Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12369
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 8 keer
De Amerikanen willen gewoon de winst volledig zelf houden. Er is geen lokale verankering meer en Telenet is gewoon een Amerikaanse belasting geworden. Toch vreemd hoe de Vlaamse overheid dit bedrijf heeft opgericht om te tonen hoe Vlaanderen een alternatief kon bieden aan PX en het nu volledig Amerikaans wordt. Wat we zelf verkopen, verkopen we aan een bodemprijs. Telenet is alvast niet meer van bij ons.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gelukkig is glasvezel aanleg volop bezig.
Dan vallen ze uit de boot vroeg of laat.
Hun gsm masten verkopen was heel slim gezien de staat van het netwerk
Dan vallen ze uit de boot vroeg of laat.
Hun gsm masten verkopen was heel slim gezien de staat van het netwerk
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ja want Telenet glasvezel/fiber is van wat ik gelezen heb exact dezelfde snelheden en prijzen zoals ze aanbieden op coax...
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12369
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ze zullen minstens het aanbod van PX moeten evenaren. Ook de prijzen zullen daarop gebaseerd zijn. Maw ben je dan net in dezelfde situatie als ervoor met 2 grote aanbieder en wat kleintjes die als excuustruus dienen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6055
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De miljardair met een telecom-imperium dat zijn gelijke niet kent: dit is de ‘kabelcowboy’ die Telenet bijna in handen heeft
Telecomspeler Telenet komt zo goed als zeker in handen van de opvallende ondernemer dr. John Malone. Maar wie is de 82-jarige miljardair die de bijnaam ‘kabelcowboy’ en ‘Darth Vader’ kreeg?
Nina Bernaerts
23/3/2023 19:49 u.
Nieuwsblad
De kans dat we John Malone hier in België zullen zien, is redelijk klein. Zo is zowel hijzelf als zijn vrouw Leslie niet dol op vliegen. Het jetsetleventje dat je dus zou kunnen verwachten van de 205de rijkste man ter wereld (Forbes schat zijn vermogen op 9,2 miljard dollar) is dus niet aan hem besteed. Volgens internationale bronnen reist het koppel liever rond in een camper. Maar dan wel eentje groter dan een Lijn-bus en met alles erop en eraan.
Colorado
Veel problemen om hun camper ergens te parkeren hebben de twee overigens niet. Malone is de grootste private landbezitter van de Verenigde Staten. De man bezit volgens verschillende bronnen zo’n 2,2 miljoen hectare grond. Ter vergelijking: België telt zo’n 3 miljoen hectare. Hij is ook eigenaar van verschillende ranches en paardenfokkerijen, waaronder in Colorado, waar hij woont. Het is ook zo dat hij de bijnaam ‘kabelcowboy’ krijgt. Maar die kan ook misleidend zijn. Malone zelf is namelijk afkomstig van Connecticut, aan de oostkust net boven New York, en zoon van een ingenieur. Zijn schoolcarrière is indrukwekkend met een bachelordiploma van de Yale Universiteit en een master en vervolgens ook een doctoraat aan Johns Hopkins Universiteit. Wie vandaag rondwandelt op een van de campussen zal overigens geregeld de naam Malone zien passeren. Geregeld doneert hij grote sommen aan de universiteiten, genoeg om hier en daar een gebouw neer te zetten.
Nog voor Malone afstudeerde, rolde hij al in de telecommunicatie. Hij begon zijn carrière aan de Bell Telephone Laboratories, ook bekend als Nokia Bell Labs of AT&T. En hij werd uiteindelijk CEO bij het noodlijdende kabelbedrijf Tele-Communications Inc (TCI) in Colorado. Het was zijn taak om het bedrijfje met amper 400.000 klanten uit het slop te krijgen. Tegen 1990 was TCI het grootste kabelbedrijf met ruim 8,5 miljoen klanten. Malone heeft lang geen aandelen van het bedrijf en stichter Bob Magness amper 13 procent. Maar via een reeks ingewikkelde transacties, die het handelsmerk van Malone zouden worden, versterkten ze hun greep. Maar terwijl hij TCI de nummer 1 maakte in de VS, zou hij vijftien jaar lang één van de meest onderbetaalde CEO’s van de kabelindustrie zijn. Hij stond vervolgens wel aan het roer toen AT&T het bedrijf overnam en Liberty Media ontstond. Via ondoorzichtige aandelenconstructies begon hij vanaf dan wel geld te verdienen. Op 30 jaar tijd was hij er voorzitter, interim-CEO en blijft hij de grootste aandeelhouder
5000 kanalen
En alhoewel zijn imperium gebouwd werd op kabeltelevisie, besefte Malone al snel dat de kip met de gouden eieren in content lag. In 1992 voorspelde Malone ‘à la carte televisie’. “We gaan naar een tijdperk waar mensen toegang zullen hebben tot 500 tv-kanalen en ze zelf zullen kunnen kiezen waarvoor ze willen betalen en waarvoor niet.” Zijn voorspelling bleek achteraf correct.
