Pagina 20 van 24
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 13:39
door Parshift
Na ook eerst enkel uitgaande oproepen te kunnen voeren, kan ik na telefonisch contact met klantendienst nu ook oproepen en sms ontvangen.
Alleen lijken 2-factor verificatie sms-en nog niet binnen te komen? Bvb KBC, Paypal,... Iemand al geprobeerd en effectief ontvangen?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 13:45
door ym2003
Dat onbekend nummer in je android instellingen wil niet zeggen dat het niet werkt. Bij mij staat er ook nummer onbekend, maar ik kan gewoon bellen en gebeld worden. Je kan best eens proberen iemand je te laten bellen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 13:46
door boulder
Parshift schreef: 20 dec 2024, 13:39
Na ook eerst enkel uitgaande oproepen te kunnen voeren, kan ik na telefonisch contact met klantendienst nu ook oproepen en sms ontvangen.
Alleen lijken 2-factor verificatie sms-en nog niet binnen te komen? Bvb KBC, Paypal,... Iemand al geprobeerd en effectief ontvangen?
Vlak nadat ik merkte dat mijn nummer actief was heb ik aangelogd op de klantenzone van Hey (mijn vroegere provider).
Daarvoor had ik Itsme nodig, is dat voldoende als test voor jou?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 13:47
door Flippi
michaelbelgium schreef: 20 dec 2024, 11:29
Wat ik ook mis sinds de nummeroverdracht is de optie "bellen via wifi".. om éen of andere reden is dat gewoon verdwenen, die optie.
Klopt, met Hey had ik de optie ook (op de OnePlus Nord 3) dus in tegenstelling wat digi zegt, dat het "afhankelijk van toestel is", denk ik dat dit niet waar is lol
Naar ik begrepen heb - en spreek me tegen als het tegendeel geldt - is VoWiFi inderdaad afhankelijk van het toestel, maar ook van de provider. M.a.w. het is mogelijk dat jouw toestel met VoWiFi werkt bij de ene provider, maar niet bij een andere.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 13:49
door Parshift
boulder schreef: 20 dec 2024, 13:46
Vlak nadat ik merkte dat mijn nummer actief was heb ik aangelogd op de klantenzone van Hey (mijn vroegere provider).
Daarvoor had ik Itsme nodig, is dat voldoende als test voor jou?
Als je daarvoor een verificatie code per sms kreeg wel, maar werkt itsme niet alleen via de app?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 14:02
door boulder
Parshift schreef: 20 dec 2024, 13:49
Als je daarvoor een verificatie code per sms kreeg wel, maar werkt itsme niet alleen via de app?
Ahja, inderdaad, maar ik heb ook al een andere applicatie gebruikt waar je een code per SMS krijgt.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 14:03
door ozfunghi
Hier is het alvast nog steeds wachten op de nummeroverdracht van JimMobile. De Digi simkaart is actief, bij het activeren werd enkel gevraagd naar mijn klantennr. De Simcode op de achterkant van de Jim sim had ik moeten opgeven toen ik de aanvraag deed. Maar voorlopig dus geen overdracht, beide sims zitten in dezelfde gsm, beide sims werken, elk met een apart nummer.
Rke schreef: 20 dec 2024, 11:07
Hier is de nummeroverdracht ook in orde gebracht. Alleen krijg ik geen binnenkomende oproepen en sms’en. Uitgaand werkt alles. Data verbinding is ook top.
Even contact opgenomen met de klantendienst via whatsapp. Kan altijd iets verkeerd lopen natuurlijk
Ik heb hen vorige week, de dag na de aanvraag, ook via whatsapp een vraag gesteld. 7 dagen later nog geen reactie. Ik zou mijn bonen er niet op te week leggen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 14:36
door Strange Entity
Ik heb mijn sim-kaart vandaag ook gekregen. Ik werk nog met een pre-paid herlaadkaart, dus ik ga die nog opgebruiken vooraleer ik mijn DIGI-sim activeer. Ik heb ondertussen wel nog altijd geen bevestigingsmail gekregen en kan mij bijgevolg ook niet aanmelden op de website van DIGI... Vreemd.
