Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Die dam is nog de meest voor de hand liggende optie,andere zijn gewoon te gruwlijk om over te praten (Chemische/bacteriologische oorlogsvoering) over kernwapens hebben we het dan nog niet gehad.
Maar die dam zorgt ook voor drinkwater op die Krim,dus ja als men die dam gaat vernietigen zal men op termijn ook de Krim moeten verlaten.Bij Chemische of Bac. oorlogsvoering komt dat drinkwater ook in gevaar.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 14 keer

Dat is de redenering van een westerling.
De Russen hebben doorheen hun geschiedenis nog nooit geaarzeld om de tactiek van de verschroeide aarde toe te passen. Ook al was dat op eigen bodem en ten koste van een deel van de eigen bevolking.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Dat zal dan ook de reden zijn waarom ze niet zo populair zijn/waren, ook niet alleen in het westen.

Als ze absoluut willen bevestigen dat hun kritikasters gelijk hebben dan moeten ze verder doen met het onverdedigbare.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

ivob schreef: 10 nov 2022, 08:17
Petrikske schreef: 09 nov 2022, 20:48 Vanaf dat moment zal er voor de Russen op een propere manier geen enkele eer meer te halen vallen.
Ken jij dan veel voorbeelden van oorlogen van lange duur die (op het terrein, niet de filmversies) op een "propere" manier uitgevochten werden?
Hoe langer een gewapend conflict duurt hoe groter de kans dat beide zijden zich bezondigen aan wandaden en onmenselijkheid en hoe meer burgers er uiteindelijk betrokken geraken en aan het kortste eind trekken.
Het is niet omdat er nu plots een oorlog aan je achterdeur plaatsvindt dat het er "verder weg" al jaren vreedzaam en proper aan toegaat.
Met 'proper' bedoel ik dat er geen massavernietigingswapens worden gebruikt.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Zo te zien en te horen zijn de Russen nu ook Cherson kwijt.
Het moet pijn doen bij de Poetin fans, zoveel smadelijke nederlagen op rij.
En in Rusland beweert men dat we in Europa aan het omkomen zijn van de kou :lol:
Om het met een bekende politieke uitspraak te zeggen: "Wie gelooft die mensen nog?"
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De info in rusland is dan ook tot en met gecontroleerd,en gemanipuleerd. De vraag is,als die 100 000 slachtoffers,langs beide kanten waar is,en Rusland gaat dat proberen onder de mat te vegen in hoeverre het nog onder de mat kan,het regime moet daar ook beginnen aan te denken het is een enorm hoog getal,evenzo voor oekraine,maar daar ligt het net wat anders.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

100 000 slachtoffers stelt niets voor als je een bevolking van 140 000 000 hebt. Rusland zou meer recruteren in armere gebieden dus daar kunnen ineens wel een hoop single Russische grietjes ready to date zijn bijgekomen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dragonflo schreef: 11 nov 2022, 20:46 100 000 slachtoffers stelt niets voor als je een bevolking van 140 000 000 hebt. Rusland zou meer recruteren in armere gebieden dus daar kunnen ineens wel een hoop single Russische grietjes ready to date zijn bijgekomen.
Of het iets voorstelt of niet, dat wordt door de bevolking uitgemaakt.
Er gebeurt steeds meer verzet en sabotage in Rusland.
En inderdaad, Rusland was al een van die landen waar er beduidend meer vrouwen dan mannen zijn, als gevolg van vorige oorlogen.
Dat zal alleen nog stijgen.
Laatst gewijzigd door boulder 12 nov 2022, 17:25, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Putin heeft zo weinig mogelijk militairen opgeroepen uit Moskou,maar in andere (verre ) gebieden des te meer,het is ook daar waar er problemen zouden kunnen ontstaan,en die verre gebieden zijn nu juist ook deze die olie of/en gas rijk zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

fluppie schreef: 12 nov 2022, 09:58 Putin heeft zo weinig mogelijk militairen opgeroepen uit Moskou,maar in andere (verre ) gebieden des te meer,het is ook daar waar er problemen zouden kunnen ontstaan,en die verre gebieden zijn nu juist ook deze die olie of/en gas rijk zijn.
Het wordt ook steeds moeilijker om zijn leugens nog te verkopen, zowel aan de eigen bevolking als wereldwijd.
Spreken van een "verplaatsing" van troepen naar de andere oever, terwijl Cherson door Oekraïne gewoon bevrijd is, het is niet dat de doorsnee Rus die propaganda nog gelooft.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag me ook af hoe de Russen zich gaan kunnen verdedigen aan de andere kant van de rivier, dat is daar vooral 1 grote woestijn.

