Pagina 12 van 16
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 24 jan 2015, 11:56
door SpecialK
Ik heb een aantal threads over de BBOX3 doorgelezen, en voor zover ik kan zien hebben beide vendors (Sagem en Technicolor) elk wel hun probleempjes.
Geen van de problemen (DHCP, Playstation) lijkt van toepassing op mij. Maar zijn er ook functionele verschillen (stabiliteit, performance, wifi coverage,...)?
Ik heb nl. zowel een Technicolor als Sagem toestel staan, en moet beslissen welk toestel ik bijhoud

Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 24 jan 2015, 13:58
door AndRo555
Mischien beiden eens testen naast elkaar? Dat is denk ik toch de makkelijkste manier om het in jouw geval te testen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 26 jan 2015, 22:59
door pyro85
Ik heb goed nieuws voor de
Sagem Bbox 3 gebruikers, met een omweg is het toch mogelijk om bepaalde waarden op te halen van de bbox
In mensentaal uitgelegd is dit mogelijk (de technische IT-uitleg zal ik achterwege laten):
Als je de vraagt aan de bbox wat bvb de downstream noise margin is, krijg je altijd 'access denied'. Maar als je vraagt of de downstream noise margin bvb 15db is, dan krijg je wel een antwoord (ja of nee)
Op die manier is het dus mogelijk om via een loop de waarden te achterhalen.
Zo kan ik via een zelf gemaakte tool al de attenuation en de noise margin opvragen:
(mijn lijn is precies niet de beste...)
Voor andere waarden moet ik nog verder zoeken, maar de download en upload sync waarden en de maximaal haalbare waarden zouden ook nog mogelijk moeten zijn.
Het mooie is dat dit helemaal geen hack is, er is geen admin access nodig, er worden geen hacking-technieken toegepast, dit is mogelijk met de standaard user account.
Gewoon creatief omgaan met xpath
*edit*
DownstreamMaxBitRate en UpstreamMaxBitRate zijn ook mogelijk (de maximaal haalbare waarden van uw lijn).
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 26 jan 2015, 23:04
door Petervanakelyen
Knap gedaan

Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 26 jan 2015, 23:07
door lacer
Nu nog een mogelijkheid om de Technicolor Bbox3 uit te lezen.
Op de manier zoals hierboven zou dit al heel goed zijn.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 10:10
door thomasv
pyro85 schreef:Ik heb goed nieuws voor de
Sagem Bbox 3 gebruikers, met een omweg is het toch mogelijk om bepaalde waarden op te halen van de bbox
Je mag je exe'tje altijd delen, sharing is caring

Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 11:22
door jackho
Is dat wel een exe !!
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 11:48
door brampiec
@pyro85: Welke query's stuur je hiervoor naar de bbox3 en via welk protocol?
Ik ben ook wel geinteresseerd in je tooltje?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 11:51
door thomasv
jackho schreef:Is dat wel een exe !!
Lijkt wel gemaakt via Microsoft Visual Studio, dus daar kan je heel eenvoudig een exe mee compilen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 11:59
door MClaeys
Maakt zelfs automatisch een exe aan als je hem rechstreeks vanuit Visual Studio runt

Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 15:21
door broke23
Ik geraak niet meer in mijn DHCP settings op men bbox 3 technicolor
keeps loading en loading ... (reboot no use)
iemand enig idee wat ik nog kan proberen alvorens ik fabrieksinstellingen terug instel (liever niet, al men settings terug weg)
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 27 jan 2015, 18:31
door pyro85
lacer schreef:Nu nog een mogelijkheid om de Technicolor Bbox3 uit te lezen.
Op de manier zoals hierboven zou dit al heel goed zijn.
Is helaas niet mogelijk, de webinterface van de Technicolor werkt op een volledig andere manier, en zit potdicht. Voor november had ik een Technicolor bbox 3, ik kon er geen zwakheden in vinden (buiten de client-side encryptie). Het enige waar ik toen in geslaagd was, was om de bbox op commando te doen crashen
thomasv schreef:Je mag je exe'tje altijd delen, sharing is caring

