Pagina 13 van 27
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 feb 2013, 20:24
door jorisx
raf1 schreef:Hier blijft DTMF-mode continu op "in-band" staan. Firmware 6LR10A-60A05S (en vergeet niet naar beneden te scrollen en op apply te klikken voor je een reboot doet)
Ik heb deze firmware: 60R10A-60A06W
na het aanpassen naar
in-band en daarna klikken op apply, ben ik de instelling gaan nakijken en stel ik vast dat deze al terug op
rfc2833 staat, dus dan heeft een reboot niet veel zin meer.
Als ik echter bel naar de VoiceMail van OVH (1230) dan kan ik echter wel perfect door de menu's gaan.
Ook indien ik naar
dit nr bel, hoor ik telkens welke toets ik heb ingedrukt, dus denk ik dat de DTMF-codes ook wel werken indien ik bovenstaande instelling op
rfc2833 laat staan.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 feb 2013, 23:24
door lacer
@ guy-pc;
Ik vrees dat je in een PAP2T maar 1 SIP acount kunt instellen hoor

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 feb 2013, 23:42
door brubbel
Inderdaad. 1 account voor elke lijn helaas. Je kan niet de 2 accounts doorschakelen naar 1 lijn. Ik heb hetzelfde voor met de SPA112. Zoiets zou toch heel gemakkelijk in software kunnen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 feb 2013, 23:52
door krisken
lacer schreef:@ guy-pc;
Ik vrees dat je in een PAP2T maar 1 SIP acount kunt instellen hoor

Klopt
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 10:23
door guy-pc
OK, bedankt voor dit antwoord. Wat kan ik nu best doen: een tweedehands Fritzbox aankopen? Kan ik gewoon de goedkoopste uit onderstaande lijst kopen?
http://www.marktplaats.nl/z/fritzbox.ht ... increasing
Of zijn er bepaalde toestellen die ik beter niet koop?
Achtergrond:
- internet via Telenet
- enkele analoge telefoons aansluiten op OVH SIP met mogelijkheid bepaalde gesprekken via (nu) FreeVoipDeal
- draadloos internet gemakkelijk in- en uitschakelbaar
- minstens 2 computers aansluitbaar
- digitale tv niet nodig
Bedankt en groetjes
Guy
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 11:20
door jorisx
is het verschil nog groot om naar mobiel te bellen tussen OVH en FreeVoipDeal?
vanaf 5 maart betaal je bij OVH slechts 0,031 EUR per minuut naar mobiel.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 11:24
door guy-pc
Via FreeVoipDeal is het (alles in rekening genomen) zo'n 0,006 of 0,007 € per minuut. Dat is dus een verhouding van 1 op 5. Aangezien ik veel naar gsm's bel, maakt dit toch wel enkele euro's verschil per maand.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 11:30
door ubremoved_15739
Gisteren nog een account geopend bij FreeVoipDeal: 0.005 euro/min (excl BTW, handling fee) naar Belgische mobiele netwerken.
Totaal betaald bedrag: 11.66 euro (incl BTW, handling fee) voor 10 euro belkrediet (excl BTW, handling fee).
Dus 0.005 * 1.116 = 0.00558 euro/min (incl BTW, handling fee) naar Belgische mobiel netwerken.
Om exact te zijn.
Goed voor 2000 minuten te bellen naar Belgische mobiele netwerken.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 12:30
door philippe_d
Je mag niet vergeten dat deze providers de gesprekken afronden tot op de hele minuut
- - Neem aan dat een gemiddeld GSM gesprek dikke 3 minuten duurt.
- En dat je wegens de minuten facturatie, gemiddeld 30' per gesprek teveel betaalt.
Dan moet je het bg tarief verhogen met ca 15%.
- - dus: ca €0.0065/min
- of 1540 minuten (i.p.v. 2000m).
Wat nog altijd zéér goedkoop is

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 20:19
door Jack Daniels
Kan je nu al je Belgische nummer porteren naar OVH?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 20:26
door jorisx
zelf nog niet gedaan, maar zou normaal zonder problemen moeten lukken.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 21:53
door philippe_d
Jack Daniels schreef:Kan je nu al je Belgische nummer porteren naar OVH?
Jack ... het laatste jaar zitten dromen? Dat kan al sedert maart 2012

