Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 104 keer
Er zijn er ook veel die klagen dat ze de snelheid niet halen van hun whoppa daar op facebook, wegens te drukke node en trafficshaping etc. en die na ongeveer 300 GB op smalband zitten. 

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Dit leidt nergens naar... We gaan weer zo een typische A vs B krijgen...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Er is iets van aan, bij Telenet heb je de garantie dat je min of meer je snelheden haalt die ze adverteren en naar hartelust kan tv kijken, terwijl dit met het koper niet zo is. In de boeregaten en landelijke gemeenten heb je dan meer kans om nog van die ouderwetse ADSL toestanden van 4 op 0,5 tegen te komen of maximale snelheden van 16,5 op xxx. Als je dan met een gezin moet internetten (gsm, tablet, vaste comp, ...) en moet tv kijken beneden in de living en zoon en dochter op hun kamer. Dan mag je koper gewoon vergeten.Sylvester schreef:Correctie : in elk boerengat krijg je Whoppa en zelfs meer. M.a.w. het maakt niet uit waar je in het netwerk zit. Dat is dan weer een groot voordeel van communicatie via kabelTV netwerk.
Zolang Proximus op zijn netwerk geen minimale snelheden van 50 en 70 kan garanderen voor iedereen, dan kunnen ze onmogelijk in Vlaanderen evenwaardig zijn als Telenet op dat vlak. (ja ja enkel voor diegenen die het geluk hebben dichtbij een rop te wonen of in sterk verstedelijke gebieden ... en dan nog)
Hoe het in het zuiden van dit land zit weet ik niet, maar ik vrees dat het daar nog een stuk erger is op zowel het koper (nog landelijker als in Vlaanderen) als op de kabel wegens een zwak VOO aanbod.
Het is zelfs zover gekomen dat men appartementen neerpoot met enkel kabel als enige mogelijkheid tot ... wegens een gestandaardiseerd gevoel bij de mensen dat dit het enige werkbare product is die er bestaat. Het teken dat het koper de strijd aan het verliezen is. Dit ondanks de mega investeringen van Proximus (of overal in Europa) om het koper met jaren achterstand het kabel (en waar aanwezig FTTH) aanbod bij te benen, maar het lukt duidelijk niet.
Er is serieus wat werk aan de winkel voor de koper boeren overal ter wereld .... want de perceptie is er ondertussen dat het een minderwaardig technologie aan het worden is. Dit terwijl het met de nodige investeringen en een snelle implantatie op het veld wel een zinvol alternatief kan zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Bij Telenet krijg je wel snelheid, maar enorm weinig volume , je 100 gb is direct op als het ganse gezin surft, en nadien gaat het nog veel trager dan bij Belgacom. Het volume wordt zelfs al jaren niet meer aangepast van hun minst dure abo, maar het stijgt wel regelmatig in prijs...Muziekbos schreef:
Er is iets van aan, bij Telenet heb je de garantie dat je min of meer je snelheden haalt die ze adverteren en naar hartelust kan tv kijken, terwijl dit met het koper niet zo is. In de boeregaten en landelijke gemeenten heb je dan meer kans om nog van die ouderwetse ADSL toestanden van 4 op 0,5 tegen te komen of maximale snelheden van 16,5 op xxx. Als je dan met een gezin moet internetten (gsm, tablet, vaste comp, ...) en moet tv kijken beneden in de living en zoon en dochter op hun kamer. Dan mag je koper gewoon vergeten.
.
maw Telenet is wel snel maar je mag het niet gebruiken, of je moet een extreem duur abo afsluiten, daar passen de meeste mensen voor...je kan hen geen ongelijk geven...
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
1 van de redenen waarom tn hier geen optie is. 4 dagen ver en alweer 100Gb verzet. Enkel netflix & playstation!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik woon in een druk centrum en volgens testen zou ik niet eens 15 Mbps down halen.
Wat moet ik dan van de investeringen en innovatie van Proximus denken?
Als ik dergelijke cijfers zie, begin ik toch het eventueel aanwezige prijsverschil en verschil in specificaties tussen Telenet en Belgacom te begrijpen.
Het zou een schande zijn voor Proximus om hetzelfde te vragen voor minder. Je kan je niet blijven verschuilen achter de mogelijkheid om bij sommige abonnementen een betere FUP te hebben.
Als ik 5 of 10 euro minder moet betalen, met aanzienlijk snelheidsverlies en problemen om op 2 of meer TV's fatsoenlijk te kijken, dan bedank ik er toch voor.
Van nature betaal ik graag wat meer als ik daardoor gegarandeerd minder (of geen) koppijn krijg...
Ik zeg niet dat het voor iedereen zo is, maar in mijn geval (in deze buurt) is het koperpaar van Proximus onbegonnen werk en volledig waardeloos.
