ADSL2fit review

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.

Wat vinden jullie van onze ADSL2fit review?

Erg goed
29
54%
Goed
21
39%
Voldoende
3
6%
Slecht
0
Geen stemmen
Erg slecht
1
2%

Totaal aantal stemmen: 54
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Mijn vriend beweert die eigenlijk toch wel alle dagen met pc's en internet en stuff bezig is beweerd (na het lezen van de review hier) dat omdat ADSL2fit opereeert via scarlet alles streng gecontroleerd word want volgens hem zijn BGC en telenet de enige 2 providers die geen strenge controles doen. Het is dus een heel aantrekkelijk aanbod vooral voor het draaien van webservers en gameservers and so an zo lang het totaal legaal blijft.
Als mijn vriend (familielid van mij) gelijk heeft tenminste en denk van wel
En een dingetje nog volgens mij heeft mijn vriend het verkeerd verstaan in review staat iets over voor 6 eur ook mogelijkheid tot ... SERVERHOUSING
hij denkt dat dit betekent dat je thuis niet zo maar eender welke server moogt dragen zonder bij te betalen maar volgens mij betekent het dat zij voor dat bedrag server van u ben hen zetten.
Wie van ons heeft gelijk.

Greetz gamefreak977
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Je mag weldegelijk alle soorten servers draaien bij jou thuis. Het staat zo in de overeenkomst dacht ik. Ze doen totaal geen controle en poort 25 is niet dicht.

Wat betreft die 6 euro... Dat is enkel voor de mailadressen. De opsomming daarachter is gewoon om aan te duiden dat je voor andere dingen ook bij adsl2fit terecht kan.

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niemand heeft gelijk :)
"Wat ook interessant is, is dat men ondertussen al extra services aanbiedt. Zo kan elke ADSL2fit-klant email-adressen bekomen aan een prijs van 6 Euro voor 6 adressen, ook webhosting, serverhousing, enz behoren tot de mogelijkheden."
Die 6 euro slaat dus op die e-mail adressen, niet op webhosting en serverhouding!
Er zijn inderdaad meldingen te vinden op internet dat adsl2fit gehoor heeft gegeven aan een klacht van één of andere organisatie, maar ze hebben de jongen ondertussen terug aangesloten dacht ik. Het hele verhaal stond ergens op forum.adsl-bc.org, maar aangezien mijn moedertaal Nederlands is kan ik het misschien verkeerd begrepen hebben (ik heb ook de hele topic erover niet gelezen, gewoon eens rap over gegaan).
Er is een simpele oplossing voor dat 'probleem', gewoon niets illegaal doen of zorgen dat ze je niet kunnen pakken... op de goedwil van je ISP of wetten van je land rekenen kan ook, toch moet je daar mee opletten...
NuKeM
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Als je niets illegaals mag doen met die internet verbdinging kan je even goed een telenet abbo met 10 gig extra nemen ofzo.
want je moet rekenen voor wat heb je oneindige limieten nodig een ftp zonder een illegale file of een webserver waar volgens mij als je veel volk hebt beter zijt hier bij hosting te nemen (www.boxke.be) en een gaeserver misschien maar dan ben ik toch nog liever bij telenet of GBC ze die niet zoveel controleren
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Bij Telenet en BGC houden ze een gedogenbeleid. Het mag zo lang je er niemand schade mee berokkend. Als er klachten komen dat jij thuis een warez-FTP hebt draaien of een open relay-server en daar wordt serieus gebruik van gemaakt, dan sluiten ze jou af, zo simpel is het. Het zelfde geldt voor a2f, zo lang niemand er last van heeft, dan mag het, anders...

