Pagina 12 van 15

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2018, 16:47
door gunnix
Hier geen problemen voorgehad met overschakeling proximus p&g een half jaar geleden.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2018, 17:43
door lacer
Bij mij idem 11 maand geleden, geen problemen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2018, 18:33
door AfAX
fredo66 schreef:Dat ligt uiteraard aan Proximus die mijn nr. zolang gegijzeld hield tot ik er geld opzet en dan direct kwijt ben. Dat zoiets nog steeds kan :evil:
Aha, je zou wel eens kunnen gelijk hebben da ze gewoon de kaart 'gijzelen' tot er op gestort wordt.... Idd triestig.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 15:14
door fredo66
Wanneer krijg je de factuur gemaild ? Ik kreeg een overzicht van mijn belkosten enige tijd geleden met de melding dat een factuur zou volgen. Maar nog steeds niet ontvangen ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 15:25
door lacer
Normaal een dag of 2 na het overzicht belkosten.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 15:58
door fredo66
hmm, dat overzicht kreeg ik op 3/8 ... Pff, 'k ga zelf niet gaan zagen om te mogen betalen
Als ik inlog op hun site staat er wel een pro forma factuur. Is het normaal dat je geen mailtje krijgt en dat daar zelf moet checken of de factuur er al op staat ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 16:07
door lacer
Bij de voorlaatste factuur was het de maand erop dat ik dan 2 maanden moest betalen.
Op zich niet zo erg, het was een relatief laag bedrag.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 20:21
door JelleLampaert
Na eerst drie maanden geen factuur gekregen te hebben, is de laatste proforma-factuur in de (Gmail) spam-folder terecht gekomen. Voorheen was dat geen probleem. Misschien zit het mailtje daar bij jou ook?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 20:59
door lacer
Niet gezien bij de Spam, nu ja deze worden na 30 dagen automatisch gewist...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 21:08
door kick
Bij mij ook in gmail spam.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 14 aug 2018, 21:10
door satsurfer
zorg dat hun (émail!adres) in je contactlijst staat, dan zal deze niet in spamfolder terechtkomen. Je kan ook filter aanmaken, dat ze in bepaald kleur komen en 'facturen' map.
Als je dan nog factuur mist, is het eerder te wijten aan nonchalance, dan van onwil van dommel.

Soit, ik domiciliëer alles, betalen moet je toch. En laatste jaren nooit gn problemen gehad. Zit wel niet bij dommel.

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 aug 2018, 09:14
door fredo66
JelleLampaert schreef:Na eerst drie maanden geen factuur gekregen te hebben, is de laatste proforma-factuur in de (Gmail) spam-folder terecht gekomen. Voorheen was dat geen probleem. Misschien zit het mailtje daar bij jou ook?
Verdorie, dat is het inderdaad. Het is de eerste keer dat ik belangrijke mail daarin zie terecht komen ...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 aug 2018, 12:55
door MarkDM
Bij mij het zelfde. Drie maanden geen factuur en nu die van 7 augustus in de spam-box bij Gmail. Vroeger nooit in de spam-box. De rating van dommel.com is gezakt.
Goed dat ik het hier zie.
Ik heb een filter geconfigureerd: dommel.com -> nospam.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 17 aug 2018, 10:16
door fluppie
Hier ook worden verschillende maanden samengevoegd,voor rekening gsm. Tot nu toe zijn er dat telkens twee geweest,ik vraag mij af of dit ook kan te maken hebben met besparingen?? voor een maand is mijn gsm rek. van Dommel meestal niet meer dan een 5-6€.,ik kijk uit naar een maand waar ik eens heel veel moet bellen (10-12€ per maand)om te zien of ze dan nog meerdere maanden samen aanrekenen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 17 aug 2018, 15:02
door fendtje
De dag dat ze een rekening sturen worden ze hier allemaal wakker;
De maanden dat er geen afrekening kwam , blijkbaar allemaal in hunne winterslaap.
Wel fijn nu te weten dat het bij vele Dommelaars in het honderd liep de voorbije maanden.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 17 aug 2018, 16:20
door lacer
Wel fijn nu te weten dat het bij vele Dommelaars in het honderd liep de voorbije maanden.
In 't honderd zou ik niet durven zeggen, eerder schommelend van 20 cent tot 2 - 3 € :wink:
Nooit onderbrekingen of slechte verbindingen gehad, Dommel gebruikt Proximus netwerk.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 sep 2018, 15:08
door Vaganzza
Ik heb gisteren morgen een aanvraag voor een sim kaart gedaan. Voorlopig heb ik nog geen mail ontvangen als bevestiging. Iemand een idee hoe lang het tegenwoordig duurt om een sim kaart te krijgen?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 sep 2018, 16:56
door fluppie
U zal maar een SIM ontvangen,als de copie(zowel van voor,als van achter) ontvangen is.ik heb destijds alles gedaan via de post,en het duurde ongeveer vijf of zevenwerkdagen wij hebben er twee.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 sep 2018, 22:47
door Vaganzza
Ik heb het online aangevraagd. Daar stond dat ik moest wachten op een mail van hen voor bevestiging en dat ik dan pas de kopie van de paspoort moest bezorgen.

