Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

En ik denk dat Bhaalu wat verder kijkt dan Vlaanderen alleen...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

op langere termijn gezien zou ik best geld durven inzetten op een combinatie van bhaalu met de (gezamenlijke) vlaamse zenders. TVV lijkt mij op dit moment een gedwongen keuze, en de vraag is of deze permanent zal zijn. Terwijl bhaalu en stievie in feite eenzelfde doel nastreven...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:Terwijl bhaalu en stievie in feite eenzelfde doel nastreven...
Tja, iedereen heeft hetzelfde doel... zoveel mogelijk centen verdienen... en de zenders zelf willen hun eigen deel van de koek.

De vraag is maar wat Stievie gaat doen als het commercieel beschikbaar is... zal men nog toelating geven aan andere partijen ? De regering zou zich dan ook beter bezig houden met de zenders de te verplichten hun signaal aan alle partijen onder dezelfde voorwaarden te leveren... anders gaan we straks als consument 5 abonnementen moeten nemen zodat we de nodige zenders kunnen bekijken :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster

5 abonnementen? Onzin!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer

Hangt er vanaf wat en hoe en voor wat je het wil gebruiken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Uiteraard was het geschreven met het nodige sarcasme... maar dat er versplintering van het aanbod is, is duidelijk... wil je een ruim HD aanbod moet je bijvoorbeeld een TN abonnement hebben, echter hun Yelo service heeft dan weer niet alle Vlaamse zenders. Hiervoor kan je dan weer een Steevie nemen... al heeft die ook maar een beperkt aanbod, dus misschien nog even een WeePeeTV erbij voor een specifieke zender ? Oh, je wil eenvoudig oudere dingen kunnen terug bekijken, ja een Bhaalu dan maar.

Zo zie je dus maar dat meer aanbod niet noodzakelijk goed is voor de consument !
wied
Elite Poster
Elite Poster

is het bestaande "duopolie" dan nog steeds het beste misschien?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

wied schreef:is het bestaande "duopolie" dan nog steeds het beste misschien?
Nee... maar men moet zenders verplichten hun aanbod aan alle partijen onder dezelfde voorwaarden aan te bieden.

Het is absurd dat WeePeeTV zender X wel kan aanbieden, en dat Telenet dit niet kan.

Nog gekker is dat je een eigen opname op je TV wel mag bekijken maar via Yelo niet.

Stel je voor dat je bier merk je gaat vertellen dat je je pintje in huis wel mag opdrinken maar op je eigen terras niet :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster

+1 voor het drinken van pintjes waar je maar wil... :-D

ik vrees dat je te hoge verwachtingen hebt inzake logisch denken en handelen van overheden! Zij hebben zelf deze situatie geschapen, waar zouden zij nu dan de wijsheid vandaan halen om recht te maken wat krom is?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

wied schreef:waar zouden zij nu dan de wijsheid vandaan halen om recht te maken wat krom is?
Het probleem is dat ze het recent nog erger hebben gemaakt (ivm. doorspoelen van opnames) met een wet die wederom uniek is voor de wereld :bang:
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

Kan er nog steeds bij photohall naar een demo van deze box gekeken worden, en zo ja kan je dat daar ook kopen of is dat enkel online te bestellen en wordt dit met de post geleverd? Zijn er buiten photohall nog andere "winkels" waar je deze box aan het werk kan zien?

Werkt die bhaalu box als volgt: als je hem aanzet start eerst een bepaalde custom linuxversie en daarna start de grafische schil van bhaalu? Dus zo een beetje zoals mijn htpc nu die eerst linux boot om dan te eindigen met de grafische schil van xbmc ( aeon nox in mijn geval)?

En wat in het geval dit concept niet zou aanslaan, zitten we dan met een onbruikbare box?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb de box al kunnen booten vanaf een usb stick als hun SSD uit de sata poort getrokken wordt.
Dus ik vermoed dat je er makkelijk iets anders kunt opzetten als je er een andere HDD of SSD instopt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

r2504 schreef:Het is absurd dat WeePeeTV zender X wel kan aanbieden, en dat Telenet dit niet kan.
Het omgekeerde is jammer genoeg eveneens waar, genoeg zenders die zelfs niet willen praten met WeePee, al dan niet om hun eigen project beter te laten uitkomen (Vier, Discovery, ...)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Inderdaad... daarom zou de politiek zich beter bezighouden met een zender te verplichten zijn signaal aan ALLE Belgische providers onder dezelfde voorwaarden aan te bieden. Dit is een stimulans en eerlijke basis voor concurrentie waar enkel de consument beter van zal worden. Van het huidige systeem worden enkel groten commerciele partijen beter (maar da's typisch politiek).
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Denken jullie dat bhaalu ooit hun software/interface als downloadbaar install bestand zal aanbieden voor win/mac/linux etc...? zodat je het op eender wat kan installeren.?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dat lijkt me een vraag voor de makers van Bhaalu... wij kunnen alléén maar gokken (en dan denk ik van niet gezien de vrees op het maken van copies... iedere Belg is namelijk per definitie een crimineel).
bartman
Elite Poster
Elite Poster

hoeft niet gratis te zijn.
stel je koopt zo een bhaalu box, welke politiek gaat gehanteerd worden als er nieuwere boxen uitkomen. gaan de bestaande klanten gratis deze kunnen omwisselen of tegen een vergoeding en aan welke prijs? ga ik bepaalde functionaliteiten missen indien ik met mijn "oude" box blijf ?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb de Bhaalu box nu ongeveer 2 weken in gebruik voor dagelijks tv te kijken (nog steeds het testtoestel van op de UB staff meeting) en aangesloten op een 42 inch panasonic TV. Werkt prima, mag er eigenlijk niet van klagen.

Echter één ding valt me wel op : als ik op de aan/uit knop duw van de afstandsbediening of op de bhaalu box zelf, dan gaat het LED-lichtje op de switch ook uit! Dus het idee dat je eigen bhaalu box opnames doet en doorstuurt naar andere bhaaluboxen gaat dus niet op. Of je moet jouw eigen box altijd laten aan staan...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Mij is ook opgevallen dat als je er een energyplug tussenzet, die ik gebruik om het sluimerverbruik 's nachts te killen, bij het terug poweren van de box de afstandsbediening niet reageert.
Dan moet ik telkens manueel op de powerknop van de box duwen.
krisken
userbase crew
userbase crew

Hmm ik gebruik dergelijke plug niet en hier werkt het in elk geval.
Is dit ergens niet logisch gezien de plug geen stroom doorlaat, en je dus ook het infrarood ontvangstsysteem zonder stroom zet?

Telefonie = EDPnet + OVH
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het over de fase wanneer er terug stroom op de box zit, dan werkt de powerknop op de remote niet meer.
krisken
userbase crew
userbase crew

ygeffens schreef:2 keer raden, ik heb beide :-)
(maar nog niet tevreden - erg eh)

TVV omdat Bhaalu alleen maar bruikbaar is als TVV klant, ik vond het zonde om de hoofdkaart bij hen te laten. Dus ik heb nu een extra kaart bij hen, en ik heb de hoofdkaart opgevraagd, en daar kijk ik nu mee.
TV met een kaartje, omdat ik het gewoon wilde testen.
Als je TVV hebt (en een schotel opstelling), waarom wil je dan nog Bhaalu erbij?
Overigens is dit (inmiddels) geen correcte informatie : je hebt TVV niet meer nodig, maar eender welk abonnement bij eender welke operator.

Telefonie = EDPnet + OVH
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

@Krisken
Niet meer moeten denken iets op te nemen is echt heel handig. Daarom alleen al zou ik Bhaalu niet meer willen missen.
Dus het vormt een aanvulling op wat we hadden ("gewone tv via Telenet").
En TVV is er inderdaad enkel bijgekomen omdat het "moest" van Bhaalu.

Dat het nu ook anders kan is voor mij totaal nieuw. Heeft Bhaalu je dat laten weten? Op hun website staat immers nog steeds dat TVV noodzakelijk is.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

In hun FAQ staat toch nog dat een TVV abo noodzakelijk is?

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Overigens is dit (inmiddels) geen correcte informatie : je hebt TVV niet meer nodig, maar eender welk abonnement bij eender welke operator.
Krijg je dan ook de zenders van die betreffende operator ?
MVA
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Iets meer dan een week geleden hebben ze dit op Twitter blijkbaar bevestigd. Ze zouden "binnenkort" met meer nieuws komen. Ik hoop dat het dan gewoon box kopen wordt + Telenet kabelabonnement en dan alle telenet digitale zenders kunnen gebruiken. En niet nog "TV met een kaartje" kopen en opsturen naar hen :P . Hopelijk goede afspraken met telenet ...

Maar eerst zien en dan geloven.
krisken
userbase crew
userbase crew

ygeffens schreef:@Krisken
Niet meer moeten denken iets op te nemen is echt heel handig. Daarom alleen al zou ik Bhaalu niet meer willen missen.
Dus het vormt een aanvulling op wat we hadden ("gewone tv via Telenet").
En TVV is er inderdaad enkel bijgekomen omdat het "moest" van Bhaalu.

Dat het nu ook anders kan is voor mij totaal nieuw. Heeft Bhaalu je dat laten weten? Op hun website staat immers nog steeds dat TVV noodzakelijk is.
Ik heb zelf bhaalu en dat is inderdaad informatie die ik sinds kort weet (week of 2/3).
Ze gaan dus ook de andere zenders van dat abonnement streamen (bvb specifieke telenet of belgacom kanalen) denk ik dan?

Dit werd verteld bij een interview met kanaal Z, terug te vinden op hun smoelenboekpagina's.