Ik ben niet zo mee met ADSL/VDLS , maar als ik het goed begrijp moet elke klant een bepaald 'abonnement' betalen, zoals Whop en Whoppa bij Telenet.
Hoe kan je dan goedpraten dat niet iedereen hetzelfde profiel heeft en toch evenveel voor eenzelfde abonnement moet betalen?

Wat moet ik dan van de investeringen en innovatie van Proximus denken?
Als ik dergelijke cijfers zie, begin ik toch het eventueel aanwezige prijsverschil en verschil in specificaties tussen Telenet en Belgacom te begrijpen.
Het zou een schande zijn voor Proximus om hetzelfde te vragen voor minder. Je kan je niet blijven verschuilen achter de mogelijkheid om bij sommige abonnementen een betere FUP te hebben.
Als ik 5 of 10 euro minder moet betalen, met aanzienlijk snelheidsverlies en problemen om op 2 of meer TV's fatsoenlijk te kijken, dan bedank ik er toch voor.
Van nature betaal ik graag wat meer als ik daardoor gegarandeerd minder (of geen) koppijn krijg...
Ik zeg niet dat het voor iedereen zo is, maar in mijn geval (in deze buurt) is het koperpaar van Proximus onbegonnen werk en volledig waardeloos.
Ik ben niet zo mee met ADSL/VDLS , maar als ik het goed begrijp moet elke klant een bepaald 'abonnement' betalen, zoals Whop en Whoppa bij Telenet.
Hoe kan je dan goedpraten dat niet iedereen hetzelfde profiel heeft en toch evenveel voor eenzelfde abonnement moet betalen?
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik zal je eens een geheimpje vertellen he Sylvester: je bent niet verplicht om alle producten bij 1 provider af te nemen 

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Allemaal VDSL2@70/10:proximusboyke schreef:wel geef me eens 5 kleine gemeentjes in belgie waar je met dsl de topsnelheden 70/10 haalt en geef me 5 kleine gemeenten in vlaanderen waar je de snelheden van 70 en meer niet haalt met telenet.
Steenstraat 2, 8957 Mesen
Rue Lavaux 12, 6887 Herbeumont
Plaats 52, 1547 Bever
Nieuwe Steenweg 38, 8377 Zuienkerke
Rue Centrale 11, 6767 Rouvroy
bron: http://proximus.be/internetsnelheid
Telenet verstrekt geen snelheidsinformatie, maar we weten allemaal dat coaxkabel een gedeeld medium is met trage snelheden in de piekuren en supersnelheden in de daluren.
Dus stop nu maar met de beweren dat VDSL2 niet bestaat in de kleine gemeenten. Het VDSL2-netwerk dekt meer dan 90% van de Belgische bevolking.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Bwa, in de praktijk zijn die triple kortingen groot genoeg dat je eigenlijk bijna verplicht bent om wel bij 1 provider te blijven, tenzij je toekomt met een licht abbo. Bji mij zou tv en internet apart duurder uitkomen dan een combi met telefoon bij.
[
Post made via mobile device ]
[
Post made via mobile device ]
[

[

- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik had er nog bij willen zetten dat ik dit antwoord verwachtte.MaT schreef:Ik zal je eens een geheimpje vertellen he Sylvester: je bent niet verplicht om alle producten bij 1 provider af te nemen
Maar ik heb in mijn geval geen keuze.
Had ik dat niet al eens gezegd ...?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
die snelheid naltijd bij telenetters toch;-)
Ik heb in 2004 Telenet verlaten voor 1Mbps bij dommel en ongelimiteerde download
nu heb ik een 50/6 bij procimus en zet altijd mijn downloadprog op 20 Mbps, het enige dat je kunt zeggen ik heb dat en dat binnen in enkele minuten en betaal daar graag voor, die max snelheden heb je VOOR NIX anders nodig,inetstreaming en dan als grootverbruiker geclasseerd worden lol...
Ik heb in 2004 Telenet verlaten voor 1Mbps bij dommel en ongelimiteerde download

nu heb ik een 50/6 bij procimus en zet altijd mijn downloadprog op 20 Mbps, het enige dat je kunt zeggen ik heb dat en dat binnen in enkele minuten en betaal daar graag voor, die max snelheden heb je VOOR NIX anders nodig,inetstreaming en dan als grootverbruiker geclasseerd worden lol...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
als je hier zoals ik (en zoals velen20/2) haalt avatar, en je kijkt discovery hd je neemt een canvas hd op en iemand anders kijkt familie in de slaapkamer hd dan moet iemand anders al niet veel meer surfen.
ik heb de beiden dus kan ik goed vergelijken.
natuurlijk als je 30/6 hebt is het al beter en als je 50/10 60/10 70/10 haalt is er natuurlijk geen enklel probleem.
