Pagina 1 van 1
Verbrekingskosten betalen als Belgacom je lijn afsluit?
Geplaatst: 04 jan 2007, 20:26
door Edward1
Reeds een 4-tal jaren heb ik ADSL go bij Belacom. Ben reeds 2 maal verhuisd en de eerste keer geen enkel problemen gehad. Maar sinds ik in het leuvense woon gaat er duidelijk iets mis. Facturen ontvang ik soms niet. Soms enkel de herinneringen. Eind oktober blijkt plots dat mijn ADSL afgesloten is wegens het niet betalen van enkele rekeningen. Bij navraag blijkt dat te kloppen dat enkele maanden niet betaald zijn. Hiervoor heb ik geen waarschuwing of aangetekende brief ontvangen.De volgende dag nadat mijn lijn afgesloten is betaal ik het volledige bedrag en ik dacht dat hiermee de zaak zou zijn afgesloten.
Tot ik vorige week een rekening krijg van 200 en zoveel €. Blijkbaar rekenen ze 55€ voor heractivatie kosten en 140€ verbrekingskosten. Heeft iemand hier ook ervaring mee en die me zou kunnen helpen? Die 55€ kan ik nog begrijpen en wil ik eventueel nog betalen maar 140€ kosten omdat zij mijn contract verbreken zonder me ook maar te verwittigen dat mijn lijn zou afgesloten worden.
Geplaatst: 05 jan 2007, 00:19
door on4bam
Je vraagt je nooit af of je je internet abo niet moet betalen dus? Je stelt je geen vragen als je 'enkele maanden' geen factuur krijgt?
Dit zijn toch kosten waarvan je weet dat je elke maand moet betalen.
Geplaatst: 05 jan 2007, 01:25
door Ofloo
Ik kan het ergens wel begrijpen omdat vroeger Belgacom 2maandelijks aanrekende voor telefonie, en internet per kwartaal, toch toen ik het had, toen was het nog wel skynet..
Geplaatst: 05 jan 2007, 07:48
door Joe de Mannen
Het is toch niet aan u als klant om te gaan vragen achter uw factuur ?
J.
Geplaatst: 05 jan 2007, 07:58
door Weetgraag
Dit zijn de algemene voorwaarden
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf
bij artikel 5 "prijzen en facturatie".
Als je geen facturen en/of herinneringen gekregen hebt ligt de fout bij hen wat me sterk zou verwonderen.
Als je de facturen betaald via "Certipost" moet je normaal gezien een mail krijgen iedere keer je een factuur moet betalen(ik dacht dat je dit zelf moet activeren)
Greetz
Weetgraag

Geplaatst: 05 jan 2007, 09:13
door Lion
Ik zelf gebruik reeds een jaar da systeem en men moet dit wel zelf activeren en zo kan men alles mooi opvolgen of afrekening correct is
Men kan ook verkiezen voor een maandelijkse factuur op die manier
Via dat systeem krijgt zelfs Belgacom bevestiging dat men zijn factuur heeft ontvangen
Met rubriek Bill Viewer kan men alle betalingen online volgen
Als klant heeft men dan alle mogelijkheden, alleen moet men zich een beetje de moeite ervoor doen
Uittreksels van bankrekening volgt men toch ook op, allee hoop ik toch
Geplaatst: 05 jan 2007, 09:17
door Weetgraag
Lion schreef:Ik zelf gebruik reeds een jaar da systeem en men moet dit wel zelf activeren en zo kan men alles mooi opvolgen of afrekening correct is
Men kan ook verkiezen voor een maandelijkse factuur op die manier
Via dat systeem krijgt zelfs Belgacom bevestiging dat men zijn factuur heeft ontvangen
Met rubriek Bill Viewer kan men alle betalingen online volgen
Als klant heeft men dan alle mogelijkheden, alleen moet men zich een beetje de moeite ervoor doen
Uittreksels van bankrekening volgt men toch ook op, allee hoop ik toch
Dit kan ik alleen maar bevestigen, dit systeem werkt maar je moet er een beetje moeite voor doen(en dat is dan ook maar miniem)
Greetz
Weetgraag

Geplaatst: 05 jan 2007, 10:01
door Vieten
Volgens mij is er iets fout gelopen bij je verhuis, facturen zullen nog op het oude adres zijn aangekomen.
Als je in een belgacom-winkel alles rustig gaat uitleggen zal dat wel in orde komen.
Geplaatst: 05 jan 2007, 13:30
door Maglor
Die Certipost-mail om te zeggen dat je een nieuwe factuur hebt, heeft bij mij toch ook al een paar keer niet gewerkt.
Een geluk dat ik regelmatig zelf eens ga kijken op de 'Bill Viewer' pagina van Belgacom.
Geplaatst: 05 jan 2007, 14:00
door Lion
Even ter info
Ik maak ook gebruik van verwittiging naar bijkomend emailadres als een factuur aankomt op credipost