Pagina 1 van 1
Password Speedtouch 510i
Geplaatst: 29 jun 2006, 20:12
door Astralon
'k ben op dit moment bij een klant die een Speedtouch 510i modem heeft.
Vandaag is iemand van Belgacom geweest om problemen met de internetverbinding te verhelpen en nu werkt het netwerk(je) niet meer.
Om een eerste diagnose te kunnen doen (IP range is veranderd) wou ik graag eens op de Speedtouch kijken maar ik ken noch het login, noch het passwoord. Iemand een idee? Voor alle duidelijkheid, ik ben NIET op zoek naar het ADSL login en passwoord!
Bedankt,
Astralon
Geplaatst: 30 jun 2006, 00:37
door Goendi
Ik vrees dat als die persoon dat wachtwoord niet kent dat je enkel een reset kunt doen en de router opnieuw instellen...
Geplaatst: 30 jun 2006, 00:57
door Astralon
Das het grappige aan gans 't verhaal.
Paswoord is noch door ons, nog door de klant ingesteld. Bij Belgacom beweren ze van wel en toch is de technieker er vandaag in geslaagd om de modem te herconfigureren.
Belgacom gebeld en samen proberen resetten en dat lukte pas bij methode nummer 3. Dus dik half uur nodig om modem te resetten.
Nog steeds in samenspraak met Belgacom de modem opnieuw proberen configureren maar dat lukte niet. De configuratiebestanden waren niet compatible met de modem.
Uiteindelijk gezegd dat ze morgen ne technieker mogen sturen en 'k hoop dat 't gene voetballiefhebber is want hij zal niet op tijd thuis zijn, ook niet voor de wedstrijd van 21u00. De technieker die vandaag langsgeweest is heeft namelijk ook de instellingen van het private netwerk (o.a. IP range enz...) gewijzigd en er is afgesproken dat de technieker die morgen komt dat in orde gaat brengen.
De kerel van de helpdesk was zeer beleefd en meegaand maar diene meneer die zichzelf technieker noemt mogen ze een C4-ke geven.
Voor diegene die denken dat ik te hard van stapel loop. De klant moet ons nu een paar 100 EUR betalen omdat Belgacom een fout gemaakt heeft. Wij werken niet voor niets maar ik zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de klant zijn kosten vergoed krijgt van Belgacom, desnoods via de ombudsdienst.
Astralon
Geplaatst: 30 jun 2006, 19:12
door killer
Mmmmm, was ik da toevallig toch niet die technieker ? (is da voor nen upgrade idtv gedaan?)
Geplaatst: 30 jun 2006, 20:11
door Astralon
killer schreef:Mmmmm, was ik da toevallig toch niet die technieker ? (is da voor nen upgrade idtv gedaan?)
Neen. Ze hebben dezelfde technieker gestuurd en ik had de helpdesk gevraagd om mij te verwittigen zodat ik ook naar de klant kon gaan op het moment dat den technieker daar was want ik vertrouwde het zaak niet meer.
Astralon
Geplaatst: 01 jul 2006, 13:11
door Mattikana
probeer eens:
Username: 'Administrator'
Password: GEEN
Geplaatst: 01 jul 2006, 16:19
door StB
Als de router met behulp van de wizard geïnstalleerd wordt kan je eerst de router beveiligen en vervolgens de gebruikersnaam en wachtwoord van ISP ingeven.
Eens getest met gebruikersnaam en wachtwoord van Skynet ?
Geplaatst: 01 jul 2006, 17:25
door Astralon
Bedankt voor de suggesties. De meeste had ik reeds geprobeerd. Er was duidelijk meer aan de hand en de modem is vervangen.
Astralon