Pagina 24 van 24

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 18:23
door Goztow
Hier werkte dat wel automatisch. Heb je gebeld met je oude sim kaart?

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 18:56
door boulder
Goztow schreef: 26 dec 2024, 18:23 Hier werkte dat wel automatisch. Heb je gebeld met je oude sim kaart?
Heb je het over mij?
Ik heb al gesurft sedert ik overgeschakeld ben en volgens mij heb ik die ING app ook al eerder gebruikt, dus het is niet dat ik nooit kan surfen.
En neen, ik had gebeld met mijn oude SIM kaart om te activeren.
Het zou mij verwonderen dat het daar iets mee te maken heeft.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 19:04
door Rke
boulder schreef:Hmm, ik heb nu toch al een paar keer proberen met internet via DIGI.
Nu bijv. in mijn ING banking app, en het ligt wel degelijk aan DIGI.
Als ik op de GSM Wifi én DIGI toelaat, krijg ik de melding dat er iets mis is met de internetverbinding.
Zet ik Wifi af, dus enkel DIGI staat aan, krijg ik dezelfde melding.
Zet ik enkel Wifi aan, dus DIGI staat uit, dan werkt het wel.
Hier werkt de ING app in alle 3 de gevallen, dus ook via de mobiele data van DIGI.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 19:43
door boulder
Rke schreef: 26 dec 2024, 19:04 Hier werkt de ING app in alle 3 de gevallen, dus ook via de mobiele data van DIGI.
Ja, maar het heeft al gewerkt.
Ik merkte ook op andere applicaties slechte performance.
Ik heb nu de smartphone eens herstart, en nu werkt het wel weer.
Wat moet ik nu daarvan denken?
De app werkte dus wel met wifi, niet met DIGI.
Na herstarten werkt het wel weer met DIGI.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 20:26
door anonyme
Hier nummeroverdracht gestart door gisteren te bellen naar 0800 nummer met mijn oude SIM kaart en dus met het nummer dat ik wilde porteren, vanmiddag om 14u nog steeds niet uitgevoerd. Dan opnieuw gebeld naar 0800 nummer: toen kreeg ik andere procedure! Dan moest ik zowel mijn oud nummer invoeren als mijn klantnummer van Digi. Dat dan maar gedaan: geen nummerportatie.
Ik weet dat het process van ACCEPT rond nummerportatie manueel moet doorgevoerd worden door mensen, misschien omdat het tweede kerstdag is (nochtans geen officiele feestdag)?

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 20:46
door nerph
Als ik dit allemaal lees moet ik zeggen dat ik wel veel geluk heb gehad. Ik bestelde mijn simkaart op zaterdag 21/12 en heb het gekregen rond de middag dinsdag 24/12. Direct de stappen gevolgd en na 10 minuten was mijn verbinding weg en kon ik mijn DIGI simkaart insteken en gebruiken.

Ik had enkel wat problemen met iMessage maar na 24u was dat ook opgelost.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 21:36
door boulder
nerph schreef: 26 dec 2024, 20:46 Als ik dit allemaal lees moet ik zeggen dat ik wel veel geluk heb gehad.
Je moet dat wel op langere termijn beoordelen.
De eerste dagen had ik geen problemen met surfen..

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 21:48
door nerph
@boulder ik bedoelde de problemen rond activatie en nummeroverdracht. Maar je hebt wel gelijk in dat het nog te vroeg is om een algemene beoordeling te doen.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 23:14
door Kun
Is het normaal dat je nergens het verbruik kan zien?

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 26 dec 2024, 23:19
door freddie
:-D

Screenshot 2024-12-26 at 23-18-16 Mijn producten.png

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 09:04
door nerph
Ik zag net dat sinds mijn overstap naar DIGI ik geen RCS Messaging optie meer heb op mijn iPhone, ik kan het nergens aan of uit zetten...

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 09:16
door Stroper
In tegenstelling tot bij android, waarbij Google een fallback voorziet via de Google-servers voor RCS tussen androids onderling, is RCS enkel mogelijk als de provider het ondersteunt. Net zoals bij Voicemail, zullen die waarschijnlijk zeggen dat je gewoon via Whatsapp kan werken(en dus je privacy kan weggeven aan Meta).
Voor mij persoonlijk nog een extra reden om niet over te stappen naar Digi.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:12
door nerph
Ook nog een andere vraag: Ik merk dat binnenshuis mijn gsm vaak tussen 3G en LTE wisselt, maar binnen een week stopt Proximus met 3G. Wilt dit zeggen dat ik problemen ga ondervinden met bellen en zo? Ik veronderstel dat ik best VoWiFi aanzet?