Cheers
Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ik wel u maar al te graag geloven maar mjn vriend kent er toch ook heel veel van en ik weet dus niet wie ik moet geloven ik besef wel dat hij niet altijd gelijk heeft maar meestal heeft hij toch gelijk.
En trouwens wat wel een leuk idee zou zijn is dat je je servers zou kunne verhuren.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Gamefreak, ik denk dat gij in nen droomwereld leeft ofzo... Servers die 384 Kbit upload hebben, en dan nog niet eens gegarandeerd en dan nog is met een dynamisch IP, aan wie gaat gij die ooit verhuurd krijgen?

En ik wil gewoon geen datalimiet omdat ik niet wil dat ik constant mijn teller in 't oog moet houden. En ik woon hier ook met iemand samen. En voor 2 man is 10 GB wel erg krap. Daarenboven is het leuk dat je geen 36 uur disconnects hebt (ik draai hier server met nat op en dan nog compleet legaal, want dat mag volgens adsl2fit) en draai ik een kleine persoonlijke webserver. Die ik dan gemakkelijk vanop het internet kan raadplegen mocht ik iets nodig hebben.

En ik hou niet van BGC, ze hebben me jarenlang uitgemolken... spijtig genoeg moet ik nog via hun lijnen gaan, anders was dat ook al wel gedaan geweest.

greetz,

Nob
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

uhu moeilik te verhuren maar aan een vriend bv. juist iets dat hij kan gebruiken om belangrijke data op te slaan of gelijk wat.
Ook maar voor een prijsje van een EURO in de maand ofzo dus eerder een vriendendienst dan wat anders.
En verder nog commentaar dat er werd gezegt dan moet je maar niets illegaals doen deze uitspraak vind ik een beetje absurd er is bijna niemand die dat kan doen.
Bijna iedereen durft wel eens een crackje of een seriaaltje zoeken en doorgeven ofzo.
NuKeM
Administrator
Administrator

gamefreak977 schreef:En verder nog commentaar dat er werd gezegt dan moet je maar niets illegaals doen deze uitspraak vind ik een beetje absurd er is bijna niemand die dat kan doen.
Bijna iedereen durft wel eens een crackje of een seriaaltje zoeken en doorgeven ofzo.
Ja, maar je moet het ook van onze kant bezien hé, wij kunnen hier moeilijk op ons forum gaan zeggen "Ga je gang maar", want dan krijgen we problemen. Ik hoop dat je dat begrijpt ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gamefreak,

nu ja, je zal een keuze moeten maken tussen wie je gelooft, iemand die een zin fout interpreteert - die eigenlijk nog niemand anders geinterpreteert heeft - of een tiental jongeren die deze boel hier al een jaar draaiende houden en wie die review geschreven hebben met de ervaringen van nob :)

Nu wat betreft die limieten en illegaliteit: ik kan moeiteloos tiental gieg in de maand volkrijgen zonder ook maar 1 illegaal ding te doen.
Wat radiostream, enkele linuxdistro's, updates, effe online gamen, webconference.. etc etc.

Je eigen servers verhuren denk ik trouwens niet dat je mag. Ik betwijfel dat daarover geen lijntje in je contract zou staan. Dat je servers etc host op je lijn tot daar, maardat je er gaat achter verdienen... dat denk ik dat trouwens niet legaal is.

Belangrijke data zet je trouwens ook niet op een server me dunkt van iemand anders.. die zet je op een server waar jij alleen access toe hebt. Genoeg space op het web voor zo zaken ;-)

