Joop schreef: 1 dag geleden Kijk en zie zelf hoe fout het gaat....opwekking versus vraag... zo rond 4000MW constant te kort.
Het is niet moeilijker dan dat. Duurzaam Nucleaire en/of fossiele energieopwekking op niveau is bullshit, want dan wat het allang opgelost. Kijk zelf....mijn hemel, zo dom moet je niet zijn dat het verhaal niet klopt.

Je eigen redenering volgende is er dus niet genoeg gas, kolen, olie, zon, wind, waterkracht.... productie om aan de vraag te voldoen. Allemaal "bullshit" (je eigen eenvoudige redenering) want was het geen bullshit was het al lang opgelost.
Ik stel voor er al zelf iets aan te doen ipv te zitten wachten tot een ander het voor je gaat regelen.
Zodus, uw werkbare en betaalbare oplossing binnen de tijd dat het er nog toe doet is?
Ik stel voor dat ipv de focus te leggen op wat volgens jou allemaal niet werkt deze te verleggen naar wat volgens jou wel werkt, de koppen met gelijkgezinden samen te steken, een plan uit te werken volgens jullie eigen voorkeuren, de groep gelijkgezinden te verbinden in een juridisch werkzame constructie, de nodige vergunningen aan te vragen, de nodige fondsen te verwerven en vervolgens dat plan in daden om te zetten.
ps. Alle fossiele brandstoffen en de meeste van de grondstoffen - waaronder nucleaire brandstof - die je rechtstreeks en onrechtstreeks verbruikt worden hier ingevoerd. Er is dus een constant tekort aan eigen lokale productie.
Heb je daar ook een probleem mee?