Dat worden weer overuren voor de artillerie.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Zo een omgeving is vooral lastig voor de mecaniekers,die het onderhoud aan vooral rups voertuigen en heilicoperts moet doen,dat zand kruipt echt overal tussen en zeker op een termijn van enkele maanden.
De Amerikanen weten dit zeer goed,alle heilicopters die in Afhanistan daar gebruikt zijn moeten stuk voor stuk uit elkaar worden gehaald en gereinigd,idem voor alle rollend materieel en vooral tanks bijv. hebben daar extra last van.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk in deze dat het toch vooral het gebrek aan beschutting is die de Russen noodzaakt om nog meer terrein prijs te geven.
De Russen maakten immers vaak gebruik van huizen en gebouwen om daar hun artillerie op te stellen, voor de Oekrainers dan altijd weer een lastige beslissing
om terug te vuren op die positie.

fluppie hetgene waarnaar jij komt te refereren betreft vermoedelijk de stof en zandstormen die in dat gebied durven voorkomen.
Ik denk niet dat het in die zandbak in Oekraine er zo aan toegaat, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Fijn stof is inderdaad wel een echte killer.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Volgens Dennis Davidov(You Tube) zijn er al Oekrain strijders aan de Russische kant van de Rivier,en zijn er al enkele kleinere steden bevrijd,als dat waar is volgen de feiten zich zeer snel op en is het Russisch leger echt aan een run bezig...achteruit.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Run Forestiev, run!

Zoals ze het hier zeggen, den dash is eruit :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

De Russen vinden het weer nodig om 100 raketten af te schieten op burgerdoelen in Oekraïne en zo iedereen zonder elektriciteit te zetten. De machteloosheid van de Russen is duidelijk, ze maken geen/weinig vooruitgang met hun leger en besluiten dan maar, zoals ze eerder deden, de tactiek van de verschroeide aarde toe te passen en zo veel mogelijk te vernietigen. Er zouden wel een groot aantal raketten uit de lucht geschoten zijn maar de schade blijft toch redelijk groot te zijn.
Het blijft mij verbazen dat de Oekraïners nog geen Russische steden hebben bestookt, Belgorod moet toch een gemakkelijk doel zijn. Munitie om doelen op langere afstand te raken zouden ze ook best kunnen gebruiken zodat de Russische vloot zich verder moet terugtrekken.

Als de berichten kloppen over de beperkte voorraad raketten die de Russen nog hebben dan zullen ze natuurlijk niet veel "massale" aanvallen meer kunnen uitvoeren.

Ondertussen zouden de Oekraïners zich klaar maken om een aanval vanuit Wit-Rusland af te slaan.

Twee raketten zijn blijkbaar op Pools grondgebied gevallen.
Two stray rockets fell in the village of Przewodów in the Lublin province near the border with Ukraine - Radio ZET has learned unofficially. They hit grain dryers. Two people were killed. The police, prosecutor's office and the army are on the spot.

It is also unofficially known that military planes were picked up from the airport near Tomaszów Lubelski.

Rockets have fallen on Poland, there are victims

The fire brigade previously confirmed that there were explosions in the village of Przewodów. - The causes of this incident are not known at the moment - said in an interview with Radio Lublin the spokesman of the County Headquarters of the State Fire Service in Hrubieszów, senior captain Marcin Lebiedowicz. - We have received a notification of an explosion at the drying yard. In fact, upon arrival, we confirm that something like this happened. Two people died on the spot. At the moment, we are securing the scene and lighting the area of ​​the action - he added.