Onder zijn leiding evolueerde Liberty van het leveren van kabeldiensten tot het bezitten van de netwerken die op zijn infrastructuur draaien. In de loop der jaren heeft Malone Discovery Channel, Virgin Media, QVC, Lionsgate (eigenaar van Starz) en de Game Show Network opgeslokt. Ook in Europa deed hij de ene overname na de andere fusie en bouwde hij een imperium dat zijn gelijke niet kende. Maar zijn stijl viel niet bij iedereen in goede aarde. Toen hij aandelen kocht van News Corporation, van die andere mediamagnaat Rupert Murdoch, werd die laatste zenuwachtig. En vicepresident Al Gore uitte kritiek op de monopoliepositie die Malone voor zichzelf had geconstrueerd. Gore noemde Malone hierdoor “Darth Vader van de telecommunicatie”.
Licht Werkschema
In 2004 al kreeg de kabelcowboy eerder toevallig 21 procent van de Telenet-aandelen in handen. Mede op zijn aandringen keerde de maatschappij ook stevige dividenden uit. Malone bouwde in de luwte een meerderheidsbelang op van 50 procent om in 2012 een bod te doen op de resterende aandelen. Maar dat bod van 35 euro per aandeel werd toen te laag bevonden. Zelfs de toenmalige CEO ging tegen Malone in. De deal ging niet door, Malone bleef aandeelhouder en de CEO werd buitengegooid. Toen het aandeel de jongste maanden een stevige knauw kreeg, zag de mediamagnaat opnieuw een opportuniteit om Telenet tegen een stevige korting in te lijven.
Net zoals die andere mediamogul Murdoch is Malone ook een overtuigd Republikein maar gelooft hij niet in de figuur van Trump. En in tegenstelling tot veel andere CEO’s houdt hij er een licht werkschema op na: maximaal zes uur per dag. Hij heeft ook geen chauffeur of kok in dienst. Op vakantie moet hij die camper dus gewoon zelf besturen.
Telecomspeler Telenet komt zo goed als zeker in handen van de opvallende ondernemer dr. John Malone. Maar wie is de 82-jarige miljardair die de bijnaam ‘kabelcowboy’ en ‘Darth Vader’ kreeg?
Nina Bernaerts
23/3/2023 19:49 u.
Nieuwsblad
De kans dat we John Malone hier in België zullen zien, is redelijk klein. Zo is zowel hijzelf als zijn vrouw Leslie niet dol op vliegen. Het jetsetleventje dat je dus zou kunnen verwachten van de 205de rijkste man ter wereld (Forbes schat zijn vermogen op 9,2 miljard dollar) is dus niet aan hem besteed. Volgens internationale bronnen reist het koppel liever rond in een camper. Maar dan wel eentje groter dan een Lijn-bus en met alles erop en eraan.
Colorado
Veel problemen om hun camper ergens te parkeren hebben de twee overigens niet. Malone is de grootste private landbezitter van de Verenigde Staten. De man bezit volgens verschillende bronnen zo’n 2,2 miljoen hectare grond. Ter vergelijking: België telt zo’n 3 miljoen hectare. Hij is ook eigenaar van verschillende ranches en paardenfokkerijen, waaronder in Colorado, waar hij woont. Het is ook zo dat hij de bijnaam ‘kabelcowboy’ krijgt. Maar die kan ook misleidend zijn. Malone zelf is namelijk afkomstig van Connecticut, aan de oostkust net boven New York, en zoon van een ingenieur. Zijn schoolcarrière is indrukwekkend met een bachelordiploma van de Yale Universiteit en een master en vervolgens ook een doctoraat aan Johns Hopkins Universiteit. Wie vandaag rondwandelt op een van de campussen zal overigens geregeld de naam Malone zien passeren. Geregeld doneert hij grote sommen aan de universiteiten, genoeg om hier en daar een gebouw neer te zetten.
