Geplaatst: 27 dec 2007, 09:49
Je kan je bestelling toch stopzetten zeggen ze?
Zeer vreemd antwoord dat je hebt gekregen op je vraag,wat ik daar ook kan uit leiden is dat je voor ze je activatiegegevens opsturen je volgens mij toch kosteloos kan opzeggen .KingsMonkeys schreef:'k heb een antwoord gekregen op mijn vraag over het contract:
Het antwoordBeste,
Deze voormiddag heb ik het product Cityconnect Plus besteld onder de naam *********.
Bij het nalezen van het door u gestuurde contract, kwam ik tot volgende vaststelling:
In het contract vind ik nergens een verwijzing terug naar de mogelijkheid om het contract op te zeggen indien de internetservice (gedurende een lange periode) niet geleverd wordt.
Aangezien dit gaat om een nieuw (jaar)contract, zou dit willen zeggen dat
wanneer de service niet geleverd wordt door onderbrekingen afkomstig van activiteiten die SCHEDOM NV/SA wenst uit te voeren (art 9.3) (bvb het niet wensen in te pluggen van de telefoonkabel in de centrale) ik toch het volledige jaar moet betalen zonder mogelijkheid tot kosteloze opzeg.
In welke mate worden art. 9.1 en deel 2 van art. 9.3 beperkt door
art. 2.2.1,waarin staat dat "Als internet accessprovider stelt SCHEDOM NV/SA de toegang tot het internet ter beschikking van de Klant via adsl/sdsl technologie of via huurlijnen" en
deel 1 van art. 9.3: "De toegang tot het internet en/of de servers en het telefoonnetwerk van SCHEDOM NV/SA is beschikbaar 24 uur op 24 uur, 7 dagen op 7"
Kan u me hierover enige toelichting geven?dat ik hierop kreeg:
Nu weet ik ook dat ze niet veel zullen toegeven ivm hun contract, maar dit is GEEN antwoord op de gestelde vraag.Geachte,
Ons contract dient aanvaard te worden zoals het is. Aanpassingen zijn niet mogelijk. Indien u zich hiermee niet akkoord kan verklaren, begrijpen we dit zeker. Laat ons dit dan even weten in reply, dan verwijderen we uw bestelling uit onze database!
ELeven ?KingsMonkeys schreef: Niet dat ik dat van plan was, want er zijn hier niet veel alternatieven (Scarlet en EDPnet hebben hun ADSL2 netwek hier nog niet operationeel en ze konden mij ook geen opleveringsdatum geven).
Zij kunnen zetten in hun contract wat ze willen maar ze kunnen niet rond de regels van het consumenten recht. Spijtig genoeg heb ik daar niet direct deftige info rond. Wat ik wel weet is als na 6 maand er nog geen oplevering is dat een rechter u gelijk gaat geven als ge zonder kostenvergoeding wilt opzeggen. Dat is meer dan ruim de tijd om het product op te leveren. Zou interessant zijn om te weten of die periode bij wet bepaald is.KingsMonkeys schreef:'k heb een antwoord gekregen op mijn vraag over het contract...
Gezien de tijdsdruk nu zou ik al telefonisch opzeggen en en je brief in parallel sturen. Anders komt die nooit meer op tijd (laat staan dat ze genoeg volk hebben dat de 31ste werkt).Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
idd. zelf naar Mechelen gaan is ook een optie natuurlijkdeej schreef:Gezien de tijdsdruk nu zou ik al telefonisch opzeggen en en je brief in parallel sturen. Anders komt die nooit meer op tijd (laat staan dat ze genoeg volk hebben dat de 31ste werkt).Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Daarnet ook naar de Telenet helpdesk gebeld:Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
ROFL. Volgens mij nogal onwettig, maar soit.Epo schreef:Zij bevestigen dit verhaal en confirmeren dat het een jaarcontract zal zijn.
Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.xenne schreef:tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Binnen een paar maand zullen we is zien hoe ze da gaan afdwingen.cloink schreef:ROFL. Volgens mij nogal onwettig, maar soit.Epo schreef:Zij bevestigen dit verhaal en confirmeren dat het een jaarcontract zal zijn.