Telefonie = EDPnet + OVH
MVA
Plus Member
Plus Member

Bhaalu heeft bevestigd dat het binnenkort zal volstaan om een telenet kabelabonnement te hebben om met bhaalu te werken. Er komt wel een maandelijkse kost van €5. En je stuurt gewoon een factuur op ipv de smartcard constructie bij tvv! begint er goed uit te zien!

jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Dat ze ook andere providers toevoegen is positief,om hier dan 5 euro extra voor aan te rekenen is natuurlijk iets anders.
Wil je dan ook nog eens HD bekijken dan word het al een dure bedoeling.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Ze hebben deze week een update gedaan, en ik heb veel minder last van slecht beeld, zowaar ziet het er nu zelfs perfect uit... (SD welteverstaan nog steeds).
Voorheen had ik vaak last van haperingen en geluidsync die fout liep, maar dat is blijkbaar van de baan.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

MVA schreef:Bhaalu heeft bevestigd dat het binnenkort zal volstaan om een telenet kabelabonnement te hebben om met bhaalu te werken. Er komt wel een maandelijkse kost van €5. En je stuurt gewoon een factuur op ipv de smartcard constructie bij tvv! begint er goed uit te zien!

Bron? Ik zie hierover niets verschijnen op hun Twitter/FB/website...
krisken
userbase crew
userbase crew

KenwOOt : dit staat wel op een filmpje op hun facebook. Het filmpje van kanaal Z.

Telefonie = EDPnet + OVH
MVA
Plus Member
Plus Member

Kenw00t schreef:
MVA schreef:Bhaalu heeft bevestigd dat het binnenkort zal volstaan om een telenet kabelabonnement te hebben om met bhaalu te werken. Er komt wel een maandelijkse kost van €5. En je stuurt gewoon een factuur op ipv de smartcard constructie bij tvv! begint er goed uit te zien!

Bron? Ik zie hierover niets verschijnen op hun Twitter/FB/website...
Staat in de conversaties en reacties op facebook. Wel wat verborgen dus. Maar er zou "binnenkort" meer op de website verschijnen.

VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

Als ik het goed begrijp komt er toch een maandelijkse kost van 5€ voor iedereen ? Dus hun business model is al aangepast ? Hmmm :?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1676 keer
Bedankt: 1471 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vind dat eerder geruststellend dat ze structurele inkomsten creëren. Maar qua communicatie is het wel wat minder. Misschien krijgen ze van Tvv gewoon nu al structureel een deel van de koek voor nizuw aangebrachte klanten en bij Tnt niet.

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

@Goztow
Zeker, inkomsten zijn er nodig, anders loopt het snel mis. Alleen, weeral (wat mij betreft) de zoveelste communicatiefout.
Hun support is prima, hun product begint ook beter en beter te worden, alleen laten ze het hangen op informatie.
Mijn mening is dat ze moeten zwijgen, tot ze het zelf officieel aankondigen. Nu is er weer teveel ruimte voor discussie, en dat hebben we een 2tal maanden geleden nog eens gehad. Dat doet hen geen goed volgens mij.

Bijkomende bedenking:
Stel dat ze (een deel van) die 5 euro aan Telenet/Belgacom moeten omdat die nu met bijna zekerheid 'net-gemist' inkomsten verliezen?

Waarom denk ik dat?
Stel dat ze evenveel verdienen aan een TVV abo dan aan een Telenet/Belgacom-klant, dan lijkt het me sterk dat TVV 5 euro afgeeft aan Bhaalu.
Dat gaat eerder in de richting van de helft zijn.
Dus als ze aan TVV 2,5 euro verdienen, zullen ze dat aan Telenet/Belgacom ook doen.

Een gemiste kans om communicatief beter uit de hoek te komen. Maar goed, het is wat het is, en het kan nog steeds veranderen. Een iPad licentie zou ook eerst 10 euro kosten, en nu maar 8 euro ?

Aan Bhaalu:
Mensen, ik sta nog steeds achter jullie project/product, en hoe goed jullie bedoelingen ook zijn om een persoonlijke vraag te beantwoorden, probeer dat alleen te doen als je zeker bent van je stuk.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1676 keer
Bedankt: 1471 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Trouwens weet iemand hoe het zit met de compatibiliteit met bgc tv? :)

wied
Elite Poster
Elite Poster

dat is pas nieuws! Stievie zal straks wel erg degelijk uit de hoek moeten komen bij de lancering!
wied
Elite Poster
Elite Poster

nu is het wachten geblazen op de prijs van Stievie!!!
bartman
Elite Poster
Elite Poster

als je een klassiek telenet kabelabonnement hebt zal je via bhaalu enkel die enkele nog analoge zenders kunnen zien (dus geen Duitse meer want die zitten allemaal digitaal)...
Wil je via bhaalu dus ook naar ARD of ZFD kijken zal je een Telenet Digitaal tv abonnement moeten nemen
En wil je als dat al gaat naar bijvoorbeeld BBC3 kijken via Bhaalu zal je eerst bij Telenet een pack moeten nemen waar deze zender in zit.
zo denk ik dat het zal gaan he
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”