Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

ddd schreef:
boulder schreef: Maar er liggen er 180.000 in de diepvries, dat leverprobleem lijkt dus een uitvlucht.
Een groot deel zal voor de 2e inenting zijn gereserveerd.
Dus men reserveert ze en gaat er dan van uit dat er ondertussen 0 binnenkomen?
Lijken mij uitvluchten.
Het is niet omdat Pfizer wat minder levert dat ze 3 weken niets meer gaan leveren, hee.
En men spreekt wel van die 2e dosis, maar er zijn er toch al die hun 2e dosis gekregen hebben, zoals de bekende Jos.

En wat dacht je hiervan?
Zou het weer zoiets zijn dat ze proberen onder de mat te vegen?
https://www.hln.be/binnenland/flater-ko ... ~a36433e8/
Hier dus niets fout Pfizer, maar wel van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten...
Maar dan speelt België het graag zo alsof het stoute Pfizer niet kan leveren...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ddd schreef:
1207 schreef:De perfect voorspelbare knoeiboel en zoals altijd is niemand iverantwoordelijk
Pfizer geeft toch toe dat ze niet kunnen leveren wat eerst beloofd was.
1 ik hoor niets in die richting
2 na maanden onderhandelen over prijs en verdeelsleutel moeten al die dingen waterdicht op papier staan ( oa aantal leveringen).
Hier wordt mi gelogen door onze overheden

ben ik heel cynisch snap ik waarom vlaanderen voor rusthuizen kiest.

Da is een vlaamse bevoegdheid terwijl de uz,s allemaal federaal zijn. Communautiar pestgedrag, zeker als ge de uz,s verplicht om 100 000’en vaccins op te slaan en te negeren.
Zit het tegen was zo’n uz al met ontdooiing begonnen en worden er straks dosissen weggegooid omdat termijnen verstreken zijn. Perfect denkbaar binnen de belgische bureaucratie en papiermolen
Laatst gewijzigd door 1207 20 jan 2021, 09:45, in totaal 1 gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Neen, wat ontdooit was mocht men nog toedienen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:Neen, wat ontdooit was mocht men nog toedienen.
Binnen belgie kan zulk een beslissing nooit zo rap genomen worden
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat een geneuzel toch altijd..

https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 78323.html
"Wat ontdooid is, mogen de ziekenhuizen nog verdelen, maar de rest moeten ze weer opbergen. Vlaanderen heeft de tienduizenden vaccins in de vrieskasten nodig om in de rusthuizen een tweede ronde te beginnen."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/20 ... uari-2021/
"Pfizer kan niet voldoende vaccins leveren. De producent reageert vanochtend en verwijst naar de eerder beloofde opschaling van productiecapaciteiten. "We verwachten naar het oorspronkelijke leveringsschema vanaf februari te kunnen terugkeren en zelfs daarna nog extra dosissen te kunnen leveren. We begrijpen de reactie van allen die graag zo spoedig mogelijk gevaccineerd willen worden, maar dit zijn uitzonderlijke tijden", luidt het in een mededeling. "

En neen, niet alleen in België natuurlijk. Even googlen: https://www.ctvnews.ca/health/coronavir ... -1.5271829
1207
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:Wat een geneuzel toch altijd..
Da hebt gemet inconsequente leugenachtige overheden hé

Eender wat, altijd is het een gerommel ( eufemistich en zacht uitgedrukt)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is geneuzel als het op niets gebaseerd is...

De stellingen:
- Wat in voorraad is, is voor de woonzorgcentra (en 2e prik)
- Wat ontdooit is, gaan ze toch toedienen
- En het is niet alleen België die last heeft van Pfizer leveringen

Nu de leugens graag? :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ddd schreef:Het is geneuzel als het op niets gebaseerd is...

De stellingen:
- Wat in voorraad is, is voor de woonzorgcentra (en 2e prik)
- Wat ontdooit is, gaan ze toch toedienen
- En het is niet alleen België die last heeft van Pfizer leveringen

Nu de leugens graag? :-)
Hoe ik denk dat de vork aan de steel zit (maar dat kun je onmogelijk zeker weten van buitenaf) :

Dat FAGG-kopstuk Hugues Malonne - dat ook al verdacht wordt van belangenvermenging - doet zijn werk niet, en vergeet het document te tekenen, waardoor België plots 2.5 miljoen dosissen mist.
Nog eens de link die je zo mooi negeerde...
https://www.hln.be/binnenland/flater-ko ... ~a36433e8/
Dat proberen ze dan recht te trekken, maar naar de buitenwereld toe schuiven ze de schuld in de schoenen van Pfizer.
Pfizer vindt dit niet leuk, en begint dan ook maar wat met de voeten te spelen van onze regering.

Feit is dat je over die flater van het federaal agentschap de regering niet hoort, dat ging over 2.5 miljoen dosissen, maar als Pfizer er eens 10.000 minder kan leveren is het kot te klein.
Ja, we worden geregeerd door leugenaars.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Daar heb ik het toch niet over? Het woord "leugen" toch eens in de Dikke Van Dale opzoeken. :-)
Incompetent - bij momenten - zijn ze wel.

Tip: ga in de politiek.
1207
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:Daar heb ik het toch niet over? Het woord "leugen" toch eens in de Dikke Van Dale opzoeken. :-)
Mja
Weyts wil olympiërs en paralympiërs vervroegd vaccinere,
Ook een vlaamse bevoegdheid?

Hij weet alleszins niet dat paralympiërs hoedanook in de risicogroepen zitten
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

1207 schreef:
ddd schreef:Daar heb ik het toch niet over? Het woord "leugen" toch eens in de Dikke Van Dale opzoeken. :-)
Mja
Weyts wil olympiërs en paralympiërs vervroegd vaccinere,
Ook een vlaamse bevoegdheid?

Hij weet alleszins niet dat paralympiërs hoedanook in de risicogroepen zitten
Tja, in België moet je om minister te zijn over niet zo veel brains beschikken. Uiteraard behoren quasi-alle para-olympiërs tot de prioritaire groep.

Wat die Olympiërs betreft, de tijd dat sportmannen goden zijn, is lang voorbij. We betalen al genoeg aan politie beveiliging tijdens voetbalmatchen los van de vernielingen die nadien nogal eens worden aangericht. Als ik zie welke tonnen aan geld er circuleren in sportmiddens en sporter of hun club willen prioritaire vaccinatie, dan kunnen ze dat wat mij betreft, heel gemakkelijk uit eigen zak bekostigen. Deze zeer vet betaalde pseudo helden nu ook nog eens prioritair gaan vaccineren, doet me helemaal walgen van "sport".
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Nieuwe trend volgens de media: corona slachtoffers worden gevaccineerd en overlijden.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ochja, kunnen we weer twisten over definities van woorden.
Feit is dat ze de ware toedracht achterhouden, en volgens sommigen zal dat liegen zijn, volgens anderen niet.
Noem het liegen, noem het bedriegen, noem het voor de gek houden.
Kies zelf maar hoe je het wilt noemen, maar het is meer dan incompetentie.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik maak me er niet druk om, is van alle tijden, en in alle landen... we zien wel wanneer de prik er komt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer

ddd schreef:https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 78323.html
"Wat ontdooid is, mogen de ziekenhuizen nog verdelen, maar de rest moeten ze weer opbergen. Vlaanderen heeft de tienduizenden vaccins in de vrieskasten nodig om in de rusthuizen een tweede ronde te beginnen."
Als ik de cijfers bekijk dan zijn dit volgens mij pure leugens... we hebben vandaag de dag 126.000 vaccins gezet, voor een tweede prik heb je er dus evenveel nodig (in de veronderstelling dat nog niemand een tweede prik heeft gekregen wat niet zo is).