dat niet openstellen ging toch over het VDSL netwerk? (en met dommel ZOU er een mondelinge overeenkomst zijn?) en ik dacht dat dommel Belgacom niet meer nodig had voor Cityconnect? weet niet of die verkoper goed ingelicht is hoorfieldoxide schreef:Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.xenne schreef:tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
Misschien dat ik nog eens een keer naar de helpdesk van dommel ga bellen en hun 'vriendelijk ' ga vragen wat nu juist de waarheid achter heel de vertraging is .xenne schreef:dat niet openstellen ging toch over het VDSL netwerk? (en met dommel ZOU er een mondelinge overeenkomst zijn?) en ik dacht dat dommel Belgacom niet meer nodig had voor Cityconnect? weet niet of die verkoper goed ingelicht is hoorfieldoxide schreef:Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.xenne schreef:tsja, nu opzeggen omdat ze met wat vertraging leveren. begrijp de frustratie ivm gebrekkige communicatie edm, maar waar ga je hene gaan? de cityconnect voorwaarden zijn uniek. voor degene die paar weken zonder internet zitten kunnen misschien een gratis inbelverbinding overwegen? daarmee kan je toch uw mail checken enzo...
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
WTF ?!? ... ik ga NU naar de telenet helpdesk bellen, hier wil ik het fijne van weten. Dit is volgens mij helemaal niet legaal.cloink schreef:ROFL. Volgens mij nogal onwettig, maar soit.Epo schreef:Zij bevestigen dit verhaal en confirmeren dat het een jaarcontract zal zijn.
Nee, er is geen opzegvergoeding als je VOOR 31/12 opzegt. Na 31/12 wel. Zo heb ik het begrepen, zo hebben ze (UPC én Telenet helpdesk, afzonderlijk van elkaar) het me verteld.Ditch schreef:Ze zei letterlijk: er is geen opzegvergoeding indien u wil opzeggen.
Wel raar, aangezien op de brief van Telenet staat dat ge u dient te richten naar de klantendienst van UPC. Het lijkt erop dat ze de 'hete aardappel' liever aan elkaar doorspelen.Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Hey mensen is het hier een telenet ex chello thread geworden?KingsMonkeys schreef:Wel raar, aangezien op de brief van Telenet staat dat ge u dient te richten naar de klantendienst van UPC. Het lijkt erop dat ze de 'hete aardappel' liever aan elkaar doorspelen.Epo schreef:Ik heb zonet naar de UPC Helpdesk gebeld om te vragen hoe ik mijn UPC/Telenet nu precies moest afzeggen. Blijkbaar moet je rechtstreeks naar Telenet een aangetekend schrijven sturen:
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BELANGRIJK: Telenet sluit je dan ook af op 31/12! Je krijgt GEEN maand extra zoals ik eerst dacht!
Ik denk dat uw pc winkel van de drank moet blijven eerlijk gezegd.fieldoxide schreef:Ben zonet even in de pc winkel bij ons langsgeweest en blijkbaar heeft de vertraging van de cityconnect abonnementen ook in grote mate te maken met belgacom dat hun Brabo2 netwerk niet zou willen openstellen voor de concurrentie en dommel zou daar voor hun cityconnect gebruik van maken,blijkbaar heeft het BIPT beslist dat belgacom dat moet openstellen voor de concurrentie en belgacom zou daar een kortgeding voor aangespannen hebben,uitspraak zou eerstdaags volgen.
Is hier een 'insider ' die hier meer over weet ?
Daardoor zit er ook vertraging op de oplevering,dus die mensen van de helpdesk van dommel maken ook de klanten blaasjes wijs.
Hoe zit de vork dan juist in de steel ?Draco888 schreef:Ja, lijkt er op dat ze de informatie over cityconnect en de openstellingen van ADSL2+ en VDSL2 door elkaar halen.
EPO, ik heb letterlijk aan haar de brief voorgelezen waarin staat dat ik voor 31/12 kan opzeggen enzoverder ... ze heeft me dan bevestigd dat ik eender wanneer kan opzeggen ( dus dat ik geen jaarcontract krijg ).Epo schreef:Het meisje wat ik aan de lijn had (ook het 015 nr), Saskia, zei dat als ik voor 31/12 opzeg, mijn lijn op 31/12 afgesloten wordt. Als ik niet voor 31/12 afzeg, krijg ik onmiddellijk een jaarcontract.
Ik weet niet precies wat OYO wilt zeggen, maar ik vermoed dat het "jaarcontract" betekent.
zeer gevaarlijk, Telenet is niet te betrouwen in zo'n dinges. eis bevestiging op papierditCh schreef:Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ...
Zal ik morgen doen ... ik ben toevallig bij Telenet in Mechelenxenne schreef:zeer gevaarlijk, Telenet is niet te betrouwen in zo'n dinges. eis bevestiging op papierditCh schreef:Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ...
Bedankt voor de 'vakkundige ' uitleg, zo lees ik het graag.Draco888 schreef:Over die VDSL2 en ADSL2+ discussie/perikelen zijn er aparte threads hier, gewoon ff naar het userbase nieuws kijken of ff zoeken opt forum.
