Pagina 2 van 2
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 18 aug 2025, 08:39
door rmag
- Gemiste oproep SMS bij niet bereikbaar.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 18 aug 2025, 16:42
door mgo72
Problemen bereikbaarheid buitenland is een international probleem. Ook Digi Spanje heeft zelfde problemen als hier beschreven.
Ze hebben daar net record behaald aan klanten. Zitten nu op 9 miljoen abonnees.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 18 aug 2025, 18:54
door Stroper
Spanje is ook een stuk groter dan België, waardoor je minder snel in het buitenland bent.
En ik vermoed ook dat Spanjaarden sneller in hun eigen land op vakantie zullen gaan in vergelijking met Belgen.
De nood aan roaming is er dus mogelijks minder groot.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 18 aug 2025, 18:58
door cadsite
Spanje heeft een lange grens met Portugal en Frankrijk.
Er zullen ook wel genoeg mensen zijn die de grens over gaan om te werken.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 18 aug 2025, 21:44
door satsurfer
Stroper schreef: 1 maand geleden
En ik vermoed ook dat Spanjaarden sneller in hun eigen land op vakantie zullen gaan in vergelijking met Belgen.
De nood aan roaming is er dus mogelijks minder groot.
OFF-Topic, maar niet onbelangrijk.
Dat zijn wel pure veronderstellingen, op drijfzand gebaseerd.
1. Aantal internationale reizen door Spaanse inwoners
In 2024 maakten inwoners van Spanje ongeveer 21,5 miljoen internationale reizen. Dat is een stijging van 17,3 % ten opzichte van 2023.
In 2022 werd het aantal internationale reizen geschat op 13,6 miljoen.
3. Percentage dat dit jaar nog géén buitenlandse reis maakte
Een marktonderzoek uit eind 2023 meldde dat 60 % van de Spanjaarden in dat jaar niet naar een vakantie-bestemming buiten Spanje op reis was geweest
Inwoners: 49 miljoen. Dus 40% is in 2023 (bijna 20 miljoen) op reis gegaan
buiten Spanje. (juist na covid). Jaar erna 17% stijging....reken maar uit.. (bijna 24 miljoen). Dus op reis gaan nr. buitenland verschilt niet zoveel met Vlamingen.
Belgie 2024: 65 % van de inwoners in het Vlaamse Gewest ondernam minstens één reis naar het buitenland. Omgerekend 4.5 miljoen Vlamingen.
Dus ze gaan zeker geroamd hebben, de bijna 24 miljoen Spanjaarden in vergelijking met de 4.5 miljoen Vlamingen.
Hierbij zijn uw insinuaties van tafel geveegd.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 19 aug 2025, 13:37
door Dave
We zijn tevreden van Digi en hadden geen enkel probleem met Roaming op Madeira (Portugal)...
Kwaliteit is ook prima hier.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 19 aug 2025, 18:42
door Joop
fryelectro schreef: 1 maand geleden
En lag, veel lag bij het bellen (voip)
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 19 aug 2025, 21:31
door satsurfer
graag on-topic terug. Gaat over DIGI, niet over voip over LTE. Wat op zich niet geschikt is hiervoor (OVH.FR mij ooit gezegd, wel paar jaar terug). Dit zal wss. achterhaald zijn. Want collega's bemannen ook een callcenter over 4G en Teams.
Als het over VoLTE gaat, is dit wel on-topic.
viewtopic.php?t=66270
Dit zullen allemaal fake reviews zijn.
https://www.trustpilot.com/review/www.digi-belgium.be
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 19 aug 2025, 22:06
door gunnix
Hier werkte gsm met Digi op een locatie verrassend beter dan een met Telenet tijdens roaming in Italië (2x zelfde model, andere sim). Vreemd genoeg verbonden met zelfde operator Tim. Met de Telenet sim paar keer op offline mode moeten zetten om terug te kunnen downloaden. Was met Digi in april nog even prutsen met die instellingen. Nu niet meer. Kan aan vanalles liggen natuurlijk, maar goed, zijn wel tevreden.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 20 aug 2025, 16:32
door Joop
Wel slecht nieuws voor Digi, mijn zoon heeft het een week getest, werkt over heel het land inclusief Lux.
En hij heeft steeds 2 GSM's bij (nee geen drugdealer...hij hersteld vorkliften).
De Bedrijfs-GSM die Proximus is en zijn eigen GSM die Digi was, die laatste is prive maar gebruikt die ook om muziek te streamen op de werkplek(ken) en in de auto.
Hij had klachten over de beschikbaarheid van het netwerk waar zijn Proximus GSM gewoon bleef werken.
Dus heeft hij opgezegd en Mobile Vikings genomen, ben benieuwd of die beter zijn. Ikzelf heb geen klachten, maar was verbaasd daar beide GSM's proximus gebruiken en de dekking voor 4G identiek zou moeten zijn.