We hebben er echter meer dan 160.000 in de vriezer steken... je kan dus nog 40.000 mensen extra vaccineren !
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Misschien nog voor WZC hun eerste prik? Ik weet niet of ze daar al rond zijn.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is aan Pfizer hun oren gekomen dat er 6 en zelfs 7 dosissen uit één flacon gehaald kan worden waardoor ze dus minder gaan leveren. De contracten zijn opgesteld per dosis en niet per flacon. Platvloers kapitalisme...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Dat zou schandalig zijn :evil:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Dat zou schandalig zijn :evil:
Waarom?
Wat zeggen de contracten? Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat pfizer op deze manier zo ongeveer wekelijks contractbreuk zou plegen

Betaal je voor 700 miljoen dosissen dan zijn da dus blijkbaar 100 miljoen flacons, g
Laatst gewijzigd door 1207 20 jan 2021, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat ze dan hun eigen potjes deftig afmeten. Het is hun eigen fout dat er iets meer in een potje zit. Het is bovendien ook niet zo dat je er altijd 6 uit haalt, dat is enkel als je het goed doet en met het juiste materiaal, en dan nog. Kortom schandalig misbruik van een meevaller voor de gemeenschap voor het commercieel belang. Alsof ze verlies maken met hun vaccin :bang: Geen schaamte, absoluut geen schaamte.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

De overheid had het dan ook beter stil gehouden dat ze extra dosissen puren (tegen de bijsluiter van de fabrikant in) ipv dat als breaking news te verkondigen.

In nieuws dat al een faits-diversje geworden is: ook vandaag weer 2 schoolsluitingen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Doet mj denken aan cafébazen jaren geleden tijdens kermis en/of carnaval. Als ze 3 cola's moesten uitschenken namen ze daarvoor glazen die kleiner waren dan de gangbare glazen en zo haalden ze 3 glazen cola uit 2 flesjes. Ik heb trouwens ooit gewerkt voor zo een cafébaas, daarom dat ik het klappen van de zweep ken. Klant betaalde voor 3 cola's terwijl hij er maar 2 gekregen had.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan moet de Overheid maar slimmer zijn als ze contracten tekent, hee.
Maar ja, ze vergeten zelfs van te tekenen, gelukkig was er nog die bijkomende Europese bestelling, of we hadden 2,5 miljoen vaccins te weinig.
Alles loopt hier toch gesmeerd, hee...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dit voorval maakt nog maar eens pijnlijk duidelijk dat slimme mensen voor de privé sector gaan werken en niet voor de overheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef:Dit voorval maakt nog maar eens pijnlijk duidelijk dat slimme mensen voor de privé sector gaan werken en niet voor de overheid.
Maar ook dat alles federaal brengen niets oplost.
Het was een Federaal Agentschap dat hier (vergeten de bestelling te ondertekenen) geklungeld heeft.
Ik heb het al dikwijls gezegd: die structuur van dit land is niet veel waard, maar ook in slechte structuren en in slechte omstandigheden kunnen mensen goed werk leveren.
Er zijn mensen in oorlogsgebied die met een simpele stationwagen voor amateurambulance spelen en toch mensenlevens redden, en er zijn evengoed professionele ambulanciers die met de beste apparatuur er niets van bakken, uit slordigheid bijv.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

De politici hebben idd opnieuw bijzonder incompetent gehandeld, zoals we ondertussen ook gewoon zijn. Als je extra uit zo'n flesje kan halen, terwijl dat eigenlijk niet overeen gekomen is (en tegen de bijsluiter ingaat), doe je dat in stilte. Zo zou iedereen in de privé het doen, enfin, ik weet dat wij dat zo zouden doen, want ja gelijkaardige zaken gebeuren ook bij ons met licenties bv, en ik denk dat de meesten wel iets equivalent voor de geest kunnen halen.

Onze politici, die nooit een echte job gehad hebben en dus geen enkele ervaring hebben uit echte professionele omgevingen, moesten echter triomfantelijk aan de grote klok hangen dat ze het contract niet respecteren, ook al strekt zo'n contract beide partijen tot wet (zie burgerlijk wetboek). Dat is dom, heel dom zelfs.

