Pagina 21 van 30
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 aug 2024, 22:34
door boonpwnz
He die Tekin antwoord ook altijd bij mij.
Bij mij gaat die data ook niet correct.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 09:45
door Ptoeneigh
Nog mensen bij wie de klantenzone (app + website) niet meer werkt?
Ik kan sinds enkele dagen enkel m’n facturen nog zien maar verbruik, producten etc kunnen niet worden getoond.
Enkel opvragen via #5580# lukt nog.
Best vervelend natuurlijk om het verbruik niet in de gaten te kunnen houden als het einde van de verbruiksperiode nadert.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 09:54
door Avenger 2.0
Wat is eigenlijk de reden van de 150Mbit cap op Telenet netwerk tegenover 200Mbit bij Voo?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:02
door Ptoeneigh
Avenger 2.0 schreef: 13 aug 2024, 09:54
Wat is eigenlijk de reden van de 150Mbit cap op Telenet netwerk tegenover 200Mbit bij Voo?
Volgens mij zijn dat gewoon de contractuele afspraken van het wholesale product dat Orange afneemt bij Telenet, al van enkele jaren geleden.
Telenet levert natuurlijk graag het minimale om zelf te kunnen concurreren met wat betere specs/ snelheden.
Met VOO destijds zullen andere afspraken gemaakt zijn. Inmiddels is Orange natuurlijk eigenaar van VOO maar dit heeft nog niet tot aanpassingen geleid.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:10
door raf1
Avenger 2.0 schreef: 13 aug 2024, 09:54
Wat is eigenlijk de reden van de 150Mbit cap op Telenet netwerk tegenover 200Mbit bij Voo?
Dat heeft de maken met de wholesaletarieven. Telenet/Wyre heeft die tarieven opgedeeld in categorieën.
Het goedkoopste wholesaletarief is categorie A tot 150 Mbps download.
Die informatie is publiek:
https://www.wyre.be/nl/wholesale (zie WRO_GA_G_P_PAAB_V1.0 - Tarieven BB Only.pdf)
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:19
door VossyGamer
Hier vind je een screenshot, zodat je het niet moet downloaden, de zip-map moet unzippen, het juiste PDF bestand moet zoeken en uiteindelijk de tabel:
Toegevoegd na 55 seconden:
Ptoeneigh schreef: 13 aug 2024, 09:45
Nog mensen bij wie de klantenzone (app + website) niet meer werkt?
Ik kan sinds enkele dagen enkel m’n facturen nog zien maar verbruik, producten etc kunnen niet worden getoond.
Enkel opvragen via #5580# lukt nog.
Best vervelend natuurlijk om het verbruik niet in de gaten te kunnen houden als het einde van de verbruiksperiode nadert.
Ik heb hetzelfde voor. Het is bij iedereen neem ik aan. Gelukkig dat ik die #5580# code enkele tijd geleden heb ontdekt, want dat werkt altijd.
Toegevoegd na 7 minuten 20 seconden:
Ff serieus, hoe maken ze nog een cent winst als Wyre 26,42 €/maand (
exclusief BTW!) vraagt voor 150 Mbps, als ze zelf 29€/maand (
inclusief BTW!) vragen.

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:34
door Avenger 2.0
Ja dat vraag ik mij ook af, wist niet dat die wholesale tarieven zo duur waren. Wel goed alternatief of backup voor Mobile Vikings. Uiteindelijk nog €8 goedkoper voor betere specs. Ze zullen ervan uit gaan dat klanten in de toekomst willen upgraden naar een duurder abonnement of de wholesale tarieven stuk goedkoper worden.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:40
door Ptoeneigh
€26,41 ex btw = €31,97 inclusief dus dan verkoopt Hey het met verlies toch nu met die €29 for life actie?
Enkel als mensen er mobiel bij nemen pakken ze daar nog iets op maar het zijn wel kleine of negatieve marges zo lijkt.
Als ik dan de tabel zie: vreemd dat ze geen snellere producten verkopen behalve een dure boost bij Orange zelf.
Wellicht moeten ze voor iedere formule een apart contract afsluiten en is het een heel gedoe.