Ben benieuwd. Zal het posten of Mobile Vikings het ook vertoont of niet. Want als die het niet hebben heeft Digi wel een probleem.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 20 aug 2025, 16:37
door cadsite
Kan natuurlijk aan het toestel liggen ook.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 20 aug 2025, 16:47
door devilkin
Er is een verschil tussen dekking hebben (radiosignaal) vs hoe de backend het gaat verwerken, latency, ...
Is het nog altijd zo dat alle traffiek rondgaat via Roemenië? Dat zal niet helpen.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 20 aug 2025, 21:42
door telemans
ik ben klant bij Proximus en DIGI Ik merk geen verschil in snelheid of duidelijke gesprekken, ik gebruik een app waar mee de netwerkelementen worden getoond .
Na een motor rit kan ik , vergelijken , dezelfde E node 4G bij DIGI als bij Proximus .
Uiteraard 5G bij proximus .
Maar een NSA 5G netwerk gebruikt hetzelfde e node b als 4G.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 21 aug 2025, 18:01
door Joop
cadsite schreef: 1 maand geleden
Kan natuurlijk aan het toestel liggen ook.
Neen want hij gebruikt nu MV en heeft geen problemen, elke ochtend vertrekt hij van thuis uit naar klanten en hij zegt nu geen problemen te hebben met uitval.
Alsook niet met bellen.
Goed hij zit op meest vreemde plaatsen, maar hij zegt dat MV beduidend beter is, kwa bellen en bereik. Nu is zijn prive GSM gelijk aan zijn zakelijke GSM.
Dus aan de GSM ligt het niet.
Toegevoegd na 2 minuten 16 seconden:
devilkin schreef: 1 maand geleden
Er is een verschil tussen dekking hebben (radiosignaal) vs hoe de backend het gaat verwerken, latency, ...
Is het nog altijd zo dat alle traffiek rondgaat via Roemenië? Dat zal niet helpen.
Dat kan een verklaring zijn. Ikzelf heb er geen last van, maar ik bel niet genoeg, ik nam het voornamelijk voor mobile data af en toe te kunnen gebruiken.
Maar hij belt zich compleet een slag in de rondte met zijn vriendin....tijdens het werk met dopjes....ja verliefde koppels....raar volk

Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 22 aug 2025, 07:54
door Goztow
Heeft het niks te maken met het feit dat digi geen vowifi / volte aanbiedt op alle toestellen en dat ze de goedkoopst mogelijke verbinding zullen afnemen bij proximus? Ik heb ook vaak de indruk dat digi voor bellen een soort tweederangsverbinding opzet die soms heel goed gaat en soms een stuk minder.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 22 aug 2025, 16:26
door Joop
Dat was ook de conclusie van mijn zoon. Ikzelf heb er niets van gemerkt. Als voor VOIP, want uiteindelijk is alles VOIP, daar kunnen instelingen heel veel uitmaken. Je moet maar eens proberen met je eigen VOIP verbinding als je die hebt. Kies eens TCP in plaats van UDP verbinding, je zal wel merken wat er gebeurt als het netwerk zwaar belast is. De UDP krijgt af en toe een hickup, maar de TCP begint heel vreemde dingen met je gesprek te doen vanwege gecorrigeerde paketten. Vooral draadloos verkeer als GSM en Wifi etc maken er dan een puinhoop van. Met een Fritzbox kan je bepalen hoe ze VOIP doen, in de gespreks-waarden kan je zien of ze UDP of TCP verbinden alsook de jitter etc.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 25 aug 2025, 15:19
door Damastaer
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 25 aug 2025, 20:16
door satsurfer
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 21063.html
Ook wel elders te vinden.

(stond al gearchiveerd, ik was dus niet de eerste 'foute' ridder)
Het telecombedrijf Citymesh, een van de twee aandeelhouders van de nieuwe operator Digi Belgium, voert gesprekken met (potentiële) aandeelhouders en banken over een cashinjectie van meer dan 60 miljoen euro.
het juiste bedrag waarop Citymesh mikt staat niet vast, maar gaat het om 'getallen die boven 100 miljoen euro uitkomen'
om een tijdje verder te kunnen.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 25 aug 2025, 23:35
door tom35
Hoe kan je nu met 5e abbonementen zoiets ooit terug betalen...
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 26 aug 2025, 08:24
door cadsite
"Kleine percentjes, grote ventjes"
Dat geld is ook nodig om fiber uit te rollen.
Of dat allemaal rendabel kan, dat zal de toekomst uitwijzen.
Re: Digi had eind maart 53.000 klanten in België
Geplaatst: 26 aug 2025, 11:37
door lithion
tom35 schreef: 1 maand geleden
Hoe kan je nu met 5e abbonementen zoiets ooit terug betalen...
Citymesh zal dat netwerk ook wel gebruiken voor professionele klanten en die brengen meestal wel wat meer op.