Ik heb een vraag wellicht is het al eens verteld hoe het een en ander moet maar ik stel hem toch.
Ik heb een laptop met Windows XP Home.
Met deze laptop heb ik een gebruikers naam Remko Bok (zonder wachtwoord).
Ik heb een pc met windows XP pro.
Op de Pc heb ik een gebruikers naam Remko (zonder wachtwoord).
Op de c schijf van de PC wil ik een map delen, echter als ik deel dan zie ik wel de map maar ik kom niet op de map.
Ik heb een account op mijn pc gemaakt die Remko Bok heet (zonder wachtwoord).
Wat ik ook doe ik krijg het niet goed. echter de map gedeelde mappen kan ik wel benaderen.
De firewall van windows en Norton staat uit.
Kan iemand mij stap voor stap helpen.
Groet Remko.
Mappen delen windows XP Home & Pro
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ja, zet uw guest account aan, zonder ze een paswoord te geven, ga dan naar uw local security settings, en haal daar de "guest" account uit Security settings > local policies > user right assignement > deny access to this computer from the network.
Zorg nu nog wel dat everyone tenminste kan lezen op uw NTFS partities, en dan hebt ge vanaf nu helemaal geen paswoord of login meer nodig om aan uw shares te kunnen.
Wil je het toch met password, dan moet je alle accounts een pasword geven, ook die account die er nu géén heeft.
Zorg nu nog wel dat everyone tenminste kan lezen op uw NTFS partities, en dan hebt ge vanaf nu helemaal geen paswoord of login meer nodig om aan uw shares te kunnen.
Wil je het toch met password, dan moet je alle accounts een pasword geven, ook die account die er nu géén heeft.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz