problemen met cambridge auzur dab systeem te haacht
Geplaatst: 08 mei 2006, 20:19
HAACHT : Problemen met Cambridge-Azur hi-fi
Bij de hifi-zaak aan de kerk van Haacht wilden we op aanraden van de winkelier, een versterker en een fm-tuner kopen van Cambridge Azur.
Uiteindelijk verkozen we een DAB-tuner “omdat dit de toekomst was”.
De eerstgenoemde prijs verhoogde dan met 150euro.
Bleek echter dat het DAB-signaal niet goed doorkwam waar wij wonen.
Dus hebben we de DAB-tuner terug ingeruild voor de fm-tuner.
De kredietnota bedroeg echter 112,50euro in plaats van 150euro!
De handelaar gaf toe dat er een fout werd gemaakt. Na verschillende aanmaningen en meerdere beloften hebben we na 5 maand nog geen cent gezien.
Van bij het begin, nu 6 maand geleden, vertoonde de versterker problemen met de ‘protection’, wat na veel testen (die wij allemaal zelf thuis moesten uitvoeren) blijkbaar niet aan ons te wijten was. En dus werd de versterker voor nazicht teruggestuurd.
Ook de fm-tuner viel regelmatig uit, een probleem dat, volgens de verdeler, bij verschillende exemplaren van dat type voorkwam.
Ook hier bleven wij beschikbaar om thuis allerlei testen uit te voeren.
Toen de versterker na nazicht terug kwam, bleek dat hij, weliswaar minder frekwent, maar toch nog regelmatig in de fout ging.
Ook het probleem van de tuner was blijkbaar nog niet op te lossen na al die tijd.
Wij hebben toen gevraagd om volledig nieuwe apparatuur, vermits na al die tijd ons geduld ten einde was. Na twee weken werd echter enkel een nieuwe versterker ter beschikking gesteld, en werd ons gevraagd de tuner verder uit te testen.
Wij verwittigden de handelaar dat we alles zouden terug brengen en vroegen dan ook de terugbetaling van de hele som, want de maat was meer dan vol.
De handelaar beweerde dat, op aanraden van zijn raadsman, reeds een gedeelte terugbetaald was, en voor rest ging hij nog zien,” want er was beschadiging aan de versterker”. Het bleek een lichte beschadiging te zijn van de zwarte verflaag halverwege het inbouwgedeelte.
Die beschadiging is echter met absolute zekerheid niet aan ons te wijten
Maar tot nu toe, 6 maand na het begin van de miserie, en 1 maand na de bewering dat al een gedeelte terugbetaald was, hebben we nog absoluut niets gezien.
Heeft iemand ook zo iets al ervaren, of kan iemand ons helpen om uiteindelijk genoegdoening te krijgen?
je kan steeds je suggesties of vragen mailen naar
[email protected]
Bij de hifi-zaak aan de kerk van Haacht wilden we op aanraden van de winkelier, een versterker en een fm-tuner kopen van Cambridge Azur.
Uiteindelijk verkozen we een DAB-tuner “omdat dit de toekomst was”.
De eerstgenoemde prijs verhoogde dan met 150euro.
Bleek echter dat het DAB-signaal niet goed doorkwam waar wij wonen.
Dus hebben we de DAB-tuner terug ingeruild voor de fm-tuner.
De kredietnota bedroeg echter 112,50euro in plaats van 150euro!
De handelaar gaf toe dat er een fout werd gemaakt. Na verschillende aanmaningen en meerdere beloften hebben we na 5 maand nog geen cent gezien.
Van bij het begin, nu 6 maand geleden, vertoonde de versterker problemen met de ‘protection’, wat na veel testen (die wij allemaal zelf thuis moesten uitvoeren) blijkbaar niet aan ons te wijten was. En dus werd de versterker voor nazicht teruggestuurd.
Ook de fm-tuner viel regelmatig uit, een probleem dat, volgens de verdeler, bij verschillende exemplaren van dat type voorkwam.
Ook hier bleven wij beschikbaar om thuis allerlei testen uit te voeren.
Toen de versterker na nazicht terug kwam, bleek dat hij, weliswaar minder frekwent, maar toch nog regelmatig in de fout ging.
Ook het probleem van de tuner was blijkbaar nog niet op te lossen na al die tijd.
Wij hebben toen gevraagd om volledig nieuwe apparatuur, vermits na al die tijd ons geduld ten einde was. Na twee weken werd echter enkel een nieuwe versterker ter beschikking gesteld, en werd ons gevraagd de tuner verder uit te testen.
Wij verwittigden de handelaar dat we alles zouden terug brengen en vroegen dan ook de terugbetaling van de hele som, want de maat was meer dan vol.
De handelaar beweerde dat, op aanraden van zijn raadsman, reeds een gedeelte terugbetaald was, en voor rest ging hij nog zien,” want er was beschadiging aan de versterker”. Het bleek een lichte beschadiging te zijn van de zwarte verflaag halverwege het inbouwgedeelte.
Die beschadiging is echter met absolute zekerheid niet aan ons te wijten
Maar tot nu toe, 6 maand na het begin van de miserie, en 1 maand na de bewering dat al een gedeelte terugbetaald was, hebben we nog absoluut niets gezien.
Heeft iemand ook zo iets al ervaren, of kan iemand ons helpen om uiteindelijk genoegdoening te krijgen?
je kan steeds je suggesties of vragen mailen naar
[email protected]