Geplaatst: 15 aug 2006, 10:04
				
				Nu wordt mijn nachtsurfen ipv gehalveerd, dubbel aangerekend  
			

 
  
   
   
 
Mijn ticket hebben ze gesloten met de verwijzing naar de mededeling van 4 augustus op de 'gekende problemen' pagina, zonder enige verdere vermelding Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen. Ik zal mijn facturen dan ook nauwlettend controleren en indien nodig protesteren. Het is duidelijk dat de telemeter op dit moment volledig onbetrouwbaar is. De vermelding dat het enkel om een 'weergaveprobleem' gaat en dat het op hun server allemaal wel correct geregistreerd wordt vind ik wel zeer goedkoop. Waarom kunnen ze het dan ook niet voor ons correct afbeelden ?Dave schreef:Lap, vandaag weeral van 't zelfde (zie mijn eerdere posts over dit topic) ...
Dus eerst een negatief getal (ongeveer 1 Gb).
Ik heb effectief 8 Gb tijdens het nachttarief gedownload, dus moeten ze mij dit voor 50% aanrekenen ...
Wat denkt ge ?
Na een tijdje is het negatief getal "gecorrigeerd", maar dan wel aan de volle pot, dus niks nachttarief, gewoon die 8 Gb (afgerond)


Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik de enige ben met dit probleem en volgens EDPnet klopt alles ...
Ik heb de info nog maar eens aan mijn "On Hold" ticket toegevoegd.
Wat wilt u dan dat we zeggen? Alles staat inderdaad op de vermelde statuspagina. Daarnaar verwijzen is daarom veruit het efficiëntste.Uzzi schreef:Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen.
Ik zou graag willen weten wat mijn correcte waardes zijn ... zoals ik in mijn ticket gezegd heb, staan er waardes in die absoluut niet kunnen kloppen. Dat ticket is gewoon afgesloten met een verwijzing naar die statuspagina zonder dat mijn waardes aangepast zijn. Noemt u dat een probleem oplossen ?EDPnet schreef:Wat wilt u dan dat we zeggen? Alles staat inderdaad op de vermelde statuspagina. Daarnaar verwijzen is daarom veruit het efficiëntste.Uzzi schreef:Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen.
.... dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat er geen enkele 'officiële reactie' in dit draadje is gepost ... weeral stilzwijgen. Wanneer EDPnet recht in zijn schoenen staat, zijn ze snel om zaken te weerleggen of te beantwoorden. Wanneer er 'een haar in de boter zit' zie of hoor je ze niet.Uzzi schreef:Ik zou graag willen weten wat mijn correcte waardes zijn ... zoals ik in mijn ticket gezegd heb, staan er waardes in die absoluut niet kunnen kloppen. Dat ticket is gewoon afgesloten met een verwijzing naar die statuspagina zonder dat mijn waardes aangepast zijn. Noemt u dat een probleem oplossen ?EDPnet schreef:Wat wilt u dan dat we zeggen? Alles staat inderdaad op de vermelde statuspagina. Daarnaar verwijzen is daarom veruit het efficiëntste.Uzzi schreef:Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen.