Zal misschien vanavond of morgen een proof of concept build online zetten, om te zien of het bij anderen ook werkt.
Een uitgebreidere versie zal voor wat later zijn.
*edit* een testversie zal voor iets later zijn (misschien dit weekend?), ik probeer algoritmes te vinden in xpath die de waarden wat rapper en efficiënter kunnen ophalen. Momenteel kan het tot 10min duren om de max download speed te achterhalen...
jackho schreef:Is dat wel een exe !!
Het is inderdaad een exe. (Sorry Mac en Linux users)
brampiec schreef:@pyro85: Welke query's stuur je hiervoor naar de bbox3 en via welk protocol?
Ik ben ook wel geinteresseerd in je tooltje?
Ik simuleer de webrequests die een browser maakt naar de bbox, dus het protocol is gewoon http. In die requests zit een JSON-object met een gedeelte authenticatie en encryptie, en een gedeelte met de waarden die je wil opvragen.
De waarden opvragen gebeurt via xpath:
Code: Selecteer alles
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[DownstreamAttenuation=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[UpstreamAttenuation=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[DownstreamNoiseMargin=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[UpstreamNoiseMargin=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
De i.ToString() maakt deel uit van de loop waarmee ik de juiste waarde kan detecteren.
thomasv schreef:Lijkt wel gemaakt via Microsoft Visual Studio, dus daar kan je heel eenvoudig een exe mee compilen.
Is correct! Visual studio 2013 Community Edition om precies te zien (is gratis).
@mods, kunnen deze en voorgaande posts ivm deze tool in een nieuwe topic 'BBox 3 Sagem tool 'opgesplists worden?
Kwestie van deze topic over Bbox3 ervaringen te houden.
Thx!
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 10 feb 2015, 11:52
door broke23
Al bij al in de sagemcom gelijkwaardig aan de technicolor right?.
Zou van die T afwillen eerlijk gezegd. Gebruik enkel fixed ip's dus ben evengoed met die S, toch?
Hebben internet en Tv thuis... Alles bekabeld. Met aparte AP voor WiFi
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 13 mei 2015, 12:47
door D3bian
Ik heb gemerkt dat mij BBOX3 regelmatig zo nu en dan reboot nadat ik heel wat aan streaming gedaan heb (ik kijk vooral Netflix ipv TV) zowel via Internet als via het LAN (Bedraad naar WIFI).
Iemand zelfde ervaring? Iemand dit al kunnen oplossen?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 13 mei 2015, 13:47
door wied
6 maanden lang alles perfect in orde. Dan plotseling (avond 24 april) wegvallen van internet-verbinding gevolgd door reboot. Dit zowel tijdens surfen als netflix kijken (4, 5, en 6 keer op een dag/avond). Sinds een week alles terug perfect in orde na herstellen van leidingen onder het voetpad buiten (antwerpen-noord)...
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 13 mei 2015, 14:18
door D3bian
Bij mij ook maanden OK, tot ik volle bak streaming begon te doen.
Kzal eens horen bij de buren of ze ook issues hebben
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 13 mei 2015, 15:21
door wied
heb netflix hier sinds september 2014, betwijfel dus of hun stream hiermee te maken heeft! Proximus technieker heeft snel kunnen vaststellen waar de fout moest zitten.
Succes verder...
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 13 mei 2015, 15:42
door D3bian
Ik weet dat het niks met Netflix te maken heeft hoor, bij de buren gecheckt en daar hebben ze geen problemen. Ik denk gewoon dat ik teveel van dat beestje wil

Ik ga eens een router ertussen zetten voor de interne streaming traffic LAN to LAN niet via de BBOX te sturen, eens kijken of dat wat oplost.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 09:23
door tekuro
Weet er iemand of men nu al standaard omruilt naar een bbox 3 als er iets zou "misgaan" met een bbox 2 ?
en als dit niet het geval is weet er iemand een manier om proxiumus te overtuigen dat ik toch een bbox3 nodig heb ?
(ik ben ondertussen overgeschakeld naar een hoger profiel en draadloos in bbox 2 is een bottelnek) ( met kabel 28 mbps , draadloos slechts 11 mbps )
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 09:38
door MClaeys
Overschakelen naar het pack met Netflix in? Dat gaat niet op Bbox 2. Of zeggen dat je Netflix hebt (zelf betaald) en dat je dit ook op je decoder wil gebruiken.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 10:02
door AndRo555
tekuro schreef:Weet er iemand of men nu al standaard omruilt naar een bbox 3 als er iets zou "misgaan" met een bbox 2 ?
en als dit niet het geval is weet er iemand een manier om proxiumus te overtuigen dat ik toch een bbox3 nodig heb ?
(ik ben ondertussen overgeschakeld naar een hoger profiel en draadloos in bbox 2 is een bottelnek) ( met kabel 28 mbps , draadloos slechts 11 mbps )
Ik ben gewoon een Proximus winkel binnengestapt met de bbox2 en de voeding ervan en heb gezegd dat de wifi traag was en ik kreeg direct een 3 mee.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 12:59
door crapiecorn
Overschakelen naar het pack met Netflix in? Dat gaat niet op Bbox 2. Of zeggen dat je Netflix hebt (zelf betaald) en dat je dit ook op je decoder wil gebruiken.
Via de blauwe knop en die optie netflix kan de bbox2 in routed mode worden geplaatst. Dit is dus niet echt een valabele reden.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 14:18
door philippe_d
crapiecorn schreef: Via de blauwe knop en die optie netflix kan de bbox2 in routed mode worden geplaatst. Dit is dus niet echt een valabele reden.
Toch wel, want de B-box2 in fully routed mode draait op zijn limiet, vooral als je daar meerdere decoders op aansluit ...
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 14:22
door philippe_d
AndRo555 schreef: Ik ben gewoon een Proximus winkel binnengestapt met de bbox2 en de voeding ervan ...
Die voeding had je rustig thuis kunnen laten, en houden als reserve.
Ik denk niet dat ze de oude b-boxen nog refurbishen (nu Scarlet ook begonnen is met het uitleveren van de o-box3v).
Gisteren een oude v3 decoder gewisseld voor een v5. Zowel de afstandsbediening als de voeding thuis "vergeten", en dat was geen probleem (dat verdwijnt wsl toch allemaal op de schroothoop). Zo heb je nog enkele reserve onderdelen voor je nieuw toestel

