Bomen kap Deurne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 779 keer
Bedankt: 338 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef: 5 dagen geleden Bomen rooien mag niet als ik er nadeel bij heb, maar wel als ik er voordeel bij heb. Zo zou je niets meer kunnen realiseren.
Nee, dat maak jij ervan.
Ik heb in Deurne noch hier iemand horen roepen dat elders - wanneer er andere oplossingen mogelijk zijn - het rooien van bomen wel een goede oplossing is.
Je toont hier - voor de zoveelste keer - alleen maar weer je eigen bias mee aan.

Soit, het kwaad is weer geschiedt en onomkeerbaar.
Er over doorbomen herstelt niets meer binnen de tijd dat het er nog toe doet.
Laatst gewijzigd door ivob 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Dat zei je hierboven ook al. Ik heb vervolgens een link naar een foto van die keerlus gepost. Het ziet er daar echt niet ideaal uit, die keerlus heeft daar de ganse openbare weg nodig, ook nog een deel van het fietspad, en dan nog komt het wel erg dicht tegen de huizen. Dat lukte wel nogvoor zo'n korte eenrichtingstram, maar voor een lange tram waarschijnlijk niet.
Die keerlus werd al jaren niet meer gebruikt. Wegens te versleten, niet wegens te klein. Wat versleten is, is te herstellen. Het is daar al 10tallen jaren onderkomen. Dat fietspadje dat we zien is er gekomen nog geen 10j geleden. Daarvoor was het een abortusweg als je met de fiets bent. Heb er jaren over gereden naar mijn werk. De vele kasseikoppen maken het er daar niet beter op. Zijn toch allemaal dingen die op te lossen zijn, door het daar eens goed te renoveren. Dat het daar zo afgetakeld uitziet (en is) komt omdat ze het verwaarloosd hebben.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 603 keer
Recent bedankt: 1 keer

Freec schreef: 5 dagen geleden Wegens te versleten, niet wegens te klein.
Hij is idd versleten, maar er is nog meer. De manier waarop het er nu, versleten, bijligt is niet de oorspronkelijke ligging, die ook al niet ideaal was maar ok nog. Men heeft een van de 2 bochten in recente tijden nog groter moeten maken, waarschijnlijk om de langere trams te accomoderen, en sindsdien ziet het er helemaal niet meer uit. Dat ding beslaat nu de ganse breedte van de openbare weg, loopt over een fietspad, en ligt dan nog altijd geprangd tussen de huizen.

De bochten zijn ook in de aangepaste versie van die lus nog steeds scherp, dus een lange tram moet dat heel traag nemen om niet te ontsporen, en dat terwijl de bestuurder ook nog 2 sporen moet kruisen, het wegverkeer langs alle mogelijke kanten in de gaten moet houden, en een schietgebedje moet doen dat er aan de eindbocht van de lus geen auto te dicht bij de sporen geparkeerd staat. Ik weet dit nu niet zeker, maar het zou me niet verbazen dat het pure miserie was voor een langere tram om daarop te keren en dat menig Wattman er al op gevloekt heeft.

De layout die ze nu in de plaats voorstellen is heel wat logischer - langere lus, geen nood aan de ganse breedte van de openbare weg, en gebouwd op maat van langere trams.

Dat fietspad is idd 80+ jaar later gekomen dan de keerlus, maar het is hier niet de schuld van het fietspad natuurlijk.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 5 dagen geleden, in totaal 10 gewijzigd.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 4 keer

CCatalyst schreef: 5 dagen geleden Het is geen whataboutisme. Ik toon daarmee zowel het NIMBY-gehalte als het twee maten en gewichten-aspect aan.
Of gewoon de kluns die Koen Kenis is.
DIt had geruisloos kunnen passeren als hij niet mordicus die bomen zo snel mogelijk plat wou zien.
Als je weerstand creëert, is het normaal dat er protest komt.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

los vh inhoudelijke is het vooral pijnlijk dat het stadsbestuur gewoon vol voor het conflict kiest en nadien talloze paraplu's zal opentrekken met excuses en uitvluchten om zichzelf in de slachtofferrol te wentelen.

de rechtsgang laten lopen is respect voor de rechtsstaat
uw timing beter aankondigen en communiceren met de buurt is respect voor de bevolking
de politie niet overbelasten met dit soort onzin en oudjes met rollator arresteren is respect voor de politie
ook de mannen die nu die bomen moesten slopen is natuurlijk niet netjes tav die jongens.
ook het district deurne is koud gepakt en da's niet netjes

nu ligt het natuurlijk aan alles en iedereen dat het zo gelopen is, het stadsbestuur kan nergens iets aan doen en kon niets anders doen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

sukkelaar schreef: 5 dagen geleden de rechtsgang laten lopen is respect voor de rechtsstaat
In een volwaardige particratie is de partijvoorzitter zowel uitvoerder, wetgever als rechter tegelijk (en met "voorzitter" bedoel ik hier natuurlijk niet Valerie Van Peel, maar de echte voorzitter).