Als er effectief een probleem is dat je kan bewijzen; dan gaat edpnet dat niet zo laten; ze hebben in het verleden genoeg bewezen dat ze betrouwbaar zijn op dat vlak en andere vlakken ... (maar dan ga je wel met meer info moete kunnen komen dan "ik heb die 8gb snachts gedownload" heDave schreef:Excuseer, ik ben ondertussen toch ook al 1,5 jaar klant en als je mijn posts erop nagaat zou je zien dat ik voor de rest over de hele lijn positief ben over EDPnet ...
Daarenboven ben ik hier maar beginnen klagen over die teller, enkel en alleen omdat EDPnet in mijn ticket mij de indruk geeft, dat wat hen betreft alles correct is. Wat naar mijn mening niet zo is.
De zaken dus niet beginnen omdraaien aub!
Tevens vind ik het één van de taken van dit forum om elkaar op de hoogte te houden van de verschillende problemen (en hun oplossingen) bij de verschillende providers om zo aan iedereen een objectieve inkijk in deze wereld te geven. Tenminste aan iedereen die daar interesse voor heeft en niet alleen aan de bevoorrechte experts zoals je er zelf duidelijk één bent ...
 bvb logs van je router; du-meter of je newsclient, je kan moeilijk verwachten dat edpnet zomaar gaat zegge "ok; we rekenen het wel half aan".)
 bvb logs van je router; du-meter of je newsclient, je kan moeilijk verwachten dat edpnet zomaar gaat zegge "ok; we rekenen het wel half aan".)
FlashBlue. De meter van EDPnet is de OFFICIELE meter die tevens gebruikt wordt voor het bepalen hoeveel een persoon moet betalen. Vind u het normaal als er verschillende mensen aangeven dat ze tickets lopende hebben, dat hun nachttarrief de volle pot aangerekend word op deze meter?FlashBlue schreef: Als er effectief een probleem is dat je kan bewijzen; dan gaat edpnet dat niet zo laten; ze hebben in het verleden genoeg bewezen dat ze betrouwbaar zijn op dat vlak en andere vlakken ... (maar dan ga je wel met meer info moete kunnen komen dan "ik heb die 8gb snachts gedownload" hebvb logs van je router; du-meter of je newsclient, je kan moeilijk verwachten dat edpnet zomaar gaat zegge "ok; we rekenen het wel half aan".)
Dus het is enkel je eigen weergave, niet hun interne telling.EDPnet known network issues schreef:De verbruiksmeter waarmee u uw adsl-trafiek in het oog kunt houden is
momenteel in onderhoud. Hierdoor kunt u soms eigenaardige waarden zien
opduiken in het overzicht van uw verbruik.
We verzekeren u dat dit slechts een kwestie is van de weergave zelf. De
daadwerkelijk gedown- en geüploade megabytes worden intussen wel degelijk
nog steeds nauwgezet bijgehouden. Dit euvel wordt eerstdaags hersteld.
Dat ticket heb ik al meerdere keren gelezen en ik begrijp perfect wat ze zeggen .... ze zeggen dat het euvel eerstdaags hersteld zal worden ... daar heb ik nog niet veel van gemerkt ....SeNsEi Ze0n schreef:Heb je het ticket al een goed gelezen?
Dus het is enkel je eigen weergave, niet hun interne telling.EDPnet known network issues schreef:De verbruiksmeter waarmee u uw adsl-trafiek in het oog kunt houden is
momenteel in onderhoud. Hierdoor kunt u soms eigenaardige waarden zien
opduiken in het overzicht van uw verbruik.
We verzekeren u dat dit slechts een kwestie is van de weergave zelf. De
daadwerkelijk gedown- en geüploade megabytes worden intussen wel degelijk
nog steeds nauwgezet bijgehouden. Dit euvel wordt eerstdaags hersteld.
Je zou dan mogen verwachten, dat 12 dagen na de teller aankondeging dat de gegevens dan wel accuraat zouden staan op de teller he ...SeNsEi Ze0n schreef:Heb je het ticket al een goed gelezen?
Dus het is enkel je eigen weergave, niet hun interne telling.
Als Electrabel (of Luminus of welke electriciteitsprovider dan ook) afkomt met hetzelfde verhaal zeggende dat de meter bij u thuis wat kaduuk slaat, maar dat ze zelf wel ergens een metertje heeft die alles correct registreert, ga je dat dan ook zonder morren aanvaarden ? Akkoord, he gaat hier maar over een paar Euro's (vs 100'en € voor electriciteit). Ik ben echter van het principe : correct is correct, over wat voor bedrag het ook gaat.SeNsEi Ze0n schreef:Ik had het eigenlijk puur op het feit dat er staat dat ze zelf een andere teller gebruiken die wel juist is. Dus deze gebruiken ze niet als referentie voor de facturen.
Over het feit dat eerstdaags in contrast staat met die 12 dagen heb je meer dan gelijk, het duurt inderdaad al vrij lang.
U stelt dus zowel discriminatie als het niet respecteren van de wet ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer voor? Een krasse uitspraak.FlashBlue schreef:Misschien was een screening van de nieuwe klanten en navraag bij hun vorige isp over hun gedrag een goeie zaak geweest ....
Zeer kras. Ik denk trouwens dat bijna niemand nog aan een internetverbinding zou raken (of toch bijna niemand).Edward Valckx schreef:U stelt dus zowel discriminatie als het niet respecteren van de wet ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer voor? Een krasse uitspraak.FlashBlue schreef:Misschien was een screening van de nieuwe klanten en navraag bij hun vorige isp over hun gedrag een goeie zaak geweest ....
Of toevallig een professional die toevallig wél weet welke voordelen hij kan halen bij niet-standaard ISP's... Als deze voordelen dan ietwat '...' zijn bij momenten als deze...Dave schreef:Iedereen die zich tot een andere ISP wendt, is ongetwijfeld een "veeleisende" of "lastige" klant ...
Wat is onbereikbaar? helemaal niks of een halve seconde langer moeten wachten op je site?vanidian schreef:De metingen hier lopen nog steeds verkeerd... U/l en d/l snelheid zijn ook niet zoals ze zouden moeten zijn. Bepaalde sites zijn onbereikbaar... Er is precies meer aan de hand... Wat weet ik niet, maar ja...
En wat maakt een mens proffesioneel? Als het beroepshalve bedoeld is dan zijn daar ook de abonementen voor die de nodige SLA contracten hebben die zaken als snelheid garanderen en indien die niet worden nagekomen je de nodige rechtsbijstand bieden.sChutt schreef:Of toevallig een professional die toevallig wél weet welke voordelen hij kan halen bij niet-standaard ISP's... Als deze voordelen dan ietwat '...' zijn bij momenten als deze...
1) De mogelijkheid correct te kunnen spellen.andy-dsl schreef:En wat maakt een mens proffesioneel? Als het beroepshalve bedoeld is dan zijn daar ook de abonementen voor die de nodige SLA contracten hebben die zaken als snelheid garanderen en indien die niet worden nagekomen je de nodige rechtsbijstand bieden.
Een particulierabonement gebruiken voor professionele doeleinden is gewoon ronduit..... dwaas. Je mag dan nog advocaat zijn, je probleem wordt als een particulier abonement behandeld en je mag roepen en draaiën zoveel je wil maar volgens de voorwaarden die je dan hebt ondertekend zal dit nooit anders zijn.

