Pagina 16 van 16

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 28 sep 2025, 21:33
door satsurfer
Ik vind dat klanten die minder dan 2 maanden zijn aangesloten, toch in coulance de korting zouden mogen krijgen.

Anders naar Base, en na 6 maand terug (geldverlies en miserie voor alle partijen), Maar ondertussen kan er bij Base een korting komen of snelheidsverhoging. :-D

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 29 sep 2025, 13:43
door streulma
Heb die uiteindelijk toch gecrediteerd gekregen.

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 29 sep 2025, 17:03
door buthead
Goed nieuws!

Zonet gebeld en had super leuke medewerker aan de lijn, zonder enige moeite dit maar de 10euro korting gekregen for life
En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober.


Kort je moet geluk hebben wie je aan de lijn hebt en even vermelden collega’s hebben het ook gehad en zijn geen nieuwe klant , succes.

Gelukkige bestaan er goede medewerkers die niet moeilijk doen

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 29 sep 2025, 17:26
door satsurfer
Tja, ze beslissen dat zelf niet echt hé...Als er van bovenhand gezegd wordt 'enkel nieuwe klanten' (ook in de voorwaarden)...en niet toegeven bij bedelende klanten. Als er dan 1 rondstrooit met de kortingen, zal dat niet in dank afgenomen worden....(policy negeren)
buthead schreef: 2 dagen geleden En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober
Oei, dan gaat iedereen dat ook willen als jij dat krijgt.... :-D
Ach nee, Bij Izify niet meer zichtbaar. :cry:

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 29 sep 2025, 23:59
door buthead
Ben vooral blij met de extra 5euro eraf leuk meegenomen.

Vragen staat vrij zolang je beleefd en correct bent dat waarderen ze want ze krijgen veel shi* over hun hoofd die mensen.

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 30 sep 2025, 13:58
door fibonacci
Kort even ervaring delen met mijn overstap van edpnet naar Hey! Telecom.

Na jaren klant te zijn geweest bij edpnet (Fritzbox als modem, PPPoE sessie door OPNsense, met 100/35 profiel, 90/32 effectief op de router), ben ik vandaag overgestapt naar Hey! Telecom.
De recente prijsverhoging van edpnet (en de timing en manier waarop) kon ik niet echt smaken, dus was ik aan het wachten op een promotie bij Hey! Telecom.
Nu heb ik voor EUR 10.95 minder per maand, een hogere download snelheid bij Hey! Telecom (150/15 profiel, 142/14 effectief op de router).

Kort het proces dat ik doorlopen heb:
22-SEP-2025: aanvraag via de website, nieuwe klant, Itsme. EasySwitch kon ik niet gebruiken, aangezien de ID (Circuit nummer in geval van edpnet) niet werd aanvaard in hun veld. Ik gaf de drie verplichte installatie data in, die ik maar in de komende 7 dagen kon kiezen, en ik kon eigenlijk maar op 1 van die 3 momenten echt aanwezig zijn. Meteen bestelbevestiging ontvangen per email.

24-SEP-2025: Details van aanvraag en contract per e-mail ontvangen, ook het tijdsslot van het installatie moment. Dit was mijn derde keuze en paste voor mij niet, dus heb ik via de link meteen het installatie moment veranderd naar mijn eerste keuze, wat nog vrij was. Bevestiging per e-mail dat het installatiemoment veranderd is.

30-SEP-2025: Installateur kwam langs binnen het tijdsslot; had een TCG300 bij (welke mijn voorkeur had). Doet installatie (enkel coax- en stroomkabel in modem) en doet de testing. Ik legde hem uit dat ik de modem later in bridge mode ga zetten. Hij wist niet wat dit was, aangezien hij normaal geen modem installaties doet, maar kabel werken met zijn hoogte werker op zijn camionette. Door de drukte springt hij bij en doet hij ook modem installaties. Reed met een camionette met Orange belettering, maar deed vooral nu veel modem installaties voor Telenet. Test voltooid, handtekening gegeven, en technisch verslag van de interventie per email meteen ontvangen. 30 minuten in totaal en hij was weg.

Nu edpnet opgezegd via hun online tool op https://www.edpnet.be/order/nl/journey/cease

** begin edit op 01-OCT-2025 **
01-OCT-2025: Ik heb vandaag de credit nota (pdf) per email ontvangen, voor de volledige maand oktober (die in september reeds automatisch betaald was). En dat voor een opzegging die ik op 30-SEP-2025 heb doorgegeven. :banana:
** einde edit op 01-OCT-2025 **

Bridge modus activeren:
Eerst en vooral merkte ik op dat er op de doos het woord "refurbished" staat, en dat zal ook kloppen: Ik zag het guest wifi wachtwoord (groetjes aan Fien trouwens!) en de leases van de vorige eigenaar, die tot en met 5 februari waren uitgedeeld; mac adressen en toestelnamen. Heb dan maar even zelf een reset gedaan.
Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam).

Hier ben ik toch een 40-tal minuten mee bezig geweest, en een 4-tal resets van de TCG modem. Uiteindelijk heb ik het MAC adres van mijn OPNsense box gecloned op mijn laptop, met de kabel op NIC4 van de TCG300 mijn laptop aangesloten nadat bridge modus net nog een keer was geactiveerd, en zag meteen een WAN IP op in laptop network interface verschijnen. Hoera!
Vervolgens gewoon de kabel in mijn OPNsense box geduwd en WAN IP was direct assigned aan mijn eigen router.

Effectieve snelheid op de router: 142 Mbps / 14 Mbps

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 30 sep 2025, 23:32
door lirec
@fibonacci betreft: "Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam)."

Ben je erin geslaagd op een bepaald moment om een publiek IP te krijgen om de modem zelf? (dus voordat je bridge activeerde).

Ik vraag het omdat: Ik heb hier op de dag van installatie 1x de CGNAT uitgezet (door op "poort openen" te klikken waarna hij meld dat er zal overgegaan worden naar publiek ip) Helaas volgde er daarna inderdaad helemaal geen IP, en dus geen internet => totdat ik modem reset deed en weer op CGNAT zat. Daarna nog niet opnieuw geprobeerd omdat ik op zich geen problemen ondervind achter CGNAT. Maar ik zou graag weten dat ik het kan afzetten, indien nodig ooit.

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 01 okt 2025, 13:19
door fibonacci
Ik denk dat de "refurbished" modem, voordat ik hem zelf had gereset, een publiek IP kreeg toegewezen (niet 100% zeker).

Maar zodra ik begon te resetten, heb ik CGNAT telkens uitgeschakeld door naar de DMZ settings te gaan, en heb toen nooit deftig een publiek IP op de modem gekregen.
(Iets van "restart de modem of contacteer support")

Eerlijk: ik heb nooit 10 minuten gewacht (had het geduld niet), en ben meteen voor het bridgen gegaan (wat dus ook niet meteen lukte).

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 01 okt 2025, 19:26
door Fluppeke
@lirec
Bij mij staat cgnat uit en heb een publiek adres op de siligence router.

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 01 okt 2025, 20:01
door buthead
Idem hier staat uit eigen IP hier

Re: hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Geplaatst: 01 okt 2025, 20:08
door satsurfer
buthead schreef: 3 dagen geleden Iemand al gelukt om van 39 of 34eu naar 29 per maand te gaan?
Op Waals forum gelezen:
"Kleine persoonlijke update: Na twee weigeringen via Messenger heb ik (eindelijk!!) de promo van €29 levenslang kunnen krijgen via het nummer 0800. 😃 (Met het mobiele abonnement van €4 kan het gewoon niet competitiever!)"

Dus de aanhouder wint...