Pagina 3 van 4

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 15 feb 2025, 19:42
door Petrikske
Thx Karine

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 16 feb 2025, 16:30
door Joop
philippe_d schreef: 5 maanden geleden Wow, what a mess :cry:
Als iedereen nu voor 1-2€ een klacht indient, die ze een voor een manueel moeten gaan behandelen, dan zullen ze nog een extra 100 medewerkers nodig hebben ...

Jammer zo'n valse start ...
Heb je al eens gezien hoe de RTT het deed in het begin? Later Belgacom en nu Proximus?
Of Telenet die verleden jaar fakturen uitstuurde van enorme bedragen?

Waarom is Digi dan een valse start? De anderen zijn al meer dan 30 jaar bezig en kunnen het nog niet.

Om te zwijgen over Mobistar en Orange. Ik vind persoonlijk dat ze het netjes doen en ook alles goed afhandelen, ook al gaan er een paar zaken niet meteen goed.
Hun klantendienst is moeilijk bereikbaar, maar ze lossen het dan wel meteen goed op en nemen alle tijd.

Vergeleken met de anderen doen ze het veel beter in mijn opninie :-D

Orange was gister nog bij De Vrederechters, waar ze een immigrant aanklaagden voor een contract dat NIET getekend was, de man aanvaarde het bedrag te betalen want hij wou geen problemen. Het rare is dat de rechter niet doorhad dat de man er niets van begreep en het ZONDER HANDTEKENING aanvaarde in het voordeel van Orange.
Moet niet gekker worden bij dat bedrijf en justitie :bang:

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 16 feb 2025, 22:25
door gvo7
Als ik mijn eigen contract nalees dan start de periode van het contract op de activatie van de mobiele service.

Nu zie ik in MyDIGI een melding van update terms&conditions
We’ve updated our billing terms and made changes to Article 4, Article 6.2 of the General Terms, and Article 3.7 of the Specific Terms. Read the full details here: https://www.digi-belgium.be/en/general- ... conditions
Onder 6.2 staat volgende
6.2. Invoicing and Terms of Payment

The billing for Services provided by DIGI is established as follows:

for Internet Services, Fixed Telephony, and Television related to Fiber, billing starts on the Service Installation Date;
for the Mobile Service, billing starts on the order date plus one day;
for the Television Service linked to Mobile, billing starts when the TV account is created in the MyDIGI space.
Geen idee waarom ze deze er aan toegevoegd hebben? Qua levering SIM + overdracht ben je toch al snel een dag of 4-5 kwijt.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 16 feb 2025, 23:46
door dragonflo
1 dag is wat weinig. De bpost verdeelt al een aantal jaar nog maar om de paar dagen de post.

Ze moeten het natuurlijk op een bepaald moment laten in gaan. Als je wacht tot activatiemoment heb je van die sjarel die een abonnement afsluiten en nooit activeren. Doet me wat denken aan mensen die stoppen met betalen of domiciliëring stopzetten en er vanuit dat zo daardoor hun abonnement hebben opgezegd.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 17 feb 2025, 02:39
door Petrikske
Puntje 5.4..


5.4. Beperking - Opschorting van de Dienst - Opzegging door DIGI

Indien de Klant intekent op een of meerdere Diensten waarvoor een Installatie nodig is en niet binnen de 30 dagen na intekening overgaat tot deze Installatie, of als hij de simkaart of e-SIM die verbonden is met de Dienst mobiele telefonie niet binnen de 30 dagen na ontvangst activeert, zal het Contract met DIGI automatisch worden opgezegd.

Ik zie niet langer een reden nu om uren in de wacht te hangen om een factuur te betwisten wanneer ik nooit een SIM heb ontvangen.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 17 feb 2025, 07:15
door Goztow
@DIGI Belgium kan je misschien verder helpen op het forum

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 17 feb 2025, 14:22
door DIGI Belgium
Bedankt voor jullie geduld.

Enkele zaken zijn al aangehaald.

Je hebt recht op een commerciële compensatie wanneer de levering van jouw simkaart bijvoorbeeld meer dan 10 dagen heeft geduurd of je nummeroverdracht langer dan 3 dagen heeft geduurd.