Ik zal de klantendienst nog maar eens moeten contacteren.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 15:05
door ozfunghi
Strange Entity schreef: 20 dec 2024, 14:36
Ik heb mijn sim-kaart vandaag ook gekregen. Ik werk nog met een pre-paid herlaadkaart, dus ik ga die nog opgebruiken vooraleer ik mijn DIGI-sim activeer.
Je hebt onbeperkt bellen bij Digi. Wat is het nut om te wachten en eerst je pre-paid kaart op te gebruiken? Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel data op hebt staan als je met een prepaid kaartje werkt.
Strange Entity schreef: 20 dec 2024, 14:36
Ik heb ondertussen wel nog altijd geen bevestigingsmail gekregen en kan mij bijgevolg ook niet aanmelden op de website van DIGI... Vreemd.
Check je spambox. Bij vele anderen (waaronder mezelf) kwam de mail daar toe.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 15:17
door Jalapeñ0
Hier SIM actief sinds gisteren in een OP 12R.
Wat mij jammer genoeg opvalt: Geen VoWifi of VoLTE aanwezig, geen voicemail, geen tweede lijn.
Als je dus in gesprek bent, hoort de oproeper dat je in gesprek bent en later opnieuw moet proberen.
VoWifi op m'n toestel was bij Telenet geen probleem. Ik heb geprobeerd om met Shizuku VoWifi te forceren maar niet gelukt helaas. Het is DIGI dat dit moet activeren.
VoWifi en tweede lijn kan ik jammer genoeg niet missen. Ik probeer sinds gisterenavond de klantendienst te bereiken voor meer informatie hierover, maar niet gelukt.
Ik schakel terug over naar een andere operator.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 15:32
door Splitter
vowifi snap ik ergens nog (zelf geen nood aan maar soit), maar "2de lijn" heb ik nooit gesnapt,
zelfs niet voor het bedrijfsleven en vast telefoon... (een wachtrij, ja, maar 2de lijn op je toestel?)
vind het concept ervan nogal vrij asociaal "he ik krijg een andere oproep, blijf effe hangen" en huppa, de huidige gesprekspartner de wacht in...
als iemand je echt nodig heeft, belt die toch gewoon terug? of dan bel jij toch gewoon terug nadat je klaar bent?
beetje hetzelfde met voicemail, daar denk ik ook grotendeels hetzelfde over.
(natuurlijk wat wel onmisbaar is, is dan een melding krijgen van de gemiste oproep, natuurlijk)
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 15:35
door Jalapeñ0
Dat is exact wat ik bedoel. Het is voor mij en wellicht voor vele anderen onmisbaar om notificatie te krijgen wanneer iemand je belt of heeft gebeld tijdens een oproep.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 16:24
door Fluppeke
Je hebt onbeperkt bellen bij Digi. Wat is het nut om te wachten en eerst je pre-paid kaart op te gebruiken?
Dat zal in de veronderstelling zijn dat Digi pas zou beginnen factureren na 'activatie' van het oude nummer. In hoeverre je dat zelf kan bepalen door sim kaart niet te gebruiken of nummeroverdracht niet te activeren is een andere vraag. Ervaringen hierover zijn dus welkom
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 16:43
door karine
Ik veronderstel dat DIGI pas na het zelf activeren van de sim kaart begint met de nummeroverdracht bij de andere provider of is dat niet juist?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 16:47
door FrankyBru
nvdeynde schreef: 20 dec 2024, 13:35
Digi heeft geen voicemail. Hoe lang blijft een inkomende oproep dan bellen en wat krijgt de beller te horen als je niet opneemt ?