Nog voor Malone afstudeerde, rolde hij al in de telecommunicatie. Hij begon zijn carrière aan de Bell Telephone Laboratories, ook bekend als Nokia Bell Labs of AT&T. En hij werd uiteindelijk CEO bij het noodlijdende kabelbedrijf Tele-Communications Inc (TCI) in Colorado. Het was zijn taak om het bedrijfje met amper 400.000 klanten uit het slop te krijgen. Tegen 1990 was TCI het grootste kabelbedrijf met ruim 8,5 miljoen klanten. Malone heeft lang geen aandelen van het bedrijf en stichter Bob Magness amper 13 procent. Maar via een reeks ingewikkelde transacties, die het handelsmerk van Malone zouden worden, versterkten ze hun greep. Maar terwijl hij TCI de nummer 1 maakte in de VS, zou hij vijftien jaar lang één van de meest onderbetaalde CEO’s van de kabelindustrie zijn. Hij stond vervolgens wel aan het roer toen AT&T het bedrijf overnam en Liberty Media ontstond. Via ondoorzichtige aandelenconstructies begon hij vanaf dan wel geld te verdienen. Op 30 jaar tijd was hij er voorzitter, interim-CEO en blijft hij de grootste aandeelhouder
5000 kanalen
En alhoewel zijn imperium gebouwd werd op kabeltelevisie, besefte Malone al snel dat de kip met de gouden eieren in content lag. In 1992 voorspelde Malone ‘à la carte televisie’. “We gaan naar een tijdperk waar mensen toegang zullen hebben tot 500 tv-kanalen en ze zelf zullen kunnen kiezen waarvoor ze willen betalen en waarvoor niet.” Zijn voorspelling bleek achteraf correct.
Onder zijn leiding evolueerde Liberty van het leveren van kabeldiensten tot het bezitten van de netwerken die op zijn infrastructuur draaien. In de loop der jaren heeft Malone Discovery Channel, Virgin Media, QVC, Lionsgate (eigenaar van Starz) en de Game Show Network opgeslokt. Ook in Europa deed hij de ene overname na de andere fusie en bouwde hij een imperium dat zijn gelijke niet kende. Maar zijn stijl viel niet bij iedereen in goede aarde. Toen hij aandelen kocht van News Corporation, van die andere mediamagnaat Rupert Murdoch, werd die laatste zenuwachtig. En vicepresident Al Gore uitte kritiek op de monopoliepositie die Malone voor zichzelf had geconstrueerd. Gore noemde Malone hierdoor “Darth Vader van de telecommunicatie”.
Licht Werkschema
In 2004 al kreeg de kabelcowboy eerder toevallig 21 procent van de Telenet-aandelen in handen. Mede op zijn aandringen keerde de maatschappij ook stevige dividenden uit. Malone bouwde in de luwte een meerderheidsbelang op van 50 procent om in 2012 een bod te doen op de resterende aandelen. Maar dat bod van 35 euro per aandeel werd toen te laag bevonden. Zelfs de toenmalige CEO ging tegen Malone in. De deal ging niet door, Malone bleef aandeelhouder en de CEO werd buitengegooid. Toen het aandeel de jongste maanden een stevige knauw kreeg, zag de mediamagnaat opnieuw een opportuniteit om Telenet tegen een stevige korting in te lijven.
Net zoals die andere mediamogul Murdoch is Malone ook een overtuigd Republikein maar gelooft hij niet in de figuur van Trump. En in tegenstelling tot veel andere CEO’s houdt hij er een licht werkschema op na: maximaal zes uur per dag. Hij heeft ook geen chauffeur of kok in dienst. Op vakantie moet hij die camper dus gewoon zelf besturen.
-
- Pro Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 1 keer
OK hier werkt het nu terug, althans met Chromium i.p.v. Firefox. Ik moet in het vervolg meer rekening houden met hoe Telenet zich z'n klanten inbeeldt, en stoppen met louche hacker-software zoals "Firefox" te proberen te gebruiken i.c.m. hun diensten. Nog een geluk dat ze niet gezien hebben dat ik het communistische besturingssysteem "Linux" gebruik, of ze hadden vast de ganse account dicht gesmeten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Haha, ze hebben weldegelijk gezien dat je linux gebruikt aan de hand van HTTP_USER_AGENT die je browser doorstuurt...
Maar dus hier ook een firefox op linux gebruiker en heb idd al voorgehad dat de variables met pricing en dergelijke niet in gevuld zijn in firefox, alsof die developers enkel maar google chrome kennen om op te debuggen ofzo...
Ik ga er in ieder geval geen last meer van hebben want vandaag telenet opgezegd en terug naar orange...
Maar dus hier ook een firefox op linux gebruiker en heb idd al voorgehad dat de variables met pricing en dergelijke niet in gevuld zijn in firefox, alsof die developers enkel maar google chrome kennen om op te debuggen ofzo...
Ik ga er in ieder geval geen last meer van hebben want vandaag telenet opgezegd en terug naar orange...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik moet wel zeggen dat die opzegging heel vlot verliep, ik belde en een paar minuten later al stopte telenet internet met werken.
Toen ik klant wilde worden moest ik een maand wachten en uren aan de lijn hangen om alles in orde te krijgen.
Je zou nog denken dat ze geen klanten willen
Toen ik klant wilde worden moest ik een maand wachten en uren aan de lijn hangen om alles in orde te krijgen.