Je hebt recht op een legale compensatie wanneer jouw nummeroverdracht langer dan 24 uur heeft ingenomen of je door technische problemen langer dan 8 uur onbereikbaar bent geweest.

Je hebt recht op een creditnota wanneer je jouw contract met DIGI reeds hebt opgezegd, er onjuiste roamingkosten zijn aangerekend of onjuiste verbruiksdata zijn gefactureerd.

In elk van deze drie gevallen, of in andere situaties, wil ik jullie vragen om contact op te nemen met het DIGI Care Team via het e-mailadres [email protected] of telefonisch tijdens de daluren. Zoals aangegeven staan we iedere dag van de week van 8:00 tot 22:00 voor jullie klaar. Alle vragen en verzoeken met betrekking tot facturering worden met prioriteit behandeld. Er is bovendien een team van specialisten toegewezen die alle verzoeken zal beoordelen.

Ik heb jullie opmerking over de aangerekende kosten voor de authenticatie van iMessage en FaceTime doorgegeven aan onze technische afdeling en om verduidelijking gevraagd.

We danken jullie voor jullie begrip.

Groeten,
Noah van DIGI

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 17 feb 2025, 16:45
door Petrikske
DIGI Belgium schreef: 5 maanden geledenWe danken jullie voor jullie begrip.
Bedankt Noah ik heb net een mail met al m'n gegevens naar het door U gegeven mailadres verstuurd.
Ook met het verzoek om niet alleen de factuur te schrappen maar verder ook m'n inlog en alle bijhorende persoonlijke gegevens.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 18 feb 2025, 18:58
door Ed Egnal
Net hun factuur betaald, 11.94€
Stond vanaf 14/2 in mijn mailbox maar vandaag pas pc opgestart.

Is van december (stukje en tot eind februari.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 19 feb 2025, 11:36
door Fanatix
Ze gaan de sms’en voor imessage en facetime blijven aanrekenen.

“Onze prijs van 7 cent per bericht is inderdaad voordelig, vooral wanneer je het vergelijkt met andere providers die dit vaak al in hun abonnement meenemen. Bovendien blijven onze prijzen nog steeds lager dan die van veel andere providers.”

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 19 feb 2025, 17:45
door nerph
Nja oke, 0,07€ per bericht is ook geen drama, zelfs als je gsm 14 verstuurt door activatie problemen. Als je het wil vermijden kan je ook iMessage en FaceTime uitschakelen.

Ik vraag mij af hoeveel zo'n sms bij Yoin kost, want het is 0,07€ buiten België maar binnen de EU, en 0,70€ buiten de EU. De servers liggen in Groot-Bittannië wat in principe buiten de EU is.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 19 feb 2025, 20:49
door stefan1234
Zou ook wel peak entitlement zijn om te eisen dat anderen moeten meebetalen voor kosten die het resultaat zijn van het feit dat je te diep zit in een ecosysteem met extreme lock-in, i.c. dat van Apple. Als je daar over wil zeuren, zeur dan bij Apple. 't Is niet omdat iedereen weet dat die toch niet luisteren naar jou gezeur, dat een mobiele operator zijn prijsformules moet aanpassen omdat Apple een manier van werken heeft die duurder is dan nodig.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 19 feb 2025, 23:32
door lirec
Waarom zou je zeuren bij apple, je weet dat ze toch niet luisteren.

Stemmen met je geld is het enige wat werkt, en dat betekend geen apple meer kopen ;-)

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 20 feb 2025, 02:27
door gvo7
Anderzijds krijg je wel de melding net voor activatie imessage dat operatoren hier kosten voor kunnen aanrekenen. (Zo was het toch bij mijn iphone 6 die ik van 2014 tot 2021 in gebruik had, geen idee of dat tegenwoordig anders zou zijn?)

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 20 feb 2025, 09:26
door Zorba
Dit is nog steeds zo, maar aangezien geen enkele andere (grote) operator dit aanrekent denk ik niet dat iemand daar nog rekening mee houdt.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 25 feb 2025, 18:59
door noblemo
Nog iemand bij wie de betaling via domiciliëring nog niet is uitgevoerd?
Volgens de factuur ging de betaling vorige week gebeuren.
Digi staat ook nog niet tussen mijn actieve domiciliëringen.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 26 feb 2025, 11:34
door conexio
Hier hetzelfde,vandaag nog geen verandering.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 12:21
door b1llyturf
Net telefonisch contact opgenomen betreffende de domiciliering en volgens Digi werkt domiciliering NIET en kan je via een QR code de rekening zelf betalen.