Ivm cracks en serials: ze zijn illegaal en zullen altijd illegaal blijven.
I love it when a plan comes together!
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Kijk dat is wat ik bedoel cracks seriaals (die niet legeel gekocht worden door u zelf) en key gen's bijna iedereen zoket wel eens zo iets en misschien gelijk kan ik eens leuk adio's streamen en een klein gameservertje draaien voor 4 tal personen ofzo ik weet niet.
Maar kijk ik vind dus wel als ik nu dubbel ga betalen dus zowel adsl2fit en telenet ga nemen dat het een beetje een dure boel worden ge moet weten ik ben slechts 13 en dus het ligt bij de goodwill van mijn ouders.
Misschien belangrijk punt is dat mijn vader graag naar oldies luistert en dat er inderdaad radio streams zijn waar oldies worden uitgezonden misschien kan ik daar mee ouders al overtuigen.
Maar ah dit heb ik gelezen ergens anders op het forum
iemand die 2 adsl lijnen wou compineren voor dubbele snelheid ik vroeg mij niet hetzelfde af maar ik vroeg mij af.
Is er een manier dat ik telenet lijn en adsl lijn tegelijk deel en dat dus kan gekozen worden tusse die 2 zowel bij server (mijn pc) als client (pc van mijn ouders).
nog een laatste ding ik bedoel dus dat ik makkelijk kan overschakelen van het een naar ander (<--bijzaak) maar dat ik zeker niet hoef te rebooten elke keer ik van internet lijn wil veranderen.
dus hierover wat verdere info gehad THX.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

wat bedoelde met "de ervarind van NOB.
bedoelde niet nop.
maar als ge dus nop bedoelt dan wilt dat zeggen dat ze een review schrijven maar eigenlijk geen ervaring hebben met adsl2fit of niet genoeg om concrete inforamtie te geven.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gamefreak,

Gelieve te stoppen over de illegale zaken. Het moet niet aangemoedigd worden! Cracks en serials zijn uit den boze. Illegaal en in deze topic volledig off-topic.

Wat betreft die dubbele lijnen: zoek in het forum, vraag is al meerdere keren gesteld. Is ofwel peperdure router met loadbalancing ofwel disconnecten en kabelkes wisselen. Ik weet niet of 2 ISP's een noodzaak zijn voor u..?
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ja, zal mee stoppe is juist dat ik niet wil op gepakt worden als ik bij adsl2fit ben maar alé ga er neit meer overzage zal gewoon afwachten tot er ten eerste een 8 MB lijn van hun bij mij beschikbaar is en tot er nog meer inforamtie over deze relatief jonge provider beschikbaar is.
En wat betreft die vraag heb ik ook gezegt is idd al gestelt.
En zal dus wel degelijk voor bijkomde info daar naar die topic's gaan maar ik wou gewoon al wete of het al in de eerste plaats mogelijk was.
en nog een kleinigheid wat bedoel je met 2 isp's niet nodig bedoel je dat ik dan gewoon moet wachten tot er iets beters uitkomt dat betaalbaar is en zolang bij telenet blijf of wat bedoel je preciees.

vriedenlijke groeten, gamefreak977

en een welgemeende sorry (ben hier niet voor niets een newbie)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Gamefreakje,

Ge moet oppassen met die 8 mbit, ze zeggen dat ze dat enkel in de grote steden zullen aanbieden, dus wachten tot het bij jou komt kan wel heel erg lang duren.
Bovendien met dat downloaden van dingen die over het randje zijn (ik zal het maar zo omfloerst noemen :p) moet ge niet echt schrik hebben van de provider: deze zijn namelijk gebonden aan de privacywetgeving waarbij ze niet mogen nagaan wat jij download (dat staat namelijk gelijk aan afluisteren). Dat mag enkel onder een gerechtelijk bevel, en voorlopig gebeuren die dingen hier (nog) niet.
NuKeM
Administrator
Administrator

gamefreak977 schreef:wat bedoelde met "de ervarind van NOB.
bedoelde niet nop.
maar als ge dus nop bedoelt dan wilt dat zeggen dat ze een review schrijven maar eigenlijk geen ervaring hebben met adsl2fit of niet genoeg om concrete inforamtie te geven.
Nob is een mod hier die adsl2fit heeft. Op basis van zijn ervaringen hebben we een review geschreven. Hij heeft ons voorzien van zijn ervaringen en heeft de tests gedaan. Ik heb dan de informatie over hun systeem/werking bijeengezocht, hierdoor heb ik een goede correspondentie opgebouwd met mensen bij adsl2fit.
We kunnen dus wel zeggen dat de review geschreven is door mensen met ervaring.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat ik bedoel, waarom heb je twee isp's nodig? Omdat je de provider niet vertrouwt of ...?