Vandaar dat ik echt benieuw ben hoeveel mensen gaan overschakelen naar dsl en hoeveel daarvan binnen de 6 maand terug bij telenet zijn.
Dan bedoel ik wel mensen die met alles overschakelen dus internet en tv
ik heb de beiden dus kan ik goed vergelijken.
natuurlijk als je 30/6 hebt is het al beter en als je 50/10 60/10 70/10 haalt is er natuurlijk geen enklel probleem.
Vandaar dat ik echt benieuw ben hoeveel mensen gaan overschakelen naar dsl en hoeveel daarvan binnen de 6 maand terug bij telenet zijn.
Dan bedoel ik wel mensen die met alles overschakelen dus internet en tv
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
2014 afgesloten met 1.3TB in december en nu ook weer al aan een 140GB... Steam/Netflix/Youtube en hier en daar eens een torrent voor hetgene wat niet op Netflix te vinden is.Heronic schreef:1 van de redenen waarom tn hier geen optie is. 4 dagen ver en alweer 100Gb verzet. Enkel netflix & playstation!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
[OT]
http://torrentfreak.com/netflix-cracks- ... es-150103/
Zeurende piraten met zonnepanelen op hun dak zijn het ultieme schorremorrie van onze maatschappij!
sorry
Ik ga nu nog wat telenet aandelen bijkopen.
[/OT]
Vroeger zoudt ge hiervoor voor piraat worden uitgescholden maar zelfs de betalende klant is niet meer veilig....hier en daar eens een torrent voor hetgene wat niet op Netflix te vinden is.
http://torrentfreak.com/netflix-cracks- ... es-150103/
Zeurende piraten met zonnepanelen op hun dak zijn het ultieme schorremorrie van onze maatschappij!
sorry

[/OT]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
En wetende dat er gezinnen zijn die geen internetaansluiting kunnen hebben noch bij Belgacom/Proximus noch bij Telenet.
Bij Telenet niet wegens rijgnet en ook bij Belgacom/Proximus niet omdat ze op ADSL zitten, wat mogen deze mensen doen, juist met hun laptop naar de bibliotheek gaan en dan gaan surfen op het netwerk van de bibliotheek, Netflix mogen zij dan op hun laptop bekijken uiteraard met hoofdtelefoon zodat men de andere bibliotheek bezoekers niet storen.
Die gezinnen die in zo'n situatie zitten zijn dus de grootste sukkelaars.
Bij Telenet niet wegens rijgnet en ook bij Belgacom/Proximus niet omdat ze op ADSL zitten, wat mogen deze mensen doen, juist met hun laptop naar de bibliotheek gaan en dan gaan surfen op het netwerk van de bibliotheek, Netflix mogen zij dan op hun laptop bekijken uiteraard met hoofdtelefoon zodat men de andere bibliotheek bezoekers niet storen.
Die gezinnen die in zo'n situatie zitten zijn dus de grootste sukkelaars.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
ADSL is volgens mij nog steeds internet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ongeacht het feit dat jullie beiden gelijk hebben (ondanks verschillende insteek
), even terug naar Telenet.
Vandaag mijn opzeg gedaan. Enkele observaties :
1) ik werd doorverbonden met de betroffen dienst toen ik aangaf dat ik mijn opzeg wou doen. "De wachttijd bedraagt op dit moment 5 minuten ...." . Ik ben dus duidelijk niet de enige.
2) Vriendelijke juffrouw aan de lijn, die me *1* keer vraagt naar de reden voor mijn opzeg. "Prijsverhoging". Haar begripvolle reaktie : "Ja, de prijs is ook belangrijk natuurlijk".
GEEN aanbod met een extra korting of wat dan ook. GEEN "maar we kunnen u voorzien van .....". Nee hoor, gewoon verder met de orde van de dag.
3) Het hele verhaal was op 2 minuten achter de rug. Klaar.
Persoonlijke ervaring :
1) Telenet is klanten die vallen over die 4 of 5€ natuurlijk liever kwijt als rijk. Natuurlijk zijn mensen als ik die echt opzeggen de minderheid, en die minderheid zal zonder twijfel mee worden gecompenseerd door de prijsverhoging die aan de blijvers wordt doorgerekend. Telenet's uitspraak over het gegeven dat "deze prijsverhoging niets te maken heeft met de "Grote Netwerf" die ze op dit moment doorvoeren" doet mij trouwens onwillekeurig mentaal aanvullen dat ".... de rekening daarvoor later nog wel zal volgen".