Ik heb hierover een mail verstuurd en zal hun antwoord hier posten

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 17:09
door philippe_d
noblemo schreef: 4 maanden geleden Digi staat ook nog niet tussen mijn actieve domiciliëringen.
Domicilëringen zijn een groot risico voor een bank.
Bij SEPA domicilieringen kunnen klanten zomaar hun betalingen van de laatste 8 weken terugvorderen. De klant krijgt zijn geld terug, en de bank recupereert het bedrag van de bank van de leverancier.
Als een bedrijf in financiële moeilijkheden zit (of failliet dreigt te gaan), is dit dus een risico voor de bank, die ze niet altijd willen nemen?

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 18:27
door fryelectro
b1llyturf schreef: 4 maanden geleden Net telefonisch contact opgenomen betreffende de domiciliering en volgens Digi werkt domiciliering NIET en kan je via een QR code de rekening zelf betalen.
Ik heb ook gekozen voor domiciliëring... ik ga niet manueel betalen als ze domiciliëring aanvaard hebben als betaalmethode. Dat ze hun boeltje eerst maar op order krijgen... zal het maar goed in 't oog houden!

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 18:45
door Renshi
noblemo schreef: 4 maanden geleden Nog iemand bij wie de betaling via domiciliëring nog niet is uitgevoerd?
Volgens de factuur ging de betaling vorige week gebeuren.
Digi staat ook nog niet tussen mijn actieve domiciliëringen.
Op MyDIGI staat er Not Paid en bijgevolg dus ook geen betaling aan DIGI te vinden in mijn uittreksels. Bij mij ook geen domiciliëring te vinden.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 18:59
door Joop
Idem hier, het zou 21/02 aangeboden worden, staat op de faktuur. Ze zullen het wel innen.

Ik wou betalen maar de de QR-code staat in Groen-Wit....mijn GSM kan die niet scannen en dus betalen niet mogelijk.

Ga dit echt niet met de hand doen....wie verzint een QR-code met zulke slechte contrast? :bang:

Wacht wel op de volgende stap...simpel zat.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 19:15
door on4bam
Joop schreef: 4 maanden geleden Ga dit echt niet met de hand doen....wie verzint een QR-code met zulke slechte contrast?
Kopieer de QRcode in een image editor, zet zw/w en verhoog indien nodig contrast, simpel zat. :wink:

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 27 feb 2025, 20:19
door conexio
b1llyturf schreef: 4 maanden geleden Net telefonisch contact opgenomen betreffende de domiciliering en volgens Digi werkt domiciliering NIET en kan je via een QR code de rekening zelf betalen.
Dan mogen ze mij daar wel een mail over sturen. Bij mijn andere domicilieringen ga ik er ook niet achter zitten. Ik kijk uiteraard wel mijn rekeninguittreksels na om te zien of de bedragen en de frequentie kloppen.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 07:25
door KKS
Kan men mij iets maken wanneer ik nu eens NIETS onderneem mbt het niet werken van domiciliëring? Dat is net het punt van domiciliëring, niets moeten ondernemen om te betalen.

Dat ze hun effort steken in het fixen van hun probleem ipv mij misschien ooit aanmaningen te sturen.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 08:14
door fryelectro
Uiteraard. Niet mijn probleem.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 08:15
door philippe_d
Zolang je geen bericht/mail krijgt dat domiciliëringen (nog) niet werken, kunnen ze jou geen aanmaningen sturen ...
Dus rustig afwachten, zou ik zeggen (bij manueel betalen riskeer je dan een dubbele betaling)...
Maar jouw schuld blijft ...

Wellicht zit het geblokkeerd bij de bank van DIGI?

