Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 602 keer
Bedankt: 730 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Voor 1.479 EUR weet je zeker of de zoom veel beter is en geen last meer heeft van natuurwetten :)

De meeste gebruikers zullen inderdaad genoeg hebben met de gewone iPhone 17 die toch enkele verbeteringen kreeg, zeker tov oudere modellen zoals reeksen 13 en ouder. Die camera zal ook beter zijn dan hun oude GSM en zeker als ze ervoor geen pro hadden. Wie met de foto's niets ernstigs doet heeft sowieso genoeg met de gewone reeks en spaart nog een pak geld uit.

Ik heb momenteel de 13pro en die is nog altijd snel genoeg. Foto's zijn ook goed maar je zit met 12mp wel beperkter als je grotere prints wil maken of als je wil croppen. Wie foto's enkel op het gsm scherm bekijkt heeft aan 12 mp meer dan genoeg, meer zal gewoon meer ruimte innemen en trager delen.

Er zullen nu ook wel afprijzingen zijn op de 16(pro) reeks waardoor je een betere prijs/kwaliteit kan krijgen. Met die platte schijf kan je ook nog altijd jaren verder.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 162 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Momenteel gissen, reviews afwachten.
Op YouTube kan je nu ook al enkele filmpjes vinden van in de perszaal.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.3_7
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.9
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 83 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Komende vanaf de 13 PM twijfel ik ook sterk tussen de 17 en 17 Pro. Sowieso een slag kleiner, want de Max is tegenwoordig echt te groot.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Waarom twijfel? Gebruik je foto's als pro dan de pro en anders de gewone 17. Het is nog nooit zo simpel geweest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 312 keer
Bedankt: 656 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Iets "pro" noemen is één van de slimste marketing trucs van deze eeuw. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Klopt, de keuze is inderdaad gemakkelijk. Gebruik je de camera zoals een Pro, dan neem je die ook. Bij gewoon gebruik is het de iPhone 17. Online zijn al die journalisten de Air en de Pro aan het promoten/goedpraten. Zelfs daar gebruiken de meesten die functies allemaal niet. De Pro is de extra 360 euro echt niet waard momenteel tenzij je die iPhone echt uitdaagt.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Inderdaad, waarom zou je een pak meer geld uitgeven voor functionaliteit die je niet gebruikt?

Wie zijn foto's of video's niet verder bewerkt en buiten de GSM gebruikt kan evengoed de goedkopere variant nemen. Op een GSM zien alle foto's er wel OK uit, de gebreken vallen pas op als je op een veel groter scherm kijkt of gaat printen op groter formaat. Het is echter een minderheid die dat doet.

Ik ben enkel bereid om zoveel te betalen omdat ik er een camera van 1.500 EUR of meer voor uitspaar en ik de beelden heel vaak en intensief gebruik, bewerk en print.

Ik heb het hier al eens gezegd, wie betere foto's wil is veel beter en goedkoper af met een degelijke fotografieopleiding dan met de duurste GSM . It's not the gear!
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1088 keer
Bedankt: 696 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Waar weinig over gezegd is maar wel zeer spectaculair op de nieuwe A19 chips:

https://security.apple.com/blog/memory- ... forcement/
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Voila, na 20 min proberen binnen geraakt en de iPhone 17 is besteld!
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
Rocky2025
Starter Plus
Starter Plus

Ik was meteen binnen maar die dutsen bij proximus die hebben na ruim meer dan 2 jaren nog steeds mijn account niet kunnen fixen. Daardoor kan ik dus nooit geene smartphone online bestellen.
Dan maar via dienen chat gedaan, daar kunnen regelen en kunnen betalen ook.
Maar die zei nog tegen me dat ik mail of sms het was zou krijgen wanneer ze zouden leveren, dat ik zelf een datum kan aanduiden maar geen idee wanneer je diene mail of sms voor zal krijgen?

Heb de iPhone 17 pro max oranje 256GB genomen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Er is een Apple winkel in Brussel. Ik kan er eentje oppikken als ze beschikbaar zijn. Dat zal zo lang niet duren. Ik denk dat ik dat wel zal overleven zo'n paar dagen met enkel een iPhone13 pro :)

De oranje pro van 256GB will do just fine. Mijn oude pro kan naar de vriendin die nu met SE werkt. Ik heb al een naam voor mijn nieuwe gsm, de oranje clown :)
Rocky2025
Starter Plus
Starter Plus

Mijne noemt gewoon ; Trump.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Simpel, gewoon het commando hey Siri vervangen door hey Trump ;)

Hou er rekening mee dat je enkel eenvoudige en korte antwoorden zal krijgen :)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 312 keer
Bedankt: 656 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

En een uur later waarschijnlijk een ander antwoord.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

@Dizzy Waarom koos jij de pro tegenover de gewone? (uit interesse)
Rocky2025
Starter Plus
Starter Plus

Mijn orange smartphone zal zeggen dat diene dizzy weeral dizzy is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@boonpwnz Ik heb dat al vermeld maar het is vooral dat ik een gsm als fototoestel gebruik. Ik bel zo goed als nooit en veel apps gebruik ik ook niet. Ik heb een ipad en die gebruik ik meer om te surfen.

De GSM dient dus vooral voor mijn fotografie hobby. Ik neem raw beelden en bewerk deze. De camera's op de pro zijn gewoon beter en kunnen beter concurreren met mijn echte camera. De iPhone 13 pro die ik nu heb maakt al leuke beelden maar ik verwacht dat de 17 pro nog wat verbetering kan brengen. Alle camera's zijn nu 48 mp wat een verschil is als je foto's afdrukt. De pro is dus voor mij de beste optie en de prijs is stevig maar dat is deze van een echte camera ook en daar kan je enkel foto's mee nemen en deze is ook groter en zwaarder.

Men zegt wel eens dat de beste camera deze is die je bij je hebt en dan scoort een gsm veel beter want die andere camera ga je niet altijd meesleuren. Een gsm heeft ook het voordeel dat je snel kan reageren en dat je minder opvalt als fotograaf. Ik heb niet graag dat mensen poseren voor een foto want dan staan ze er op als een mislukt model :)
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Die 48mp camera’s zijn voor een groot deel marketing en enkel beschikbaar bij 1x en 4x zoom; bij 8x zoom valt dat naar 12mp, iets dat Apple bewust verzwijgt. Desalniettemin heeft m’n vriendin de oranje 17 pro besteld, omwille van de zoom die ze mist bij de gewone iPhone 14
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat weet ik en die trucjes zie je continu bij camera's in GSM's. Ik gebruik de zoom op een GSM amper net omdat er weinig rest van de kwaliteit. Je zit sowieso al met een kleinere sensor en met een beperking in het glas (plastic), als je daar nog eens fel mee gaat zoomen dan krijg je dus soep en zie je de balletjes zo drijven :)

De 48 mp kan je dus gebruiken als je weet waar ze zitten. Dit heeft als groot voordeel dat je meer pixels hebt en dus kan croppen met minder kwaliteitsverlies en dus ook grotere afdrukken kan maken.

Bij gewone camera's is men wat gestopt met het opdrijven van het aantal pixels (marketing) omdat men daar meer kwaliteit kan winnen door betere en grotere sensoren en beter glas. Ook komen en krachtigere chips in die al dan niet via AI al beeldbewerking toepassen. Wie denkt dat hij met een platte schijf hetzelfde kan als met een camera van 5 keer zo groot en veel zwaarder en met een lens die alleen al een pak groter is, dwaalt. Anders waren alle camera's nu platte schijven.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”