.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 feb 2013, 23:35
door Jack Daniels
Hoera. En kan iemand mij de weg tonen hoe je een nummer porteert? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meteen mijn weg vind op hun site.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 feb 2013, 00:04
door jorisx
Heb je al een nr bij OVH, zoniet bestel je best eerst een
Ligne SIP Individuelle. (kan je
deze handleiding voor volgen)
Wanneer deze operationeel is, kan je nadien via hun
manager je bestaande nr overdragen naar OVH
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 25 feb 2013, 21:31
door guy-pc
Hoi
Aangezien het niet gaat met mijn OVH Linksys PAP2T om 2 SIP-accounts in te stellen:
Bedankt
Guy
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 10:51
door lacer
Dat lijkt mij voordelige aankopen die types 7170, wel nog verzendkosten bijrekenen hé !
Kiezen voor een Annex A toestel natuurlijk, Annex B is voor ISDN als ik mij niet vergis.
Maar ik weet niet of het uitmaakt als je hem achter de Sagem aansluit...
Iemand weet wat meer hierover ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 11:09
door guy-pc
Het is om achter een Telenetmodem te hangen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 17:13
door guy-pc
@Philippe.d: zou jij ons wat wijzer willen maken a.j.b.? Alvast bedankt bij voorbaat!
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 17:46
door Jack Daniels
Ik heb een FB7170 in de aanbieding. Zie rubriek "Te Koop". Is voor analoge lijn en gebruikt met ADSL2 abo.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 17:58
door guy-pc
Ik had het gezien, maar de prijzen die ik eerder gepost heb, zijn een stuk lager.

Bovendien blijft mijn vraag: werkt dat met Telenet?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 21:58
door lacer
Jazeker guy-pc, als ATA moet dat lukken. Anderen kunnen daarover meespreken.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 22:12
door fryelectro
zijn er ondertussen al tekenen van meesturenvan eigen outbound CID bij OVH ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 22:21
door Jelly
Heb een zakelijke sip account aangevraagd bij OVH €4,99 om het volgende te proberen.
2 VoIP telfoons op 2 verschillende locaties, met elk hun eigen tel. nummer.
Maar dus wel onder 1 account en facturatie.
Ik heb een nieuw nummer gekregen van OVH en een andere WeePee nummer succesvol geporteerd.
Heeft er iemand ervaring hoe ik nu 2 SIP gegevens kan bekomen?
Ik vind hier niet direct iets van terug in hun management tool.
Mvg
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 22:24
door ubremoved_15739
Geen ervaring met die zakelijk account.
Doch indien je slechts één set gegevens ontvangen hebt, dan zal je deze gegevens allicht kunnen invoeren op twee verschillende toestellen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 22:32
door Jelly
Beste,
Ik zie niet goed in hoe ik op die manier een onderscheid kan maken tussen toestel en tel. nummer 1 en toestel 2 of 3...
Moet ik geen nieuwe SIP login bekomen voor extra toestellen?
Alvast bedankt.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 22:40
door ubremoved_15739
Je hebt je login-naam en login-wachtwoord: dat zal allicht hetzelfde blijven op de twee toestellen.
Tevens heb je nog je gebruikersnaam en displaynaam: hier zal je allicht het verschil kunnen maken tussen de twee telefoonnummers dewelke je als uitgaand nummer wenst mee te sturen.
Behoudens dat OVH enkel toelaat dat dit in de webinterface dient te gebeuren...
Afwachten wat het wordt, maar ik vind het wel interessant hoe OVH in dit geval uiteindelijk met het geporteerde nummer omgaat.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 22:44
door Tomsworld
Jelly schreef:Heb een zakelijke sip account aangevraagd bij OVH €4,99 om het volgende te proberen.
2 VoIP telfoons op 2 verschillende locaties, met elk hun eigen tel. nummer.
Maar dus wel onder 1 account en facturatie.
Ik heb een nieuw nummer gekregen van OVH en een andere WeePee nummer succesvol geporteerd.
Heeft er iemand ervaring hoe ik nu 2 SIP gegevens kan bekomen?
Ik vind hier niet direct iets van terug in hun management tool.
Mvg
Dan moet je 2 lijnen aanvragen en via easy / mibi pabx regelen, kan je wel op beide plaatsen dubbel gesprek voeren. Ofwel moet je er zelf een pabx tussen zetten dan gaat dat wel.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2013, 23:09
door Jelly
Dus dan ga ik 2 sip business accounts moeten aanmaken, als 2 lijnen?
Of is er een andere manier om extra lijnen te bekomen?
Mvg
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 13:20
door Jack Daniels
Bevestiging van OVH gekregen dat mijn nummer geactiveerd is. Echter, in mijn manager staat er "geen lijn gevonden". Kan ook niks toevoegen; geen lijn, geen nummer... en ik wil mijn huidige nummer porteren naar OVH en ook dat lukt mij niet.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 14:25
door guy-pc
Was bij mij in het begin ook zo. Na wat geduld (uren / dagen: weet ik niet meer) en af en toe kijken, stond mijn lijn er opeens tussen.
Vanaf dan kan je porteren:
log in in manager
klik op Téléphonie
klik op Numéro
klik op Demander la portabilité de numéro(s) chez OVH
Zelf ben ik sinds een uur of zo op Telenet aangesloten; binnen enkele dagen vindt de portering plaats en enkele dagen daarna wordt Belgacom stopgezet.
Groetjes
Guy
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 14:30
door Jack Daniels
bedankt voor je (geruststellende) reactie guy-pc