Dat de fabrikant daarop reageert om de voorwaarden van het contract dat beide partijen hebben getekend te laten respecteren, is hun volste recht. Dat dat niet populair mag klinken, doet er niet toe. Het is hier geen weldadigheid of populariteitscontest oid, Pfizer is een for-profit en wil zijn investering terug verdienen en vervolgens ook winst maken, zoals ze hun aandeelhouders beloofd hebben. Daar is niets vies of verkeerd aan, dat is perfect normaal.

Vergeet niet, de reden dat Pfizer en co het vaccin ontwikkelen, is niet omdat zij de goedkoopste waren, wel omdat zij de enigen zijn die in staat waren om dat op zo'n korte termijn te doen, wat ondertussen bewezen is. Stel je voor dat de overheid dit zelf zou doen, dan hadden we over 5 jaar nog geen vaccin.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 20 jan 2021, 18:38, in totaal 2 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef:
Vergeet niet, de reden dat Pfizer en co het vaccin ontwikkelen, is omdat zij de enige zijn die in staat waren om dat op korte termijn te doen, wat ondertussen bewezen is. Stel je voor dat de overheid dit zelf zou doen, dan hadden we over 5 jaar nog geen vaccin.
Hetzelfde met de mutualiteiten als je dat wilt afschaffen en soortgelijk iets wil opbouwen vanuit de overheid zelf zullen we het nog wel zien met al die ambtenaren :lol:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Die is er al, en "gratis" - HZIV.

Je hebt daar ook de volledige terugbetaling, maar niet de extra's (bril, ...) die andere ziekenfondsen wel geven. Maar die zijn niet gratis uiteraard.
Maar waarom er zo 5-6-7 instanties zijn, elk met hun "kleur" is mij een raadsel... Waarom niet 1 ziekenfonds. Dat kan zeker efficiënter!
Dit lijkt me net iets wat wel beter door de overheid zou gebeuren, ipv al die zuilen te subsidiëren..

Bv in 2017: "De landsbonden van ziekenfondsen ontvangen van de overheid een bedrag van iets meer dan 1 miljard euro in het kader van hun administratiekosten."
Laatst gewijzigd door ddd 20 jan 2021, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ddd schreef:Die is er al, en "gratis" - HZIV.

Je hebt daar ook de volledige terugbetaling, maar niet de extra's (bril, ...) die andere ziekenfondsen wel geven. Maar die zijn niet gratis uiteraard.
Maar waarom er zo 5-6-7 instanties zijn, elk met hun "kleur" is mij een raadsel... Waarom niet 1 ziekenfonds. Dat kan zeker efficiënter!
Historisch misgroeid, vanuit de verzuiling...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

DDD daar worden wel meer dan 10000 mensen mee betaald alsook alles wat je nodig hebt voor een administratie(papier, ict etc)

Ga jij opeens 10000 ambternaren daarvoor inzetten? :roll:

https://www.standaard.be/cnt/dmf2021011 ... FCEA3DCBEB
Laatst gewijzigd door boonpwnz 20 jan 2021, 19:27, in totaal 1 gewijzigd.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wie vind dit nog normaal? Dochter heeft in kleuterschool in nauw contact gehad met iemand die COVID-19 besmet is. Zoon heeft thuis contact met dochter maar CLB zegt dat geen kwaad kan en dat zoon geen hoog risico contact is nu en dat zoon naar school kan gaan, het is 1 school waar ze opzitten.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja, het kan zeker efficiënter.
En die 10.000 nu, kan dan gemakkelijk door 7.000 gedaan worden.
Ipv 3-4 kantoren, tot in de kleine gemeentes, 1 groot kantoor.
Veel minder (mid)management.
ICT centraal doen.
...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Op dat vlak misschien.