De snelheden evolueren ook niet mee met “de markt” op deze manier.
Nu goed ik ben heel content met 150/15 dat werkt prima.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:41
door lithion
Omdat Telenet ook in Voo gebied (Orange) actief is denk ik dat er een speciale overeenkomst is met Wyre/Telenet omtrent gebruik van de coax in Vlaanderen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:42
door Ptoeneigh
lithion schreef: 13 aug 2024, 10:41
Omdat Telenet ook in Voo gebied (Orange) actief is denk ik dat er een speciale overeenkomst is met Wyre/Telenet omtrent gebruik van de coax in Vlaanderen.
Ik wilde juist zeggen! Wellicht hebben ze een deal, Orange is Voo natuurlijk en zodoende de wisselwerking.
Alleszins profiteren wij daar nu wel van.
Toch toevallig weer hè nu Digi eraan komt dat providers spontaan op prijs gaan concurreren met elkaar ..
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 10:50
door VossyGamer
Ptoeneigh schreef: 13 aug 2024, 10:42
Toch toevallig weer hè nu Digi eraan komt dat providers spontaan op prijs gaan concurreren met elkaar ..
Ik denk echt dat het hiermee te maken heeft. Orange is de enige van de big 3 die Digi serieus neemt, en serieus zich probeert voor te bereiden op de vierde echte speler (dat
geen MVNO is). Daarom dat ze Hey hebben opgericht, zodat het tegen dat Digi lanceert al een bekende naam heeft. Dit lijkt goed te werken. Hopelijk zullen Proximus en Telenet hiervoor boeten. Vooral Proximus, dat Mobile Vikings heeft verpest, met hun slechte mobiele aanbod, dat sinds dat Proximus het heeft overgenomen niet meer is ge-evolueerd zoals dat vroeger het geval was. BASE lijkt voor vaste diensten wel in de buurt te komen, maar hun mobiele netwerk is voor mij echt te ondermaats. Merci dus aan Orange om Hey op te richten, als enige serieuze concurrent!
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 13:08
door Dixit
Mijn app en klantenzone werken 'prima', met dien verstande dat de klantenzone het extra metertje "10 GB Extra" heeft en de app nog niet.
Het zou kunnen zijn, dat ze jouw boel ook aan het verbouwen zijn, juist voor het einde van de maandcyclus.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 14:08
door Ptoeneigh
Ik heb er melding van gemaakt. Ze hebben een dossier opgesteld.
National data control op €0 zetten is “niet mogelijk” zeggen ze.
Blijf het vaag vinden dat het als optie op het contract staat maar dat ze die optie of het ingestelde bedrag dan zogenaamd niet kunnen aanpassen.
Zo zelfverzekerd was men destijds over de travel data control ook
Alles moet precies via de ombudsman steeds.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 14:36
door Marre
VossyGamer schreef: 13 aug 2024, 10:27
Hier vind je een screenshot, zodat je het niet moet downloaden, de zip-map moet unzippen, het juiste PDF bestand moet zoeken en uiteindelijk de tabel:
Toegevoegd na 55 seconden:
Ptoeneigh schreef: 13 aug 2024, 09:45
Nog mensen bij wie de klantenzone (app + website) niet meer werkt?
Ik kan sinds enkele dagen enkel m’n facturen nog zien maar verbruik, producten etc kunnen niet worden getoond.
Enkel opvragen via #5580# lukt nog.
Best vervelend natuurlijk om het verbruik niet in de gaten te kunnen houden als het einde van de verbruiksperiode nadert.
Ik heb hetzelfde voor. Het is bij iedereen neem ik aan. Gelukkig dat ik die #5580# code enkele tijd geleden heb ontdekt, want dat werkt altijd.
Toegevoegd na 7 minuten 20 seconden:
Ff serieus, hoe maken ze nog een cent winst als Wyre 26,42 €/maand (
exclusief BTW!) vraagt voor 150 Mbps, als ze zelf 29€/maand (
inclusief BTW!) vragen.