Radio ZET reporter Michał Dzienyński found out that the explosions took place when a tractor drove onto the weighbridge. - We do not know what happened, the area is secured - the secretary of the Dołhobyczów commune told us.

- Due to the crisis, the prime minister, in consultation with the president, called a meeting at the BBN. I urge you not to publish unconfirmed information, said government spokesman Piotr Müller.

RadioZET.pl
Laatst gewijzigd door on4bam 15 nov 2022, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Men zou die raketten,waarvan de Russen er zeker niet teveel meer hebben beter gebruiken om hun soldaten te ondersteunen maar niets daarvan men probeert de burgers heel erg te treffen,dit zegt ook wel dat het regime eigenlijk helemaal niets geeft om hun soldaten,en ik vermoed dat het ook zo overkomt bij de Russische strijders.

Ik geloof dat Oekraine een akoord heeft,wat betreft die HIMARS dat er geen Russische steden of burgerdoelen mogen worden beschoten,denk er ook aan dat Oekraine de munitie die meer dan 500 km ver kan schieten ook niet krijgt van de US.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

fluppie schreef: 15 nov 2022, 19:33 Ik geloof dat Oekraine een akoord heeft,wat betreft die HIMARS dat er geen Russische steden of burgerdoelen mogen worden beschoten,denk er ook aan dat Oekraine de munitie die meer dan 500 km ver kan schieten ook niet krijgt van de US.
Tijd om dat te herzien.
Bye, Maurice
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Polen is toch een NAVO-land?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Yup.. en er is Art. 5.
Iemand gaat het goed moeten uitleggen.
Bye, Maurice
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja, tijd om hard terug te slaan.
Misschien wat van hun troepen wegbombarderen?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 45 keer

Ik blijf het zeggen: Duitsland moet Kalingrad terughalen en annexeren die handel
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vraag is ook: was het per ongeluk, dat hun wapens onprecies waren, en ze te ver zaten?
Of zouden ze echt doelbewust Polen gebombardeerd hebben, om de NAVO in die oorlog te sleuren?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Ironisch gezien is het voor Putin beter als de NAVO er bij betrokken zou raken. Hij kan het thuis beter verkopen "verloren te hebben van de NAVO" dan "verloren te hebben van Oekraïne"
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Probeer eens zelf uw vraag te beantwoorden...
Stel je bent Rusland, en je hebt zogezegd bijna geen raketten meer over. Maar toch wil je uw grootste vijand, waarvan je sowieso verliest, in uw oorlog betrekken. Dan ga je uw weinige raketten niet inzetten om echt tactische doelen aan te vallen (strike first), maar ga je doelbewust het eerste patattenveld over de grens "aanvallen".

Nu, ik heb begrepen dat sommigen hier zich al aan het klaarstomen zijn om richting NAVO-grens te trekken om WO3 in gang te helpen zetten?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Ik denk niet van uit het perspectief van Rusland, maar van uit het perspectief van Putin.

Putin kan het op dit moment geen bal schelen of de oorlog gewonnen of verloren wordt door de troepen op het veld. Hij wil er gewoon zo min mogelijk eigen schade van ondervinden.

Als hij politiek aan de mach kan blijven wegens een verlies tegen de aartsvijand NAVO maar politiek gedefenestreerd drijgt te worden bij een verlies tegen Oekraïne dan is het heel erg in zijn belang om de NAVO bij de oorlog te betrekken, al is het maar voor de optiek.

Nu als tegenpunt tegen mijn eigen argument. Vogens de Russische propaganda vechten ze al tegen NAVO, dus de nood om de realiteit overeen te doen stemmen met de propaganda is er misschien niet eens. Hangt er van af in hoeverre de propaganda aanslaat zeker.
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

woutervh schreef: 15 nov 2022, 21:29 ...

Nu, ik heb begrepen dat sommigen hier zich al aan het klaarstomen zijn om richting NAVO-grens te trekken om WO3 in gang te helpen zetten?
Waar trek je de grens dat er wel een reactie komt?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dit is een aanval, waar reactie gerechtvaardigd is. Een verdwaalde raket in een patattenveld is dat niet.

