Pagina 16 van 27
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 27 sep 2013, 16:57
door raf1
Perfect tevreden, maar je moet inderdaad eerst twee settings manueel correct zetten:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 10#p432310
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2013, 14:49
door Jeroen07
Mijn WeePee nummer is inmiddels zichtbaar in de OVH manager, maar hoe wijs ik dat nu toe aan mijn lijn?
Het nieuwe nummer dat ik toegewezen kreeg bij de OVH bestelling hangt nog vast aan mijn telefoonlijn, dat zou dus weg moeten en in de plek mijn oude (door iedereen gekend) WeePee nummer?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 10 okt 2013, 15:50
door Jack Daniels
Redirection kiezen in je ovh manager en je weepee nummer koppelen aan je ovh nummer. Let op: je gaat dus ALTIJD 2 tel. nrs. hebben: het nummer toegewezen door OVH en jouw geporteerde nummer. Ik heb bv. een ovh nummer in de zin van 05286xxxx en mijn geporteerde nummer van belgacom 05248xxxx. Ik heb ook de Redirect moeten instellen alvorens het wou werken.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2013, 12:08
door Jeroen07
Welke stappen moet je juist uitvoeren in de OVH manager? Want vind mijn weg daar niet direct
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2013, 12:48
door Jack Daniels
ga naar
www.ovh.com en ga naar "espace client" bovenaan de pagina; log in en dan zie je een aantal pictogrammen staan waaronder "telefonie". klik op telefonie, volgende pagina klik je op "gestion des appels" in het kadertje links. klik op "renvoi d'appel". Dan zie je rechts daarvan staan naar welk nummer (alle) oproepen doorverbonden moeten worden. om aan te passen, klik op de blauwe knop rechts "gérer". Dan krijg je 4 opties onder elkaar die je naar believen kan aan- of uitvinken. Bij mij staat de eerste aangevinkt "renvoyer tous les appels vers", daarnaast selecteer je in het dropdown menu "numéro" en in het vakje naast numéro vul je je weepee tel. nr in, in internationaal formaat; dus 0032xxxxxxx. Succes
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2013, 16:07
door Jeroen07
Maar daarmee schakel je het OVH nummer door naar je nieuw geporteerde nummer?
Mijn nummer staat nu bij "numéros", maar ik wil dat dus als HOOFDNUMMER aan een lijn koppelen. Dat OVH-nummer dat daar nu aan hangt moet dus niet het hoofdnummer zijn....
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2013, 16:11
door johcla
Ik gebruik de Engelstalige interface.
Je hebt dan een menu-optie 'Call Management' en dan 'show my number'. Klik daar op 'Manage' en dan kan je kiezen tussen het OVH-nummer of het geporteerde nummer.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2013, 16:20
door Jeroen07
Jup en blijkbaar moet je effectief bij redirection doorschakelen naar je lijn met andere nummer, en dan kan je met geporteerde nummer dus gesprekken ontvangen.
Heeft zo'n doorschakeling een effect op de responstijd? Gaat het daardoor langer duren eer de verbinding gemaakt wordt?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 okt 2013, 17:25
door kamiel
Ik denk niet dat dit effect heeft. Dat is toch bij OVH intern die doorschakeling. In wezen is het gewoon een nummer gekoppeld aan dezelfde account en niet een doorschakeling.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 17 okt 2013, 11:48
door Jeroen07
Ik gebruik dus de OVH app op android om mijn doorschakeling naar de GSM aan/uit te zetten. Maar nu overschrijft die blijkbaar bepaalde settings in mijn manager (ook al heb ik die niet expliciet gewijzigd in app).
Ik heb hierboven bv. uitgaand nummer ingesteld als geporteerd nummer, maar dat wordt elke keer overschreven van zodra ik iets opsla in de OVH app. Heeft iemand hier oplossing voor?
Nog véél erger is dat ik niet te bereiken ben... Het springt METEEN op voicemail, zowel op OVH nummer als op geporteerd nummer. Uitgaand bellen lukt wel dus mijn GIGASET lijkt goed geconnecteerd?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 17 okt 2013, 14:23
door liegebeestig
Ik heb al enkele mensen op OVH geholpen, en nu merk ik toevallig dat als je van OVH naar OVH belt, de kwaliteit bedroevend laag is. Nog ervaringen hiermee? Toevallig verliep het gesprek ook met een fritzbox 7390 aan elke kant van het gesprek.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 17 okt 2013, 18:48
door johcla
Hier is de kwaliteit van OVH naar OVH prima, tussen een FB 7390 en 7360.