De tabel uit jouw screenshot is deze voor B2B gebruikers, dwz voor Business Klanten. Voor zover ik weet verkoopt Hey Telecom geen internet diensten aan Ondernemingen en bedrijven?
De juiste tabel voor de regulated residentiële aansluitingen staat onder een andere rubriek. Dus geen foute informatie beginnen verspreiden aub.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 14:50
door VossyGamer
Marre schreef: 13 aug 2024, 14:36
De tabel uit jouw screenshot is deze voor B2B gebruikers, dwz voor Business Klanten. Voor zover ik weet verkoopt Hey Telecom geen internet diensten aan Ondernemingen en bedrijven?
De juiste tabel voor de regulated residentiële aansluitingen staat onder een andere rubriek. Dus geen foute informatie beginnen verspreiden aub.
Een klein beetje vriendelijkheid wordt gewaardeerd.. Wyre biedt toch zijn wholesale pakket met bijhorende snelheden aan Orange/Hey. Dat is wel degelijk B2B.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 15:08
door splinterbyte
Marre schreef: 13 aug 2024, 14:36
De juiste tabel voor de regulated residentiële aansluitingen staat onder een andere rubriek.
Je mag die altijd hier posten dan

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 15:16
door Sparky
Ptoeneigh schreef: 13 aug 2024, 09:45
Nog mensen bij wie de klantenzone (app + website) niet meer werkt?
Ik kan sinds enkele dagen enkel m’n facturen nog zien maar verbruik, producten etc kunnen niet worden getoond.
Enkel opvragen via #5580# lukt nog.
Best vervelend natuurlijk om het verbruik niet in de gaten te kunnen houden als het einde van de verbruiksperiode nadert.
Jep. Mijn account (met 2 sims) heb ik hetzelfde gedrag als jou.
Met account van nichtje werkt zoals het hoort.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 15:19
door VossyGamer
Marre, voor klachten kan je bij Raf terrecht, die verwees mij namelijk door naar dat bestand:
Nogmaals Wyre verkoopt alleen maar B2B, aan Orange/Hey dus.

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 15:33
door lithion
Ik denk dat je deze tabel moet nemen. Totaalprijs is dus som van alle 3 de tabellen. Daarnaast is er ook nog een interconnectievergoeding (volgens bandbreedte die moet betaald worden voor alle klanten samen). Die B2B-prijzen van die andere tabel is blijkbaar wanneer de operator die diensten aanbiedt aan een bedrijf waarop dan QOS kan geactiveerd worden.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 15:51
door Marre
Dat zijn inderdaad de juiste prijzen, maar het is niet zomaar het totaal van die 3. Zit allemaal iets complexer in elkaar
VossyGamer schreef: 13 aug 2024, 15:19
Marre, voor klachten kan je bij Raf terrecht, die verwees mij namelijk door naar dat bestand:
Nogmaals Wyre verkoopt alleen maar B2B, aan Orange/Hey dus.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Er worden aparte prijzen gehanteerd
per type eindgebruiker van de alternate operator.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 17:19
door Dixit
Ik wens een tweede abonnement te nemen voor onze kleine, want die moet vanaf 2 september alleen naar school. En het volstaat tegenwoordig niet meer om een paar frank te geven voor een RTT-cabine.
Gegeven de data control van €50 en het feit dat (blijkbaar) speciale nummers en SMS zijn afgesloten, zien jullie nog scenario's dat hij meer schade aanricht dan abo + €50 ?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 17:27
door Ptoeneigh
Dixit schreef: 13 aug 2024, 17:19
Ik wens een tweede abonnement te nemen voor onze kleine, want die moet vanaf 2 september alleen naar school. En het volstaat tegenwoordig niet meer om een paar frank te geven voor een RTT-cabine.
Gegeven de data control van €50 en het feit dat (blijkbaar) speciale nummers en SMS zijn afgesloten, zien jullie nog scenario's dat hij meer schade aanricht dan abo + €50 ?
De afspraak die ik met mijn dochter heb gemaakt is dat als zij haar SMS’en (waarschuwingen van Hey ivm verbruik) in de gaten houdt en niet roekeloos daarmee omgaat, dat het geld in haar spaarpot zal belanden ipv op de rekening van Orange. Mooie les toch?