Ik zit nu bij Base, voicemail staat uit: mijn gsm blijft 60 seconden bellen en dan hoort beller bericht “oproepnummer momenteel niet bereikbaar”.
Geprobeerd en het werkt gelijkaardig. Niet getimed, maar leek ook een minuut dat hij blijft bellen, met daarna boodschap dat oproeper niet bereikbaar is, in 3 talen. Nederlands kwam eerst.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 17:29
door Petrikske
Jalapeñ0 schreef: 20 dec 2024, 15:17Wat mij jammer genoeg opvalt: Geen VoWifi of VoLTE aanwezig, geen voicemail, geen tweede lijn.
When you pay peanuts?
Het was te verwachten dat er zaken niet langer zouden werken hé, onbeperkt bellen voor 5€ en dan nog een pak data bovenop.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 17:31
door karine
Petrikske schreef: 20 dec 2024, 17:29
Jalapeñ0 schreef: 20 dec 2024, 15:17Wat mij jammer genoeg opvalt: Geen VoWifi of VoLTE aanwezig, geen voicemail, geen tweede lijn.
When you pay peanuts?
Het was te verwachten dat er zaken niet langer zouden werken hé, onbeperkt bellen voor 5€ en dan nog een pak data bovenop.
Hey heeft dit toch allemaal voor €5.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 17:40
door Petrikske
Maar ik ga spoedig verhuizen en ontvangst van Orange op nieuwe adres is onbestaande, dus ik ben dan ook weer niets met al die extra opties die ik niet kan gebruiken.
Zo zien we opnieuw dat elke consument z'n eigen besonjes heeft, wel mooi trouwens van Hey dat ze het allemaal wel kunnen aanbieden.
Is het altijd zo geweest of is dat sinds 18/12?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 17:56
door Strange Entity
ozfunghi schreef: 20 dec 2024, 15:05
Strange Entity schreef: 20 dec 2024, 14:36
Ik heb mijn sim-kaart vandaag ook gekregen. Ik werk nog met een pre-paid herlaadkaart, dus ik ga die nog opgebruiken vooraleer ik mijn DIGI-sim activeer.
Je hebt onbeperkt bellen bij Digi. Wat is het nut om te wachten en eerst je pre-paid kaart op te gebruiken? Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel data op hebt staan als je met een prepaid kaartje werkt.
Strange Entity schreef: 20 dec 2024, 14:36
Ik heb ondertussen wel nog altijd geen bevestigingsmail gekregen en kan mij bijgevolg ook niet aanmelden op de website van DIGI... Vreemd.
Check je spambox. Bij vele anderen (waaronder mezelf) kwam de mail daar toe.
Ik heb nog iets meer dan €7 op mijn pre-paid kaart staan. Als ik mijn DIGI-sim nu al activeer, ben ik deze sowieso kwijt. Dus ik ga dat bedrag gewoon nog opgebruiken.
Wat de bevestigingsmail betreft: heb meteen mijn spam gecheckt, maar ook daar was geen spoor van een mail van DIGI te vinden.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 17:59
door Matt555
Petrikske schreef: 20 dec 2024, 17:40
Maar ik ga spoedig verhuizen en ontvangst van Orange op nieuwe adres is onbestaande, dus ik ben dan ook weer niets met al die extra opties die ik niet kan gebruiken.
Geen nood .... Lucifers en wat kreupelhout en oude deken zal toch wel in de pampas te vinden zijn zeker ?

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 18:17
door rmag
Strange Entity schreef: 20 dec 2024, 17:56
Ik heb nog iets meer dan €7 op mijn pre-paid kaart staan.
Dat geld krijg je terug.
https://www.prepaidsimkaarten.be/rester ... ed-belgie/
Nog een regeling van De Sutter van 2023.