Kan je in de log zien welke codec gebruikt is?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 okt 2013, 17:20
door Jeroen07
Hallo,
Niemand een probleem voor de OVH android app die je instellingen overschrijft in de manager?
Als ik iets opsla in de Android APP wijzigt mijn nummer altijd in het default OVH number bij uitgaande gesprekken, terwijl dit mijn geporteerd nummer zou moeten zijn!
Jeroen
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 20 okt 2013, 11:22
door raf1
Ik heb die OVH Android-app speciaal eens uitgetest. Inderdaad, identiek probleem hier, telefoniegedeelte is in bèta en zit vol bugs. Voorlopig afblijven en bugs melden:
http://www.ovh.com/fr/support/outils/ovh_android.xml
Ik zou die app pas gebruiken als tenminste de 1.0-versie uit is.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 nov 2013, 14:43
door jorgo
Mijn OVH SIP account kan niet meer registreren:
-- Registration for '0032********@sip.ovh.be' timed out, trying again (Attempt #30)
Geen probleem bij andere providers. Ik lees ook op hun status pagina dat ze migratiewerken aan het uitvoeren zijn:
http://status.ovh.es/?project=17&status=all&perpage=50
Kan ik het beste hier een ticket voor maken of kan ik zelf nog wat proberen?
Blijkbaar kost een aanvraag £20 als de fout niet bij hun ligt, en die betaal ik uiteraard liever niet zomaar.
sip.ovh.be kan resolven, aan username en password is niets veranderd die zouden ook moeten kloppen
heb mijn PBX al herstart: zelfde probleem
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 nov 2013, 18:32
door lacer
Ben je toevallig nog aangelogd op een ander apparaat ?
Je kan maar 1 x ingelogd zijn met je sip account.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 nov 2013, 18:35
door satsurfer
Ik kan ingelogd zijn op mijn fritzbox, en buitenshuis op mijn smartphone inloggen met csipsimple en outgoing calls maken.
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 nov 2013, 18:38
door lacer
Ja, maar bij Ovh zal dat toch niet werken dacht ik.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 18 nov 2013, 18:40
door satsurfer
Jawel!!! Je zal wss NT gelijktijdig outgoing kunnen bellen, maar werkt perfect met wifi hotspots of 4g
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 nov 2013, 14:35
door jorgo
Het bleek uiteindelijk aan een firewall rule te liggen.
Fjieuw, weer £20 gespaard door zelf te gaan troubleshooten

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 nov 2013, 15:22
door Jack Daniels
Firewall rule op je smartphone? Ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem en ik weet niet meteen hoe ik het moet oplossen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 nov 2013, 16:13
door jorgo
Nee, was op een linux server die Asterisk draait.
Ik heb ook wel mijn sip password veranderd, anders kan je eens testen of dat bij jou het probleem oplost?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 nov 2013, 15:53
door lacer
Als ik bel naar Belgacom klantendienst 080022800 met onze C610-IP kan ik niet navigeren door de menu's, de DTMF instellingen staan hoogstwaarschijnlijk niet goed ingesteld in de Gigaset en(of) Ovh Manager.
In de manager heb ik ze nu gewijzigd van enkel g711 naar alle 3: g722, g711, g729
In de Gigaset > Telefonie > Geluid: Voorkeur voor eigen codec (g711) gewijzigd naar: Geoptimaliseerd voor grote bandbreedte (alle codec staan automatisch geselecteerd)
Ik weet wel niet of dit veel zal uithalen, maar bon
Alvast weet ik dat de menu"s nu nog niet werken. Moet hiervoor telkens m'n Gsm gebruiken.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 nov 2013, 22:23
door brubbel
Er is een optie:
DTMF over VoIP connections
Onder Telephony - "advanced voip settings" als je inlogt via de webpagina van de C610IP
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 24 nov 2013, 13:53
door lacer
Er staat:
DTMF over VoIP-verbindingen
Automatisch overeenkomen van de TDK-transmissie > JA
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 24 nov 2013, 14:57
door brubbel
Zet deze eens op "NEE", en vervolgens optie "audio".
Let er op dat u geen G.722 gebruikt.