.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 mei 2015, 23:46
door JoskeVermeulen
Op alle apparaten met zowel wifi als bedraad (rechtstreeks + powerlines) gaat de connectie soms héél traag en is het 50/50 kans dat webpagina's gaan laden en als ze dan wel laden is het precies op een 128 Kbps connectie. Het is nu al de 3-4de keer op 3 weken tijd en het is telkens om de paar dagen. Ik heb nog niet echt geduld gehad om te zien of het na enkele minuten van zichzelf hersteld maar inloggen op de modem en de PPPoE sessie herstarten verhelpt het wel meteen.
Misschien de extra info waard of niet maar ik heb hier nog niet lang geleden FON aangezet, weet wel niet meer of dat sinds de beginperiode is dat dit probleem naar boven kwam en ik heb eens een aantal ping requests gestuurd naar google.be vooraleer het herstarten van de sessie en telkens waren er 1 a 2 timed out.
Iemand die ook dit probleem heeft ervaren? Modem is T versie met vectoring 50/4 (Internet Maxi) + PPPoE sessie is gedeeld maar op een 2de lijn aanwezig.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 mei 2015, 23:50
door Patje
Er is nu en dan een probleem met de DNS van proximus, heb die veranderd naar een andere DNS en alles laad weer meteen normaal.
Met de Fon heb ik geen ervaring.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 mei 2015, 07:39
door jackho
inderdaad daarom dat er de laatste tijd ook weer zoveel problemen zijn met inladen van facebook ivm met hun DNS servers.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 mei 2015, 09:43
door Matthias
philippe_d schreef:AndRo555 schreef: Ik ben gewoon een Proximus winkel binnengestapt met de bbox2 en de voeding ervan ...
Die voeding had je rustig thuis kunnen laten, en houden als reserve.
Ik denk niet dat ze de oude b-boxen nog refurbishen (nu Scarlet ook begonnen is met het uitleveren van de o-box3v).
Gisteren een oude v3 decoder gewisseld voor een v5. Zowel de afstandsbediening als de voeding thuis "vergeten", en dat was geen probleem (dat verdwijnt wsl toch allemaal op de schroothoop). Zo heb je nog enkele reserve onderdelen voor je nieuw toestel

.
Hey,
Geven ze nu altijd O-BOX3 bij Scarlet of is er nog veel kans dat het de bbox2 is? Ik vraag dat om fully routed digitale tv te hebben.
Bedankt!
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 mei 2015, 12:28
door JoskeVermeulen
Hoe sla ik die google DNS settings permanent op in Windows 8.1? De settings staan na het rebooten weer standaard op automatisch. Het was daarnet weer van dat en de sessie herstarten hielp deze keer niet.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 31 mei 2015, 13:38
door gdaivier
Zou dat niet lukken met DNSjumper.
is gratis prog, ik denk dat de instelingen bewaar blijven na reboot.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 31 mei 2015, 13:43
door Petervanakelyen
JoskeVermeulen schreef:Hoe sla ik die google DNS settings permanent op in Windows 8.1? De settings staan na het rebooten weer standaard op automatisch.
Dan is er bij jou iets dat de DNS settings bij het opstarten veranderd, want bij mij blijven statische IP- en DNS-adressen in Windows 8.1 gewoon staan na een reboot.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 13:12
door Patje
Vandaag bij inloggen op de bbox 3 Technicolor een hele vernieuwde Gui , dus nieuwe software veronderstel ik ? Allemaal in het paars ala proximus style
Softwareversie : 10.A.0.D.FJ
Datapomp-versie : A2pv6F039f3.d24n
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 13:33
door Zorba
Hier ook, lijkt een stuk sneller te werken dan de vorige GUI.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 18:42
door thomasv
Zorba schreef:Hier ook, lijkt een stuk sneller te werken dan de vorige GUI.
En gelukkige maar, het is nu al zo goed als onwerkbaar. Na elke actie, refresht de pagina wat toch wel lang duurde.
Goed dus dat ze er werk van maken, idem met de branding. Nu nog de Sagem een paarse update geven, het nieuwe logo en bugfixes aanbrengen