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 16:02
door bralm
Ofwel heeft DIGI nog geen overeenkomst met een bank om domiciliëring te verwerken ofwel heeft DIGI de integratie nog niet geïmplementeerd. Ik heb vroeger nog aan een implementatie gewerkt en 3rd level support gedaan van SEPA Direct Debit betalingen voor een KMO. Kwam erop neer dat je een XML bestand met betaal instructies aanmaakt, upload naar de bank via Isabel (or dergelijke) en deze laat tekenen. Geen rocket science, maar het moet wel tegoei zijn. Als ik het mij goed herinner was de snelste uitvoeringsdatum vroeger 3 werkdagen, en is daarna verlaagd naar 1 werkdag. In ieder geval, geen weken.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 17:05
door Joop
on4bam schreef: 4 maanden geleden
Joop schreef: 4 maanden geleden Ga dit echt niet met de hand doen....wie verzint een QR-code met zulke slechte contrast?
Kopieer de QRcode in een image editor, zet zw/w en verhoog indien nodig contrast, simpel zat. :wink:
Ik heb die met een zw-printer geprint, werkte nog altijd niet.

Dan maar met de hand overgemaakt want de domiciliëring was nog niet in orde.

Niks bijzonder, hebben we bij EDPnet ook 6 maanden lang moeten doen :-D

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 22:12
door custk9
De QR-code leidt naar https://www.digi-belgium.be/nl/factuur via qrcodes.pro/3pzRyt en bevat geen betaalgegevens enkel uitleg over de zaken die je vindt op de factuur.

Ik heb een mail gestuurd over de niet uitvoering van de domiciliëring en dit is het antwoord dat ik gekregen heb:
Beste klant,

We willen u informeren dat er een domiciliering is ingesteld voor de betaling van uw factuur volgende maand. Dit zorgt ervoor dat uw betaling automatisch wordt geïncasseerd.

Mocht u vragen hebben, staan wij uiteraard voor u klaar om u verder te helpen.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXX
Digi Care
Helpdesk spreekt over VOLGENDE maand dus ik heb deze maand, (een stuk van) december en januari manueel overgeschreven.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 28 feb 2025, 22:22
door fryelectro
Of je wacht gewoon tot ze hun processen in orde hebben?

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 10:50
door karine
Bende sukkelaars.
Vandaag weer een mail van DIGI.
Eerste reminder
Je factuur is vervallen op 28/02/2025.
Tenzij we ons vergissen, toont je account een openstaand bedrag van € 1.94

Probleem is dat ik GEEN klant ben bij DIGI.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 10:59
door Petrikske
@karine heb die aanmaning ook gekregen.

4 dagen geleden kreeg ik een antwoord op m'n mail van weken geleden.

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons dat u ervoor heeft gekozen om ons te verlaten. Wij hebben een ticket aangemaakt bij onze facturatiedienst om zowel uw factuur als uw abonnement te annuleren. Zodra dit is verwerkt, ontvangt u een sms met verdere informatie en een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Mohamed

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 11:05
door karine
23/12/2024
Geachte klant,
Het spijt ons te horen dat u ervoor heeft gekozen om uw abonnement bij DIGI stop te zetten. We vinden het jammer dat u onze diensten verlaat, maar hopen dat we in de toekomst opnieuw de kans krijgen om u van dienst te zijn.
Mocht u op enig moment besluiten terug te keren, staan we uiteraard voor u klaar om u te helpen met een nieuw abonnement.
Als u nog verdere vragen heeft of als we u op een andere manier kunnen helpen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Atkhana
DIGI

Ik heb wel een sim kaart ontvangen maar deze NOOIT geactiveerd.

1 a 2 weken geleden gebeld en er werd mij meegedeeld dat men dit ging doorgeven aan de facturatiedienst.
Blijkbaar dus niets doorgegeven.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 12:21
door dragonflo
Iemand had hier al gereageerd dat volgens de voorwaarden het abonnement begint te lopen de dag na verzending en niet vanaf activatie van de simkaart.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 12:37
door karine
Ik heb het abonnement al geannuleerd vooraleer ik de simkaart heb ontvangen. Opzeggen kan sowieso altijd binnen de 7 dagen na aanvraag.

Net nog eens telefonisch contact gehad met DIGI en haar collega had blijkbaar twee weken geleden een ticket gestart om mijn dossier op te lossen maar dit was nog niet gelezen door de facturatiedienst.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 19:16
door Joop
karine schreef: 4 maanden geleden 23/12/2024
Geachte klant,
Het spijt ons te horen dat u ervoor heeft gekozen om uw abonnement bij DIGI stop te zetten. We vinden het jammer dat u onze diensten verlaat, maar hopen dat we in de toekomst opnieuw de kans krijgen om u van dienst te zijn.
Mocht u op enig moment besluiten terug te keren, staan we uiteraard voor u klaar om u te helpen met een nieuw abonnement.
Als u nog verdere vragen heeft of als we u op een andere manier kunnen helpen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Atkhana
DIGI

Ik heb wel een sim kaart ontvangen maar deze NOOIT geactiveerd.