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 24 nov 2013, 15:04
door lacer
Ok, heb dit gedaan.
Bij Geluidsinstellingen heb ik enkel staan: G.711 a law; G.711 µ law; G.729 in die volgorde.
Nu eens proberen...
Edit: het werkt nu
Bedankt voor de hulp !
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 30 nov 2013, 06:53
door mgo72
Wat is beste IPhone app voor OVH-VOIP?
Manuel gonzalez
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 30 nov 2013, 17:42
door Michael
Groundwire is de beste app
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 30 nov 2013, 17:58
door jang
ik gebruik Bria op Mac en iPhone. Werkt perfect met OVH tot nu toe.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 jan 2014, 09:23
door jphermans
IK heb me op 2 jan ingeschreven voor een enkele sip lijn , maar nu een paar dagen later heb ik nog niets mogen ontvangen van instellingen.
Bewijs van identiteit is doorgestuurd en goedgekeurd en terug een mail gekregen dat dit in orde is . Maar voor de rest niets. Wanneer ik in mijn klantenpaneel ga kijken zie ik het volgende staan (zie screenshot).
Heb ook al een ticket aangemaakt en hier krijg ik ook geen antwoord op.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 jan 2014, 14:34
door Splitter
validatie: geschat 4 dagen... dat er een vinkje bijstaat wil mss niet zeggen dat het volledig in orde is?
plus, we zitten natuurlijk in het weekend...
ik zou zeggen: geef het nog een dag of 2
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 jan 2014, 14:39
door raf1
Even ter info: Momenteel heeft OVH trouwens een probleem op één van hun VoIP-servers waardoor er er een heleboel telefoonlijnen naar andere servers zijn gemigreerd.
Misschien(!) zetten ze daarom alle nieuwe aanvragen eventjes op een wachtlijst tot het incident opgelost is en de volledige servercapaciteit terug beschikbaar is.
http://travaux.ovh.com/?do=details&id=9941
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 jan 2014, 15:53
door Tomsworld
Er zijn op 31 december nog opleveringen geweest.
Maar er zijn al een hele tijd stabiliteitsproblemen met de CIRPACK's er staat al een 2e en een 3e infra, terwijl ze in het totaal nog altijd minder lijnen hebben dan 1 infra moet kunnen ondersteunen.
Octave ging maandag het punt maken qua voice problemen infra, ze overwegen ook te testen met een andere vendor / over te schakelen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 05 jan 2014, 18:03
door jphermans
Zal het nog een paar dagen afwachten. De problemen die ze zelf hebben zal dan ook de reden zijn waarom mijn ticket nog niet beantwoord is.
Bedankt voor de reply.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 15 jan 2014, 11:52
door Jeroen07
Is het met OVH (of andere provider) mogelijk om het standaard zowel op je telefoon als je GSM te laten rinkelen? Zodat je kan kiezen met wat je opneemt?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 15 jan 2014, 12:13
door Jack Daniels
Bij een ligne individuelle sip niet dacht ik. Je DID nummer bij OVH kan maar gekoppeld worden aan 1 nummer.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 15 jan 2014, 12:57
door wied
via de usertool van weepee kan je laten inbellen op meerdere toestellen...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 15 jan 2014, 13:07
door philippe_d
Jeroen07 schreef:Is het met OVH (of andere provider) mogelijk om het standaard zowel op je telefoon als je GSM te laten rinkelen? Zodat je kan kiezen met wat je opneemt?
Bij WeePee is dat mogelijk
- - je maakt SIP 2 accounts aan, één voor je GSM en één voor je telefoon
- je maakt een 3de account aan (forwarding account) die je koppelt aan je inkomend nummer. Hier stel je een forwarding in naar de interne nummers van de 2 SIP accounts.
De eerste die opneemt krijgt de verbinding.
Je kan ook gratis naar mekaar bellen
Bij VoipTiger is zoiets waarschijnlijk ook mogelijk.
Als je gebruik maakt van hun free cloud PBX
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 15 jan 2014, 14:33
door kippewit
Iemand ervaring met hoe lang het porteren van een nummer duurt? Ik heb twee dagen na mijn aanvraag een brief ontvangen en de code bevestigd. Toen verscheen er bvenaan bij de status van de portatie "datum portatie: 10/01/2014" (het was toen 6/01/2014). Intussen is er nog steeds niks veranderd.