Afbeelding
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Als de NAVO ineens echt betrokken wordt en er worden troepen gestuurd dan zou het verlies van Poetin veel te snel komen. Daar heeft Poetin geen belang bij want dan sijpelt de realiteit niet zachtjes binnen, maar botsten ze op de muur van de realiteit. Mensen hebben dan geen tijd gehad om zich te verzoenen met de realiteit. Hoe dan ook de realiteit zal hard zijn, maar als je alle media aanstuurt kan je het verhaal zelf sturen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 15 nov 2022, 21:49 Dit is een aanval, waar reactie gerechtvaardigd is. Een verdwaalde raket in een patattenveld is dat niet.
Dat ga jij niet bepalen.
Op dat "patattenveld" zijn wel doden gevallen, en het is NAVO grondgebied, of het nu een patattenveld is of niet.
Er zijn ook Russische "patattenvelden", dan zul je het ook niet erg vinden als daar een paar doden vallen, zeker?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Volgende keer zet ik er "volgens mij" bij :roll:
En ja, ik hoop op wat terughoudendheid. Ik heb in tegenstelling tot anderen hier niet veel goesting in WO3...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 15 nov 2022, 22:24 Volgende keer zet ik er "volgens mij" bij :roll:
En ja, ik hoop op wat terughoudendheid. Ik heb in tegenstelling tot anderen hier niet veel goesting in WO3...
Ik vraag ook niet naar WO3, maar het zijn wel de Russen die iedere keer nieuwe rode lijnen overschrijden.
Daar moet dus een antwoord op komen.

Het valt ook wel op hoe weinig het je kan schelen als er iets anders dan Russische doden vallen.
Meer medelijden met Russische soldaten dan met Poolse burgers.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Boulder, waarom zit jij niet aan het front? Of willen we wel een harde reactie vragen maar liefst door ander kanonnenvlees?

Oorlog is niet respawnen he. Dood is dood. Onbegrijpelijk dat mensen zich daar zo in laten meeslepen. We zijn met 8 miljard maar allemaal zo debiel om leiders te volgen in oorlog en medemensen afmaken. Mensdom.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 15 nov 2022, 21:13 Vraag is ook: was het per ongeluk, dat hun wapens onprecies waren, en ze te ver zaten?
Of zouden ze echt doelbewust Polen gebombardeerd hebben, om de NAVO in die oorlog te sleuren?
Het is een hele moeilijke hé, er gaat vanalles door de lucht offensief en defensief.
Brokstukken zouden van een Russische raket afkomstig zijn maar deze is vermoedelijk onderschept door luchtafweer, en ja ik geloof dat de brokstukken ervan ver uit koers kunnen geraken en slachtoffers kunnen veroorzaken.
Moeten we nu art. 5 inroepen?
Ik denk dat we hier heel voorzichtig mee moeten omspringen, zou trouwens best kunnen dat Putin hierop hoopt.
Beter verliezen van een overmacht dan thuis moeten verkondigen dat je een draai om je oren +80.000 doden hebt gekregen van een buurland.

Reactie van Polen zal trouwens niet min zijn, die hebben immers een godgloeiende hekel aan alles wat Russisch is.
Verschillende ex sovjet landen leveren procentueel trouwens bij de grootste bijdrages aan Oekraine.
Rara...hoe zou dat toch komen? ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 16 nov 2022, 00:43 Moeten we nu art. 5 inroepen?
Ik denk dat we hier heel voorzichtig mee moeten omspringen, zou trouwens best kunnen dat Putin hierop hoopt.
Beter verliezen van een overmacht dan thuis moeten verkondigen dat je een draai om je oren +80.000 doden hebt gekregen van een buurland.
Tja, je moet ook opletten dat je de grens van wat toelaatbaar is niet gewoon altijd maar verder opschuift.
Als de Russen merken dat de NAVO artikel 5 niet durft in te roepen, dan gaan ze binnenkort nog wat verder te ver proberen te gaan.
Ik herinner mij de discussie een aantal maanden geleden, en toen werd altijd gezegd: "we kunnen met de NAVO niet ingrijpen, want artikel 5 is niet van toepassing, maar wacht tot er iets gebeurt met een NAVO lidstaat..."
Nu zitten we in dat scenario, en hoor ik van "jamaar, we moeten goed opletten...".
Ze gaan toch ergens een klaar en duidelijk signaal moeten geven dat dit niet voor herhaling vatbaar is.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als je met luchtafweer een kruisraket neerschiet is het gewoon onmogelijk te voorspellen waar de brokstukken gaan neerkomen hé.
Reactie zal er zeer zeker wel komen hoor.

