Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Je hebt eerlijke en oneerlijke verkopers. Deze verkoper bijvoorbeeld heeft het eerlijkheidshalve op zijn website gezet dat de 7390 met de huidige Firmware niet werkt op VDSL2.jaycee schreef:firmware is 84.04.83
men verzekerde mij dat het zou werken in belgie, ze hadden er zelf belgacom tv mee laten werken
geen beta firmware, geen config bestand
Als ik iets zou kopen dat niet werkt, zou ik de verkoper met een aangetekend schrijven in gebreke stellen om het probleem binnen aanvaardbare termijn op te lossen - of de koop te annuleren

Voor de rest kan je alleen het advies van de vorige posters volgen, of eens mijn vorige bijdragen herlezen. De opties zijn:
a) wachten tot er een goede Firmware update komt (en intussen een VDSL modem voorschakelen) of
b) op eigen risico omfslashen met de duitse Firmware, en zelf de conig aanpassingen doen.
Dat is inderdaad één van de vele features van de FritzBox. Mensen die nog een ISDN binneninstallatie hebben, en daar verder gebruik willen van maken, kunnen met de FritzBox een analoge lijn naar ISDN omzetten.jaycee schreef:ik gebruikte sinds 2.5 jaar de 7170, reden was dat ik een isdn telefooncentrale heb met deurintercom enz, die installatie vervangen was een kostelijke grap en die kan ik nu gewoon in de fb pluggen
Dus je bestaande ISDN binneninstallatie is geen reden meer om je duur ISDN abonnement te behouden, en kan je gemakkelijk overschakelen naar analoog (of zelfs raw copper als je alléén VOIP wil).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
ter info deze mail van avm
"The FRITZ!Box Fon WLAN 7390 supports the following DSL standards for Annex
A and Annex B:
ITU G.992.1 (G.dmt)
ITU G.992.3 (ADSL2)
ITU G.992.5 (ADSL2+)
ITU G.993.2 (VDSL2)
ITU G.993.5 (VDSL2+)
Please consult your provider on whether these DSL standards are present."
Ik mail gewoonlijk direct naar avm in duitsland, in het engels, en niet via NL
en raar maar waar de persoon die antwoord is dezelfde die 2 jaar geleden antwoorde op mijn vragen van de 7170 dus kwa verloop van helpdesk personeel kan dat tellen
waarschijnlijk de enige niet duitstalige...
ik zou toch eens de origineel (?) in belgie meegeleverde config file willen bekijken, dus als iemand die ergens kan neerpoten zou ik dankbaar zijn
over den rtt en de verplichte modem, ik denk dat je een sterk punt kan maken op europees niveau
als zij een standaard volgen (993.2) zou iedere modem die volgens die standaard werkt volgens hun declaration of conformity en een CE label draagt aanvaard moeten worden
tenzij ze natuurlijk speciale features gebruiken..
in principe kan ik pas iemand in gebreke stellen als de fout zich voordoet dus moet ik wachten tot mijn lijn is omgeschakeld
nu ja, via 2dehands zijn er genoeg bbox2's te koop dus daar heb ik er eentje gekocht
het ding dat nog meer zout in de wonde strooit is dat dommel nu bij een overstap gratis de overstap doet en een modem gratis
dus 238 eur uitgespaard
ik was helaas een week te vroeg overgestapt (tis te zeggen, overstap aangevraagd) en zie dus 99 wegvliegen (zie andere post in dommel forum)
"The FRITZ!Box Fon WLAN 7390 supports the following DSL standards for Annex
A and Annex B:
ITU G.992.1 (G.dmt)
ITU G.992.3 (ADSL2)
ITU G.992.5 (ADSL2+)
ITU G.993.2 (VDSL2)
ITU G.993.5 (VDSL2+)
Please consult your provider on whether these DSL standards are present."