Meeste operatoren rekenen wel -5 euro administratiekosten. Ik weet niet welke operator je nu hebt, zou in hun Q&A pagina kunnen staan.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 18:25
door Flying
Geen simkaarten in de brievenbus vandaag. Zal voor volgende week zijn. Ik wacht vol spanning af

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 18:41
door dot1x
Geen idee of ik de enige ben. Maar het valt mij toch op hoe sommigen de kleinste tekortkomingen proberen te vergroten.
"Ik heb na 3 à 4 dagen nog steeds geen brief ontvangen, bij X was dat wel het geval!!!"
"Geen 2de lijn mogelijk terwijl dit bij X wél mogelijk is!!!"
Geeft hetzelfde gevoel als die gekochte reviews op bepaalde producten op Amazon of bol.com
Serieus mensen? Eindelijk een nieuwe onafhankelijke operator die in België(!) kan starten die - uiteraard wat kinderziektes heeft in het begin- en de markt eindelijk in dit digitaal onvriendelijk land kan openbreken. Geen wonder dat Orange en Proximus nu ineens een stuiptrekking krijgen en via hun "lowcosters" met interessante aanbiedingen afkomen. Gezonde marktwerking, wie had ooit kunnen denken dat het in België ook zou kunnen?
Dat zij nu ineens wél met betere formules afkomen is gewoon zeggen "Beste Belgen, wij hebben u gewoon gemolken omdat het kon".
De enige manier om dat gedrag af te straffen is door over te schakelen op een nieuwe operator.
Trouwens, ben ik dan één van de weinigen die Whatsapp of Telegram gebruikt om te bellen? "Gewoon" bellen doe ik nog in zéér uitzonderlijke gevallen of wanneer ik moet bellen om een afspraak te maken ergens. Maar bellen of sturen doe je toch in 90% van de gevallen met vrienden of kennissen? Met de data die je bij DIGI krijgt moet je toch een idioot zijn om het niet te doen wanneer het wel kan?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 18:42
door freddie
Flying schreef: 20 dec 2024, 18:25
Geen simkaarten in de brievenbus vandaag. Zal voor volgende week zijn. Ik wacht vol spanning af
Hier hetzelfde. Nochtans vorige week vrijdag de bestelling geplaatst voor een nieuw nummer.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 19:30
door Ed Egnal
Hoi;
Vorige week donderdag ingetekend gisteren(donderdag) sim gekregen.
Rond de middag kaartje geactiveerd met de boodschap "uw nummeroverdracht gebeurt binnen de 24h" nu zijn we al uren verder maar nog steeds geen binnenkomende telefoons mogelijk op mijn normaar nr.
Kan surfen enz ook bellen met een 0451...nr maar op mijn eigen nr niet bereikbaar.
Kom van Mobile vikings met één van onze gezinsnrs om eens te bekijken of de overstap voor al onze nrs goed gaat werken maar...
Gisteren al eens kontakt gehad met klantendienst " alles komt in orde binnen de 24h" daarstraks omstreeks 17h nog eens" alles al oké voor 90% maar uurtje geduld" maar niemand kan mij voorlopig bellen op mijn gewone nr.
We zullen het maar dulden onder de noemer "kinderziektes" zekers
grtz
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 19:40
door Stroper
dot1x schreef: 20 dec 2024, 18:41
Geen idee of ik de enige ben. Maar het valt mij toch op hoe sommigen de kleinste tekortkomingen proberen te vergroten.
"Ik heb na 3 à 4 dagen nog steeds geen brief ontvangen, bij X was dat wel het geval!!!"
"Geen 2de lijn mogelijk terwijl dit bij X wél mogelijk is!!!"