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:15
door bvhalst
Ik dacht dat digi nog geen vowifi had (toch aanzetten, je weet nooit)

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:23
door Abusimbal
Digi heeft ook een speedcheck op hun site gemaakt: https://speedcheck.digi-belgium.be

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:28
door nerph
@bvhalst Het is een raar situatie want bij enkele iPhone modellen werkt VoWiFi wel (bij mij iPhone 15 Pro). Als ik het aanzet zie ik DIGI Wi-Fi staan en ik heb het zelfs getest door vliegtuigmodus + wifi aan te zetten en bellen, wat lukte.

Tot nu toe gebruikte ik het niet (zelfs bij andere providers) want ik had soms problemen er mee, bv. tijdens het bellen dat mensen me niet konden horen.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:29
door michaelbelgium
nerph schreef: 27 dec 2024, 09:04 Ik zag net dat sinds mijn overstap naar DIGI ik geen RCS Messaging optie meer heb op mijn iPhone, ik kan het nergens aan of uit zetten...
Ik heb android en RCS is beschikbaar
Screenshot_2024-12-27-13-26-04-88_0ce57feeccaa51fb7deed04b4dbda235.jpg

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:32
door Stroper
Iedereen met android kan RCS gebruiken, ongeacht of je provider het ondersteunt of niet. Het gaat dan wel via de servers van Google(waardoor Google je berichten kan meelezen). Op iPhone werkt RCS enkel als je provider het ondersteunt, maar zonder dat Google of Apple kunnen meelezen.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:39
door Data technicus
Beste mods en forum leiding,

Sorry dat ik dit hier post maar dit topic is een warboel aan onderwerpen aan het worden die ook in aparte topics kunnen geschreven worden.

Want dan gaat het over dat onderwerp van digi dan weer een nieuw onderwerp en dan wordt er weer terug gesprongen naar al een eerder behandeld onderwerp. Hoe kun je dit hier nog volgen met al die verschillende onderwerpen in 1 topic.

Mvg

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 14:30
door philippe_d
Jouw opmerking is terecht, maar een topic met bijna 1.000 posts opsplitsen is natuurlijk niet zo eenvoudig :-(
Het Hey topic (met bijna 1200 posts) is hetzelfde probleem :wink:

Heb je een voorstel welke DIGI onderwerpen naar aparte topics mogen afgesplitst worden?

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 14:37
door Data technicus
Is er geen manier om vanboven op het forum een banner te maken om niet alles in het algemeen topic te vragen of te schrijven en dat je met nieuwe specifieke onderwerpen best een nieuw topic maakt om het forum en topics overzichtelijk te houden.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 15:06
door bollegijs
Weet iemand ondertussen al of je het abbo kan pauzeren? Helpdesk wordt niet beantwoord...

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 15:25
door Goztow
Het enige wat we als mods kunnen doen is dit mega topic afsluiten zodat nieuwe topics worden gemaakt. Zonder garantie dat dit niet opnieuw gebeurt.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 15:32
door Avenger 2.0
bollegijs schreef: 27 dec 2024, 15:06 Weet iemand ondertussen al of je het abbo kan pauzeren? Helpdesk wordt niet beantwoord...
Volgens mij gaat zoiets helemaal niet. Zijn er dan andere providers waar je wel je gsm nummer kan 'pauzeren'?

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 15:34
door bollegijs
Avenger 2.0 schreef: 27 dec 2024, 15:32Volgens mij gaat zoiets helemaal niet. Zijn er dan andere providers waar je wel je gsm nummer kan 'pauzeren'?
Bij Hey max 3 maanden per jaar.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 15:55
door Data technicus
Goztow schreef:Het enige wat we als mods kunnen doen is dit mega topic afsluiten zodat nieuwe topics worden gemaakt. Zonder garantie dat dit niet opnieuw gebeurt.
Of van elk nieuwe onderwerp dat er binnen komt een apart topic opstarten en bericht of berichten naar daar verplaatsen.

Re: DIGI Belgium

Geplaatst: 27 dec 2024, 15:57
door Goztow
We gaan deze mega topic afsluiten. Gelieve voor elk nieuw probleem een nieuwe topic aan te maken zodat we het overzicht kunnen behouden.