Ja je kunt er kosten mee maken door naar het buitenland te bellen en sms’en maar wie doet dat überhaupt nog tegenwoordig van die generatie?
Je kunt zelf in de klantenzone meevolgen en ook in de gsm maandelijks het verbruik eens bekijken en weer resetten om een beeld te krijgen van het data verbruik. TikTok enzo natuurlijk.
In wil zelf en ook voor een kind wel dat het comfortabel is zonder dat je moet letten op iedere MB.
D.w.z. zitten ze veel op de bus of buitenshuis data te verstoken of juist niet?
Op plaatsen waar je veel bent, gewoon even de wifi nemen. Op school of bij vrienden / familie… klinkt allemaal logisch voor ons maar je zou je soms verbazen hoe verwend of onwetend ze soms zijn in dit tijdperk dat alles altijd vlot werkt.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 17:32
door boonpwnz
Voor degene die de klantenzone niet werkt
We ervaren inderdaad een algemene storing. We zijn hard bezig om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik wil je vriendelijk vragen om geduld te hebben.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 17:51
door Dixit
Bedankt, Ptoeneigh. Aan buitenlandbellen had ik niet gedacht. De kleine is inderdaad in staat zijn oma te bellen. Ik ga de opties van Android Family Link bekijken.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 18:45
door Ptoeneigh
Dixit schreef: 13 aug 2024, 17:51
Bedankt, Ptoeneigh. Aan buitenlandbellen had ik niet gedacht. De kleine is inderdaad in staat zijn oma te bellen. Ik ga de opties van Android Family Link bekijken.
Aanleren dat zoiets via Whatsapp ‘moet’.
Zeker de roaming data op €0 laten zetten gewoon voor de toekomst als je eens in de buurt komt van Zwitserland of tegenwoordig zelfs in vliegtuigen kun je net als op cruiseschepen / ferry’s ook al duur roamen.
Maar inderdaad zoals je aanhaalt al bij al is het dankzij regelgeving nog redelijk afgedekt qua kosten die niet te ver uit de hand kunnen lopen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 18:49
door bollegijs
Na 12 dagen (ipv 24u) is mijn GSM abbo van Orange naar Hey geswitched, ik kreeg net een telefoon van Hey met de mededeling dat mijn belkrediet van Orange wordt afgelost via Hey factuur. Natuurlijk is de belkrediet die zij meedelen 15 euro lager dan de werkelijke belkrediet. Het zou vreemd zijn mocht er bij Hey iets kloppen he...
Ik dacht dat het al eens gepasseerd was, maar dit is dus het nummer van Hey klantendienst vermoed ik: 024319500
EDIT: Dit is hilarisch... Ik kaart dit aan zegt Mijnheer Tekin van Hey dat ik dit moet vragen bij Orange support (maar wel zelfde ondernemingsnummer he), ik naar Orange support gaan zie ik dat laatste bericht ginder ook door Tekin is beantwoord

Precies The Office waar ik in terecht kom.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 13 aug 2024, 21:05
door Ptoeneigh
@bollegijs ik heb zelfs al voor gehad dat ik een bericht stuurde naar Hey, en dat ik antwoord kreeg van een Orange account.
Dus inderdaad gewoon 1 platform natuurlijk dat ze intern gebruiken en tickets mee afhandelen.
Dat maakt het tegelijkertijd ook extra bizar als ze dan zo dom doen over opties aan of uit zetten die bij Orange wel gekend zijn. Het zijn dezelfde systemen.
Ook als je facturen moet betalen gaat het via een orange portaal.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 04:30
door satsurfer
Bizar, nu precies 20 GB BE+EU
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 09:29
door devilkin
Ja, de weergave is verre van duidelijk, ook omdat je een verschil ziet tussen dat scherm en dan de "verbruiksgegevens"
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 09:58
door VossyGamer
Wees blij dat je tenminste een werkende Klantenzone hebt.
Ik heb begrepen dat ik word gemigreerd naar een ander systeem? Klopt dit? En waarom duurt dit al een week? Bundels vervallen elke 15de van de maand, dus dit zou toch al in orde moeten zijn?