Geeft hetzelfde gevoel als die gekochte reviews op bepaalde producten op Amazon of bol.com
Kwaliteit kost geld, DIGI moet nog bewijzen dat ze dezelfde kwaliteit kunnen bieden als de bestaande spelers.
dot1x schreef: 20 dec 2024, 18:41
Trouwens, ben ik dan één van de weinigen die Whatsapp of Telegram gebruikt om te bellen? "Gewoon" bellen doe ik nog in zéér uitzonderlijke gevallen of wanneer ik moet bellen om een afspraak te maken ergens. Maar bellen of sturen doe je toch in 90% van de gevallen met vrienden of kennissen? Met de data die je bij DIGI krijgt moet je toch een idioot zijn om het niet te doen wanneer het wel kan?
Beetje off-topic.
Ik heb enkel Whatsapp voor de groepchats met de buren, werk,... omwille van sociale dwang. Calls via WhatsApp weiger ik by default. Meta weet al genoeg, en bijna alle abonnementen bij alle providers hebben oneindig veel voice & berichten.
Persoonlijk haat ik het ook als mensen zonder reden beginnen te videobellen in bv. de winkel, de telefoon springt dan automatisch op speakerphone, en in plaats van te kijken naar hun scherm staan ze er dan mee te zwaaien en dan kan iedereen het gesprek meevolgen en moet de ontvanger toch zeeziek worden als ie zijn scherm bekijkt.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 19:47
door dizzydc
Ed Egnal schreef: 20 dec 2024, 19:30
Hoi;
Vorige week donderdag ingetekend gisteren(donderdag) sim gekregen.
Rond de middag kaartje geactiveerd met de boodschap "uw nummeroverdracht gebeurt binnen de 24h" nu zijn we al uren verder maar nog steeds geen binnenkomende telefoons mogelijk op mijn normaar nr.
Kan surfen enz ook bellen met een 0451...nr maar op mijn eigen nr niet bereikbaar.
Kom van Mobile vikings met één van onze gezinsnrs om eens te bekijken of de overstap voor al onze nrs goed gaat werken maar...
Gisteren al eens kontakt gehad met klantendienst " alles komt in orde binnen de 24h" daarstraks omstreeks 17h nog eens" alles al oké voor 90% maar uurtje geduld" maar niemand kan mij voorlopig bellen op mijn gewone nr.
We zullen het maar dulden onder de noemer "kinderziektes" zekers
grtz
Bijna eenzelfde parcour hier, met nog één extra moeilijkheid: simkaart werd door MobileVikings geblokkeerd omdat er al te lang geen herlading (lees: authenticatie) meer gebeurd was op deze kaart. We hadden nog tot begin januari om de kaart te herladen om nummer te behouden, maar geen netwerk meer op oude simkaart.
Vorige week donderdag ook kaart besteld, gisterennamiddag geactiveerd. Bellen naar het activatienummer om de nummeroverdracht lukte niet. Steeds 'nummer is niet gekend' (of iets dergelijks). Gisteren contact opgenomen met helpdesk. Vriendelijk geholpen door een dame die kon bevestigen dat in de achtergrond toch alles correct in gang was gezet. We moesten even wachten tot de andere (lees: MV) simkaart zou uitvallen... Ware het niet dat deze al wegens die authenticatie-problemen begin december al uitgevallen was

(eigen schuld).
Deze middag dan toch maar even op kousenvoetjes gebeld naar MV, om te vragen of deze overdracht weg van hun wel netjes kon gebeuren in deze situatie. Vriendelijke dame had met, na wat navragen aan collega's netjes kunnen helpen. Opnieuw netwerk via de MV-SIM.
Sinds deze middag was 0451-nr die we toegewezen hadden gekregen vanuit Digi vervangen door onze over-te-dragen nummer op het MyDigi platform. Bellen met de Digi-SIM toont ook de overgedragen nummer al. So far so good. Enkel naar het niet-digi nummer bellen komt nog op de voicemail uit ...
Nogmaals even vriendelijk naar de Digi-helpdesk gebeld. Deze keer ook weer vriendelijk geholpen door een mannelijke medewerker. Kon bevestigen dat het proces nog niet volledig afgelopen was, dus binnen de 4 uur wel in orde zou moeten zijn. Eventueel hebben we wel wat meer pech met deze overdracht als er menselijke handelingen tussen zouden zitten omdat het weekend nu voor de deur staat.