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 20:05
door Jack Daniels
weer een vraag, want ik vind het niet op de website: telkens ik inlog krijg ik een email met de melding dat ik een verbinding heb gemaakt met ovh; ik wil deze email uitschakelen maar waar vind ik dat? Ik heb denk ik alle opties al overlopen maar ik zie het niet staan en in het bericht van die email staat er ook geen verwijzing hoe je dat kan uitschakelen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 20:10
door johcla
Via het Franse menu is het als volgt:
Accueil > Administration > Paramètres > Restriction d'accès
Dan verander je 'Autorisé + mail' naar 'Autorisé
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 20:16
door Jack Daniels
wat ik daar ook verander, het menu springt steeds naar de optie "weigeren", zowel voor manager als voor soap. Als ik dan even uit deze instelling ga en terugkeer, dan staat er weer "toelaten + email" voor beide. Om gek van te worden.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 maa 2013, 20:31
door guy-pc
Ik vermoed dat ook dit te maken heeft met het feit dat je lijn administratief nog niet helemaal "verwerkt" is.
Ik heb het bij mij even geprobeerd, en daar lukt het wel.
@johcla: bedankt voor deze tip, want ik vond die mails ook maar vervelend!
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 maa 2013, 21:19
door satsurfer
OVH vind ik nogal gecompliceerd om werken....je krijgt té veel info eigenlijk...en door het bos zie je de bomen niet meer staan...
op 2/2 heb ik 10 € gecrediteerd bij OVH. (om niet elke maand 1,18+btw € te moeten overschrijven)
Nu krijg ik een factuur, en dit wordt niet automatisch gedebiteerd van mijn 10 €
factuur FR71*****, openstaand bedrag : 1.18 EUR.
U dient het tegoed op uw rekening aan te vullen.
Om dit te doen, gaat u naar uw Manager en maakt de betaling aan via het volgende adres:
iemand een idee wat ik fout doe? bedankt op voorhand
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 maa 2013, 22:11
door MarkDM
Het komt wel goed. Een beetje geduld.
Ik heb in Januari 5,00 Euro overgeschreven. Die is op mijn account gezet en werd in februari en maart automatisch gebruikt om de factuur te betalen. Maar daar is op de facturen inderdaad niets van te merken.
Ik zie het wel als ik in de 'manager' ga bij de 'rekeningoverzichten'. Daar staat mijn krediet zichtbaar en wordt het gebruikt bij elke nieuwe factuur.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 04 maa 2013, 11:30
door Baggioo
Hallo
Hoe kan je jouw OVH-facturen automatisch betalen via PayPal?
Gaat dat ook automatisch via domiciliëring?
dank u
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 04 maa 2013, 13:45
door satsurfer
@ MarkDM: bedankt....
Ja, maar er staat zo'n dreigende taal, als je niet tijdig betaalt....
Dus ik moet gewoon afwachten....Ze gaan dan dat geld van mijn 10 € aftrekken?
UPDATE: terug herinnering gekregen om mijn factuur te betalen....dus gaat niet automatisch.....een topic opgestart....hopelijk begrijpen ze mijn vraag in het Frans
gewoon rechtstreeks factuur/factuur kan je niet laten debiteren? Je moet eerst 10 € opladen?
Die 10 € is nog altijd 10 €.....zal wss. eens mailtje naar ovh sturen.
@ Baggio: je kan ook domiciliëren...online via de module aan te maken...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 04 maa 2013, 21:29
door guy-pc
Hallo allemaal
Bij deze is mijn nummerportering een feit. Ik moest in de manager van OVH nog twee instellingen aanpassen, en de helpdesk heeft me daarbij zeer vriendelijk (in het Frans, weliswaar...) verdergeholpen.
Mijn dank aan iedereen die mij telkens weer een stap verdergeholpen heeft (ik ben al hiermee bezig, maar wel stap voor stap, van in de kerstvakantie)!
Groetjes, Guy