Als je er twee tegelijk wilt heb je een router met loadbalancing nodig, of je moet iedere keer kabeltje uittrekken en inpluggen om te switchen tussen isp. Of je zet iedere pc apart op een isp, met elk hun modem. (dure grap).

Idien je info nodig hebt over 2isps tegelijkertijd, ga dan in die topics verder doen. Dan is het hier niet meer off-topic.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

ik ben wel degelijk van plan dat daar te zetten wou het al in mijn vorige berichtje schrijven en idd vertrouw adsl2fit niet 100% want mijn vriend zit toch vaak juist bij de meeste dinge aan de andere kant ook al meer dan genoeg keren gehad dat hij verkeerd was maar heb dus wel degelijk geen zin om 'k weet niet wat boete te betalen.
volgens vriend adsl2fit zelf misschien wel betrouwbaar (<--dat heeft hij nu niet echt gezegt maar dat heb ik toch uit verstaan) maaris het scarlet die alles logt wat volgens hem telenet en GBC in mindere mate doen.
dus GBC en telenet controleren slechts het minimum dat ze moeten doen waar scarlet en al de rest dus veel meer controleren.
Ik vraag eigenlijk gewoon een simpel antwoord hierop wie denkt dat mijn vriend gelijk heeft en wie niet en wrm dan wel.

Het is niet mijn bedoeling om het te hebben over illegale dinge gewoon het log niveau van providers (<-- voor alle duidelijkheid)

sorry nog ff een ding off topic (move it if you must)
en trouwens wrm kabeltjes wissele zit met 2 netwerkaarten.
en als ik zelfs maar één had en een usb modem is er toch geen probleem

greetz , gamefreak977
en alvast bedankt
Gast

gamefreak , merendeel van de providers op scarlet werken met een fair use policy m.a.w geen limiet maar als ge een serieuze brok traffic per maand hebt zullen die u wel eens contacteren om te vragen wat ge precies aan het doen zijt Adsl2fit zelf werkt zelfs NIET met een fair use policy dus m.a.w download zoveel als ge wilt , downloaden is niet illegaal... maar als ge vb servers begint te verhuren ( wa totaal nie aan te raden is met 256 up (niet gegarandeerd) en dynamic ip ) dan zullen die u normaal wel afsluiten , wat ook normaal is

en over uw cracks en serials , de eerste die zegt dat scarlet of wie dan ook da opvolgen , die is paranoia :) hetzelfde mee andere illegale praktijken , die volgen dat niet op... ge denkt toch niet zeker dat uwe provider u gaat monitoren en vanaf ge iet illegaals doet u gaat afsluiten, als ze dat doen mogen ze iedereen in belgie afsluiten... Adsl2fit en alle andere providers in heel belgie gaan maar ingrijpen als er klachten komen , dus zorg ervoor da ze u nie kunnen pakken, en hoe doet ge dat? zoweinig mogelijk illegale dingetjes downloaden of ervoor zorgen dat ge bijna onpakbaar zijt ... want wie spoort er achter mensen die vb liedjes en films halen op het internet, niet de provider maar de platenlabels , copyright labels en movielabels...

om het kort samen te vatten, uw vriend is iemand met veel praat maar komt met weinig bewijs op tafel , providers controleren alleen maar als er klachten zijn, zo simpel is het...

en nog iets over A-Online

A-online was een doos met een strikje rond, en als je die doos opendeed was ze leeg..... A-online was goed in beloftes maken , eind april ging de eerste user online,april werd juni,juni werd juli, en sinds juli was dat forum dood (site was ondertussen ook al ff weg) .