 (en ik ben dan nog slecht in talen normaal gezien
 (en ik ben dan nog slecht in talen normaal gezien  )
) 
 Code: Selecteer alles
              Download	 	   Upload
08/2006	 	4352,59 MB	 	-926,23 MBda zou vet zijn zerds schreef:waarom klagen? Ik heb een negatief getal upgeload, dat wil zeggen dat EDPnet mij gaat terug betalen @ 25 cent per Gig
Code: Selecteer alles
Download Upload 08/2006 4352,59 MB -926,23 MB

Code: Selecteer alles
Download	 	Upload
18/08/2006	 	2156,82 MB	 	0,00 MB
17/08/2006	 	-3425,47 MB	 	-570,62 MB

 (en zolang ik er geen negatieve gevolgen van heb is dit eigelijk ni zo erg he, al wil k natuurlijk wel kunne zien hoeveel ik verbruik, anders heb ik wel een probleem met het eventuele "te veel" bij te betalen als ik ni kon checken hoeveel ik heb verbruikt)
 (en zolang ik er geen negatieve gevolgen van heb is dit eigelijk ni zo erg he, al wil k natuurlijk wel kunne zien hoeveel ik verbruik, anders heb ik wel een probleem met het eventuele "te veel" bij te betalen als ik ni kon checken hoeveel ik heb verbruikt)LOL. Het moest rap gaan. SorrysChutt schreef:1) De mogelijkheid correct te kunnen spellen.