Maar sowieso roert er wel iets hoor.

https://www.standaard.be/cnt/dmf2021011 ... FCEA3DCBEB

Hoe dan ook 100 euro per bewoner vind ik nu echt niet de duurste kost van heel de gezondheidszorg.
1207
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
Dan moet de Overheid maar slimmer zijn als ze contracten tekent, hee.
Maar ja, ze vergeten zelfs van te tekenen, gelukkig was er nog die bijkomende Europese bestelling, of we hadden 2,5 miljoen vaccins te weinig.
Alles loopt hier toch gesmeerd, hee...
Nu ja, bewijst ookwel dat de EU bureuacratisch monster is van procedures, regletjes en vormelijkheden.

In deze situatie mag een ontbrekend stempeltje niet zulke consequenties hebben
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ddd schreef:Die is er al, en "gratis" - HZIV.

Dit lijkt me net iets wat wel beter door de overheid zou gebeuren, ipv al die zuilen te subsidiëren..

Bv in 2017: "De landsbonden van ziekenfondsen ontvangen van de overheid een bedrag van iets meer dan 1 miljard euro in het kader van hun administratiekosten."
Inderdaad, iedereen kan al meer dan 50 jaar de mutualiteiten verlaten en overstappen naar de gratis HZIV. Je zal exact hetzelfde terugbetaald worden maar je betaalt niet voor zaken die de meerderheid niet eens nodig heeft. De voordelen die men elders krijgt heeft men vaak zelf betaald. Mocht men er meer uithalen dan men erin stak dan waren de ziekenfondsen grote armoezaaiers. Men hoeft dus hier zijn totale gebrek aan kennis terzake te tonen maar men kan beter de koe bij de horens vatten en de overstap aanvragen.

Toch ook NOGMAALS aanstippen dat de ziekenfondsen er gekomen zijn door de werknemers die zich verenigden omdat er geen verzekering was bij arbeidsongeschiktheid/invaliditeit. Uiteraard waren er daardoor diverse organisaties en deze smolten samen tot grotere gehelen volgens de toen bestaande opdelingen in de maatschappij (zuilen). Er is al herhaaldelijk aangehaald dat de ziekenfondsen vooral goede zaken doen maar mensen hebben geen oren naar argumenten en gooien liever alles op één hoop. De ziekenfondsen voeren dus als organisatie een taak uit die eigenlijk tot de staat zou moeten behoren. De markt koos echter voor de ziekenfondsen. Uiteraard helpt het niet dat amper iemand de HZIV kent omdat ze wettelijk geen promotie mogen maken. Vandaar dat men de HZIV ook wel eens het bestbewaarde geheim van België noemt :lol:

Stellen dat de overheid de ziekenfondsen maar overbodig moet maken is gewoon een teken dat men niets kent van de materie. De HZIV heeft maar een dikke 130.000 leden en dus amper marktaandeel. Zij zijn gewoon niet uitgerust om ineens al deze miljoenen leden erbij te nemen. Het zou bovendien betekenen dat er vele duizenden ambtenaren extra zouden bijkomen. Is dat dan wat men wil? Mensen uit de privé afdanken om er ambtenaren van te maken?

De kas van de NMBS kon men ook bij de HZIV steken maar men heeft dat niet gedaan omdat de HZIV al genoeg werk heeft met haar taken die al meermaals uitgebreid zijn. Er zijn bvb ook de oorlogsslachtoffers en terreurslachtooffers en de zeevarenden toegevoegd. Men is tot de conclusie gekomen dat de besparing op de NMBS-kas amper iets voorstelde om al deze wijzigingen te rechtvaardigen. Bovendien zou het voor de betrokken leden ook een vermindering van de voordelen betekenen en dus een bron voor mogelijke extra onvrede bij de NMBS.