Je zou nog denken dat ze geen klanten willen

-
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 107 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Waarom het zo fout loopt bij Telenet? De prijs van hun abo’s was gewoon te laag. Het zal rap beteren. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/13 ... 6-procent/
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Waarom gaat de Fiberklaar fiber uitrol zo traag
Ik wil zo snel mogelijk fiberklaar fiber om puur internet zo goedkoop mogelijk te hebben.
Telenet zal binnen paar jaar hopelijk serieus bloeden

Ik wil zo snel mogelijk fiberklaar fiber om puur internet zo goedkoop mogelijk te hebben.
Telenet zal binnen paar jaar hopelijk serieus bloeden
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wat een "joke" is TN aan het worden, klanten blijven die prijsverhogingen echt niet pikken 

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ja nu dat ze een paar keer in het nieuws gekomen zijn met slordige onderaannemers zullen de gemeentes niet zo happig meer zijn en zal het nog wat langer duren vrees ik...
-
- userbase crew
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Op dit moment is de enige reden dat ik nog bij TN ben, het feit dat ik nog een modem-only heb, en dus meerdere routers rechtstreeks op het internet kan hangen.buthead schreef: 13 apr 2023, 19:11 Wat een "joke" is TN aan het worden, klanten blijven die prijsverhogingen echt niet pikken![]()
Het moment dat ze mij die afpakken, ga ik wss naar Orange, die tenminste een fatsoenlijke bridge functie hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Orange heeft met bridge modus geactiveerd quasi een modem only; ik kan perfect meerdere pubIPs krijgen. Zelfs met een truukje op de webif gaan en SNR bekijken+andere admin tools, wat bij telenet niet gaat...
Niet alleen bij Telenet. Omdat we daar een probleem hadden met de verhuis, dat na uren telefoneren nog niet opgelost was besloten we 20 dagen geleden naar Proximus te gaan. Gevolg: ondanks de belofte van Proximus dat alles overgezet zou zijn na 1 nacht, zit ik nu al 20 dagen zonder telefoon. Ben al 5 keer langs de winkel geweest, helaas zonder succes.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6157
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Nummeroverdracht? Dan zijn er twee operatoren betrokken.
Kijk eens op https://www.1299.be of je nummer al bij Proximus zit. Dan moet activering van telefonie toch lukken.
Kijk eens op https://www.1299.be of je nummer al bij Proximus zit. Dan moet activering van telefonie toch lukken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Betreft een modem die maar niet toekomt (viewtopic.php?p=959884#p959884) gisteren middag gebeld naar de helldesk, kreeg te horen "u zal 30 minuten moeten wachten",
dan ingehaakt en via whats(cr)app de vraag gesteld, de bot zei "Zo kan mijn collega meteen aan de slag.",
tot op heden blijft het verder stil...
dan ingehaakt en via whats(cr)app de vraag gesteld, de bot zei "Zo kan mijn collega meteen aan de slag.",
tot op heden blijft het verder stil...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6157
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Het betreft wellicht een modem die nog niet verstuurd is. Je kan je dan zeker 30 dagen amuseren met telefoontjes met Telenet-medewerkers die geen zicht hebben op de voorraad en het verzendproces dat vanuit Liberty Global in Nederland wordt geregeld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Heb eindelijk antwoord op chat hierover:
We hebben je bestelling goed ontvangen, maar er is momenteel een vertraging op de levering hiervan. Hierdoor ga je dus wat langer moeten wachten op je bestelling. Onze excuses hiervoor. Zodra het toestel verzonden is, krijg je van ons per mail een Track & Trace code.
-
- Plus Member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 27 keer
Is de Telenet-app verdwenen uit de Google Play Store? Ik vind hem niet meer
even op de Telenet site gekeken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... lenet-app/
Daar linken ze door naar https://play.google.com/store/apps/deta ... telenetapp maar werkt niet
even op de Telenet site gekeken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... lenet-app/
Daar linken ze door naar https://play.google.com/store/apps/deta ... telenetapp maar werkt niet
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6157
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Ja, alle Telenet-apps zijn verdwenen uit de Google Play Store:
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.telenetapp&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.yugotv&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.safespotgo&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.telenetapp&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.yugotv&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.safespotgo&hl=nl
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12369
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Er zullen wel wat waarschuwingen aan vooraf gegaan zijn maar bedrijven die zich monopolist voelen hebben soms moeite om dat in te schatten bij andere monopolisten 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Berichten: 18394
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3728 keer
- Recent bedankt: 22 keer
Ik had bij mezelf ook al deze bedenking gemaakt.Dizzy schreef: 22 apr 2023, 12:22 Er zullen wel wat waarschuwingen aan vooraf gegaan zijn maar bedrijven die zich monopolist voelen hebben soms moeite om dat in te schatten bij andere monopolisten![]()
Ik denk niet dat Google zomaar Apps verwijdert, zonder hiervan de ontwikkelaar op de hoogte te brengen, en eventueel de tijd geeft voor correctieve acties.