Belgacom weigert VDSL-netwerk open te stellen
Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden
(Maar zoals gezegd heeft Dommel al lang een mondelinge overeenkomst met BGC dat ze VDSL2 zullen mogen aanbieden, als laatste wholesale klant van BGC. Kan BGC meteen ook zeggen aan het BIPT dat ze VDSL2 wel openstellen)
Over de problemen, Tjah kan vanalles zijn he van een leverancier die de apparatuur te laat aflevert, of defecte apparatuur, tot problemen met de installatie in de LEX zelf.
BGC durft over da laatste ook wel is moeilijk te doen volgens berichten hier (van Scarlet,.. medewerkers).
ZEKER doen, want alles hangt daarvanaf bij mij. Nogmaals: mij vertelden ze telefonisch exact het omgekeerde. Wie liegt?ditCh schreef:Zal ik morgen doen ... ik ben toevallig bij Telenet in Mechelenxenne schreef:zeer gevaarlijk, Telenet is niet te betrouwen in zo'n dinges. eis bevestiging op papierditCh schreef:Ik ga er vanuit dat ze mij niets wijsmaakt ...
Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef:Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
Is nochtans een aanbod dat ik ook zou overwegen maar het is wel een proefaanbod van 2 maanden,niet tevreden,geld terug garantie,ik heb zelf deze morgen contact opgenomen met telenet over deze actie en men verteld mij dat indien je na 2 maanden niet tevreden bent je je geld terugkrijgt en het contract stopt .xenne schreef:er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef:Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.htmlenige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.fieldoxide schreef:Is nochtans een aanbod dat ik ook zou overwegen maar het is wel een proefaanbod van 2 maanden,niet tevreden,geld terug garantie,ik heb zelf deze morgen contact opgenomen met telenet over deze actie en men verteld mij dat indien je na 2 maanden niet tevreden bent je je geld terugkrijgt en het contract stopt .xenne schreef:er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef:Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.Freakazoid schreef:Er is dan nog een 2 maanden optie bij telenet. Een kabel modem heb ik niet. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je bij telenet online bent? (de activatieperiode) En is de modem daar onder waarborg?
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.htmlenige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Dus de cityconnect mensen onder ons die aan het wachten zijn en waar het abonnement bijna van verlopen is (waaronder ik) hebben volgens mij maar 2 opties .
Wachten op een snelle oplevering van cityconnect(liefst volgende week)
Of het proefaanbod van telenet overwegen van 2 maanden .
Dit is de link naar de algemene voorwaarden van de post van r2504fieldoxide schreef:Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.fieldoxide schreef:Is nochtans een aanbod dat ik ook zou overwegen maar het is wel een proefaanbod van 2 maanden,niet tevreden,geld terug garantie,ik heb zelf deze morgen contact opgenomen met telenet over deze actie en men verteld mij dat indien je na 2 maanden niet tevreden bent je je geld terugkrijgt en het contract stopt .xenne schreef:er is nu actie bij telenet, 2 maanden gratis pack, activatie & installatie gratisr2504 schreef: Bij TN kan dit soms de volgende dag... maar soms ook twee weken... is dus niet echt te voorspellen. De TN modem krijg je in bruikleen, maar je moet wel activatie betalen die je dus kwijt bent.
http://telenet.be/870/0/1/nl/thuis/adsl-promotie.htmlenige probleem, je hangt er een jaar aan vast en dat wil je echt niet
Dus de cityconnect mensen onder ons die aan het wachten zijn en waar het abonnement bijna van verlopen is (waaronder ik) hebben volgens mij maar 2 opties .
Wachten op een snelle oplevering van cityconnect(liefst volgende week)
Of het proefaanbod van telenet overwegen van 2 maanden .
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
klinkt goed, maar ik zou nog graag eens de algemene voorwaarden zien. alles is gratis, maar blijft dat zo als je na 2 maanden besluit telenet niet te pakken ??fieldoxide schreef:Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
Hier is de link naar de algemene voorwaarden.xenne schreef:klinkt goed, maar ik zou nog graag eens de algemene voorwaarden zien. alles is gratis, maar blijft dat zo als je na 2 maanden besluit telenet niet te pakken ??fieldoxide schreef:Dit is de promotie waar ik het over heb,je kan die zelf combineren met gratis draadloze installlatie volgens de helpdesk van telenet.
http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
klinkt goed, maar ik zou nog graag eens de algemene voorwaarden zien. alles is gratis, maar blijft dat zo als je na 2 maanden besluit telenet niet te pakken ??[/quote]xenne schreef:http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html