Pagina 1 van 1

adsl verbindingstijden zuigen, iemand raad ?

Geplaatst: 06 jun 2006, 22:13
door wtf
hey, ik denk da jullie mss raad weten zo hebk maar ff geregistreerd

ik heb dus sinds een maand ofzo heel onstabiel internet, ik zit op irc en msn en om de zoveel minuten eens disconnecten begint men voeten gaan uit tehangen, heb hieronder een screenshot van de skynet pagina van de verbindingstijden, zoals ge zelf kunt zien der klopt toch ergens iets niet

alle verbindingstijden die onder de minuut zijn, dat ben ik zelf via men linksys wired adsl router, omdat ik in ander ip-range wil zitten soms :)

maar als ge naar de 5de en de 6de van dees maand kijkt, telkens in de namiddag (ik sliep toen op beide dagen) gaat ie heel onregelmatig uitvallen men adsl

ik heb verleden maand al eens 2x naar belgacom gebeld omdat het toen net hetzelfde was, die hebbe zo die testen uitgevoerd en hebben 2x gezegd dat alles heel goed en in orde was... (2de keer was em al veel minder vriendelijker)

Afbeelding
nog ff dit ook, een maand geleden ofzo hebbe die mannen die bij ons int straat aant werken zijn de kabel van belgacom ni goe behandeld ofzoiets, en we hadden ineens luid geruis op de telefoon als ge wou bellen, belgacom heeft toen iemand gestuurd om aan onze voordeur waar die kabel buitenkomt da tefixen, dat heeft ie ook gedaan en geen geruis meer op de telefoon sindsdien, maar toeval is dat alles zo btje samenkomt en ik niet meer weet wat dit veroorzaakt...

nieuwe router, wegenwerken int straat, belgacom hun nieuw activatie systeemke...

alvast thnx :)

Geplaatst: 06 jun 2006, 22:35
door Ken
1. Hoever ben je van een centrale af?
2. Is je binnenbekabeling wel nog goed?
3. Wegenwerken kunnen sterk inspelen, vraag eens aan Belgacom om een technieker te sturen bij je thuis en dit te bespreken. Zo doen ze nog eens wat :)

Geplaatst: 06 jun 2006, 22:41
door wtf
laatste keer toen ik gebeld had zei hij dat de centrale nog geen 300meter verder lag ik denk 290meter ofzo

binnenbekabeling is naar mijn gedacht nog in orde, het heeft altijd goed gewerkt en er zijn binnehuis geen veranderingen gebeurd :(

greetz

Geplaatst: 07 jun 2006, 00:18
door Sub Zero
wtf schreef:laatste keer toen ik gebeld had zei hij dat de centrale nog geen 300meter verder lag ik denk 290meter ofzo

binnenbekabeling is naar mijn gedacht nog in orde, het heeft altijd goed gewerkt en er zijn binnehuis geen veranderingen gebeurd :(

greetz
Dat vroeger alles in orde was, is geen garantie dat het nu nog steeds zo is :)
Kan je geen waarden van je lijn uitlezen op je modem? Dingen zoals Line Attentuation of Noise Margin kunnen altijd interessant zijn. Misschien een defecte splitter?

Geplaatst: 07 jun 2006, 10:03
door snickerke
Vorige maand ook heel veel problemen gehad met verbinding hoor...(zit op centrale Lokeren durmelaan)

Zou het trouwens kunnen dat door de komst van de digitale TV er een teveel verbruik kan zitten op de asams ?

20 digitale klanten die TV aan hebben trekken nm al 80Mb..als je dan weet dat de link vanuit de ASAM bij Belgacom meestal maar een STM1 of E3 is...

Zou dit gevolgen kunnen hebben op de snelheid en vooral met het telkens weer wegvallen van die snelheid (met als gevolg een grafiek met veel piekjes en geen constante downloadblok) (Laatste was dit weekend trouwens opgelost)

Geplaatst: 07 jun 2006, 10:54
door wtf
*update*

heel de nacht geen disconnects gehad en nu net 2 na elkaar op weer paar minuten van elkaar :s

06/06/2006 20:33:55 0h 00m 35s 0 Kb 1 Kb ADSL
06/06/2006 20:34:57 0h 40m 29s 1.487 Kb 13.559 Kb ADSL
06/06/2006 21:12:03 0h 10m 30s 1.054 Kb 3.443 Kb ADSL
06/06/2006 21:19:55 13h 25m 03s 208.849 Kb 765.774 Kb ADSL
07/06/2006 10:40:59 0h 13m 00s 98 Kb 744 Kb ADSL
07/06/2006 10:50:52 0h 25m 29s 484 Kb 2.583 Kb ADSL

weirde shit tegenwoordig :p

ps: heb ook eens gekeken in men linksys router...mss valt er iets op :p

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 448 Kbps
Downstream Margin: 23 db
Upstream Margin: 22 db
Downstream Line Attenuation: 9
Upstream Line Attenuation: 6
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate: 0
SCR Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK

Geplaatst: 07 jun 2006, 11:34
door wtf
nog iets wat mij nu pas opvalt, ik ben blijkbaar ni de enigste op wie zen systeem da begint tewerken :D

http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ome&p1=178

heb wel nergens enige verklaarbare uitleg in da forum gezien, ergens iets van kortsluiting uw ene zen lijn :s

greetz

Geplaatst: 07 jun 2006, 17:56
door killer
als uw lijn in kortsluiting ligt valt uwe sync idd heel den tijd weg, laat uw lijn eens nameten door bgc

Geplaatst: 09 jun 2006, 16:01
door Sub Zero
snickerke schreef:Vorige maand ook heel veel problemen gehad met verbinding hoor...(zit op centrale Lokeren durmelaan)

Zou het trouwens kunnen dat door de komst van de digitale TV er een teveel verbruik kan zitten op de asams ?

20 digitale klanten die TV aan hebben trekken nm al 80Mb..als je dan weet dat de link vanuit de ASAM bij Belgacom meestal maar een STM1 of E3 is...

Zou dit gevolgen kunnen hebben op de snelheid en vooral met het telkens weer wegvallen van die snelheid (met als gevolg een grafiek met veel piekjes en geen constante downloadblok) (Laatste was dit weekend trouwens opgelost)
Dit is niet de reden waarom je synchronisatie wegvalt. Deze wordt gegenereerd op de DSLAM zelf en is dedicated voor jouw lijn alleen. De snelheid kan naar beneden gaan, maar dit mag geen enkele invloed hebben op het al dan niet stabiel zijn van de lijn.

@ WTF: die waarden uit je modem zien er best wel goed uit hoor. Mooie noise margin en line attenuation.

Geplaatst: 09 jun 2006, 18:45
door killer
euhmz, 20 digitale klanten trekken 80mbit. geen mb.
overigens, televisie gaat over een andere BAS dan internet, dus het heeft uberhaupt niks met de zaak te maken.

volgens mij is je modem gewoon gaar.

Geplaatst: 09 jun 2006, 21:13
door Tomsworld
snickerke schreef:Vorige maand ook heel veel problemen gehad met verbinding hoor...(zit op centrale Lokeren durmelaan)

Zou het trouwens kunnen dat door de komst van de digitale TV er een teveel verbruik kan zitten op de asams ?

20 digitale klanten die TV aan hebben trekken nm al 80Mb..als je dan weet dat de link vanuit de ASAM bij Belgacom meestal maar een STM1 of E3 is...

Zou dit gevolgen kunnen hebben op de snelheid en vooral met het telkens weer wegvallen van die snelheid (met als gevolg een grafiek met veel piekjes en geen constante downloadblok) (Laatste was dit weekend trouwens opgelost)
Als al de 20 klanten naar een verschillend kanaal kijken, voor de backbone is het redelijk beperkt, er wordt multicast gebruikt dus op de backbone is een capaciteit beschikbaar voor alle kanalen tegelijk en die multicast wordt doorgezet tot alle centrale's, en van de centrale tot thuis enkel het kanaal dat jij kijkt. Het maakt niet uit dat op een centrale 1 of 100 man tv1 kijkt.

Het is enkel dingen on demand die over unicast gaan en extra ruimte nemen op de backbone.

Geplaatst: 10 jun 2006, 13:34
door wtf
mja ik heb gistere ontdekt wat de oorzaak is, elke keer er gebeld word met onze siemens handsfree telefoon valt adsl signaal gewoon uit, maar dit gebeurd niet als er gebeld word met de telefoon die op bovenverdieping staat...

ik denk dat ik dus de binneninstallatie eens moet nakijken of beter nog laten nakijken hehe

anyway thnx voor de replies past days :)

greetz

Geplaatst: 10 jun 2006, 13:46
door ubremoved_983
Je moet op elke aansluiting een splitter plaatsen hé ? dus overal waar een telefoon is aangesloten moet er een dsl splitter staan

Geplaatst: 10 jun 2006, 14:12
door killer
ditCh schreef:Je moet op elke aansluiting een splitter plaatsen hé ? dus overal waar een telefoon is aangesloten moet er een dsl splitter staan
dat dienst enkel voor het geruis van het ADSL signaal weg te halen en heeft normaalgezien geen invloed op je ADSL.
als je telefoon je lijn half verneukt als je hem gebruikt verlies je zoiezo je synchro :)