Dat Telenet hierop niet tijdig of adequaat gereageerd heeft, getuigt toch van een ongelooflijke arrogantie (en een spelletje spelen tegen gigant Google op de rug van hun klanten)


VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 9535
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Arrogantie, of... melding kwam op een adres dat niet langer beheerd wordt, of persoon die het ontving meende niet verantwoordelijk te zijn, of meende van wel en stuurde het door en het raakte verstrikt in een van de vele niveaus van management.philippe_d schreef: 22 apr 2023, 14:33 Dat Telenet hierop niet tijdig of adequaat gereageerd heeft, getuigt toch van een ongelooflijke arrogantie (en een spelletje spelen tegen gigant Google op de rug van hun klanten)![]()
![]()
Elk groot bedrijf (niet SMB's) is gedoemd om een niveau van complexiteit te creëren waar het zelf niet meer aan uit raakt. Dat leidt dan tot het negeren van verzoeken, wat inderdaad arrogant overkomt. Nu, eenmaal Google zo'n actie onderneemt, dan kunnen de juiste knoppen wel snel ingedrukt worden en kan er plots wèl snel geëscaleerd worden, Google heeft dus juist gehandeld. Jammer dat gewone consumenten/klanten niet over zo'n privileges beschikken als Google.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Bij Netweters loopt er ook al een draadje: https://www.netweters.be/t5/Telenet-app ... d-p/167880raf1 schreef: 21 apr 2023, 08:39 Ja, alle Telenet-apps zijn verdwenen uit de Google Play Store:
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.telenetapp&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.yugotv&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.safespotgo&hl=nl
-
- Elite Poster
- Berichten: 2479
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
En ook deze getuigenis om aan te tonen dat het niet fout maar heel grondig fout loopt:
- mijn ouders zijn verhuisd van thuis naar een woon- zorgcentrum dat aangesloten is op het TN netwerk. Meerdere bewoners daar hebben een digicorder, vaste tel. van TN. Voor de verhuis hadden ze een One abo.
- de week voor de verhuis ga ik naar de lokale TN winkel hier in de stad om wat info te vragen om alles "smooth" te laten verlopen. Internet en gsm mochten stop gezet worden (onmiddellijk of vanaf verhuis) wegens niet meer gebruikt de laatste tijd door mijn hoogbejaarde ouders.
TN medewerker in winkel, brengt een aantal zaken in in de computer en boekt technieker voor WZC op 2/5. Hij vraagt ook om dag voor verhuis de klantendienst te verwittigen van stop de dag voor effectieve verhuis (waarvan ik toen nog exacte datum niet had wegens nog noodzakelijke opfrisbeurt in kamer ouders).
Hun TV- box kunnen ze helaas niet meer gebruik wegens geen internet abo meer in hun abo. In het rusthuis is nochtans TN wifi beschikbaar, zowel voor individuele bewoners als bezoekers. Ja, dit ook van TN.
- 26/04: dag voor verhuis tel naar klantendienst met vraag stop gsm abo en internet, conform verzoek TN winkel Aalst. Antwoord a/d lijn: u hebt de verkeerde procedure gevolgd. Er mocht niets opgezegd worden maar er moest een verhuis aangevraagd worden. Probeer de dame aan de lijn uit te leggen dat ik in de winkel gewoon gevraagd had wat te doen ifv behoud digi tv en vaste tel. in wzc. Behoud vaste tel. zat niet in systeem. Zij ging alles recht zetten en zei dan dat de winkel in fout was en dat het altijd hetzelfde was met "die in de winkels". Ik word verzocht alles (modem, tv box) binnen te doen in de lokale winkel
- 27/04: Modem en tv-box gedropt in "drop-off corner" want winkelbediende zei dat ik daarvoor niet moest aanschuiven. Hij vroeg of TN al op de hoogte was en gezien eerder vermeld contacten, antwoordde ik "ja".
- 28/04, ja zaterdagmorgen: tel. van medewerker lokale TN winkel met de vraag waarom ik alles ingeleverd heb. Antwoord: "op vraag de TN klantendienst". Reactie: "'t is altijd iets met die van de klantdienst, ze weten nooit wat ze moeten doen." Reageer dat ik geen boodschap heb aan verwijten van klantendienst naar winkel en vice versa.
Man belde omdat hij niet kon uitvissen welke modem / tv-box aan mijn ouders toebehoorde gezien er op dezelfde dag meerdere waren ingeleverd en dit zonder enige stopzetting of vraag inzake verhuis van diensten. Il faut le faire !
Ik schiet uit mijn krammen en verwijs naar hoger vermelde contacten en geef hem de tip om eens te zoeken welk IP- adres van de modems matcht met dat van mijn ouders en eventueel ook eens te kijken op serienummer van de tv-box. De ingeleverde tv-box was rap gedetecteerd. Het probleem van de modem ging hij wel zien op te lossen.