Polen heeft ondertussen art 4 geactiveerd en dit zal na de gesprekken wel leiden tot nog meer wapentuig (luchtafweer?) aan de grenzen en wie weet een extra stationering van troepen.
Oh ja en waarschijnlijk zal de steun aan Oekraine ook nog wel wat opgetrokken worden.
Ik dacht dat de US nu toch bereid zou zijn om de Gray Eagle drone te leveren, deze kan voorzien worden van hellfire missiles.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Art. vier word ingeroepen,dit betekent dat alle Navo landen gaan samen komen,en in dit geval word Polen gerust gesteld,m.a.w. men zal alles in gereedheid brengen om te reageren op art. vijf indien nodig.(Ook Belgie,denk daaraan!!!!)
Het zou ook kunnen dat het Russische raketten betreft die licht geraakt zijn door luchtafweer,en daarmee alle controle over zichzelf zijn verloren en zomaar verder zijn gevlogen tot de brandstof op was,ik kan mij niet zomaar voorstellen dat Rusland,nu het ferme klappen aan het krijgen is de Navo erbij zou willen betrekken.

Men vraagt over het algemeen rustig te blijven en kalm te bekijken hoe de situatie zich verder uitvouwt.Zulke dingen komen in elke oorlog voor(dat heeft eigenlijk nog lang geduurd),dus toch niet te vlug art.vijf inroepen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Oei, het zou om een Oekraïnse raket gaan. Gaan we nu Oekraïne keihard terugslaan op basis van artikel 5?
boulder schreef: 15 nov 2022, 22:38 Het valt ook wel op hoe weinig het je kan schelen als er iets anders dan Russische doden vallen.
🙄
Elke dode is er één te veel. Het zal maar jouw kind of familie zijn die zo'n raket op zijn kop krijgt. Maar nog steeds geen reden om te escaleren tot een veelvoud aan doden...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 16 nov 2022, 08:10 Oei, het zou om een Oekraïnse raket gaan. Gaan we nu Oekraïne keihard terugslaan op basis van artikel 5?
Neen, want het is duidelijk dat Oekraïne Polen niet aanvalt.
Ongetwijfeld zal men er wel op aandringen dat Oekraïne heel goed richt bij het gebruik van afweergeschut.
Maar gisteren heeft het criminele Russische regime door de 80 raketten op Oekraïense burgerdoeleinden afgeschoten.
De Oekraïners proberen elke raket uit de lucht te schieten met afweergeschut, en dat is ook hun recht.
Het was overigens wel een tuig van Russische makelij, een S300, en we weten dat wat de Russen maken niet al te best is.
Tijd om nog beter wapentuig en afweergeschut aan Oekraïne te leveren.
woutervh schreef: 16 nov 2022, 08:10 Elke dode is er één te veel. Het zal maar jouw kind of familie zijn die zo'n raket op zijn kop krijgt. Maar nog steeds geen reden om te escaleren tot een veelvoud aan doden...
Gisteren, toen het een Russische raket leek, klonk het heel anders.
Dan sprak je van een patattenveld, zonder het ook maar met één woord over de doden te hebben.
Nu het om Oekraïens afweergeschut lijkt te gaan, komen de doden toch weer naar boven.
Zo voorspelbaar...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik spreek enkel over de doden omdat jij mij meningen in de schoenen schuift.
Heeft niets te maken over aan welke kant van het conflict het gaat.
Het valt ook wel op hoe weinig het je kan schelen als er iets anders dan Russische doden vallen.
Zoals gezegd, bloedvergieten lost niets op, en elke dode is er in mijn ogen één te veel. Of het nu een Russische, Oekraïense of Poolse is.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”