2) De neef van een collega op mijn werk werkt op deze dienst bij Telenet. Zijn uitspraak hierover was "begin december hebben we heel vaak mensen nog proberen om te praten, maar dit werkte bijna nooit. We doen het bijna niet meer, het is trouwens te druk daarvoor". Niet mijn woorden hé.
3) Weg gaan bij Telenet ENKEL om die 4€ of uit principe is .... bewonderenswaardig en naïef. Voor Telenet is het win/win : minder klanten (mogelijk), meer winst (zeker). Ik schaam me er niet voor toe te geven dat ik Telenet heb opgezegd omdat ik voor ons gezin -in samenspraak met de kinderen trouwens- beslist heb dat een meerprijs van 55€ per maand (Whoppa + 1 extra HD recorder + 1 Pluspakket) ten opzichte van Scarlet (39€ + 5,90€ pluspakket, een 2e decoder heb ik zelfs gratis gekregen) niet wenselijk noch economisch verantwoordbaar was. 100€ per maand voor Internet, telefoon en TV.
En daar staat dan een pakket van 45€ tegenover waar we geen enkele concessie moeten doen ten opzicht van ons huidig gebruik en mogelijkheden bij Telenet, en enkel de snelheid een verschil vormt ?
Het grappige : na 10 dagen VDSL2 (nummerportering deed wat moeilijk bij Telenet ...) op 20/2 heb ik van niemand (niet van de kids die nog steeds ongewijzigd zitten gamen en YT te bekijken, niet van mijn vrouwtje die soms lichtjes vergroeid lijkt met haar tablet, niet van mijn schoonmoeder die door omstandigheden een tijdje bij ons onderdak heeft) ook maar *1* klacht over "traag internet" gehad, geen klacht over "dit of dat werkt niet" of "dit gaat nu slechter als bij Telenet".
En vanaf nu dus ook geen klachten meer over "we zitten weer op smalband zeker" na 3 weken, en dat zonder *1* bit met illegale oorsprong. En da's leuk en intriest tegelijkertijd.
Persoonlijke Conclusie :
Telenet sneller ? Zonder enige twijfel.
Ga je dat verschil merken ? Is puur persoonlijk en hangt af van je gebruiksprofiel, eisen en gezinssituatie (ervan uitgaande dat je tenminste een 16.5/2 profiel hebt)
Is Telenet je het prijsverschil waard ? Als je daaraan ook maar begint te twijfelen, is het antwoord onveranderlijk nee.
Veel geluk met om het even welke beslissingen jullie nemen.

Vandaag mijn opzeg gedaan. Enkele observaties :
1) ik werd doorverbonden met de betroffen dienst toen ik aangaf dat ik mijn opzeg wou doen. "De wachttijd bedraagt op dit moment 5 minuten ...." . Ik ben dus duidelijk niet de enige.
2) Vriendelijke juffrouw aan de lijn, die me *1* keer vraagt naar de reden voor mijn opzeg. "Prijsverhoging". Haar begripvolle reaktie : "Ja, de prijs is ook belangrijk natuurlijk".
GEEN aanbod met een extra korting of wat dan ook. GEEN "maar we kunnen u voorzien van .....". Nee hoor, gewoon verder met de orde van de dag.
3) Het hele verhaal was op 2 minuten achter de rug. Klaar.
Persoonlijke ervaring :
1) Telenet is klanten die vallen over die 4 of 5€ natuurlijk liever kwijt als rijk. Natuurlijk zijn mensen als ik die echt opzeggen de minderheid, en die minderheid zal zonder twijfel mee worden gecompenseerd door de prijsverhoging die aan de blijvers wordt doorgerekend. Telenet's uitspraak over het gegeven dat "deze prijsverhoging niets te maken heeft met de "Grote Netwerf" die ze op dit moment doorvoeren" doet mij trouwens onwillekeurig mentaal aanvullen dat ".... de rekening daarvoor later nog wel zal volgen".
2) De neef van een collega op mijn werk werkt op deze dienst bij Telenet. Zijn uitspraak hierover was "begin december hebben we heel vaak mensen nog proberen om te praten, maar dit werkte bijna nooit. We doen het bijna niet meer, het is trouwens te druk daarvoor". Niet mijn woorden hé.
3) Weg gaan bij Telenet ENKEL om die 4€ of uit principe is .... bewonderenswaardig en naïef. Voor Telenet is het win/win : minder klanten (mogelijk), meer winst (zeker). Ik schaam me er niet voor toe te geven dat ik Telenet heb opgezegd omdat ik voor ons gezin -in samenspraak met de kinderen trouwens- beslist heb dat een meerprijs van 55€ per maand (Whoppa + 1 extra HD recorder + 1 Pluspakket) ten opzichte van Scarlet (39€ + 5,90€ pluspakket, een 2e decoder heb ik zelfs gratis gekregen) niet wenselijk noch economisch verantwoordbaar was. 100€ per maand voor Internet, telefoon en TV.