Dan de administratiekosten, deze zijn al vaak onderzocht en telkens bleek dat deze zeker niet overdreven hoog lagen in vgl met het beheerde budget. Kortom iets afbreken dat werkt en het vervangen door iets anders gewoon omdat men wil afbreken is niet altijd verstandig. De aanvallen op de ziekenfondsen komen, niet toevallig, altijd van dezelfde kant en zijn gewoon een politiek manoeuvre om de invloed van het middenveld verder af te breken zodat het patronaat weer meer macht krijgt over de werknemer. Werknemers die zelf een systeem opzetten om zichzelf te beschermen, dat moeten we niet hebben.

Vraag het eens aan de eerste Nederlander die je tegen komt. Daar heeft men de ziekenfondsen echt geprivatiseerd, het resultaat is een ramp voor heel veel mensen die een pak meer betalen dan wij en dan op een wachtlijst terecht komen. Vele Nederlanders moeten daarom noodgedwongen naar een ander land -vaak België- om uberhaupt behandeling te krijgen voor ze eraan zijn. In Nederland pleiten velen daarom om de ziekenfondsen terug in te voeren.

Het probleem van België is NIET de ziekenfondsen maar wel de staatsstructuur met veel te veel regeringen, parlementen en bijhorende instellingen. DAAR zit het probleem. Geen enkel ander land werkt zo, en wij ook niet. In een crisis als deze komen deze problemen naar boven. Dan moet er tussen de ruziemakers ineens overeenstemming gevonden worden en dat is natuurlijk niet gemakkelijk als men dagelijks elkaar rauw lust om idiote communautaire prutsen waar geen hond om geeft.

1 land, 1 regering en 1 parlement en voor elke bevoegdheid 1 instelling. Wij hebben alles tot met factor 7 vermenigvuldigd en vragen ons dan af waarom het zo slecht werkt en duur is :bang:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Dat zou inderdaad schandalig zijn maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar alles rond "the money" draait. Ik zit in de medische sector en kan verhalen vertellen waarvan je regelrecht achterover stuikt ...

Ik spreek niet voor niets over het ethisch en menselijk failliet van onze samenleving.

Ik ben over dergelijke feiten dus geenszins verwonderd ... Soms begint het "normale" me te verbazen ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Data technicus schreef:Wie vind dit nog normaal? Dochter heeft in kleuterschool in nauw contact gehad met iemand die COVID-19 besmet is. Zoon heeft thuis contact met dochter maar CLB zegt dat geen kwaad kan en dat zoon geen hoog risico contact is nu en dat zoon naar school kan gaan, het is 1 school waar ze opzitten.
Dit is idd de beleidskeuze die bepaald werd door het Ministerie van Onderwijs en die het CLB moet respecteren.

Kleuter: https://onderwijs.vlaanderen.be/sites/d ... ter_V3.pdf
Lager/Secundair: https://onderwijs.vlaanderen.be/sites/d ... air_V3.pdf
=> zoon moet naar school

Het ministerie staat overigens ook niet toe dat een eventuele bijkomende besmetting van de zoon als een apart geval zou gerapporteerd worden in de cijfers van het CLB, er mag slechts 1 "indexgeval" gerapporteerd worden, gevallen gerelateerd aan indexgevallen moeten uit de cijfers geschrapt worden. Dus voor het CLB maakt het niet zoveel uit, besmet of niet, sowieso geen extra geval.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 20 jan 2021, 20:35, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

Waarom is dat gelinkt aan het ministerie van onderwijs?
Als iemand bij ons op het werk positief test en ik zou daar een nauw contact mee gehad hebben, moet toch ook niet gans mijn huishouden in quarantaine, maar alleen ikzelf?

Ik werk overigens al màànden thuis, dus compleet fictief voorbeeld, daar niet van :).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Om de "ontduiking aan de leerplicht" :roll: zonder ziekteattest te kunnen staven vermoed ik.
1207
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Om de "ontduiking aan de leerplicht" :roll: zonder ziekteattest te kunnen staven vermoed ik.
Papieren, procedures, vormelijkheden

Covid? Enkel interessant om de bureaucratie verder uit te bouwen
Covidbestrijding?who cares
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”