1 a 2 weken geleden gebeld en er werd mij meegedeeld dat men dit ging doorgeven aan de facturatiedienst.
Blijkbaar dus niets doorgegeven.
Je bent wel een ABBO aangegaan, dat je hem niet geactiveerd hebt doet er niet toe.
Ze hebben kosten gemaakt en daar moet je voor betalen.

Door deze niet te betalen ga je jezelf nog in een dure grap begeven, want je kan niet iets aangaan en dan meteen opzeggen zonder kosten.

Ja je kan opzeggen binnen 7 dagen, dat klopt, maar de kosten die ze maken mogen ze aanrekenen, je abbo is dan wel ongedaan.
Ze hebben wel kosten gemaakt van opsturen. Gezien het JOUW aanvraag is, mogen ze die aanrekenen, en dat is denk ik gebeurd.

Ik zou lekker weigeren die 2 euro te betalen, als ze het doordrukken kan die rekening voor het gerecht zomaar 200 euro worden aan gerechtskosten en als je pech hebt nog 1200 euro voor een advocaat. Is je dat allemaal waard? Want voor het gerecht ga je dit verliezen.

Ze rekenen je portkosten voor een sim die je ontvangen hebt.....dit ga je verliezen voor de rechter :-D

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 01 maa 2025, 19:56
door nerph
Ja eerlijk gezegd is het gewoon de moeite niet waard.

Ik had een rekening van €7,47 gekregen, voor december en januari, terwijl ik al vertrokken was eind december via de 14 dagen herroepingsrecht. Ik had een mail gestuurd hiervoor, antwoord gekregen dat ze het gingen nakijken, maar gisteren besloot ik gewoon mijn rekening te betalen. Als ik iets ooit terugkrijg (ik betwijfel het enorm) zal het mooi meegenomen zijn, maar voor die paar euros is het echt de eventuele problemen niet waard.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 02 maa 2025, 00:59
door karine
Ik heb geen probleem om die €1,94 te betalen als ik wist dat het daarmee is afgelopen en er geen facturen meer volgen.
Volgens hen gaan ze dit factuur annuleren maar ik denk niet dat ze daar bekwaam voor zijn.

Re: facturatieperiode

Geplaatst: 02 maa 2025, 09:31
door Marre
Joop schreef: 4 maanden geleden Je bent wel een ABBO aangegaan, dat je hem niet geactiveerd hebt doet er niet toe.
Ze hebben kosten gemaakt en daar moet je voor betalen.

Door deze niet te betalen ga je jezelf nog in een dure grap begeven, want je kan niet iets aangaan en dan meteen opzeggen zonder kosten.

Ja je kan opzeggen binnen 7 dagen, dat klopt, maar de kosten die ze maken mogen ze aanrekenen, je abbo is dan wel ongedaan.
Ze hebben wel kosten gemaakt van opsturen. Gezien het JOUW aanvraag is, mogen ze die aanrekenen, en dat is denk ik gebeurd.

Ik zou lekker weigeren die 2 euro te betalen, als ze het doordrukken kan die rekening voor het gerecht zomaar 200 euro worden aan gerechtskosten en als je pech hebt nog 1200 euro voor een advocaat. Is je dat allemaal waard? Want voor het gerecht ga je dit verliezen.

Ze rekenen je portkosten voor een sim die je ontvangen hebt.....dit ga je verliezen voor de rechter :-D
Waar staat dat die 1,94 euro portkosten zijn?

DIGI heeft geen enkele diensten geleverd en er was geen enkel mobiel verbruik aangezien de simkaart niet geactiveerd was. Verzending van de SIM kaart is gratis.

Op het moment van de bestelling waren er Algemene Voorwaarden van kracht waarbij het contract pas van start ging bij activatie van de dienst. Welke wettelijke basis heeft Digi dan om geld te eisen? Dat snap ik niet goed.