geplaatst: 17 jan 2007, 22:58
door on4bam
proxy schreef:
Vervolg: vandaag brief gekregen van Belgacom om te vragen of ik maandag 22/1 thuis ben omdat ze in mijn huis moeten zijn !? Iemand enig idee wat ze hier binnen gaan doen ?
Vreemd. Ik zou bellen naar BC met de vraag waarom ze binnen moeten zijn. 1 ding is zeker, het heeft NIETS met de overstap naar Dommel te maken.
Heb je een BC centrale of alarmsysteem?
Geplaatst: 18 jan 2007, 06:15
door Draco888
zippie666 schreef:Na kweet nie hoeveel maand ben ik erachter gekomen dat ge een v'tje moet zetten bij "dial on demand" bij de instellingen ('k denk waar ge uw dommelaccountgegevens ook moest ingeven) en sindsdien enkel nog maar manueel moeten herstarten als'k verander naar mediumband of terug naar broadband
't is zo'n simpele oplossing, edoch heb'k er ook lang over gedaan
(wel da timeout ding uitzetten eronder)
heb da ook aangeklikt, maar toch probs, en achter die timeout staat een 0
Modem/router geeft weer dat er signal is en verbinding met het net, maar om een of andere reden vinden mozilla,azureus,etc deze niet, en werken pas weer als ik de router restart (vie de router page of door de stroom aan/uit te zetten).
Geplaatst: 20 jan 2007, 13:38
door zippie666
Draco888 schreef:heb da ook aangeklikt, maar toch probs, en achter die timeout staat een 0
Modem/router geeft weer dat er signal is en verbinding met het net, maar om een of andere reden vinden mozilla,azureus,etc deze niet, en werken pas weer als ik de router restart (vie de router page of door de stroom aan/uit te zetten).
Hanee, bij mij is't sindsdien opgelost

raar