Er is geen enkel land ter wereld waar er een rechtsstaat bestaat zonder een democratie. Beiden zijn met elkaar verweven. Herstel de democratie en de scheiding der machten zoals de Grondwet ze ingesteld heeft. Dan komt de rechtsstaat weer terug.
THeoMj
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef: 5 dagen geleden
ivob schreef: 5 dagen geleden verstedelijkte/stedelijke
Ik denk dat je Zwijndrecht (BKZ) en "Eilandje-Noord" ook nog als verstedelijk gebied kan zien :eek: . Een natuurdomein zou ik het niet noemen.

Het is voor Koning Auto. Dat is geen probleem.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 198 keer
Bedankt: 139 keer

Ik vind het wel belangrijk dat je de regio kent. Deurne is op sommige plekken een hittestressplek tot en met. Ik zit regelmatig in Deurne, en die typische appartementen van de jaren '60 dat hou je gewoon niet uit bij een hittegolf. Als je dan net op die moment bomen gaat kappen, ben je echt niet mee.

Groen/blauw is gewoon superbelangrijk geworden, beter dan voorkomen dan genezen. Ik weet nog dat (blauwgroen)vlaanderen een huis in Borgerhout heeft opgekocht en daar een superklein speelpleintje van heeft gemaakt. Kostprijs 2 miljoen EUR. https://blauwgroenvlaanderen.be/

Persoonlijk ben ik niet tegen het project, maar ik begrijp dat net daar, net bij een hittegolf je een recept hebt dat waanzinnig aanvoelt.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef: 5 dagen geleden hittestressplek
Waar komen zo'n alarmistische woorden als "hittestress" en "droogtestress" eigenlijk plots van? Is dat iets dat de VRT elke dag zit te zeggen oid? Vroeger kwamen hitte en droogte ook wel voor en zei men gewoon "'t is warm" - niet "ik heb hittestress." Het is nu ook niet de warmste/droogste zomer ooit die we doormaken dacht ik?

Soit, sowieso heb je het urban island effect van de stad. Voor mij - warmteliefhebber - is dat de reden net om er te blijven. Maar jij die geen liefhebber bent, jij hebt opties. Als je de kerktoren durft verlaten, het noorden van West-Vlaanderen is minder dan 100 km, heeft een snelweg met Antwerpen, en kent veel minder "hittestress". Indien niet, geldbuidel open => airco (of HVAC), fixed.

Voor "regenstress" en "somberstress" in de winter liggen de oplossingen helaas niet zo vlakbij of eenvoudig...
Laatst gewijzigd door CCatalyst 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 4 keer

CCatalyst schreef: 5 dagen geleden Voor "regenstress" en "somberstress" in de winter liggen de oplossingen helaas niet zo vlakbij of eenvoudig...
Tuurlijk wel:
- minder azijn drinken
- wandelschoenen aan en genieten
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 5 dagen geleden wandelschoenen aan en genieten
In de regen, no thanks. Als het lang droog geweest is, met heel veel plezier (en meteen een dagtocht dan). Ik wil maar zeggen, in de winter kan je niet in de auto kan stappen en een uur later geen "stress" meer meemaken, of een toestel kopen dat de wolken (equivalent hitte) rondom jou wegneemt.

Geniet en gebruik dus de privileges die je hebt als je niet van de zomer houdt. Je kan er tenminste nog iets aan doen, voor "regenstress" en "somberstress" zit er niets anders op dan 8 maand doorzitten (vorige winter was het gelukkig wel minder lang).
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 779 keer
Bedankt: 338 keer

CCatalyst schreef: 5 dagen geleden Voor "regenstress" en "somberstress" in de winter liggen de oplossingen helaas niet zo vlakbij of eenvoudig...
Tuurlijk wel.
Alleen niet zo compatibel met sommige hopeloos negatieve karakters.
Probleem is dat het helaas niet zo eenvoudig is om je eigen negativistische karakter nog te ontvluchten wegens altijd nabij. :angel:
Geen ontkomen meer aan.
Waarschijnlijk ook de hoofdreden dat je beseft dat vertrekken naar je Utopia ook geen oplossing kan bieden. Je reist immers altijd zelf mee.

Voor anderen moet vluchten van wat dan ook niet zozeer.
Iedere situatie, ieder seizoen en ieder weertype heeft immers zijn betere en mindere momenten.
Gewoon - ongeacht seizoen of weertype - genieten van de voordelen ipv steeds de focus te leggen op de negatieve aspecten.
Maar als dat niet in je karakter zit........ idd hopeloos en niet aan te ontkomen.

Een wereld met alleen maar "warmte" en geen regen zou gewoon onleefbaar worden.
Maar blijkbaar creëren sommige karakters blijkbaar nu al hun eigen woestijn waaraan niet meer te ontkomen is.
I pity you.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 198 keer
Bedankt: 139 keer

Tuurlijk heb ik opties ik woon er zelf niet, daarom dat ik er bij zeg dat je die regio moet kennen. Veel armoede, veel nieuwe inwoners. Veel huizensplitsing.

Dat de VRT/overheid overdrijft met die termen en opdringen van klimaat, EV (want de smog...), zonnepanelengrap e.d. geef ik je gelijk, maar dat is een andere discussie. Dan vind ik bomen nog het meest ecologische en het laaghangend fruit.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”