Adsl2fit is nieuw en reël
A-online was gewoon nep
Modbreak:
The Oddity
Posts samengevoegd, indien je je registreert kan je je posts editten.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

T'is wel waar mijn vriend kan eigenlijk ferm zagen soms maar probleem is dat dat eigenlijk famillie is van mij
mijn pc's kome van hem en de meeste dinge die ik weet over computers van hem of van dinge op het net te lezen en al.
wat is nu het probleem mijn moder luistert nog al veel naar die gast en dus als die dat gaat zegge kan ik adsl2fit op mijn buik schrijven.
Maar wel nu een raar oets hij moet er wel degelijk in geloven want hij pakt liever een office lijn bij BGC voor veel geld of goedkoop van adsl2fit.
Terwijl die al beide bij hem beschikbaar ware op het moment dat hij zijn office lijntje genome heeft.
Maar kijk misschien heeft vriend gelijk op het gebied dat ze meer loggen of log's langer bij houden ofzo maar dat ze u idd nioet echt monitoren ofzo maar dus wel meer loggen zodat als ze klacht krijgen dat ze kunnen bewijzen dat gij dat gedaan hebt en dat zij boets niet hoeven te betalen net als alle andere proivders.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gamefreak, we gaan stoppen met off-topic te gaan!

Ofwel lees je alles wat hier al staat, ofwel geloof je je vriend, maar we gaan hier niet verder off-topic over het loggen reutelen.

Final: alle providers zijn door de Belgische wet verplicht alle data bij te houden over hun abo's voor een bepaalde periode, ik dacht 3 jaar, alle providers bewaren dat en doen daar zelf niks mee. Tenzij er een klacht komt van intern misbruik. (vb spam) of een federale klacht (vb hacking, child abuse, etc etc). Dan pas worden de logs aangesproken. Anders niet.
Scarlet gaat niet zomaar politieagentje spelen.

Trowuens speelt dit zoveel rol??? Je moet je legaal gedragen, zo simpel is het. Gedraag je je niet legaal, dan is dat iets waarvoor jij kiest en je zelf de gevolgen moet dragen.

En wat betreft je vriend, wat ik er al van gehoord hebt, het spijt me ze: ik sta Gast zijn woorden bij: "veel facade, weinig inhoud". Ik zou zeggen, kies naar wie je luistert.

En hier houden we het bij!
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

uhu ik weet wel genoeg nu dus ik ga stoppe met die dinge over loggen enzo.
Als ik adsl2fit neem zal ik hier zeker mijn ervaring posten.

bedankt voor de info iedereen.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Vanaf de large abbo hebde dus geen disconects meer juist ??
en is er ergens een mogelijkheid dat je een wisselend ip kan krijgen ??
want als ge een ip hebt die altijd hetzelfde blijft dan kunde mogelijk altijd dezelfde hacker iop uw dak krijgen en da's niet het enige nadeel.

Weet iemand hier meer over ??

oh ja ik zit net website nog eens te overlopen en er staat dat je die lijn kan verhuren aan je huurders (legaal)
Niet dat ik dit van plan ben maar zoude (legaal) dit aan andere mensen mogen verhuren ??
Modbreak:
The Oddity
Posts samengezet. Als member kan je je post bijwerken, gelieve dit te doen en niet voor alles een nieuwe post te maken. Zeker niet als jij de laatste bent die geantwoord heeft in een Topic.
Gast

offtopic: dringend eens accountje maken lol, al de 5de keer dak ik antwoord mee gast account :p

gamefreak over het verhuren ervan bedoelen ze vb mensen die studentenkoten verhuren, en niet over het feit dat gij een bedrijfke start om die lijnen te verhuren

en lol als ge geen vast ip wilt,waarom neemt ge dan een large... kost stukken meer dan een small en ge wilt toch geen vast ip

en uw reden waarom ge geen vast ip wilt trekt op nieveel :p een vast ip is zalig ,als ge natuurlijk uw lijn gebruikt voor wat ge ze nodig hebt, want als ge gebanned zijt op een of andere site staat ge er inderdaad proper ,mee uw vast ip lol