Je vermeld dit nergens en ik heb dit ook niet in aangehaald. Toch leert mijn ervaring mij dat veel zelfstandigen goedkope abos nemen om de kosten te drukken. Als je dan een softwarehuis of ziekenhuis aan de lijn krijgt dan maar een simpel particulier abo hebben maar dezelfde service willen als een abo met SLA van 300 € weet je al genoeg. Veel mensen willen gewoon on-line zijn met een behandeling alsof ze de enige klant zijn die een ISP heeft. That's it.sChutt schreef:2) Particulierabbonement mag dan wel zijn, maar iemand met een beetje kennis weet het verschil tussen de standaard- en de niet zo standaard ISP's en wenst dan ook dat verschil te krijgen. Waar vermeld ik dan dat ik mijn 99,99% uptime wenst te halen...? Laat staan dat ik een zaak draai op mijn dsl lijn...?
Ik geloof graag dat je weet waarover je het hebt. Probleem is dat sommige mensen "snel" denken dat ze weten waarover ze het hebben. Zoals ik hierboven al zei: kom maar eens een paar uur meeluisteren op een helpdesk. De aanval was dan ook niet persoonlijk bedoeld. Je hebt natuurlijk gelijk wat die teller betreft en als je idd de voorwaarden leest is het normaal dat die van beide kanten (zowel ISP als klant) worden nagekomen. Nu wij lezen voorwaarden ne cijfers. De doorsnee gebruiker leest enkel zijn bankrekening vrees ik. Ik weet dat het cru gesteld is maar dit geld voor 80 % van de gevallen. Neem er dan ook nog eens bij dat men daarna komt klagen dat men nog veel te weinig kan voor het weinige dat men betaald en je bent vertrokken.sChutt schreef:Ik doelde op niets meer dan het feit dat gebruikers 'met kennis' wel degelijk weten voor welke voorwaarden ze ondertekend hebben.
Én in hoeverre die voorwaarden verschillen van standaard ISP's.
Én die dan ook dat verschil willen krijgen uiteraard. Als die voorwaarden stellen dat mijn verbruik maar half telt tijdens de nachturen, dan had ik graag een teller die mij én EDPnet kan bevestigen dat mijn quota grotendeels 's nachts verbruikt werd bijvoorbeeld.
Vanaf 08/08 tot 17/08 (reconnect door netwerk problemen in OV) is er bij mij ook niet geteld, alles daar voor en daarna is juist.rottweily schreef:Mijn teller staat al 10 dagen onveranderd op 10%.

Mja er klopt idd ni echt veel meer van de laatste 2 dagen nu bij mij.vanidian schreef:Download 1870 MB
Upload 0MB ????
Ik geloof dat de teller de download en upload samengeteld heeft als download, anders klopt het niet...

op deze manier mag ik hope niks extra heDaNi0 schreef:Inderdaad, die resultaten kloppen langs geen kanten meer. Probeer nu maar te weten hoeveel dat je zult mogen betalen op het eind van de maand.
 ik denk het niet ... die vlieger zal wel niet opgaan, ongetwijfeld staat er iets anders in de algemene voorwaarden.
  ik denk het niet ... die vlieger zal wel niet opgaan, ongetwijfeld staat er iets anders in de algemene voorwaarden.
Ik weet ook wel dat die vlieger niet gaat opgaan, maar ik vind het niet serieus dat ze u iets aanrekenen waar ge eigelijk totaal niks aan kunt doen.Dave schreef:Niets aanrekenenik denk het niet ... die vlieger zal wel niet opgaan, ongetwijfeld staat er iets anders in de algemene voorwaarden.
Status op dit moment (voor zover ik weet) is nog altijd dat Tickets worden afgesloten met verwijzing naar:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... tus_Issues
Ik veronderstel dat wachten op beterschap de boodschap is ...
Het is mij ook wel een raadsel wat ze gaan aanrekenen, zelf een zicht hierop houden is momenteel onmogelijk (wegens totaal onbetrouwbare teller), we zullen hen dan maar moeten geloven zeker
Ik denk/hoop dat het tegen september wel al opgelost is.blondie2001 schreef: als ze niets extra aanrekenen dan staat dat hier begin septemeber na de verzending van eerste facturen op dit forum met als gevolg dat leecher het gevoel zullen krijgen dat ze vrij spel hebben en dat binnen de korste keren het netwerk overbelast gaat zijn
door dingen die vroeger niet zijn aangerekend er bij te tellenvanidian schreef:Op enkele uren is er meer dan 400MB op de teller bijgekomen, zonder dat het aantal GB's op mijn PC veranderde... HOE doen ze dat????