We duimen mee, maar me zijn wel al heel wat stappen verder. Niks te klagen, omdat ik ze dankbaar ben om de markt eens wat wakker te schudden.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 19:48
door Bartlorre
Parshift schreef: 20 dec 2024, 13:39
Na ook eerst enkel uitgaande oproepen te kunnen voeren, kan ik na telefonisch contact met klantendienst nu ook oproepen en sms ontvangen.
Alleen lijken 2-factor verificatie sms-en nog niet binnen te komen? Bvb KBC, Paypal,... Iemand al geprobeerd en effectief ontvangen?
PayPal sms komt bij mij ook niet binnen
Al een oplossing voor gevonden? Of al gemeld bij Digi?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 19:52
door Splitter
Jalapeñ0 schreef: 20 dec 2024, 15:35
Dat is exact wat ik bedoel. Het is voor mij en wellicht voor vele anderen onmisbaar om notificatie te krijgen wanneer iemand je belt of heeft gebeld tijdens een oproep.
ik heb dit even getest, en met base werkt dit evenzeer niet - een 2de lijn gaat ook niet over, en geeft ook geen enkele indicatie van een gemiste oproep.
met proximus werkt het wel.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 19:58
door boonpwnz
Zolang je niet laat activeren door Digi is er niks aan de hand in feite?
Ik bedoel bij een nummeroverdracht?
Het is omdat ik nog twijfel om bij men huidige provider te blijven. Alleen weet niet wat de procedure hiervan is.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 20:09
door stefan1234
dot1x schreef: 20 dec 2024, 18:41
Geen idee of ik de enige ben. Maar het valt mij toch op hoe sommigen de kleinste tekortkomingen proberen te vergroten.
Mij valt eerder het omgekeerde op: dat sommigen anderen beginnen te policen om problemen te ontkennen. De reden is, voorspelbaar genoeg, altijd een of andere vorm van infopolitiek activisme via consumptiekeuzes. Het internet in België is al zo lang te duur, we zijn al zo lang uitgeperst door het duopolie dat beschermd wordt door de polletiekers die in de bestuursraden zitten, etc. etc. En dus moeten "we" Digi steunen om de grote drie pijn te doen.
Ik doe niet mee aan dat soort redeneringen. Iedereen moet gewoon voor zichzelf de rekening maken wat het beste is en wat hij wel of niet aanvaardbaar vindt. Als je klant bent bij een bedrijf uit ressentiment tegen een ander bedrijf, dan leidt dat al vlug tot een vertekend beeld op basis van beoordelingscriteria die je gaat bepalen i.f.v. het gewenste resultaat. Fan zijn van om het even welk bedrijf is harde cringe.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 20:36
door metoyou
Ik belde vanamiddag kort na 15u30 naar het activatienummer die op de brief staat vermeld.
Er werd gezegd : " Druk 1 als u belt met het nummer dat u wil overdragen, en dan nogmaals op 1 drukken. De activatie met nummerbehoud werd aangevraagd en zal binnen 24u actief zijn. "
" Als u dit nummer in het weekend belt, de activatie met nummerbehoud gebeurt enkel tijdens weekdagen "
Is dit iets wat iedere keer werd gezegd tijdens het bellen naar het activatienummer ?
Ik lees hier verschillende zaken, zoals je moest je klantennummer ingeven van vorige provider, ....
Hier is dat allemaal niet gevraagd ...
Momenteel (20u35) is mijn simkaart van Yoin nog steeds actief, 5 uren na aanvraag activatie.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 20:39
door metoyou
boonpwnz schreef: 20 dec 2024, 19:58
Zolang je niet laat activeren door Digi is er niks aan de hand in feite?