Hij vroeg me op de juiste policy te volgen. Heb geantwoord dat als ik met mijn auto naar de garage ga voor reparatie, ik ook niet aan mijn garagist zeg wat hij moet doen en hoe omdat daarvoor juist mensen met kennis van zaken - zoals TN- medewerkers - bestaan. Ik hoef die policies bij verhuis niet te kennen toch? Ik kan me alleen maar informeren en doen wat men mij vraagt / adviseert.
- 2/5: technieker voorzien tussen 12.30 en 18 u. Rond 16u30 tel van technieker: kom niet want geen digicorder beschikbaar. Vraag om dan enkel vast tel. in dienst te stellen. Antwoord: onmogelijk.
- 2/5: tel naar klantendienst - technieker kan pas binnen 14 dagen. Eens goed mijn gedacht gezegd en dame aan de lijn ging zien wat ze nog kon regelen. Verhuis telefoon stond blijkbaar nog altijd niet in systeem. Na ongeveer een kwartier wachttijd komt het verlossende bericht: "ik stuur morgen een technieker tussen 10 en 14.30 u." Opnieuw dag verlof ingepland want van het WZC wensen ze dat iemand van de familie aanwezig is, hetgeen ik me kan inbeelden bij mensen van midden - eind de 80 jaar.
- 3/5: tel naar TN of technieker was ingeboekt effectief voor die dag omdat ik nog geen sms had gekregen.
Antwoord naar ongeveer 30 minuten wachttijd aan de tel.: "ik check dit even voor u", gevolgd door "oei, er komt vandaag geen technieker langs". Dan: "de technieker staat misschien geboekt in het nieuwe systeem. Blijf even aan de lijn". Na weer een kwartier wachten: "heb ook de planning gebeld, er komt vandaag geen technieker".
Uiteraard heb ik een goed mijn gedacht gezegd en 1000 excuses gekregen waarmee ik, en vooral mijn ouders geen stap verder waren".
Wij moeten verlof opnemen in blokken van 4 u. Dus slot 1 en slot 2 impliceren 2 dagen verlof, toegestaan door mijn werkgever die de situatie van mijn ouders kent.
TV kijken is voor hen nog één van de belangrijke bezigheden en vaste tel hun belangrijkste medium om contact te houden met ons als kinderen en de ruimere familie/
Nieuwe afspraak gekregen voor 5/5 - morgen, vrijdag dus - opnieuw tussen 12.3O en 18 u.
Hopelijk is 3x scheepsrecht ...
Ook terug klacht ingediend bij ombudsdienst met vraag naar compensatie. Per kerende bericht gekregen van de ombudsdienst dat de klacht zonder meer aanvaard is en gegrond.
Dergelijk geknoei en dergelijke scenes met verwijten van collega's onderling tijdens tel. contacten met klanten ... gewoon omdat 2 hoogbejaarde mensen in de 21° eeuw - met zogenaamde hoog technologische expansie en vlucht - zouden kunnnen ... eens naar TV kijken omdat hun leefwereld zeer beperkt wordt door medische problemen en omdat ... ze graag ook nog eens naar ons als kinderen en hun familie bellen.
Proficiat TN. Nogmaals, "il faut le faire". Service = gewoon nihil. De facturatie daartentegen loopt vlekkeloos
- mijn ouders zijn verhuisd van thuis naar een woon- zorgcentrum dat aangesloten is op het TN netwerk. Meerdere bewoners daar hebben een digicorder, vaste tel. van TN. Voor de verhuis hadden ze een One abo.
- de week voor de verhuis ga ik naar de lokale TN winkel hier in de stad om wat info te vragen om alles "smooth" te laten verlopen. Internet en gsm mochten stop gezet worden (onmiddellijk of vanaf verhuis) wegens niet meer gebruikt de laatste tijd door mijn hoogbejaarde ouders.
TN medewerker in winkel, brengt een aantal zaken in in de computer en boekt technieker voor WZC op 2/5. Hij vraagt ook om dag voor verhuis de klantendienst te verwittigen van stop de dag voor effectieve verhuis (waarvan ik toen nog exacte datum niet had wegens nog noodzakelijke opfrisbeurt in kamer ouders).
Hun TV- box kunnen ze helaas niet meer gebruik wegens geen internet abo meer in hun abo. In het rusthuis is nochtans TN wifi beschikbaar, zowel voor individuele bewoners als bezoekers. Ja, dit ook van TN.