En daar staat dan een pakket van 45€ tegenover waar we geen enkele concessie moeten doen ten opzicht van ons huidig gebruik en mogelijkheden bij Telenet, en enkel de snelheid een verschil vormt ?
Het grappige : na 10 dagen VDSL2 (nummerportering deed wat moeilijk bij Telenet ...) op 20/2 heb ik van niemand (niet van de kids die nog steeds ongewijzigd zitten gamen en YT te bekijken, niet van mijn vrouwtje die soms lichtjes vergroeid lijkt met haar tablet, niet van mijn schoonmoeder die door omstandigheden een tijdje bij ons onderdak heeft) ook maar *1* klacht over "traag internet" gehad, geen klacht over "dit of dat werkt niet" of "dit gaat nu slechter als bij Telenet".
En vanaf nu dus ook geen klachten meer over "we zitten weer op smalband zeker" na 3 weken, en dat zonder *1* bit met illegale oorsprong. En da's leuk en intriest tegelijkertijd.
Persoonlijke Conclusie :
Telenet sneller ? Zonder enige twijfel.
Ga je dat verschil merken ? Is puur persoonlijk en hangt af van je gebruiksprofiel, eisen en gezinssituatie (ervan uitgaande dat je tenminste een 16.5/2 profiel hebt)
Is Telenet je het prijsverschil waard ? Als je daaraan ook maar begint te twijfelen, is het antwoord onveranderlijk nee.
Veel geluk met om het even welke beslissingen jullie nemen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
Los van het feit dat het hier een a versus b geworden is toch leuk dat koween met C zegt dat DSL wel degelijk een alternatief kan zijn.
Zoals hierboven al is gezegd... vanaf een 30/6 lijkt mij DSL een goed alternatief voor het overgrote deel van de residentiële telenet klanten.
Zoals hierboven al is gezegd... vanaf een 30/6 lijkt mij DSL een goed alternatief voor het overgrote deel van de residentiële telenet klanten.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
het overgrote deel van de klanten heeft heus geen 120 Mbps nodig om wat te downloaden en wat te surfen...vanaf een 30/6 lijkt mij DSL een goed alternatief voor het overgrote deel van de residentiële telenet klanten
Hier thuis 16,5 Mb met DLM 25 Mb en ik heb geen enkel probleem wat betreft downloaden of video kijken.
-
- Deel van't meubilair
Download zal inderdaad niet echt een probleem zijn... maar DSL heeft nu ook éénmaal een trage upload (zeker als je wat verder zit).
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Voor te surfen zijn hoge snelheden inderdaad niet nodig. Maar ik merk wel als mensen hun modem gaan omwisselen en terugvallen van bijvoorbeeld 70/6 naar 30/6, dat ze ook niet amused zijn... Mij ga jij niet vertellen dat iedereen content ga blijven op een 16.5/2 of 20/2 lijn naarmate streams toenemen en de kwaliteit er van, ik hou van 1080P beeld en dat vreet bandbreedte, toekomst is 4K...
Maar bij TN gaan ze ook moeten inzien dat ze dringend van de downloadlimieten af moeten of toch op zijn minst een pak naar boven brengen.
Px moet zijn profielen misschien wat minder streng aannemen en zorgen dat de 12/1 16.5/2 20/2 ook bij die 30 raken als minimum. Ik ken mensen waar ze met 4 zijn en hun DLM 25/2 lijn schiet toch te kort... met gezaag als gevolg...
Tn moet zijn prijzen herzien en hun downloadlimieten is deftig herzien en verder doen met hun nodes te ontdubbelen. Ik ken ook mensen bij telenet die niet tevrede zijn omdat ze in een druk gebied zitten en tijdens de spitsuren het allemaal ineen zakt. Maar dan zitten ze nog altijd rond de 60~70 ipv 160.
Conclusie is simpel, ze komen beide te kort... Voor de ene wat meer als de andere en het is en blijft een kwestie om alles af te wegen...
Maar bij TN gaan ze ook moeten inzien dat ze dringend van de downloadlimieten af moeten of toch op zijn minst een pak naar boven brengen.
Px moet zijn profielen misschien wat minder streng aannemen en zorgen dat de 12/1 16.5/2 20/2 ook bij die 30 raken als minimum. Ik ken mensen waar ze met 4 zijn en hun DLM 25/2 lijn schiet toch te kort... met gezaag als gevolg...
Tn moet zijn prijzen herzien en hun downloadlimieten is deftig herzien en verder doen met hun nodes te ontdubbelen. Ik ken ook mensen bij telenet die niet tevrede zijn omdat ze in een druk gebied zitten en tijdens de spitsuren het allemaal ineen zakt. Maar dan zitten ze nog altijd rond de 60~70 ipv 160.