Misschien dat ik het best wat pro actief doe en zelf al eens mail met de kopie...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 04 sep 2018, 23:00
door AfAX
Idd, als je een mail stuurt met de copie van je IK komt het snel in orde.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 05 sep 2018, 13:12
door fluppie
Inderdaad,je zal niets ontvangen vooraleer die copie van de pass binnen,en gecontroleerd is.Ik weet niet hoelang dit on line kan duren.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 07 sep 2018, 12:22
door Vaganzza
Vandaag sim kaart ontvangen, dus dat ging vlot. Activatie maar ineens gestart, sebiet komt de gsm toe waar de sim in moet :)

3 werkdagen om nr te activeren, is wel lang. Ik vermoed dat dit wel pessimistisch voorgesteld is.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 sep 2018, 10:57
door fluppie
U moet er vooral echt rekening mee houden dat Dommel zijn gsm formule wel intresant is,voor berichtjes,en het bellen,(het bellen komt op een 3€ per uur )ens men volop data gaat gebruiken is Dommel niet meer zo intresant.
Die drie dagen zijn een hele tijd nodig geweest,in somige gevallen wel erg kort,er is op een vrij korte termijn heel wat aanbod verdwenen,waarbij Aldi Talk zowat de bekenste was.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 sep 2018, 08:34
door Vaganzza
Het nr was vrijdagnamiddag al actief. Ik ga geen data gebruiken. Ik heb een simpele nokia gekocht en de vaste lijn ligt buiten. Deze nr is dus bedoeld als noodnummer om ons 's nachts te kunnen bereiken. Ik ga wel de tarieven nog eens vergelijken ivm bellen naar NL (moeten we 1x per jaar doen).

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 12:32
door ygeffens
Heb ik een verandering in de tarifering van Dommel gemist ?

Toen ik mijn kaarten heb aangevraagd vorig jaar was de abonnementskost 0 euro, wat het nu ook nog is.
Maar ik merkte vandaag dat er blijkbaar een minimum verbruik is van 3 euro per maand.

Ik keek naar mijn aanrekening voor elke kaart en ik zie daar die 3 euro niet op staan. Ik verbruik ook minder dan die 3 euro.

Is er enige communicatie geweest van Dommel uit hierover? Ik denk het alvast gemist te hebben dan.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 12:36
door liegebeestig
Heb je een linkje naar de vermelding van dat minimumverbruik? Zie het niet staan. Heb zelf ook altijd rekeningen onder de 3 euro.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 12:38
door ygeffens
Klik op "facturatie volgens verbruik" op volgende pagina:

