Nee, ze zeggen dat een stoel kiezen 15 eur kost MAAR als je er ook een ticket bijkoopt, is het maar 12 eur. Aangezien je zonder ticket geen stoel kan reserveren, heeft die prijs van 15 eur geen enkele betekenis. Een beetje zoals tijdens de solden de oude prijs behouden en er een doorstreepte hogere prijs bovenop schrijven.Marre schreef: 1 week geleden Vergelijk het met een luchtvaartmaatschappij die betalende stoelkeuze of extra opties aanbiedt. Die extra optie om een stoel te kiezen kost 12 euro maar kan je "ook niet betalen in realiteit" zonder ook een ticket te kopen.![]()
digicorder uitfasering
-
SpecialK
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 157 keer
-
satsurfer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 724 keer
- Bedankt: 441 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Wat weet mijn moeder of ze via OVH of Telenet belt. Maar je hebt gelijk...als het plots niet werkt (99,9% omdat ze op verkeerde toets drukt, is het moord en brand in de familie dat het mijn schuld is dat ze niet kan bellen of bereikbaar is op haar leeftijd met al mijn 'speciale' dingen, die ik 'uitpluis')philippe_d schreef: 1 week geleden En jouw 86-jarige oma omschakelen naar VoIP (via OVH) ???
De kosten en miserie van een VoIP router (FritzBox of andere ATA) reken je er niet bij?
Voorals als ze haar vaste lijn (en toestellen) gewoon is.
Fritzbox 7590 in de kast liggen of 1 X 530 IP en 1 x C610 IP (beiden niet op het OVH met sip-domain.io te registreren)
Amai, wist dat niet....soit, aan mijn moeder/zus heb ik niets te zeggen...philippe_d schreef: 1 week geleden PS.
Een vaste lijn bij Telenet kost 2€ per maand, zonder enige verplichting voor een Telenet internet abonnement.
In principe dus los verkrijgbaar.
En hoelang zal die tarief gelden...vanaf januari komt er minstens 50 cent bij....
eens voor mezelf gekeken...amai...mss. voor mezelf bestellen...
Zetten ze dan een bakje om te bellen via voip? of enkel voor bedrijven?
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... fonie.html
OVH gebruiken voor incoming calls, en dan forwarden via telenet in de fritzbox als je niet thuis bent?
Wel handig, dat je niet ziet wat erachter staat....
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 3928 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Dit is een normale Telenet coax installatie: NIU + modemsatsurfer schreef: 1 week geledenZetten ze dan een bakje om te bellen via voip? of enkel voor bedrijven?
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... fonie.html
Op de modem is dan alleen telefonie geactiveerd.
Daarvoor dient een Forum, om dergelijke info te delensatsurfer schreef: 1 week geledenAmai, wist dat niet....soit, aan mijn moeder/zus heb ik niets te zeggen...philippe_d schreef: 1 week geleden Een vaste lijn bij Telenet kost 2€ per maand, zonder enige verplichting voor een Telenet internet abonnement.
In principe dus los verkrijgbaar.
In geval van je moeder/zus zou dat betekeken:
- ze behoudt haar telefonie abonnement @ 2€
- ze zegt internet + tv op en gaat naar BASE @ 40.5€
En dit zonder installatie- of activeringskosten
De 50€ activeringskosten zijn er alleen als je nog geen klant bent.
Als je al (digitale) klant bent, vb TV abbo, dan zijn er geen "activeringskosten" meer ...
Toegevoegd na 8 minuten 54 seconden:
Dit is geen VoIP lijn, maar PSTN (via de "TEL" uitgang van de Telenet modem).satsurfer schreef: 1 week geleden OVH gebruiken voor incoming calls, en dan forwarden via telenet in de fritzbox als je niet thuis bent?
Je moet dus een Fritz!Box gebruiken, die nog beschikt over een analoge telefooningang (FXO poort)
Moderne Fritz!Boxen hebben zo'n poort niet meer, of alleen nog een of twee PSTN uitgangen (FXS poorten)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 3928 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Goede vraag.Ratface schreef: 1 week geleden @philippe_d Telt de vaste lijn van €2 als een product om play sports te kunnen nemen?