Ik mail gewoonlijk direct naar avm in duitsland, in het engels, en niet via NL
en raar maar waar de persoon die antwoord is dezelfde die 2 jaar geleden antwoorde op mijn vragen van de 7170 dus kwa verloop van helpdesk personeel kan dat tellen
waarschijnlijk de enige niet duitstalige...
ik zou toch eens de origineel (?) in belgie meegeleverde config file willen bekijken, dus als iemand die ergens kan neerpoten zou ik dankbaar zijn
over den rtt en de verplichte modem, ik denk dat je een sterk punt kan maken op europees niveau
als zij een standaard volgen (993.2) zou iedere modem die volgens die standaard werkt volgens hun declaration of conformity en een CE label draagt aanvaard moeten worden
tenzij ze natuurlijk speciale features gebruiken..
in principe kan ik pas iemand in gebreke stellen als de fout zich voordoet dus moet ik wachten tot mijn lijn is omgeschakeld
nu ja, via 2dehands zijn er genoeg bbox2's te koop dus daar heb ik er eentje gekocht
het ding dat nog meer zout in de wonde strooit is dat dommel nu bij een overstap gratis de overstap doet en een modem gratis
dus 238 eur uitgespaard
ik was helaas een week te vroeg overgestapt (tis te zeggen, overstap aangevraagd) en zie dus 99 wegvliegen (zie andere post in dommel forum)
-
- Moderator
Rob ....
Ik vind de opmerking van Goztow wel relevant hoor. Gezien Belgacom (met toelating van het bipt) alleen de BBox2 / sagem toelaat (lees: support), moet iedereen die een alternatieve modem wil gebruiken, beseffen dat dit op eigen risico is.
In die zin heeft Goztow wel gelijk, dat je dan eigenlijk niet moet klagen dat het niet werkt
.
Philippe.
Ik vind de opmerking van Goztow wel relevant hoor. Gezien Belgacom (met toelating van het bipt) alleen de BBox2 / sagem toelaat (lees: support), moet iedereen die een alternatieve modem wil gebruiken, beseffen dat dit op eigen risico is.
In die zin heeft Goztow wel gelijk, dat je dan eigenlijk niet moet klagen dat het niet werkt

Philippe.
Update:
Had twee e-mails gestuurd met dezelfde vraag over die firmware (zie dit topic ergens) alleen anders geformuleerd en met een ander email adres.
Krijg twee keer exact hetzelfde antwoord maar van een andere persoon. Wat een k*t helpdesk hebben die zeg. Moet je twee weken op een antwoord wachten en dan twee keer hetzelfde antwoord van een andere persoon.
Had twee e-mails gestuurd met dezelfde vraag over die firmware (zie dit topic ergens) alleen anders geformuleerd en met een ander email adres.
Krijg twee keer exact hetzelfde antwoord maar van een andere persoon. Wat een k*t helpdesk hebben die zeg. Moet je twee weken op een antwoord wachten en dan twee keer hetzelfde antwoord van een andere persoon.
volgende reactie gehad:
We are currently still investigating the reported issues and hope to
provide solutions with the next forthcoming firmware update.
However, we cannot predict when the next firmware update will be released
as it has to pass various thorough test phases. These tests can reveal that
certain development stages are not completed, thus delaying the final
release. I can only beg for your patience and that you occasionally check
our website at http://webgw.avm.de:8080/download/Updat ... sp?lang=en,
where all updates are announced.
tja wachtspelleke...
heb gevraagd of ze de aankoop van een andere modem (heb een bbox bijgekocht) willen compenseren...
We are currently still investigating the reported issues and hope to
provide solutions with the next forthcoming firmware update.
However, we cannot predict when the next firmware update will be released
as it has to pass various thorough test phases. These tests can reveal that
certain development stages are not completed, thus delaying the final
release. I can only beg for your patience and that you occasionally check
our website at http://webgw.avm.de:8080/download/Updat ... sp?lang=en,
where all updates are announced.
tja wachtspelleke...
heb gevraagd of ze de aankoop van een andere modem (heb een bbox bijgekocht) willen compenseren...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik was het wachten beu en heb geprobeerd om er de Duitse firmware op te plaatsen. Ik heb de finale versie gebruikt 84.04.86. Deze lijkt goed te werken. Bij mij staan de DSL switches op maximale performantie. VOIP van Scarlet werkt ook, kan zowel ontvangen als uitbellen. Belangrijk is als je werkt via de ruKernelTool tool: Annex B instelt voor VDSL2, branding is avm, zoals Philippe aangeeft.
Hoe kan ik nazien op de Fritz!Box dat VOIP verkeer over VLAN 20 gaat en internet over 10?
In de support file (http://fritz.box/html/support.html) zie ik geen VLAN 20 staan, wel ergens "VLAN 10 (voip)".