In de laatste Sagem update (6.28.120A) hebben ze het oude belgacom logo wel verwijderd, maar niet vervangen door het nieuwe.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 23:03
door lacer
Hier nog steeds 10.5.S.5.EK, maar dat komt denk ik omdat de Bbox 3 elke nacht 4 uren uit gaat.
Nog een beetje geduld dus

Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 jun 2015, 09:18
door D3bian
Grrrr, mijn BBOX3 begint zijn pedalen te verliezen. Herstart elke paar dagen automatisch en soms moet ik het zelf doen omdat hij geen meter vooruit gaat.
Ik doe heel veel streaming via Netflix en gelijkaardig (lees +/- 600GB per maand)
Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 jun 2015, 18:59
door Patje
Best bellen naar proximus klantendienst en zeggen dat uw modem regelmatig reboot, misschien zullen ze een modem ruil voorstellen en je een nr geven om te gaan wisselen in proximus center. Betreft dit een bbox3 technicolor of sagem ?
Maar er kan natuurlijk meer aan de hand zijn dan enkel de modem ..... ze kunnen uw lijn ook eens nameten of er zichtbare problemen zijn.
(ik heb ook nog een sagem gehad die soms paar keer in de week herstarte, maar deed geen streaming _ bug of fout in de modem)
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 jun 2015, 23:05
door AndRo555
D3bian schreef:Grrrr, mijn BBOX3 begint zijn pedalen te verliezen. Herstart elke paar dagen automatisch en soms moet ik het zelf doen omdat hij geen meter vooruit gaat.
Ik doe heel veel streaming via Netflix en gelijkaardig (lees +/- 600GB per maand)
Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb ook een bbox3 met vergelijkbaar gebruik enkel doet een 19 USD router erachter al het werk en werkt dat zonder problemen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 17 jun 2015, 12:35
door D3bian
De lijn is in orde, die is uitgemeten (ik zit ook maar op een 50 meter van de ROP)
Ik ga eerst eens met een router proberen, ik was toch zinnens een aan te kopen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 11:29
door conexio
Proximus-router is stiekem multimediaserver
De b-box3 is uitgerust met twee usb-poorten. Wie aan Proximus vraagt waar de dingen voor dienen, krijgt echter niet altijd een duidelijk antwoord. Dat getuigt onze lezer Ren de Vree, redacteur van het Waals Weekblad. “Als je Proximus vraagt wat je met de usb-poorten kan doen, dan krijg je het antwoord dat die poorten nog niet benut worden”, schrijft hij. De Vree nam het heft in eigen handen en ontdekte dat de poorten wel degelijk operationeel zijn.
Dat bevestigt Jan Margot, woordvoerder van Proximus. “De usb-poorten aanwezig in de b-box 3 zijn geschikt voor gegevensopslag. Tevens ondersteunt de router DLNA-toepassingen.” Dat wil zeggen dat je met de hulp van je Proximusrouter een externe harde schijf of usb-stick kan omtoveren tot netwerkopslag door de dingen in de router te steken. Handig wanneer je een gedeelde netwerkmap wil aanmaken die ten allen tijde door al je toestellen toegankelijk is.
Multimediacenter
Dankzij de DLNA-functionaliteit kan je nog meer uit je router en harde schijf halen. De DLNA-standaard dient om multimedia te delen met andere toestellen en wordt ondersteund door onder andere een heleboel smart-tv’s. Zo kan je dus in theorie een schijf met films op delen met afspeelapparaten op je netwerk.
Zelf konden we de usb-functie van de b-box3 nog niet testen. Ben jij Proximusklant en in het bezit van zo’n router, laat ons dan zeker je bevindingen weten in de commentaren hieronder. De usb-opslag moet toegankelijk zijn via respectievelijk 192.168.1.1/Disk_a1 en Disk_b1. Ben je Proximusklant maar heb je geen b-box3? Dan kan je altijd contact opnemen met Proximus voor een upgrade.
Ook je Telenet-router is voorzien van een usb-poort en ook daarmee kan je opslag aan het netwerk hangen. De b-box3 heeft een poort voor- en achteraan, de router van Telenet enkel achteraan.
ZDnet.be
Alleen spijtig dat hij USB 2.0 poorten heeft. Of vergis ik me?