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 10:14
door Patje
Bij mij idem in de klantenzone, ziet er ook zo uit....
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 14:08
door Ptoeneigh
Same here ze hebben een dossier opgemaakt.
Ik dacht van de gelegenheid gebruik te maken de
national data control (ook) op nul te laten zetten net als travel data control (wegens het niet kunnen opvolgen van verbruik dus) maar men zegt dat dit ‘’niet mogelijk is”.
Nu goed: #5580# dan maar voorlopig..
Plus wat ik al jaren doe is een terugkerende reminder op de datum waarop de nieuwe bundels / Facturatieperiode ingaan om even de tellers in de GSM zelf te resetten, dat geeft toch ook een vrij goed beeld en inzicht.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 17:35
door kippewit
Als je een iPhone hebt kan je daar een makkelijke shortcut voor maken om automatisch te resetten

Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 19:53
door Ptoeneigh
kippewit schreef: 15 aug 2024, 17:35
Als je een iPhone hebt kan je daar een makkelijke shortcut voor maken om automatisch te resetten
Ja goed idee!
Alleen vind ik het zelf altijd wel goed om ook even te zien waar het verbruik zoal naartoe gaat.
Bijvoorbeeld je iCloud foto bibliotheek die ook via mobiele data synct als je dat niet afzet.. dat soort dingen gaan dan opvallen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 15 aug 2024, 20:42
door VossyGamer
Eerst zag mijn verbruik er zo uit, dat gaat meer dan een jaar terug:
(Misschien moet ik stoppen met het 'verspillen' van data aan de Speedtest app lol.
Nu heb ik deze shortcut ingesteld:
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2024, 07:12
door Nexus1980
141 Gb aan speedtest?
Ben jij een netwerkbeheerder?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2024, 11:28
door VossyGamer
Dit klinkt misschien een beetje vaag, maar ik heb hier eens over nagedacht:
Wat als Orange nu Hey heeft opgericht om te zorgen dat velen voor de lancering van Digi naar Hey gaan en denken "Waarom zou ik veranderen naar Digi, deze prijzen zijn niet normaal." (etc). Wat lijdt tot het feit dat Digi geen of weinig klanten zal bijkrijgen, waardoor het (slechtste scenario) niet de massale netwerk investeringen kan terugverdienen, en het bv. wordt opgekocht door een van de big 3. En dan kan Orange de prijzen bij Hey gewoon laten stijgen omdat er geen echte concurrent meer is. Wat denken jullie?
Maar.. totdat Digi er is kunnen we natuurlijk veel minder betalen dan gewoon bij de big 3 te blijven. Dus nog steeds een win voor de consument, als we dan ook massaal overstappen naar Digi als dat een goed alternatief zou zijn.
Toegevoegd na 3 minuten 43 seconden:
Nexus1980 schreef: 16 aug 2024, 07:12
141 Gb aan speedtest?
Ben jij een netwerkbeheerder?
Haha, ik snap dat je het zo interpreteert. Maar meestal doe ik speedtests als ik max streepjes 5G heb, wat dan meestal snelheden als 1000 down & 200 up resulteert. Voor 1 speedtest is dit al snel 1,5-2 GB. Dus dat wil zeggen tussen de 50 en 100 speedtests, wat toch goed meevalt?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2024, 12:09
door blidi
De mensen die reeds klant zijn bij Hey en dus de volle 39 euro moeten blijven betalen zullen wel uitkijken naar het aanbod van Digi.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2024, 17:24
door streulma
Even raar wanneer je bijvoorbeeld internet wilt bestellen bij Hey en je adres niet herkend word...
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 16 aug 2024, 17:30
door VossyGamer
Een vraagje. Ik heb Hey internet besteld zonder Easy switch, kan dit voor problemen zorgen bij de activatie van de Hey modem op de coax kabel? Of is die Easy switch puur voor het niet te veel betalen? Ik wil van BASE internet naar Hey internet. Maar hoop dat dit niet voor problemen zal zorgen voor de activatie van mijn Hey internet. Dank u!