- 26/04: dag voor verhuis tel naar klantendienst met vraag stop gsm abo en internet, conform verzoek TN winkel Aalst. Antwoord a/d lijn: u hebt de verkeerde procedure gevolgd. Er mocht niets opgezegd worden maar er moest een verhuis aangevraagd worden. Probeer de dame aan de lijn uit te leggen dat ik in de winkel gewoon gevraagd had wat te doen ifv behoud digi tv en vaste tel. in wzc. Behoud vaste tel. zat niet in systeem. Zij ging alles recht zetten en zei dan dat de winkel in fout was en dat het altijd hetzelfde was met "die in de winkels". Ik word verzocht alles (modem, tv box) binnen te doen in de lokale winkel
- 27/04: Modem en tv-box gedropt in "drop-off corner" want winkelbediende zei dat ik daarvoor niet moest aanschuiven. Hij vroeg of TN al op de hoogte was en gezien eerder vermeld contacten, antwoordde ik "ja".
- 28/04, ja zaterdagmorgen: tel. van medewerker lokale TN winkel met de vraag waarom ik alles ingeleverd heb. Antwoord: "op vraag de TN klantendienst". Reactie: "'t is altijd iets met die van de klantdienst, ze weten nooit wat ze moeten doen." Reageer dat ik geen boodschap heb aan verwijten van klantendienst naar winkel en vice versa.
Man belde omdat hij niet kon uitvissen welke modem / tv-box aan mijn ouders toebehoorde gezien er op dezelfde dag meerdere waren ingeleverd en dit zonder enige stopzetting of vraag inzake verhuis van diensten. Il faut le faire !
Ik schiet uit mijn krammen en verwijs naar hoger vermelde contacten en geef hem de tip om eens te zoeken welk IP- adres van de modems matcht met dat van mijn ouders en eventueel ook eens te kijken op serienummer van de tv-box. De ingeleverde tv-box was rap gedetecteerd. Het probleem van de modem ging hij wel zien op te lossen.
Hij vroeg me op de juiste policy te volgen. Heb geantwoord dat als ik met mijn auto naar de garage ga voor reparatie, ik ook niet aan mijn garagist zeg wat hij moet doen en hoe omdat daarvoor juist mensen met kennis van zaken - zoals TN- medewerkers - bestaan. Ik hoef die policies bij verhuis niet te kennen toch? Ik kan me alleen maar informeren en doen wat men mij vraagt / adviseert.
- 2/5: technieker voorzien tussen 12.30 en 18 u. Rond 16u30 tel van technieker: kom niet want geen digicorder beschikbaar. Vraag om dan enkel vast tel. in dienst te stellen. Antwoord: onmogelijk.
- 2/5: tel naar klantendienst - technieker kan pas binnen 14 dagen. Eens goed mijn gedacht gezegd en dame aan de lijn ging zien wat ze nog kon regelen. Verhuis telefoon stond blijkbaar nog altijd niet in systeem. Na ongeveer een kwartier wachttijd komt het verlossende bericht: "ik stuur morgen een technieker tussen 10 en 14.30 u." Opnieuw dag verlof ingepland want van het WZC wensen ze dat iemand van de familie aanwezig is, hetgeen ik me kan inbeelden bij mensen van midden - eind de 80 jaar.
- 3/5: tel naar TN of technieker was ingeboekt effectief voor die dag omdat ik nog geen sms had gekregen.
Antwoord naar ongeveer 30 minuten wachttijd aan de tel.: "ik check dit even voor u", gevolgd door "oei, er komt vandaag geen technieker langs". Dan: "de technieker staat misschien geboekt in het nieuwe systeem. Blijf even aan de lijn". Na weer een kwartier wachten: "heb ook de planning gebeld, er komt vandaag geen technieker".
Uiteraard heb ik een goed mijn gedacht gezegd en 1000 excuses gekregen waarmee ik, en vooral mijn ouders geen stap verder waren".
Wij moeten verlof opnemen in blokken van 4 u. Dus slot 1 en slot 2 impliceren 2 dagen verlof, toegestaan door mijn werkgever die de situatie van mijn ouders kent.
TV kijken is voor hen nog één van de belangrijke bezigheden en vaste tel hun belangrijkste medium om contact te houden met ons als kinderen en de ruimere familie/
Nieuwe afspraak gekregen voor 5/5 - morgen, vrijdag dus - opnieuw tussen 12.3O en 18 u.
Hopelijk is 3x scheepsrecht ...
Ook terug klacht ingediend bij ombudsdienst met vraag naar compensatie. Per kerende bericht gekregen van de ombudsdienst dat de klacht zonder meer aanvaard is en gegrond.
Dergelijk geknoei en dergelijke scenes met verwijten van collega's onderling tijdens tel. contacten met klanten ... gewoon omdat 2 hoogbejaarde mensen in de 21° eeuw - met zogenaamde hoog technologische expansie en vlucht - zouden kunnnen ... eens naar TV kijken omdat hun leefwereld zeer beperkt wordt door medische problemen en omdat ... ze graag ook nog eens naar ons als kinderen en hun familie bellen.