Conclusie is simpel, ze komen beide te kort... Voor de ene wat meer als de andere en het is en blijft een kwestie om alles af te wegen...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
- proximusboyke
- Elite Poster
Zoals ik al eerder zei de prijzen van telenet zijn ok in vergelijking met het buitenland.
Andere argumenten heb je een punt.
Andere argumenten heb je een punt.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
Prijzen in het buitenland zijn om de kabel een stuk lager en je krijgt er geen 300GB limiet voor terug in de piekuren.
Om nog maar te zwijgen voor hoeveel FTTH gaat in Frankrijk en Nederland.
Om nog maar te zwijgen voor hoeveel FTTH gaat in Frankrijk en Nederland.
- proximusboyke
- Elite Poster
AndRo555 als je vergelijkt met kabelaars die overal in het land te krijgen is dan liggen de prijzen niet ver uiteen
telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€
telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Je spreekt louter over de topproducten... bij UPC heb je een 3P voor 56 euro / maand (met oa 120/12 en zelfs een filmpakket inbegrepen).
Daar heb je bij TN zelfs nog geen Whop voor. Belgie (ook Proximus) is gewoon veel duurder dan het buitenland waar men pas echt voor innovatie gaat als je kijkt naar het aantal FTTH projecten in Nederland en Frankrijk (versus NUL in Belgie).
Daar heb je bij TN zelfs nog geen Whop voor. Belgie (ook Proximus) is gewoon veel duurder dan het buitenland waar men pas echt voor innovatie gaat als je kijkt naar het aantal FTTH projecten in Nederland en Frankrijk (versus NUL in Belgie).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Indien je een prijsverschil van meer dan 12% "klein" vindt, 't ja, ...proximusboyke schreef:telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€
Indien je inhoudelijk niet over de pakketten spreekt, ' t ja, ...
Indien Telenet als specificatie van Whoppa 160 mbps opgeeft en jij 200 mbps, 't ja, ...
Nu qua harde duiten:
- Telenet per jaar: 72,95 € * 12 = 875,4 €
- Ziggo per jaar: 64,95 € * 12 = 779,4 €
- Verschil: 96 € per jaar. Dat is niet een verwaarloosbaar verschil mijn inziens!

Niet waar?
- proximusboyke
- Elite Poster
r2504 ik zou u aanraden van naar kassa radar enzo te kijken.
Daar zie je genoeg hoe het in elkaar zit in nederland voor de glasvezel aanleggen moet ge u intekenen in contract van 3 a 5 jaar.
Als ze geen klanten genoegen hebben val je terug op dsl met soms alle gevolgen vandien maar ben je toch verplicht uw contract uit te toen van 3 of 5 jaar.
ik heb gebouwd in frankrijk, daar is het nog slechter de hele grote steden haal je deftige snelheden. Glasvezel ? ( volgens mij is het coax zoals telenet het fibernet noemde), maar daarbuiten vergeet het !!!! Vele plaatsen hebben nog geen adsl laat staan vdsl. Ik blijf erop hameren als je natuurlijk investeringen doet in kleine gebieden waar je veel klanten hebt en zo de investering laag kunt houden per klant is het natuurlijk gemakkellijk.
Daar zie je genoeg hoe het in elkaar zit in nederland voor de glasvezel aanleggen moet ge u intekenen in contract van 3 a 5 jaar.
Als ze geen klanten genoegen hebben val je terug op dsl met soms alle gevolgen vandien maar ben je toch verplicht uw contract uit te toen van 3 of 5 jaar.
ik heb gebouwd in frankrijk, daar is het nog slechter de hele grote steden haal je deftige snelheden. Glasvezel ? ( volgens mij is het coax zoals telenet het fibernet noemde), maar daarbuiten vergeet het !!!! Vele plaatsen hebben nog geen adsl laat staan vdsl. Ik blijf erop hameren als je natuurlijk investeringen doet in kleine gebieden waar je veel klanten hebt en zo de investering laag kunt houden per klant is het natuurlijk gemakkellijk.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Ik beweer ook niet dat er OVERAL FTTH beschikbaar is... wel dat men er volop op inzet wat hier totaal niet het geval is. In Belgie is er trouwens ook niet overal VDSL2 met top-snelheden, in dat opzicht heeft TN inderdaad een extra verdienste.
TN z'n focus ligt wederom op snelheid (Gigabit speed over Docsis) en niet op de capaciteit van de node. De strategie van Proximus begrijp ik al helemaal niet, wat mij betreft zit er weinig visie in dat bedrijf (behalve de FTTH kat uit de boom kijken tesamen met TN).
