- die gegevens krijg je -voor zover ik weet- nog steeds (pxm op papier, scarlet van tech of als je belt, edp op papier(?)MaT schreef: Het belangrijkste zijn de gevolgen die er indirect kunnen zijn:
- Vrijgeven van login en VoIP gegevens. Als je een eigen modem kan gebruiken hebben de ISP's geen reden om dit achter te houden.
- Hogere drempel om hun gesloten ecosystemen uit te bouwen zoals de netwerkfuncties bij de digibox/corder.
- Meer concurrentie op de modem en AIO markt = sneller dalende prijzen en meer innovaties bij nieuwe producten. De toestellen van AVM bijvoorbeeld al bekeken? Zijn zeer mooie toestellen met veel functionaliteit die zeer toegankelijk zijn voor de gewone mens. Door die beperkte troep die we nu hebben (zowel internet als TV) hebben veel mensen amper een idee van wat mogelijk is.
- Vlotter wisselen van ISP die dezelfde technologie gebruikt. De modem moet dan immers niet vervangen worden, enkel nieuwe gegevens ingeven (He, daar gaat dit topic immers over
). Lees ook mijn onderschrift.
- eigen digibox lijkt me helemaal zinloos en kostopwekkend
- "sneller dalende prijzen" als je de modem gratis krijgt *kuch* en innovatie heeft het merendeel van de klanten niet nodig
- avm idd, maar 0 euro vs 199+ euro is voor "de gewone mens" ook rap besloten, je spiegelt je eigen idee te snel af op de algemene mening.
en "amper wat mogelijk is", een groot deel van de mensen zijn van het typen "naar google surfen om in google te zoeken naar google", dusseh...
- vlotter wisselen met dezelfde technologie: pxm laat de modem gewoon staan als je contract opzegt en die moet ook niet vervangen worden. de bb3 werkt bij alle xdsl providers, dus ook daar weer: no problem.
ik was overigens ook van jou mening in het begin, en ik had toen een fritzbox (tot vectoring hier gekomen is), maar uiteindelijk...
de telefoonfunctie gebruikte ik na een tijdje niet meer, de voicemail heb ik nooit gebruikt, de dynamic dns kan de bb3 ook, dhcp en andere netwerkzaken doe ik met zentyal, ...
moest pxm je hun modem verplichten + andere modems niet toelaten (ze laten die toe, indien getest, en dat kan dus door andere providers alsook fabrikanten) + moest je voor de modem betalen, dan zou ik zeggen ok, je hebt nog een punt... maar hier heb je er toch echt geen.
(overigens, wat betreft die keuring door pxm: er zijn meer als genoeg zaken die eerst een keuring doormoeten alvorens je ze kan krijgen in belgie en europa, dus daar is pxm niet in fout imho)
dus: iets dat bij MV *nooit* problemen heeft gegeven (aanvraag - sim ontvangen - sms sturen - nummer overgezet) en bij base (elke!) keer misloopt heeft niets met vlotheid te maken?MaT schreef:Dat heeft niets met vlotheid te maken maar met het correct uitvoeren van de procedure en het maken van (menselijke) fouten. Dergelijke zaken zullen helaas altijd wel voorkomen, ongeacht hoe vlot je je nieuwe abonnement kan aanvragen.Splitter schreef:toevoeging op de "vlotheid" bij de mobiele operator: base f*cked up my transfer.
blijkbaar hebben ze het nu geflikt om niet enkel de nummeroverdracht niet te hebben uitgevoerd... maar ook het originele nr van de simkaart te activeren
ahum: bestelling => simkaart ontvangen => surfen naar een site en zeggen om te activeren => datum ingeven (ik kies expres een datum verder als een week in de toekomst) => kaartje helemaal niet actief op gezegde datum => probeer ermee te bellen, kom automatisch bij de klantendienst "om de simkaart te activeren" => meld dat de overdracht niet gebeurd is => "we geven het door" => maak 's avonds nog een ticketje op de site aan hiervoor; met melding ervan => krijg 1 dag later telefoon "het zou in orde moeten zijn" => nummer niet overgedragen, simkaartnr actief
correct uitvoeren en geen fouten maken noem ik ook als onderdeel van VLOT.
noem je het VLOT als je 3 weken op een lasploeg moet wachten? dacht het niet, thans is dat ook vaak procedure (plannen opvragen e.d.)
en "fouten maken"... ik zal altijd zeggen dat het best kan, maar élke! keer ?