Correct.
De ene ICE is de andere niet en dat gaat eveneens op voor EV's onderling.
Hier wordt bv. de HV accu al heel actief door gewoon de V2L adapter in de laadpoort te pluggen.
De lichten onbeheerd laten branden kan hier zelfs niet. Na afsluiten deuren* doven die na een ingestelde preset time automatisch.
* En zoals eerder gezegd, portieren, laadpoort, koffer voor en achter vergeten af te sluiten kan ook niet langdurig zonder - toch indien zo ingesteld - een waarschuwing te krijgen op tablet en/of smartphone.
Toegevoegd na 15 minuten 47 seconden:
mgo72 schreef: 3 maanden geleden
Een punt van kritiek die momenteel nog is en binnenkort verboden wordt is dat je gewoon niet kan zien welke Max prijs je betaalt.
Correct voor een AC lader en voor wie geen smartphone heeft en wars is van apps die je de bezetting en prijs aan iedere laadpaal tonen. Maar dat zijn dan rechtstreekse gevolgen voor wie zelf die keuze maakt.
Daar is het iCE wel heel duidelijk in: je Mex bedrag staat op de pomp en kan je reduceren via bedrijfskaarten.
Voor wie een tankkaart/laadpas/combi van het bedrijf heeft speelt de prijs sowieso al geen rol. Niet voor fossiel en niet voor elektriciteit.
Voordeel van thuisladen (met een EV) is dat je - indien je het wat slim aanpakt en het bedrijf er geen eigenaardige rekenmethodes op na houdt - er dan nog wat extraatjes in euro mee kan bijeen harken.
Bij ICE beperkt zich dat, voor zover ik nog mee ben in dat verhaal, tot zegeltjes voor prullaria of een eenvoudige bijstandsverzekering voor een paar weken.
Als privérijder kan je - toch wie genoeg km's maakt - eveneens een of meerdere abo bij een laadpaaluitbater afsluiten dat de prijs aan de laadpaal reduceert.
De meeste DC laadpalen vanaf 50 kW tonen overigens al jaren de prijs (in het begin idd niet want dan was het bv. voor de klant gewoon gratis laden) aan de paal en de gereduceerde prijs voor klanten.
En rijden we dus met 15 paadpassen rond om tof zo goedkoop mogelijk te rijden. Bij Ice hebben we ons gemakkelijker gemaakt door maar met 1 kaart of zelfs geen rond te rijden.
Wie is "we"?
Ik behoor daar in elk geval al niet toe.
Ik heb slechts twee laadpassen. Een hoofdlaadpas en een reserve. En daar kan ik de hele EU mee door.
Die laadpassen (en andere betaalmiddelen zoals creditkaart) kan je steeds meer aan HPC uitbaters koppelen (bv. Ionity en FastNed) waardoor je na eenmalig koppelen voor de rest overal binnen Europa aan die HPC kan autochargen.
Gewoon voor de laadpaal rijden, laadkabel inpluggen, een kwartiertje je ding doen en weer verder. Niet meer, niet minder.
Maar dat kom je uiteraard alleen te weten wanneer je al langer met een EV rijdt en de moeite doet om de steeds groter wordende mogelijkheden op te volgen en je daar aan te kunnen passen. Niet door vanaf de zijlijn te blijven steken in de online verhalen van gepatenteerde naysayers en door o.a. de fossiel lobby ondersteunde content droppers.
Die "we" zijn dat dezelfde mensen die er met een EV over 1100 km zes (6) uur langer over doen dan met een ICE?
Goed om te vernemen dat men bij ICE tegenwoordig ook kan gaan tanken zonder tankkaart noch enige ander betaalmiddel en gewoon de slang in de vulopening proppen en dan je ding kan gaan doen zonder bij de auto te moeten blijven tijdens tanken. Deze evolutie heb ik - door al bijna 7 jaar full electric te rijden - niet meer meegemaakt.
Wel ga ik nog tanken met de motorfietsen. Maar ook dan - mea culpa waarschijnlijk volledig mijn fout - ben ik niet mee in het verhaal dat ik dan kan tanken zonder in het bezit te zijn van enig betaalmiddel dat bij een EV niet zou kunnen benut worden.

Of het zou moeten zijn dat je het nog steeds heel nostalgisch vindt om te mogen tanken bij een bemand tankstation en nadien aan de kassa met cash mag betalen?