TN z'n focus ligt wederom op snelheid (Gigabit speed over Docsis) en niet op de capaciteit van de node. De strategie van Proximus begrijp ik al helemaal niet, wat mij betreft zit er weinig visie in dat bedrijf (behalve de FTTH kat uit de boom kijken tesamen met TN).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Hier over de grens (Zeeland,Ned) is vooral ZeelandNet actief,bij navraag van sommige klanten aldaar kan ik zeggen dat de prijzen toch wel zeer intresant zijn,maar ook dat bijv. bij het standaard tv abbo al de US zender Fox zit.Dit is bij ons hier niet het geval.Ook altijd onbeperkte data.
http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/
-
- Elite Poster
proximusboyke schreef:AndRo555 als je vergelijkt met kabelaars die overal in het land te krijgen is dan liggen de prijzen niet ver uiteen
telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€
Appelen met Peren much?
Telenet is 160/10 GEEN 200 En kost nu 72.95 straks 76 MET 300GB LIMIET in piekuren
Ziggo 180/18 (wat een pak meer is als telenet in de upload.) GEEN 300GB limiet in piekuren => Nota 90/9 voldoet eigenlijk voor de meeste mensen en kost 54.95 (Whop is geen alternatief want limiet)
UPC doet 200/20 (GEEN 200/10) Geen limiet en kost 71 euro. Hun 120/12 aanbod (nog steeds meer upload als telenet nota bene) kost 56 euro en heeft ook geen limiet.
Dus de vergelijking van duurste tripple play:
Telenet 72.95 => 76 straks
Ziggo 64.95
UPC 71
En nu de vergelijking van:
1) +-100Mbps down (wat voldoende is, upload is belangrijker op deze snelheden)
2) genoeg volume (Wat Telenet net wel of net niet haalt, de rest met gemak)
Dan is de stand:
Telenet 72.95 => 76 straks
Ziggo 54.95
UPC 56
Dat is 20 euro per maand. Ofwel 240 euro per jaar. Of 38% duurder. "
dan liggen de prijzen niet ver uiteen" ....

Ik heb hier de indruk dat je Telenet wel beter uit de vergelijking wilt laten komen door de Telenet snelheden hoger weer te geven dan ze zijn, de concurentie zijn uploadsnelheden lager te laten weergeven dat ze zijn, te verzwijgen dat er eigenlijk geen 300GB piekuur limiet in zit bij de twee andere, dat je eigenlijk moet gaan vergelijken met de lagere abbonementen, etc..
En dan zijn we nog niet aan het FTTH aanbod in NL geraakt...
-
- Elite Poster
Waarom start jij geen FTTH provider in een paar steden hier? Als het dan toch zo gemakkelijk is om alleen drukke stadscentra en kernen te dekken?proximusboyke schreef:r2504 ik zou u aanraden van naar kassa radar enzo te kijken.
In frankrijk wordt er 400Mbps/800Mbps/Gigabit aangeboden. Aan gewone bewonders. Dat is FTTLA/FTTH/FTTC/...
De laatste keer dat ik gecheckt heb is dat in Belgie niet het geval, ja kan 200Mbps met telenet krijgen met limiet. Meer niet.
99.3% van de bevolking heeft toegang tot ADSL in Frankrijk. Die 0.7% zijn inderdaad vele plaatsen....

In belgie is dat niet beter, hier zijn ook plekken zonder ADSL en Kabel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
- Bedankt: 393 keer
- Recent bedankt: 5 keer
69 €fluppie schreef:kan ik zeggen dat de prijzen toch wel zeer intresant zijn.Ook altijd onbeperkte data.

tvbasis is 17,75 € (telenet: 15,35 €/maand)
-
- Deel van't meubilair
De discussie gaat niet over of FTTH eenvoudig is of niet... wel over de motivatie waarom de prijs zo duur is. Het is hier al meermaals duidelijk geworden dat TN tot 30 a 40% duurder is dan Nederland... maar wel als argument "innovatie" gebruikt terwijl daar geen enkel spoor van te vinden is (geen open TV aanbod, geen open IP telefonie aanbod, geen FTTH, geen onbeperkte downloads, ... wat in de buurlanden wel beschikbaar is).
Je kan geen LADA verkopen voor de prijs van een BMW en beweren dat het een innovatieve auto is
Je kan geen LADA verkopen voor de prijs van een BMW en beweren dat het een innovatieve auto is

-
- Elite Poster
Een LADA verkopen als innovatieve auto verkopen is niet moeilijk je doet dat gewoon in Noord Korea, zo kan telenet dat hier ook afschilderen als innovatief als mensen niet willen inzien hoe het in het buitenland werkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
- Bedankt: 393 keer
- Recent bedankt: 5 keer
bericht van de groepsofferte (ik heb er geen banden mee!):
"Schitterend nieuws! We zijn intussen al met meer dan 50.000 deelnemers voor de groepsofferte! Sinds Kerstdag kwamen er nog eens 15.000 nieuwe inschrijvingen bij.