Proficiat TN. Nogmaals, "il faut le faire". Service = gewoon nihil. De facturatie daartentegen loopt vlekkeloos

- silentkiller
- Premium Member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 98 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik had gehoopt dat de perikelen van hun "nieuw systeem" ondertussen wel van de baan zouden zijn..
Begin augustus verhuizen wij naar een andere woning, ik hou mijn hart al vast voor de migratie van onze E-Router met bridging en een TV Box
De installatie daarvan is ook allesbehalve vlot verlopen..
Begin augustus verhuizen wij naar een andere woning, ik hou mijn hart al vast voor de migratie van onze E-Router met bridging en een TV Box
De installatie daarvan is ook allesbehalve vlot verlopen..
-
- Plus Member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
mijn zus heeft zo ook een dikke maand zonder internet en tv gezeten
door sloop en nieuwbouw was kabel naar straat afgesloten en moest er een nieuwe getrokken worden
een maand voor hun uiteindelijke verhuis geprobeerd om de nodige techniekers langs te krijgen
telkens stuurde ze hun kat
enkel de kabel naar de straat is getrokken
na een maand te zijn verhuisd zonder vast internet, tv en thuiswerken via 3G gedeeld vanop een tablet hebben ze abonnement afgesloten bij orange, op 2 weken tijd volledig in orde
techniekers zijn wel meermaals moeten langskomen, maar ze kwamen wel telkens op het afgesproken moment
door sloop en nieuwbouw was kabel naar straat afgesloten en moest er een nieuwe getrokken worden
een maand voor hun uiteindelijke verhuis geprobeerd om de nodige techniekers langs te krijgen
telkens stuurde ze hun kat
enkel de kabel naar de straat is getrokken
na een maand te zijn verhuisd zonder vast internet, tv en thuiswerken via 3G gedeeld vanop een tablet hebben ze abonnement afgesloten bij orange, op 2 weken tijd volledig in orde
techniekers zijn wel meermaals moeten langskomen, maar ze kwamen wel telkens op het afgesproken moment
- Data technicus
- Elite Poster
- Berichten: 895
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als er over telenet zoveel klachten zijn snap ik niet dat Test aankoop telenet de beste telecomoperator van 2023 is geworden.
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... aar%202023
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... aar%202023
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
- Data technicus
- Elite Poster
- Berichten: 895
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het heeft nu de politiek bereikt. Minister consumenten bescherming wil nog samen zitten bij telenet.
Code rood bij Telenet door aanslepende softwareproblemen: “Maar we werken hard aan oplossingen”
https://www.hln.be/binnenland/code-rood ... ~a791f7b9/
Code rood bij Telenet door aanslepende softwareproblemen: “Maar we werken hard aan oplossingen”
https://www.hln.be/binnenland/code-rood ... ~a791f7b9/
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6157
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Voorpaginanieuws:
Voor de zekerheid best ook een VDSL-lijn bestellen op de nieuwe locatie. Je zou niet de eerste zijn die wekenlang zonder internet of tv zit na een Telenet-verhuis.silentkiller schreef: 04 mei 2023, 13:13 Ik had gehoopt dat de perikelen van hun "nieuw systeem" ondertussen wel van de baan zouden zijn..
Begin augustus verhuizen wij naar een andere woning, ik hou mijn hart al vast voor de migratie van onze E-Router met bridging en een TV Box
De installatie daarvan is ook allesbehalve vlot verlopen..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
nieuwe software en niet getest natuurlijk, want dat is ook niet meer van deze tijd.
Het begint met een minimum valuable product (wat het in de praktijk uiteraard niet is) en dat gaat men problemen oplossen in weekly sprints.
Of wekelijks nieuwe problemen bij creeren, dat kan even goed.
Je kan dan telenet beschuldigen, het is tegenwoordig overal zo.

Het begint met een minimum valuable product (wat het in de praktijk uiteraard niet is) en dat gaat men problemen oplossen in weekly sprints.
Of wekelijks nieuwe problemen bij creeren, dat kan even goed.

Je kan dan telenet beschuldigen, het is tegenwoordig overal zo.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6157
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Het is overal zo? In energiecentrales ook zeker? Of in productiebedrijven die miljoenen euro's verliezen als de band stilvalt?
Bedrijven die basisvoorzieningen leveren moeten verantwoordelijkheid nemen.
De beslissingen die het Telenet-management neemt getuigen daar alvast niet van.
Bedrijven die basisvoorzieningen leveren moeten verantwoordelijkheid nemen.
De beslissingen die het Telenet-management neemt getuigen daar alvast niet van.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 366 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Inderdaad, i.p.v. op winst en prijsverhoging zouden ze beter focussen op kwaliteit en klanten.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)