https://dommel.be/freedom/freedom/mobie ... osten.html

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 12:43
door liegebeestig
Oh Waw. Compleet nieuw voor mij. En redelijk ‘evil’. Mocht dat echt aangerekend worden ben ik uit principe onmiddellijk weg.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 12:47
door ygeffens
Idem hier, maar welk alternatief hebben we dan?
Ik parkeer (I know, dat is oa de reden waarom ze dat beginnen aan te rekenen) daar 3 kaarten, waarvan 1 in gebruik om te gaan joggen. Maar dat verbruik is maandelijks zo laag.
Ik zou natuurlijk meer kunnen gaan joggen, maar dat is niet de gewenste oplossing :-)
Onze 2 jongste hier thuis hebben elks zo'n kaartje in hun gsm voor noodgevallen. Dus verbruik is daar quasi 0 (nooit meer dan een euro/maand).

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 13:59
door lacer
Ik heb 2 kaartjes bij hen en als bij volgende afrekening blijkt dat effectief 3 € als minimumtarief aangerekend wordt begin ik toch ook te twijfelen of ik er geen van opzeg.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 14:11
door liegebeestig
Ik vermoed dat het nog even theorie zal blijven, maar dat kan snel veranderen. Straf, zo een eenzijdige wijziging zonder berichtgeving of opzegperiode. Hoe lang staat dat er al op?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 14:25
door lacer
Productfiche van Dommel Mobile Freedom is verouderd en was maar geldig tot 28/02/2018.
Daar staat nog onderaan bij voordelen: Geen maandelijkse abonnementskost en Betaal enkel voor wat u echt verbruikt.
Ik denk dat de minimumkost van 3 € maar zal ingaan vanaf 1 oktober 2018, zichtbaar op de afrekening van volgende maand dus.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 15:36
door ygeffens
liegebeestig schreef:Ik vermoed dat het nog even theorie zal blijven, maar dat kan snel veranderen. Straf, zo een eenzijdige wijziging zonder berichtgeving of opzegperiode. Hoe lang staat dat er al op?
Nog niet zo lang.

Op webarchive staat een snapshot van 5 september 2018 en daar was (op de EN-pagina) het nog niet veranderd.
Als ik nu op de EN-pagina ga kijken staat het er ook bij (die 3 euro). Dus ergens tussen 5 september en vandaag.

https://web.archive.org/web/20180905233 ... sten.html#

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 18:38
door liegebeestig
Voor mij is het minstens een verviervoudiging van de prijs. Voor internet heb ik een andere Sim. Zeer vervelend want nauwelijks alternatieven.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 19:18
door Tim.Bracquez
Hier ook alles aan het weghalen daar, in totaal meer dan 20 SIM's weg, uiteraard deden die niet veel, nu wat duur

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 20:12
door woutervh
Dus eigenlijk komt het neer op 3eur abonnement dat mag opgebeld worden? Inderdaad niet zo praktisch voor geparkeerde Sims, maar verder valt dit wel mee voor echt gebruik

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 20:44
door cadsite
Ik gebruik(te) dommel voor mijn ipad. Meestal gebeurt er niets met die SIM, soms een paar cent op een maand. Dat zou dan per definitie €3 worden?
Laat maar zo dan! Ik zal wel tetheren in de plaats.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 20:46
door liegebeestig
Tim.Bracquez schreef:Hier ook alles aan het weghalen daar, in totaal meer dan 20 SIM's weg, uiteraard deden die niet veel, nu wat duur
Waar parkeer je ze voortaan dan?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 20:53
door lacer
Ik denk dat de facturatie kosten (alhoewel geautomatiseerd ...) daar gedeeltelijk van oorzaak is van deze minimumkost.
Iedereen krijgt minstens 3 email per maand:
- overzicht verbruikskosten = 1 email per simkaart
- de eigenlijke factuur = 1 email voor al je simkaarten
- bericht dat de betaling werd ontvangen = 1 email voor al je simkaarten
Hoe geraakten zij uit de kosten moest bijna iedereen een factuurtje krijgen van 50 cent ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 sep 2018, 21:27
door woutervh
Geldt dit trouwens ook voor bestaande klanten? En is het €3 per nummer of per account?