Ook BASE zal nu een aanbod maken, exclusief voor de leden van Groepsofferte.be
Belangrijk: alle voorstellen zullen uitsluitend voor de deelnemers van groepsofferte.be beschikbaar zijn vanaf 1 februari. Blijf dus zoveel mogelijk vrienden, kennissen en familie de weg wijzen naar www.groepsofferte.be"
"Schitterend nieuws! We zijn intussen al met meer dan 50.000 deelnemers voor de groepsofferte! Sinds Kerstdag kwamen er nog eens 15.000 nieuwe inschrijvingen bij.
Ook BASE zal nu een aanbod maken, exclusief voor de leden van Groepsofferte.be
Belangrijk: alle voorstellen zullen uitsluitend voor de deelnemers van groepsofferte.be beschikbaar zijn vanaf 1 februari. Blijf dus zoveel mogelijk vrienden, kennissen en familie de weg wijzen naar www.groepsofferte.be"
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Meer info Ook BASE doet misnoegde Telenet-klanten voorstel
http://www.tijd.be/detail.art?a=9585277&n=3128&ckc=1
Wie deelneemt aan de groepsofferte voor telecomdiensten kan (voorlopig) kiezen uit een voorstel van Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en BASE. © Photo News
50.000 klanten overwegen een groepsofferte voor telecomdiensten. Ze kunnen daarbij kiezen uit Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en sinds vandaag ook BASE.
Het aantal consumenten die zich aanmeldde op groepsofferte.be is sinds Kerstmis gestegen van 35.000 tot 50.000. Dat meldt initiatiefnemer Kurt Buysse.
Buysse lanceerde de site nadat Telenet een prijsverhoging had aangekondigd. Maar het initiatief is niet enkel voor misnoegde Telenet-klanten bedoeld, ook klanten van andere operatoren kunnen zich aansluiten. Volgens de initiatiefnemer is 15 procent van de geïnteresseerden geen klant bij Telenet.
Uit de voorkeuren van de deelnemers blijkt dat meer dan de helft een voorstel wil voor mobiele telefonie. Dat is mobiele operator BASE niet ontgaan, en dus komt het bedrijf met een aanbod.
Proximus liet eerder al weten dat ook de huidige klanten op het groepsaanbod kunnen ingaan, maar dat het niet voor iedereen voordeliger zal zijn.
Het gaat niet om een klassieke groepsaankoop waarbij één aanbieder als winnaar uit de bus komt. Iedereen zal een van de voorstellen kunnen kiezen. Het doel is dat de consumenten uiterlijk op 1 februari kunnen intekenen op het gewenste aanbod.
http://www.tijd.be/detail.art?a=9585277&n=3128&ckc=1
Wie deelneemt aan de groepsofferte voor telecomdiensten kan (voorlopig) kiezen uit een voorstel van Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en BASE. © Photo News
50.000 klanten overwegen een groepsofferte voor telecomdiensten. Ze kunnen daarbij kiezen uit Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en sinds vandaag ook BASE.
Het aantal consumenten die zich aanmeldde op groepsofferte.be is sinds Kerstmis gestegen van 35.000 tot 50.000. Dat meldt initiatiefnemer Kurt Buysse.
Buysse lanceerde de site nadat Telenet een prijsverhoging had aangekondigd. Maar het initiatief is niet enkel voor misnoegde Telenet-klanten bedoeld, ook klanten van andere operatoren kunnen zich aansluiten. Volgens de initiatiefnemer is 15 procent van de geïnteresseerden geen klant bij Telenet.
Uit de voorkeuren van de deelnemers blijkt dat meer dan de helft een voorstel wil voor mobiele telefonie. Dat is mobiele operator BASE niet ontgaan, en dus komt het bedrijf met een aanbod.
Proximus liet eerder al weten dat ook de huidige klanten op het groepsaanbod kunnen ingaan, maar dat het niet voor iedereen voordeliger zal zijn.
Het gaat niet om een klassieke groepsaankoop waarbij één aanbieder als winnaar uit de bus komt. Iedereen zal een van de voorstellen kunnen kiezen. Het doel is dat de consumenten uiterlijk op 1 februari kunnen intekenen op het gewenste aanbod.
-
- Deel van't meubilair
Het aanbod zal vermoedelijk ook niet enkel uit tripple play aanbiedingen bestaan...
BASE gaat maw. enkel meedoen voor een mobiel aanbod.Uit de voorkeuren van de deelnemers blijkt dat meer dan de helft een voorstel wil voor mobiele telefonie.