- Telenet hanteert voor de Play Sports-app de regel dat het aanbod toegankelijk is voor "élke Telenet-klant".
- Gezien een losse vaste lijn van € 2/maand een actieve dienst bij Telenet is, heeft jouw Telenet-account de status van een actieve klant (en heb je ook een Telenet klantennummer).
Of Telenet dat ook zo ziet weet ik niet
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 96 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als ik dit correct lees werkt het alleszins met een gsm abo
nerph schreef: 1 maand geleden en het is belachelijk dat dit mag. Ik zit hier met een gsm abonnement van Telenet dat ik nooit gebruik, gewoon om naar Play Sports te kunnen kijken.
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 64 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ja het werkt met gsm abonnementen behalve die pay-as-you-go abonnement (als die nog bestaat?). Hun gsm abonnementen zijn wel veel duurder dan een €2/maand vaste lijn, dus dit is inderdaad interessant.
Als ik het goed begrijp moet je dan wel een Telenet modem hebben voor die vaste lijn? Denk niet dat ik zin heb om daarmee te beginnen...
Als ik het goed begrijp moet je dan wel een Telenet modem hebben voor die vaste lijn? Denk niet dat ik zin heb om daarmee te beginnen...
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 212 keer
Vraag mij af, indien je dus de Telenet telefonie hebt (NIU + modem), waar de Base modem wordt aangesloten, want @philippe_d schreef hierboven dat je beide samen kon nemen.
Op de Telenet NIU wordt dan vermoedelijk de bijkomende Base modem verbonden.
Je zit dus met 2 modems.
Op de Telenet NIU wordt dan vermoedelijk de bijkomende Base modem verbonden.
Je zit dus met 2 modems.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
bvhalst
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 111 keer
Alternatief misschien is een seniorentelefoon die er uit ziet als vast toestel maar met een simkaart werken op 4G. Grote toetsen etc. Steek daar dan een Digi of Hey simkaart in van 5 euro en er kan onbeperkt gebeld worden naar vast en gsm.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
-
satsurfer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 724 keer
- Bedankt: 441 keer
- Recent bedankt: 9 keer
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ma ... en-opname/
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ga ... -en-talpa/
Ziggo maakt tv-abonnement onaantrekkelijker: meer reclame bij eigen opname
Ziggo beperkt vanaf 1 september het doorspoelen van reclame bij live opnames van Talpa-zenders
Zal hier wel ook komen...
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ga ... -en-talpa/
Ziggo maakt tv-abonnement onaantrekkelijker: meer reclame bij eigen opname
Ziggo beperkt vanaf 1 september het doorspoelen van reclame bij live opnames van Talpa-zenders
Zal hier wel ook komen...
Moet Telenet niet iedereen persoonlijk informeren? Ik logde nog eens een keer in op de Telenet website, en werd daar begroet met "vanaf 1 oktober geen terugkijk tv meer en tv gids van slechts twee dagen".
(Edit: het stond ook op de laatste bladzijde van de vorige factuur, die natuurlijk rechtstreeks in het geweldige Peppol kwam, dus niet gezien.)
(Edit: het stond ook op de laatste bladzijde van de vorige factuur, die natuurlijk rechtstreeks in het geweldige Peppol kwam, dus niet gezien.)
-
streulma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 88 keer
Wij hadden het idee om op een dag de digicorders te gaan ruilen voor tv boxen.
Maar ze dan niet binnen te geven en de restwaarde te betalen om nog offline opnames te kunnen bekijken.
Voor we net naar de Telenet winkel gaan voor de tvboxen trekken we de coax kabel en de ethernetkabel uit zodat alleen administratief kan gedeactiveerd worden.
De digicorders werken dan standalone en worden niet meer op het Telenet netwerk aangesloten.
Maar ze dan niet binnen te geven en de restwaarde te betalen om nog offline opnames te kunnen bekijken.
Voor we net naar de Telenet winkel gaan voor de tvboxen trekken we de coax kabel en de ethernetkabel uit zodat alleen administratief kan gedeactiveerd worden.
De digicorders werken dan standalone en worden niet meer op het Telenet netwerk aangesloten.