Onder networking:
Dat is de enigste tag over VLAN die ik vind. Dat laatste vind ik ongewoon...
Wat betreft de mail over firmware voor internationale, kreeg ik exact dezelfde reactie als KnalRob en jaycee. Dit vind ik zeer betreurenswaardig, omdat ook wij evenveel recht hebben op een internationale testversie(s)...
Hoe kan ik nazien op de Fritz!Box dat VOIP verkeer over VLAN 20 gaat en internet over 10?
In de support file (http://fritz.box/html/support.html) zie ik geen VLAN 20 staan, wel ergens "VLAN 10 (voip)".
Onder networking:
Code: Selecteer alles
0: name internet
0: connected vcc 0/0/PPPoE/26/UBR/0/0/dsl stay online 1 vlan 10 (voip) --> zou normaal internet moeten zijn?
0: connected since 2010-11-02 07:15:10 (setup time 1 secs)
0: ip 83.134.106.221 peer 83.134.106.1 mtu 1492
0: dns 193.74.208.135/194.119.228.67
Wat betreft de mail over firmware voor internationale, kreeg ik exact dezelfde reactie als KnalRob en jaycee. Dit vind ik zeer betreurenswaardig, omdat ook wij evenveel recht hebben op een internationale testversie(s)...
-
- Moderator
Als je VOIP stabiel blijft, waarom zou je je zorgen maken of dit nu via VLAN10 of VLAN20 verloopt ?tomde schreef:VOIP van Scarlet werkt ook, kan zowel ontvangen als uitbellen.
Hoe kan ik nazien op de Fritz!Box dat VOIP verkeer over VLAN 20 gaat en internet over 10
Enig probleem voor VOIP is dat je op VLAN10 een 36-u PPPoE disconnect hebt, maar je kan in de FritzBox perfect een 24-u disconnect instellen tijdens de nachtelijke uren ....
Wil je eens een screenshot posten van je lijnwaarden en/of je VDSL spectrum ? Zit je op 8b of 17a profiel ?
Philippe.
-
- Starter Plus
Ik heb blijkbaar een 8b profiel. Wat is het verschil tussen beide profielen? Verder vind je mijn screenshots.
Wat zijn je conclusies?
Tom
Wat zijn je conclusies?

Tom
- Bijlagen
-
- DSLSpectrum.jpg
- VDSL2 Spectrum
- (85.13 KiB) 53 keer gedownload
-
- DSLWaarden.jpg
- VDSL2 waarden
- (81.53 KiB) 51 keer gedownload
-
- Moderator
Goed en slecht nieuws ...
Het slechte nieuws is dat AVM nog altijd geen officiële update gepubliceerd heeft voor de internationale Firmware van de FritzBox 7390.
Het goede nieuws is dat de laatste BETA versie van de internationale Firmware, die AVM aan sommige testgebruikers gestuurd heeft (84.04.86-18507), uitgelekt is en nu beschikbaar is op het Internet.
Als je RuKernelTool opstart staat een link naar deze niet officële Firmware in de "download lijst" - of je kan ze ook rechtstreeks hier afhalen.
Deze Firmware laat U toe, zonder te "prutsen" met extra config files, te kiezen voor "Belgacom VDSL" en "Belgacom VDSL + TV", waardoor de juiste VLAN's automatisch ingesteld worden.
Bij de eerste start krijg je een Wizard, waarmee je Taal, Land en Annex instelt. Na een reboot is de box klaar voor VDSL2. Bij mij werkte het direct (zowel sync als de PPPoE sessie).
PS - Voor Belgacom VDSL2 moet je kiezen voor "Annex B" !!!
- Gebruikers die reeds een internationale versie hebben, kunnen hun Box gewoon updaten met deze Firmware via de webinterface.
- Gebruikers die een Duitse Box willen converteren moeten dit met RuKernelTool doen (zie How-To).
Van zodra AVM een final versie op hun server zet, kan je dan gewoon via de webinterface de Box updaten.
Dus als er mensen zijn die deze Firmware willen proberen horen we het graag. Dat was de initiele bedoeling van deze topic
.
Philippe.
Het slechte nieuws is dat AVM nog altijd geen officiële update gepubliceerd heeft voor de internationale Firmware van de FritzBox 7390.