en zie niet in wat een jongen van 13 moet doen met een large abonnement (no hard feelings)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Wa hebt gij overigens met dat hacken? Ge doet precies alsof dat dé reden is waarom ge een wisselend IP nodig zou hebben. Ik heb eigenlijk nog nooit iets gemerkt van hackaanvallen, in de 8 jaar dat ik op het Internet zit. Ja, ok SubSeven heb ik 1x meegemaakt, maar met de firewall/virusscanners van tegenwoordig kunt ge zoiets zelfs geen bedreiging meer noemen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, ik sta onze Gast bij in zijn statement, eerst spreek je over 2 isp abo's teglijk, dan over een large.. wetende dat er al gezegd is dat er slechts een minimale coverage is voor die 8Mbit/s lijnen.

Als je zo'n lijn hebt is één van je hoofdbedoelingen servers draaien. Iemand die deftig servers draait weet hoe hij zijn lijn moet beschermen. Waarom een dynamic ip bij véél isp's, om servers te draaien te ontmoedigen. Enja, hackers, ge hebt het over die script kiddies ofwat? Nen hacker is niet geïnteresseerd in uw pc, waarom zou hij hem dan hacken.

Wat betreft dat verhuren, zoals onze Gast gezegd heeft is dat voor uitzonderingen, zoals studentenkoten en eventueel internet café's etc etc.

Dit is niet de bedoeling dat jij beetje ISP gaat spelen eh.. daarvoor moet je dan ook btw nummer hebben en handelsregister etc. Anders is het in het zwart en zowieso niet legaal.
wezze
Member
Member

Hallo ik heb de review gelezen van adsl2fit en het ziet er mij wel interessant uit maar ik zou graag eens willen weten wat je juist nodig hebt van hardware voor je pc surfklaar te maken?

Dus de belgacom telefoonlijn adsl2fit synchroniseert die en wat heb je dan allemaal nodig?

Ik heb gehoord dat je een adsl modem ervoor nodig hebt wat voor een modem moet dat dan juist zijn en ken je sites war ze die verkopen dat ik dat eens kan zien

Hbe nu telenet en heb nog nooit een adslmodem gehad welke raad jij aan voor adsl2fit?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wezze, LEES deze topic ook EN verder in het forum, gebruik dat knopje search vanboven.

Zie ook deze page
Je hebt nodig:

- belgacom telefoon lijn
- adsl splitters per gebruikt telefoon contact
- ethernetkaart (=netwerkkaart) indien je een ethernet adsl modem gebruikt
- usb-port indien je een usb adsl modem gebruikt.
- utp kabel voor tussen ethernet en modem
- rj11 kabel voor tussen modem en splitter

Sites waar je modems vindt?

www.belgacom.be/adsl en alle goede computerhandelaren.
Ethernetmodems zijn over het algemeen het best, en stabielst.
wezze
Member
Member

ok ik heb een gewoone belgacom telefoonlijn.

wat is eigenlijk het verschil tussen al die modoms kan je met elke van die modems op adsl2fit onine gaan zoja waarom is de 1ne dan duurder dan de andere?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan met al die modems online gaan en ook met A2F.

Ze hebben immers allemaal een debiet van max 8Mbps down en +- 800Kbps up.

Waarom de ene duurder is dan de andere?

1/ intern vs extern
2/ etherent vs usb
3/ verchil tussen modems, router, wireless etc etc.

Ethernet is over het algemeen beter, dus ook normaal gezien duurder.

Ik zou je adviseren eens rond te snuffelen in het forum. Omtrent modems en routers, voor en nadelen staat er toch al een pak in hoor!
wezze
Member
Member

bij sommige modems staar daar achter voor PSTN werkt dat dan nog met een gewone belgacom lijn?

bv modem usb voor isdn
modem ethernet voor isdn

kan dat kwaad dat isdn dinges of mag dat niet?

http://www.backoffice.be/allprod.html.a ... curpage=21

zoals daar
Nob
Erelid
Erelid
Provider

PSTN is voor als ge een gewone Belgacom telefoonlijn hebt. ISDN is voor als ge een ISDN lijn hebt (ook van Belgacom overigens).

En prijsverschillen? Waarom is de ene auto duurder als de andere? Da's een vraag op jouw niveau. Enfin zeg, denk toch gewoon is na.

greetz,

Nob
wezze
Member
Member

bij sommeige modems staat er niet bij of het ISDN OF PSTN is.

Hoe weet ge dat dan?

zoals hier op deze pagina http://www.cybercom.be/fabricat.asp?fab=471&cat=12

de ADSL Modem Siemens USB
ADSL Modem Siemens Ethernet

en Alcatel Speed Touch USB hoe weet ge dat dan?
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Ik denk dat het standaard PSTN is. En als je niet zeker bent, ga dan is kijken op de site van de fabrikant he.
(als het ISDN is staat het er altijd bij)

greetz,

Nob
stijn004

Goedemiddag,
ik heb zo'n 14 dagen geleden ADSL2FIt aangevraagt en nu zie ik bij status.adsl2fit.be staan Validated Call for installdate, ik heb dit dusook gedaan maar nu is men vraag als dit er staat is het dan al zeker dat je aangesloten zal worden of kan het nog zijn dat dit niet zo is.

Mvg,

Stijn
Modbreak:
The Oddity
Read the rules, NO crossposting!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als, A2F bezig is met je aansluiting, dan zal men je zeker en vast aansluiten eh.. anders hadden ze al gezegd dat het niet zou lukken. Of het exact op de dag is als men je beloof dat kan niet gegarandeerd worden, maar kom.
Gast

Dat dacht ik ook,maar het rare is een vriend van me belde vandaag naar hen (het was wel niet paul die opnam ik denk een nieuwe medewerker) en vroeg of hij aansluitbaar was (hij woont de straat achter me) en hij zei dus van niet, maar ik denk dat hij gewoon het check up systeem vanop hun site heeft gebruikt volgens dat ben ik ook niet aansluitbaar maar dit is dus voor de 4 mbits lijnen via Scarlet wellicht zal ik op een 3.3 mbits lijn zitten. Vandaar dat ik me afvroeg of het nu nog kon dat ik niet aansluitbaar zou zijn. (Ik woon te Oostakker-Gent een deelgemeente van Gent op nog geen 5 km van de stad)
Gast

ik denk (bijna zeker van) als ge uw adres gegevens invoert en die zegt dat je niet aansluitbaar bent,dan ben je gewoonweg NIET aansluitbaar...
Stijn

Je moet eens proberen om een straat + telefoonnummer in te voeren ergens in gent (niet centrum) en dan zie je dat je niet aansluitbaar bent. Maar wellicht is dit dus omdat er op die gebieden geen Scarlet dslams zijn , anders zouden ze bij mij de aanvraag al zoiezo niet verwerkt hebben, ik heb zelfs al een pas gekregen+ login alsook hebben ze gemeld dat belgacom de omschakeling morgen in orde zal brengen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als A2F bezig is met de aansluiting dan zal men je zeker kunnen aansluiten. Ik denk dat indien het formulier zegt dat je niet aansluitbaar bent je best nog eens belt. Het kan best zijn dat die dbase waaruit die gegevens worden gehaald niet altijd up-to-date zijn. Nieuwe straten, wijken etc etc.

Kan ook fout in de dbase zijn.. of fout tijdens het ingeven :)

Best altijd eens bellen.
Wat betreft die vriend die achter u woont... tja hangt er van af of die kerel bij a2f wel degelijk gecontroleerd heeft natuurlijk.. kan ook zijn dat om één of andere technische reden niet mogelijk was te leveren..
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”