Ik bedoel bij een nummeroverdracht?
Het is omdat ik nog twijfel om bij men huidige provider te blijven. Alleen weet niet wat de procedure hiervan is.
Ik ga ervan uit van niet, want je moet zelf bellen naar het telefoonnummer dat vermeld staat in de brief.
Je zal wel geen dagen mogen wachten, denk ik. Waarschijnlijk staat dit ergens in hun voorwaarden.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 20:55
door Nexus1980
Een paar dingen die ik als nieuwe gebruiker heb ervaren.
Bij registratie met itsme (11/12) werd mijn oud adres van 4j geleden gebruikt. Ik heb dit aangepast maar voor een andere reden is het oude adres toch geregistreerd.
Doordat de mails naar spam gingen en de helpdesk personen weinig informatie konden delen is de registratie opnieuw gebeurd. Nu wel op het juiste adres.
Gisteravond, omdat iemand iets zei over de spamfolder, mij eindelijk kunnen registreren op mydigi en is vandaag het eerste contract stopgezet.
Dinsdag zou alles in orde moeten zijn.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 23:08
door ozfunghi
Vanavond werd het JimMobile nummer van mijn dochter overgedragen (Digi sim was al van gisteren actief maar met een ander nummer). Vreemd genoeg is haar Jim sim nog steeds actief... met hetzelfde nummer. Als ik haar nu bel, komt het aan via haar Jim simkaart. Maar als ze mij belt via haar Digi sim, komt het gesprek bij mij toe als haar eigen (originele) nummer. Vreemd.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 20 dec 2024, 23:47
door JoskeVermeulen
Nexus1980 schreef: 20 dec 2024, 20:55
Bij registratie met itsme (11/12) werd mijn oud adres van 4j geleden gebruikt. Ik heb dit aangepast maar voor een andere reden is het oude adres toch geregistreerd.
Net zoals het adres digitaal op je eID staat, dien je itsme te updaten bij een adreswijziging. Deze gegevens worden mee uitgelezen op het moment van aanmaak/heractiveren van een itsme account via eID (of krijgt dit door via de bank indien via die optie aangemaakt).
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 21 dec 2024, 00:14
door karine
Iemand enig idee wanneer DIGI de andere provider contacteerd betreft de nummeroverdracht?
Gebeurt dit direct bij de aanvraag of pas wanneer de klant de activatie opstart?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 21 dec 2024, 00:25
door michaelbelgium
Al iemand opgemerkt dat er een extra app bijgekomen is (als je bij Digi zit)? Alle sinds toch bij mij
"Digi STK"
Als ik meer info bekijk dan is het eigenlijk de "sim-toolkit", ik herinner mij niet dat ik die app had lol. Je kan er paar (voor mij ongekende) instellingen wijzigen
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 21 dec 2024, 02:13
door anonyme
karine schreef: 21 dec 2024, 00:14
Iemand enig idee wanneer DIGI de andere provider contacteerd betreft de nummeroverdracht?
Gebeurt dit direct bij de aanvraag of pas wanneer de klant de activatie opstart?
Wanneer klant de activatie opstart lijkt me (dat is normaal standaard procedure). Nummerportaties worden niet verwerkt in het weekend, en enkel tijdens kantooruren.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 21 dec 2024, 08:45
door Stiaan
Het valt me wel op dat er zeer veel problemen zijn met de activatie van de simkaarten en de nummeroverdrachten. Bij mij ook nog steeds niet in orde, donderdag om 11:30 de overdracht aangevraagd, BASE stuurde quasi meteen een mail dat mijn diensten afgesloten zouden worden bij hen maar tot op heden werkt (gelukkig) alles nog bij hen want bij DIGI is nog altijd niks geactiveerd.
Nochtans meermaals naar de klantendienst gebeld die telkens met een andere uitleg kwam maar het was altijd hetzelfde “over een uur is het in orde”. Niet dus.