Het goede nieuws is dat de laatste BETA versie van de internationale Firmware, die AVM aan sommige testgebruikers gestuurd heeft (84.04.86-18507), uitgelekt is en nu beschikbaar is op het Internet.
Als je RuKernelTool opstart staat een link naar deze niet officële Firmware in de "download lijst" - of je kan ze ook rechtstreeks hier afhalen.
Deze Firmware laat U toe, zonder te "prutsen" met extra config files, te kiezen voor "Belgacom VDSL" en "Belgacom VDSL + TV", waardoor de juiste VLAN's automatisch ingesteld worden.
Bij de eerste start krijg je een Wizard, waarmee je Taal, Land en Annex instelt. Na een reboot is de box klaar voor VDSL2. Bij mij werkte het direct (zowel sync als de PPPoE sessie).
PS - Voor Belgacom VDSL2 moet je kiezen voor "Annex B" !!!
- Gebruikers die reeds een internationale versie hebben, kunnen hun Box gewoon updaten met deze Firmware via de webinterface.
- Gebruikers die een Duitse Box willen converteren moeten dit met RuKernelTool doen (zie How-To).
Van zodra AVM een final versie op hun server zet, kan je dan gewoon via de webinterface de Box updaten.
Dus als er mensen zijn die deze Firmware willen proberen horen we het graag. Dat was de initiele bedoeling van deze topic

Philippe.
Philippe, ik wou even melden dat de Duitse Labor : 84.04.86-18561
Ook perfect werkt, patch hoeft niet opnieuw aangebracht te worden.
De vorige Labor werkten niet, deze dus wel.
De Internationale versie wil ik eigenlijk niet gebruiken daar die zwaar achterloopt op de Duitse.
Ook perfect werkt, patch hoeft niet opnieuw aangebracht te worden.
De vorige Labor werkten niet, deze dus wel.
De Internationale versie wil ik eigenlijk niet gebruiken daar die zwaar achterloopt op de Duitse.
Groeten Bas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2tomde schreef:Ik heb blijkbaar een 8b profiel. Wat is het verschil tussen beide profielen? Verder vind je mijn screenshots.
Wat zijn je conclusies?![]()
8B is gewoon het eerste en traagste profile dat er is.
Normaal zou iedereen tussen nu en eind dit jaar moeten omschakelen naar profiel 17a.
Gewoon afwachten en je zal normaal een verhoging zien van je snelheid.
Al liet Philippe uitschijnen dat het niet voor iedereen zou zou zijn, vanwege afstand, echter ik denk dat ze iedereen omzetten omdat hogere profielen betere doorvoer geven.
Immers 17a heeft 2x zoveel draaggolven dan 8b.
We zullen het rap weten.
Groeten Bas.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat klopt wel, maar hogere frequenties komen veel minder ver, waardoor op lange afstanden er totaal geen voordeel is.Immers 17a heeft 2x zoveel draaggolven dan 8b.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
Daarom sluiten ze ook geen VDSL2 aan als je verder dan een meter of 1500 zit.qless schreef:Dat klopt wel, maar hogere frequenties komen veel minder ver, waardoor op lange afstanden er totaal geen voordeel is.Immers 17a heeft 2x zoveel draaggolven dan 8b.
En op die afstand heeft protocol 17a nog altijd nut, ook al haal je de volle snelheid niet.
Je kan daar bijna 30mbit halen, iets wat protocol 8b onmogelijk is.
Groeten Bas.
-
- Elite Poster
Dacht dat het maximaal 1000 meter was bij Belgacom.
Is er hier iemand met een Fritz!Box die eens een screen shot van zijn draaggolf overzicht kan posten op 17a profiel?
Gelijk nog een vraagje, ik wil mijn VDSL2tool ook geschikt maken voor de fritz box, kan iemand mij daar bij helpen, bijvoorbeeld door testwerk te doen?
Is er hier iemand met een Fritz!Box die eens een screen shot van zijn draaggolf overzicht kan posten op 17a profiel?
Gelijk nog een vraagje, ik wil mijn VDSL2tool ook geschikt maken voor de fritz box, kan iemand mij daar bij helpen, bijvoorbeeld door testwerk te doen?
@qless
http://img844.imageshack.us/f/fritzdsl.jpg (profiel 17a)
http://img100.imageshack.us/f/fritzspectrum.jpg
http://img844.imageshack.us/f/fritzdsl.jpg (profiel 17a)
http://img100.imageshack.us/f/fritzspectrum.jpg
Laatst gewijzigd door KnalRob 09 nov 2010, 15:43, in totaal 3 gewijzigd.
Welke informatie moet je hebben?
Maar hou er wel rekening mee dat Fritzboxen een heel andere benadering hebben dan andere modems.
Bovendien geeft hij zelf de informatie al aan, zie bijlage.
Maar hou er wel rekening mee dat Fritzboxen een heel andere benadering hebben dan andere modems.
Bovendien geeft hij zelf de informatie al aan, zie bijlage.
- Bijlagen
-
- DSL-status.png
- (279.33 KiB) 33 keer gedownload
Groeten Bas.
-
- Elite Poster
Zit er telnet op? (of ssh) het lijkt me gewoon handig om dat erbij te zetten in het keuze scherm...natuurlijk is de webinterface van de fritz veel uitgebreider..
Je er zit telnet op, maar die moet je expliciet aanzetten.
Maar hij zit erin:
Maar hij zit erin:
Zeg maar welke info je wilt hebben.# cat /proc/cpuinfo
system type : Ikanos Fusiv Core
processor : 0
cpu model : MIPS 24K V4.12
BogoMIPS : 330.75
wait instruction : yes
unaligned_instructions : 10483970
microsecond timers : yes
tlb_entries : 64
extra interrupt vector : yes
hardware watchpoint : yes
ASEs implemented : mips16 dsp
VCED exceptions : not available
VCEI exceptions : not available
Groeten Bas.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Inderdaad maar 1km met 16,5Mbit.qless schreef:Dacht dat het maximaal 1000 meter was bij Belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
De vraag is tegen welke prijs. 
En hoe zit het dan met de configuratie voor belgacom? Zit er dan een dropdown menutje in waaruit je je provider kiest en zelf de juiste instellingen instelt?

En hoe zit het dan met de configuratie voor belgacom? Zit er dan een dropdown menutje in waaruit je je provider kiest en zelf de juiste instellingen instelt?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Aankoopprijs bij de distri zonder verzendkosten: 186 EUR. Een reseller zal dus mogelijk met een beetje marge tegen de 200 EUR uitkomen.Trojan schreef:De vraag is tegen welke prijs.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Trojan
- Elite Poster
Voorlopig is de goedkoopste op tweakers €224.
Zojuist eens wat aan het snuffelen geweest in de handleiding, en ik ben zodanig onder de indruk dat ik er ook één wil.
Vooral de mogelijk om een aangesloten telefoon te gebruiken als alarm staat mij wel aan.
In de handleiding staat dat de modem autoconfiguratie via TR069 ondersteunt, hopelijk ook via die van belgacom.
Zojuist eens wat aan het snuffelen geweest in de handleiding, en ik ben zodanig onder de indruk dat ik er ook één wil.

Vooral de mogelijk om een aangesloten telefoon te gebruiken als alarm staat mij wel aan.

In de handleiding staat dat de modem autoconfiguratie via TR069 ondersteunt, hopelijk ook via die van belgacom.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Mja, die 186 EUR is zonder BTW... beetje kort door de bocht van mijTrojan schreef:Voorlopig is de goedkoopste op tweakers €224

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 121 keer
Dat betwijfel ik, immers word enkel een Bbox2 ondersteund, licht er natuurlijk aan wat je onder "autoconfiguratie" bedoeld.Trojan schreef:Voorlopig is de goedkoopste op tweakers €224.
Ik gebruik mijn 7390 Int. voorlopig achter mijn Bbox2. Zeker voor Belgacom TV is dat handig als je de mogelijk voor een derde STB en TV on PC wilt gaan doen, tenzij AVM daarvoor nog aanpassingen zal treffen natuurlijk, maar het is dan altijd een beetje er achteraan hinken.
Ben vol lof over de 7390, zitten een aantal zeer handige functies in zoals overzicht gebruikte kanalen WiFi, eco maatregelen, functie om tussen bepaalde uren je internetsessie te herstarten, enz. Tot nu toe maar 1 nadeel, maar voor mij persoonlijk een zeer grote, geen ondersteuning naamweergave telefoonoproepen.
@Trojan, protocol is inderdaad protocol, maar voor de 7390 moet AVM via de firmware zelf de VLAN's toevoegen, worden dus niet automatisch door TR069 ingesteld.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 09 nov 2010, 22:07, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- Trojan
- Elite Poster
Als belgacom de richtlijnen volgt die zijn opgesteld door de maker van het TR069 protocol, dan zou elke modem die dat ondersteunt de internet configuratie moeten binnenkrijgen.Abusimbal schreef:Dat betwijfel ik, immers word enkel een Bbox2 ondersteund, licht er natuurlijk aan wat je onder "autoconfiguratie" bedoeld.
Maar iets zegt mij dat het waarschijnlijk niet het geval is.

-
- Starter Plus
@Trojan
In de laatste internationale beta firmware zijn er 3 keuzes aanwezig voor Belgacom: Belgacom, Belgacom VSDL en Belgacom VDSL + IPTV. Als je voor de tweede optie kiest, dan voegt die in de configuatie automatisch een entry toe voor VLAN 10. De VOIP die bij Belgacom over VLAN 20 loopt, wordt niet aangemaakt.
@Abusimbal
Inderdaad goed toestel. Over dat één groot nadeel. Ben ik het ook met je eens. Spijtig dat die het oproepnummer niet laat zien op het telefoontoestel, als deze niet bekend is in zijn telefoonboek. Of heeft iemand daar al iets op gevonden?
In de laatste internationale beta firmware zijn er 3 keuzes aanwezig voor Belgacom: Belgacom, Belgacom VSDL en Belgacom VDSL + IPTV. Als je voor de tweede optie kiest, dan voegt die in de configuatie automatisch een entry toe voor VLAN 10. De VOIP die bij Belgacom over VLAN 20 loopt, wordt niet aangemaakt.
@Abusimbal
Inderdaad goed toestel. Over dat één groot nadeel. Ben ik het ook met je eens. Spijtig dat die het oproepnummer niet laat zien op het telefoontoestel, als deze niet bekend is in zijn telefoonboek. Of heeft iemand daar al iets op gevonden?
-
- Moderator
Nummerweergave zou normaal moeten werken.
Misschien is dit een (betalende) optie die je bij Scarlet apart moet aanvragen ?
Waar Abusimbal terecht over klaagt is dat de CNIP (weergave naam) niet correct geïmplementeerd is.
- Naamweergave op vaste lijn (optie bij Belgacom) wordt door FritzBox niet doorgegeven aan de aangesloten telefoons.
- "Username" bij inkomende SIP gesprekken worden ook niet doorgegeven.
- De naam wordt wel doorgegeven aan de analoge en DECT telefoons, als het oproepnummer in het interne telefoonboek staat.
Dit is inderdaad een groot nadeel. Bij WeePee is weergave naam bij binnenkomende VOIP gesprekken gratis. Jammer dat de FritzBox hier niets meer doet.
Dit is al meermaals gerapporteerd, maar ik denk dat dit in Duitsland geen issue is, gezien weergave naam daar niet aangeboden wordt (Privacy ?). Als de Duitse markt geen vrager is, dan zullen ze dat ook niet vlug implementeren
Philippe.
Misschien is dit een (betalende) optie die je bij Scarlet apart moet aanvragen ?
Waar Abusimbal terecht over klaagt is dat de CNIP (weergave naam) niet correct geïmplementeerd is.
- Naamweergave op vaste lijn (optie bij Belgacom) wordt door FritzBox niet doorgegeven aan de aangesloten telefoons.
- "Username" bij inkomende SIP gesprekken worden ook niet doorgegeven.
- De naam wordt wel doorgegeven aan de analoge en DECT telefoons, als het oproepnummer in het interne telefoonboek staat.
Dit is inderdaad een groot nadeel. Bij WeePee is weergave naam bij binnenkomende VOIP gesprekken gratis. Jammer dat de FritzBox hier niets meer doet.
Dit is al meermaals gerapporteerd, maar ik denk dat dit in Duitsland geen issue is, gezien weergave naam daar niet aangeboden wordt (Privacy ?). Als de Duitse markt geen vrager is, dan zullen ze dat ook niet vlug implementeren

Philippe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Daarom houd ik vast aan mijn Linksys SPA3102.
Die geeft wel de naaminformatie van Weepee.
Ook het dialplan geeft meer mogelijkheden.
Die geeft wel de naaminformatie van Weepee.
Ook het dialplan geeft meer mogelijkheden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli